[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Moderators: MirandaT, NadjaNadja, Ods, Duhelo, Muiz, Essie73

Leo

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:14

Ik kan idd ook alleen de UK versie vinden. Heel erg balen wel. Je verwacht een preorder gewoon te krijgen. De UK editie is idd minder mooi ofzo, de letters passen niet bij de trilogie die ik al heb staan.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:30

Afbeelding

Afbeelding

:)

Als box was hij wat voordeliger dan losse boeken. Ik wilde graag deze editie, ik zag dat er binnenkort een nieuwe HC uitgave komt en die vind ik niet zo mooi. Deze was niet leverbaar maar kon nog wel bestellen dus die gok gemaakt in de hoop dat ik de juiste zou krijgen. Gelukkig dus :D

Prachtige box! Ik vind de dustcovers echt heel vet, zo mat glanzend. Blij met de set! Nu hopen dat de vervolgdelen idd zo goed zijn :))

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:01

Klinkt erg goed die serie! Klinkt wel als iets wat ik kan waarderen :))

Heerlijk idd die verschillende meningen hier. Dat is zo leuk! En maakt het topic ook zo leuk :D

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:31

cursebreaker schreef:
Leo schreef:
[ [url=m/kXB8hj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wUYFUn.jpg]Afbeelding[/url] ]

:)

Als box was hij wat voordeliger dan losse boeken. Ik wilde graag deze editie, ik zag dat er binnenkort een nieuwe HC uitgave komt en die vind ik niet zo mooi. Deze was niet leverbaar maar kon nog wel bestellen dus die gok gemaakt in de hoop dat ik de juiste zou krijgen. Gelukkig dus :D

Prachtige box! Ik vind de dustcovers echt heel vet, zo mat glanzend. Blij met de set! Nu hopen dat de vervolgdelen idd zo goed zijn :))

Ik wist wel dat ik vergeten was ergens op te reageren. Dit dus haha.
Wat is ie mooi zeg <3 <3 Benieuwd wat je van de rest gaat vinden.
Over 't algemeen vind iedereen boek 2 het beste uit de trilogie. Heeeel benieuwd wat jouw mening gaat zijn hihi . Ik ben stiekem wel een beetje jaloers dat je dat boek voor het eerst mag lezen nog. Wat een mooie leeservaring vond ik het <3

Nu word ik extra nieuwsgierig! :D

Maar eerst nog wat losse boeken op m'n TBR, dan de laatste twee TOG. :')
Al lees ik vooral waar ik op dat moment zin in heb.

Heeft iemand ervaring met audio boeken? Dit jaar en anders volgend jaar heb ik weer een lange vlucht op de planning staan en slapen is niet aan mij besteed in het vliegtuig. Echter krijg ik ook vaak erge last van mijn ogen als ik lees in het vliegtuig. Ik dacht er dus aan om eens een audioboek te proberen, zodat ik gewoon mijn ogen dicht kan doen en luisteren. Maar ik heb dus echt geen idee wat ik me er bij moet voorstellen :+

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:56

Ooh dat klinkt goed zeg, Linoleum! :D

Bedankt voor de audioboek ervaringen! Ik ga eens naar die aanbieders kijken en evt eerst iets uitproberen. :j

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:37

love_mandy schreef:
Mijn website is live :) https://www.bookishgoods.nl

Super spannend, vooral omdat er wat kleine probleempjes waren, maar nu werkt alles als het goed is weer :)

Echt een supertoffe site!
Ik ga ook zeker iets bestellen bij je. :j

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:20

love_mandy schreef:
Bedankt iedereen!

Ik ben lekker bezig geweest om bestelling in te pakken en als ik klaar ben ga ik verder lezen in nevermoor. Even een pauze haha

Hopelijk heb je veel bestellingen in te pakken op je eerste dag :))

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:28

nienmoon schreef:
Leo: Mooie box van A Court. Waar heb je die vandaan? Het zijn hardcovers, toch? Want ik wil die serie ook nog wel een keer gaan lezen en houd van mooie boeken en boxen (mijn box van The Hunger Games vind ik bijvoorbeeld geweldig <3 ) en misschien is dit wel een zetje hem aan te schaffen.

Sorry jou vergeten te antwoorden!

Ik heb deze box bij Amazon gekocht, zijn inderdaad de Hardcovers! Het is echt een super mooie box. De dustcovers van de boeken zijn een soort satijnglans, echt prachtig!

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:56

Ik ben ooit begonnen met Harry Potter omdat ik vanaf boek 4 niet meer kon wachten op de vertaling :') toen was ik denk ik 14 of 15. Engels ging me gelukkig altijd al wel goed af.
Daarna ook nog wel regelmatig vertaling gepakt hoor, maar uiteindelijk steeds meer naar Engels gaan trekken. Het gaat idd steeds makkelijker als je het vaker leest. Ook non fictie lees ik prima in het Engels. Veel ligt ook aan de schrijfstijl hoor.

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:00

nienmoon schreef:
Jammer, bij Amazon vind ik het altijd wel riskant te bestellen (en ze zijn daar geloof ik ook niet heel duurzaam) terwijl jouw aanvullende beschrijving me juist weer wat meer hebberig maakt :+

Ik heb nog nooit problemen gehad met levering door Amazon. :) Gaat altijd prima en vrij vlot.
Amazon staat verder idd qua duurzaamheid niet heel goed op de kaart, mee eens. Ik houd me dan maar voor dat de boeken elders gedrukt worden en er zit verder geen plastic in de verpakkingen, enkel karton en papier. Ik gebruik Amazon enkel voor boeken dus daarmee praat ik het voor mezelf goed. Maar mee eens dat het niet de meest duurzame verkoper is. ;)

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:59

Wauw ook al zo'n gaaf boek!

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:44

Wat leuk Maria! Veel leesplezier! :D ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden! Ik vind ze heerlijk leesvoer!

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:25

Klinkt veelbelovend! :D

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:09

Hier daarnet Elysium Girls uitgelezen. Hele leuke Read, al vond ik het meer een jeugdboek dan een Young Adult. Evengoed met plezier gelezen. Wel vond ik het plot hier en daar niet zo sterk, er waren plekken waar het wat leek te rammelen. Al met al niet het sterkste boek ooit maar wel een leuk en vermakelijk verhaal. Ik geef het 3,5 ster. :)

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:36

Ooh wat een toffe box!! <3

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:20

cursebreaker schreef:
Ohh wat gaan jullie weer hard haha. De afgelopen dagen een beetje meegelezen, maar het is me even te veel allemaal om een bij lees post te maken dus ik kijk komende week even om dat te doen en doe nu even een paar even snel.

linoleum
Wat fijn dat die prequel goed bevalt! Ik denk dat ik 'm ook op de wishlist ga zetten.

Niniane
Ahh dus wel opgelost nu met het ebook? En een regency romance is idd ook heel leuk. Amanda Bouchet heeft het altijd over deze auteur, Julia is een van haar favorieten. Heb wel wat op de want to read list staan van haar, maar ben er nog niet aan toegekomen iets te kopen en lezen. Veel leesplezier!

Moirin
O keuze stress dus! Succes hihi. Jammer dat er nog niks is geweest wat je echt heeft weten te pakken. Hopelijk kom je er snel een tegen en benieuwd welke dat dan gaat zijn.

---

Ik heb net de boekenkasten wat omgegooid die ik in zicht heb staan tussen woonkamer en keuken. Ipv alles op gelijke hoogte, zoals het nu heeft gestaan, weer terug gegaan naar hoe ik het eerst een beetje had: sub-genres wat meer bij elkaar, alsook boeken van auteurs beter bij elkaar nog. Geprobeerd om zoveel mogelijk complete series bij elkaar te houden, alsook ongelezen boeken, etc. Het ziet er wat rommeliger uit, maar ben toch blij dat ik het weer wat meer gesorteerd heb staan zoals het voorheen ook was.

[ [url=m/n9k9lD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu nog even bedenken wat ik met al het spul op de dressoir nog moet gaan doen, want die dient momenteel ook als halve boekenkast, oeps.

[ [url=m/Vh0HuD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf zo hoor! Ik vind het totaal niet vervelend ogen, maar ik hou wel van georganiseerde chaos :D ik vind het iig erg mooi!

Tucktuck schreef:
Ik kan het met mijn mobiel echt niet bijhouden hier :')

Maar iedereen is lekker aan het lezen zie ik.

Melissa ik vind je boekenkast er zo erg leuk uit zien. Ik heb 1 van de 2 kasten opgeruimd.

Voor
[ [url=m/UtkIcf.jpg]Afbeelding[/url] ]

En na

[ [url=m/yGHnQR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze kast bevat veel informatieve boeken oa mijn studie boeken. Maar ook wat leesboeken die ik wat minder vind. Vooral.ook de paperbacks.

V_naomi wat een super mooie box heb je gekregen! Hij is gaaf.

Ik heb vanmorgen Invasion of the Tearling uitgelezen. Hij was leuk en las snel weg. Vanmiddag na een bezoekje aam paard begonnen in Tje Fate of the Tearling. Alweer over de 100 bladzijden erin en ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Mooie kast ook, lekker vol! :D

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:25

Groot gelijk Yv dat je afhaakt. :j Er zijn te veel boeken die wel tof zijn om te blijven hangen in een serie die je niet pakt!

Oh My.... Ik ging even een paar pagina's bekijken van Illuminae en ineens was ik 100 pagina's verder. Ik ga dus niet aanhaken aan de buddy-read. :')
Echt dit boek. :oo wow!

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:26

Hopelijk lukt het je om het boek nog uit te lezen!

Even een vraagje van andere aard: weet iemand hoe ik e-mail notificaties van Goodreads kan uitschakelen of in ieder geval verminderen? Ik krijg per dag 20+ GR mails en dan heb ik alleen maar een paar mensen vanuit dit topic. :') Ik kan alleen nergens terug vinden op GR hoe ik dit voor elkaar krijg... Of ik kijk er gigantisch overheen.

[edit] Oh goeiedag zeg.... Ik open in mijn browser en ik zie het meteen. 8)7
Never mind! :D

[edit 2] Dat waren veeeeeeeeel vinkjes die uit konden. :')

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:45

@ Melissa
Ik denk dat het een stand alone is. Het verhaal is iig wel af aan het einde van het boek. :j

En ja pfoe Illuminae hield me in bed ook nog een hele tijd bezig haha :') ik mag van mezelf vanmorgen ook nog even lezen. Het grijpt me echt!

Gave leesupdates weer! Je maakt me echt nieuwsgierig naar de Aurora boeken!

@ Tuck Tuck haha gelukkig heb ik jou ook geholpen met een GR-mails schoonmaak :')

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:05

Welkom Caira! De Reiziger serie <3 ik ben niet zo ver als jij maar vind het geweldige boeken!

Jeetje jongens... Illuminae is écht zo'n bizarre leeservaring! Ik ben nu op de helft en weet niet wat me allemaal overkomt en waar dit heen gaat :wow:

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:12

Alleen spoiler vrije foto's :))

@Carola: nee maar ik denk dat die er uiteindelijk wel gaan komen. :') al denk ik ook dat ik hierna even moet bijkomen met een aantal "gewone" boeken :+

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:36

Nerwen schreef:
Leo schreef:
Jeetje jongens... Illuminae is écht zo'n bizarre leeservaring! Ik ben nu op de helft en weet niet wat me allemaal overkomt en waar dit heen gaat :wow:

Ik was toch beduidend minder enthousiast :+

Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit waarom, maar ik denk dat ik door het format toch wat "vlees op de botten" mis. Ik vond het over het algemeen vrij oppervlakkig eigenlijk.
Niet dat ik het een slecht boek vond (want dan was ik niet in deel 2 begonnen èn dan had ik het eerste deel ook niet binnen 2 dagen gelezen), maar... ja, niet zo onverdeeld enthousiast (helaas).

Ik kan me echt heel goed voorstellen dat het boek niet bij iedereen goed pakt :j net als dat er allicht mensen niet doorheen komen. Voor iedereen zal de leeservaring toch anders zijn en anders beleven.

Eerlijk gezegd was ik daar zelf ook een beetje bang voor. Ik ben het boek niet eerder tegengekomen (ik leef over het algemeen onder een steen wat dat soort dingen betreft :+ ) en door dit topic en foto's van anderen nieuwsgierig geworden. Het verhaal sprak me ook aan en het boek zelf ziet er waanzinnig uit. Maar de manier van vertellen: geen idee of ik daar door zou komen.
Maar eigenlijk greep de hele setting en opzet me vanaf het begin enorm en werd ik denk ik juist door de opzet er helemaal in gezogen. Ik ervaar het dus zelf helemaal niet als oppervlakkig, maar ik kan me zeker voorstellen dat het door de opzet bij mensen juist wel zo kan voelen.

Deel 2 en 3 volgen dus ongetwijfeld :)) maar ik houd het kopen nog even af (echt even teveel gekocht ;) )

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:48

Wauw TC! Echt hele toffe foto's en een gave set zo bij elkaar! Ze zijn inderdaad veel mooier in deze variant!

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:51

Illuminae is uit. Wow.

..
The music of this awe

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:37

Ik heb POTOT op mijn TBR staan, hoor er heel wisselende verhalen over maar ben zeker benieuwd!

Jullie gaan hard! Bijgelezen maar ben aan het werk en is niet veel blijven plakken. :')
Vanmorgen wel mijn review op GR geschreven voor Illuminae. Ik ga deel 2 zeker aanschaffen maar wacht er nog wel even mee (strenge koopstop tot m'n TBR kleiner is ;) )

..
The music of this awe

..