[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Moderators: Muiz, Essie73, Ods, MirandaT, NadjaNadja, Duhelo

Goof

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:41

Joehoe, complimenten voor je inzet voor de OP!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:43

Ik zie dat Tiggs 'wees onzichtbaar' van Murat Isik aanraadt. Mooi, want die hoort echt bovenin de top. Dat is echt een aanrader. Maar goed, ik mocht er maar 5 en moest kiezen. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:08

Quebelle schreef:
Zag dat je ook ALL had aangerader Goof <3

Ja, die kan niet ontbreken toch <3
Ik ben aan het overwegen hem nog een keer te lezen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:57

Mijny schreef:
Ik wilde The Bear and the Nightingale kopen, maar mijn vriend heeft me weerhouden. Er zijn nog wat boeken onderweg en ik heb er nog "veel" op mijn Kindle en vier van de bieb dus voorlopig ben ik nog wel even zoet. Maar dan nog jammer dat ik betrapt werd :')

Ik heb die staan en hoef hem niet te houden. Als je wil mag je hem tegen verzendkosten overnemen;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:32

Mandyy schreef:
Mijn vriend komt niet verder dan de Donald Duck, maar ieder zn ding.:D

Oh daar kan ik me ook gewoon in verliezen hoor. En ook in mijn oude Suske en Wiske's! :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:44

linoleum schreef:
Knap Leys! Ik ben echt een beetje bang voor dat boek waardoor ik nog geen daadwerkelijke plannen heb gemaakt om dit boek te lezen :')

Doe!
Dan lees ik mee.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:53

Mandyy schreef:
Goof schreef:

Oh daar kan ik me ook gewoon in verliezen hoor. En ook in mijn oude Suske en Wiske's! :D

Ik ook wel hoor. Pas nog een Penny gelezen. :o :))

Oh.... daar heb ik ook nog een hele doos vol van staan. Hele jaargangen vanaf 1988 geloof ik.
Eigenlijk staat die doos gewoon in de weg en eens in de zoveel tijd pak ik hem om te bedenken of ik ze dan weg ga doen. En dan zie ik ze... en dan lees ik er toch weer een paar.... en dan besluit ik toch maar weer om ze te houden :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:55

Tucktuck schreef:
A nee wat balen Linoleum!

Net even wat heen en weer verschoven in de kasten. Ik heb ik 1 kast met de leesboeken en een kast overwegend met informatieve boeken. Moet alles nog echt netjes gaan zetten maar ik zal wel voor en na foto's laten zien.

Wel een aantal boeken gevonden die weg mogen. Foto voeg ik zo in de EDIT toe via mobiel. Maar die mogen weg tegen verzendkosten, of als je in de buurt woont ophalen. Anders ga ik eens kijken of er ergens een plek is waar ik ze achter kan laten.

EDIT:

[ [url=m/HrraAK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nt41DT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb wel interesse in 'de ommegang' als je die nog hebt :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:40

Veel plezier Mijny! Hoop dat je het wat vindt.
Wilde jij nou ook ALL lezen? of wie was of waren dat? Ben het even kwijt.

Jullie gaan zo hard! Ik probeer soms mee te lezen op mijn telefoon, maar het lukt gewoon niet om alles bij te houden en vooral niet om te reageren. Ik zag wel heerlijke foto's van gisteren in de zon langskomen. Zo zat ik er ook lekker bij!

Ik heb inmiddels ' Where'd you go to Bernadette' uitgelezen. Leuk boek, maar niet heel speciaal ofzo. Vond het in het begin even lastig lezen omdat er veel verschillende personen over deze Bernadette schreven, maar hun relaties werden al snel duidelijk.
Ben inmiddels begonnen in 'the radium girls' van Kate Moore. Iemand die gelezen toevallig?
Het is een waargebeurd verhaal over jonge vrouwen die begin 20e eeuw komen te werken met radium dat net ontdekt is en waarvan het gevaar nog niet bekend is. Sterker nog, het wordt gepromoot als ' goed voor de gezondheid'. De vrouwen sterven echter een verschrikkelijke dood.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:00

Niniane schreef:
The Bear and the Nightingale <3

Ik heb de eerste gelezen (en nu dus doorgestuurd naar Mijny) en de 2e geluisterd als audioboek. Ben nu geloof ik al 2 of 3 maanden bezig om het 3e deel te luisteren, maar ik kom er echt niet meer doorheen :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:14

Quebelle schreef:
Iedereen moet gewoon ALL lezen. ALL moet de nieuwe ToG van dit topic worden.

:')

Ja!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:16

Ik zou een luisterboek in een vliegtuig ook wel fijn vinden geloof ik.
Ik heb de afgelopen maanden een abbonement bij Storytel gehad, maar uiteindelijk luister ik nauwelijks iets. Ik ben nu al 2 of 3 maanden bezig in 1 boek, vrij kansloos. Boeken luisteren werkt alleen als je dat echt dagelijks doet zodat je ook in het verhaal blijft. Mij pakt het helaas niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:41

Wat een leuke site love-mandy, ik ga zeker wat bij je bestellen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:21

Oh jongens, jullie gaan echt te hard om alles bij te houden. Ik kan me helaas ook niet vinden in de genres die hier voornamelijk voorbijkomen, dus doe geen nieuwe ideeën meer op. Maar ik zal af en toe blijven scannen en misschien kan iemand nog iets met wat ik lees :+

Ik heb net 'the radium girls' van Kate Moore uitgelezen. Jeetje, echt een stuk geschiedenis dat ik niet kende en dat echt heel heftig is.
Kort na de ontdekking van radium denkt men dat het gezond is en wordt het volop gebruikt in fabrieken die verlichte wijzerplaten maken. Het zijn meisjes en jonge vrouwen die de verf met de radium hanteren en zij worden vreselijk ziek en sterven op gruwelijke wijze. Het verhaal gaat over deze dames en hun strijd tegen hun ziekte en het bedrijf. Het is volledig non-fictie, maar is zo fijn geschreven dat het makkelijk weg leest en niet overkomt als feitelijk verslag. Ik heb bij sommige momenten echt een paar tranen moeten wegpinken. Het is echt een zeer goed boek en een aanrader voor wie graag een stuk geschiedenis en/of non-fictie leest. Of voor wie gewoon nieuwsgierig is naar het verhaal!
Laatst bijgewerkt door Goof op 27-05-20 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:31

linoleum schreef:
Goof, dat boek heb ik laatst wat over gelezen! (Of was jij dat hier?). Lijkt me heel interessant.

Ja, dat zal ik zijn geweest. Ik heb laatst gepost dat ik erin bezig was.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:43

Niniane schreef:
Goof schreef:
Oh jongens, jullie gaan echt te hard om alles bij te houden. Ik kan me helaas ook niet vinden in de genres die hier voornamelijk voorbijkomen, dus doe geen nieuwe ideeën meer op. Maar ik zal af en toe blijven scannen en misschien kan iemand nog iets met wat ik lees :+

Ik heb net 'the radium girls' van Kate Moore uitgelezen. Jeetje, echt een stuk geschiedenis dat ik niet kende en dat echt heel heftig is.
Kort na de ontdekking van radium denkt men dat het gezond is en wordt het volop gebruikt in fabrieken die verlichte wijzerplaten maken. Het zijn meisjes en jonge vrouwen die de verf met de radium hanteren en zij worden vreselijk ziek en sterven op gruwelijke wijze. Het verhaal gaat over deze dames en hun strijd tegen hun ziekte en het bedrijf. Het is volledig non-fictie, maar is zo fijn geschreven dat het makkelijk weg leest en niet overkomt als feitelijk verslag. Ik heb bij sommige momenten echt een paar tranen moeten wegpinken. Het is echt een zeer goed boek en een aanrader voor wie graag een stuk geschiedenis en/of non-fictie leest. Of voor wie gewoon nieuwsgierig is naar het verhaal!

Klinkt wel echt super goed. Volgens mij komt ook binnenkort een soortgelijke film uit met Rosamund Pike in de hoofdrol. Zij ontdekt dus een radioactieve stof en ze gaan daar heel vrij in om. Zelfs de trailer gaf je een:"GA WEG" gevoel vanwege wat je nu daarover weet

Oh, ik zal het eens opzoeken.
Ik weet dat er over dit boek, dus dit verhaal, een film is gemaakt in 2018.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:35

petitparis schreef:
the great believers is uit en moet ergens aan het eind toch iets gemist hebben, want voor mij is het niet "af". Maar dit boek heeft wel een serieuze indruk nagelaten. De impact die HIV heeft gemaakt, hoe er gestreden is voor ziekteverzekering, de gevolgen... ook leuk om medicatie te zien terugkomen waar ik resistentietesten mee gedaan heb etc
Dit is zeker een aanrader voor wie wat meer van het literaire werk houdt en/of rond een hedendaags thema.

Dat klinkt als een erg mooi boek, ik heb hem opgeslagen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:56

Leuk Amanda dat je ook bent begonnen in de zeven zussen.

Daphne, ik vind die Qserie ook goed. Ik heb alleen de 1e twee delen staan en ooit gelezen, maar die wil ik binnenkort een keer herlezen en dan de serie verder aflezen.

Ik heb gisteren 'Aria' uitgelezen. Volgens mij had iemand uit dit topic die ooit gelezen?!
Erg mooi boek over een jong meisje dat opgroeit ten tijde van de revolutie in Iran en over wat dat allemaal doet met de relatie tussen kinderen en mensen van verschillende afkomsten. De schrijfster komt uit Iran, dus weet waarover ze schrijft. Het is erg mooi neergezet en ik houd onwijs van boeken waarin de ontwikkeling van een persoon voorop staat. Vooral als het zich in een andere cultuur afspeelt. Al met al een erg mooi boek.

Denk dat ik nu in de nieuwste van de zeven zussen ga beginnen.

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:28

Leuke lijstjes en lekker doorgelezen allemaal.
Petitparis, is die Backman een aanrader?

Ik heb er 7 gelezen deze maand. Toen ik door mijn foto's scrollde zag ik alleen maar foto's van mij in de tuin in de zon met een boek op schoot en een kat of hond ernaast. Vrij eentonige, maar heerlijk maand heb ik gehad dus :+

Afbeelding

Edit, ik vond Aria en the radium girls de mooiste boeken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:15

Een 'betere' maand hangt niet samen met het aantal he ;)
Als je maar geniet van wat je leest!

Petitparis, ik zal hem eens opzoeken. Ik vond Ove van Backman prachtig, maar Beartown echt vreselijk. Dus als hij op de eerste lijkt wil ik hem wel lezen :D

Cursebreaker, maak jij altijd een planning van tevoren? Ik lees eigenlijk wat er in me op komt als ik een ander boek uit heb.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:53

Jemig Leo, wat bizar. Hoe heb je geslapen vannacht.

Leuk he amanda, ik ga zo ook eindelijk weer richting school. Heb zo'n zin om na al die weken mijn pubers weer te zien.

Ik ben nu op ongeveer 1/3e van 'zon' van de zeven zussen. Vind het een erg goed boek en beide verhaallijnen pakten me meteen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:37

Yv_ schreef:
Dit zijn die hc’s aan de open zijde, The Cat:
[ [url=m/LmWkXg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FkhvHL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn versies <3 <3

[ [url=m/tgqNlB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi he! Ik heb ze ook staan. heb je 'de kat en de generaal' al gelezen??

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:55

linoleum schreef:
Ik ben vandaag overdag een heel eind gekomen in Wij slaven van Suriname. Is ook geen lang boek, dus eens zien hoever ik vanavond kom.

Dank voor die leestip, heb hem toegevoegd aan mijn lijst.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:54

Ik kom al een tijdje niet meer in dit topic, maar deze wilde ik toch even delen. Ik was gisteren in een toffe boekwinkel. Kennelijk zit deze in een oud bankgebouw ofzo, want de oude kluizen zijn de ruimtes waar je de boeken kan vinden :D

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:59

Tof he. In Apeldoorn.
3 verdiepingen boekwinkel, ik vond heg een mooie zaak.