[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Moderators: MirandaT, NadjaNadja, Ods, Duhelo, Muiz, Essie73

linoleum

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:06

Ik kon niet langer wachten en begonnen in Illuminae! Ben nu net over de 100 pagina’s. Apart concept, maar leest wel lekker weg. Ben wel benieuwd wanneer je beetje echt het verhaal ingezogen wordt.

Mijny, mooi die My Dark Vanessa in HC!

Mandy, jij hebt het goed voor elkaar {:}

Nienmoon, jouw kat!! Ik heet Lieneke, wat vaak wordt afgekort naar Lino (vandaar m’n naam hier). Heel toevallig :')

Tucktuck, jouw kat <3

Gefeliciteerd Melissa!! Leuke win actie :D

Wij hebben hele dag in auto gezeten op zoek naar een andere auto. Een auto kreeg ik belletje dat verkocht was vlak voor we er waren. Nog een andere proef gereden, maar twijfel nog beetje. Heb nog een andere op oog die niet open was vandaag, dus volgende week even proefrit maken en dan beslissing maken..
Vind het wel spannende beslissing, wel vaker auto’s gekocht, maar altijd goedkope crossbakkies. Nu voor eerst meer geld eraan uitgeven en ben bang om de verkeerde te kiezen..

I'm not weird, I'm limited edition :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 07:39

Arabella, de hond zit er mooi tevreden bij!

Naomi, welkom! Wel pittig, GoT en LOTR tegelijk lezen. Snap dat je daar soms ook geen zin in hebt.

Ik ga zo weer proberen te werken, zien of m’n billen dat volhouden :') gelukkig kan ik tussendoor staan/liggen aangezien ik thuis werk. En als niet meer lukt, dan kan ik ook stoppen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:35

Yv, jouw konijn :')

Mijny, niet een specifiek merk of model, maar niet te hoge kilometers en niet te klein en absoluut geen ‘vrouwenauto’. Ik weiger in een Panda te gaan rijden :') gisteren in een Fiat Punto gereden en heb nog een Peugeot 206 op het oog.

Niniane, wat raar van je ereader. Inmiddels al opgelost?

Melissa, jij ook al zo’n brokkenpiloot. Sterkte met je enkel! En jammer dat je k9 arc tegenviel.

Ik word zo enthousiast van al jullie Aurora Rising verhalen! Ik ga ze denk ik zo toch maar bestellen van m’n bon :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:01

Mijny, ik heb nu twee Punto’s gehad, beide hele fijne autos ondanks dat het oude auto’s waren. Dus ben wel sneller geneigd om nu weer een Punto te nemen :') maar de Peugeot lijkt ook heel goed, dus wil ze graag even met elkaar vergelijken.

Leo, ACOTAR!!! Leuk :D

Quebelle, die usb _/-\o_ zou mij kunnen overkomen

Niniane, snap dat je het iemand anders laat doen, verrekte dingen altijd.

Carola, leuk dat het boek al eerder binnen is!!

En TuckTuck ook nieuw boek :D ga je voor en na foto’s laten zien?

Ik las net voorstelstukje van een collega. Worden aantal standaard vragen gesteld, waaronder ‘wat is het laatste boek wat je gelezen hebt’. En zij had de TOG serie als laatste gelezen. Heerlijk!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:37

AAAARGH krijg nu mailtje dat m’n Hunger Games prequel helemaal niet meer geleverd gaat worden en ik m’n geld terug krijg -:(-

Maar op zoek om ergens anders te bestellen..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:45

Baal er echt van, verder is overal alleen de UK editie te krijgen, maar wil graag de US versie, vind dat lettertype op de cover veel mooier.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:11

Heb al heel wat websites gehad, maar overal hebben ze alleen de UK editie. En anders moet ik vanuit US gaan bestellen en wordt hij gelijk weer zo duur van..
Verder ben ik niet kieskeurig hoor.

Misschien eerst maar op ereader lezen en dan later eens het boek fysiek kopen..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:32

Mijny dat is hele goede post <3 zo benieuwd wat je van dat boek gaat vinden!

Carola, ga denk ik nu maar ebook doen en wachten tot de US versie beschikbaar is..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:58

Carola, nee ik hou er van als de badguy een achtergrond krijgt en dus begrip in z’n situatie <3 dus kijk echt uit naar het lezen hiervan.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:04

Leo, leuk! Ik wist niet dat er nieuwe covers kwamen. Ga ze zo eens opzoeken.

Amanda, niks om je voor te schamen. Zeker niet in deze groep van gelijkgestemden :')

Mijny, ALL staat voor A Little Live!

Arabella, boek 1 heeft duidelijk al liefde gekend <3

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:44

Quebelle schreef:
Iedereen moet gewoon ALL lezen. ALL moet de nieuwe ToG van dit topic worden.

:')

Ik ben echt een beetje bang voor dat boek, want zo dik en omdat best wel indrukwekkend moet zijn :') maar ooit ga ik hem lezen!

Nerwen, die trilogie ken ik niet, waar gaat het over?

Amanda, jouw kat :') alsof de hond haar niet naar buiten liet gaan.
En dat wachten is wel echt verschrikkelijk...

Quebelle, ik vind het altijd leuk dat jij zo’n andere mening hebt over boeken! Zorgt dat ik zelf ook wat kritischer kijk naar dingen en denk van hmm, ja, zit wel wat in. Geniet er gelukkig niet minder door van het boek.

En AAAAAH al jullie enthousiaste Aurora berichten. Ik ga ze straks echt even bestellen, met paar andere boeken, van m’n bon.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:53

Quebelle schreef:
@linoleum; De Interdependency serie is een sci fi trilogy, en die volgt enkele characters in een samenleving die op het punt staat ermee op te houden. Het volgt onder andere de pas verkozen leider van de samenleving, een atypische diplomate die tegen haar zin overal in betrokken word, een wetenschapper die het einde van die samenleving ontdekt en een heel ambitieuze diplomate die de boel wil overnemen. 3/4 van de belangrijke personages zijn vrouwen, en ze zijn allemaal zo verschillend :j

Scalzi schrijft echt top en heeft een soort humor die ik echt kan waarderen, en het leest echt heel vlot weg.

Dit klinkt als helemaal in m’n straatje :D

Ik zie dat ik hem zelfs al aan m’n TBR heb toegevoegd. Die binnenkort maar eens opruimen en wat dingen eruit halen die ik niet meer perse hoef te lezen, maakt het wat overzichtelijker :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:45

Audioboeken kan ik het niet mee worden. Terwijl ik toch wel veel podcasts luister. Je zou zeggen dat het redelijk hetzelfde is :')

Carola, heb je mail ontvangen!! Dankje :D

Melissa, wat irritant dat je er nu voor naar de winkel moet.

Ik ben halverwege in Illuminae, moest even wennen, je maakt niet heel snel echt een connectie met de personages ivm de opzet, maar OMG ik zit erin en het is spannend en het is zooo gaaf opgezet! Denk dat beetje voorstellingsvermogen wel belangrijk is, maar wauw, ik ben fan!
En fysiek is dit boek absoluut gaafste, want moet je soms het boek letterlijk op de kop houden of rond draaien tijdens het lezen. Bij een ereader is dat gevoel toch anders..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:03

love_mandy schreef:
Mijn website is live :) https://www.bookishgoods.nl

Super spannend, vooral omdat er wat kleine probleempjes waren, maar nu werkt alles als het goed is weer :)

Super leuk!! Ik heb een bestelling geplaatst voor een sleeve en twee boekenleggers :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:52

kistaah schreef:
Wat zijn jullie allemaal bekwame Engelse lezers als ik jullie berichten bekijk. Of is dat een kwestie van kilometers maken? Ik kan prima Engels maar een Engels boek echt echt begrijpen vind ik toch wat lastiger. Of zijn de vertalingen ook leuk/goed?

Ik vind zelf vaak dat Engelse teksten mooier kunnen verwoorden dan Nederlands. En daarnaast zijn ook genoeg boeken slecht/lelijk vertaald naar het Nederlands. Vandaar mijn voorkeur voor Engels.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook een heel aantal boeken die simpelweg (nog) niet naar het Nederlands vertaald zijn.

En als je meer leest, wordt het ook steeds makkelijker en wordt je eigen woordenschat ook steeds groter. Af en toe Google ik nog wel eens een woord.

Misschien handig om te beginnen met een boek dat je kent en bijvoorbeeld meer voor eind basisschool/tieners bedoelt is? Makkelijker taalgebruik en dus ook beter te begrijpen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:11

Ik heb Illuminae uit <3 wauw wat een bijzonder boek. Weet niet zo goed wat ik er over moet vertellen, behalve dat het bijzonder is om te moeten huilen over een AI. Ontzettend benieuwd naar de twee opvolgende delen!
Heel benieuwd wat jullie er van gaan vinden straks in de buddyread! Kan heel goed begrijpen als er mensen zijn die het verschrikkelijk vinden.

Maar ga nu denk ik eerst prequel van de Hunger Games lezen op ereader. Even wat anders tussendoor.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:30

The Bear and The Nightingale is onderdeel van de Winternight-trilogy en die heb ik hier in de OP tussen m’n aanraders staan <3 wat Petitparis zegt klopt helemaal.

The Night Circus heb ik in huis, maar nog niet gelezen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:56

Ik zie dat Petitparis al een mooi lijstje gemaakt heeft!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:21

maria500 schreef:
Gisteren begonnen in ToG. Dit spreekt mij veel meer aan dan duizend stukjes van jou. Sarah J Maas vind ik echt een leuke schrijver. Ben nu op pagina 287. Crescent City zal mij dan ook wel bevallen denk ik.

Ik vind hem nog niet leuker dan ACOTAR, maar het bevalt mij wel! Het wel een stukje gewelddadiger, aangezien zij een moordenaar is, heb nog niet eerder zo een soort boek gelezen.

Jaaaaaa leuk!! Heb je ook Assassins Blade al gelezen? Hoeft niet perse voor het eerste deel, maar is naar mijn mening wel essentieel om te lezen voor deel vier, aangezien dan personages uit de novella’s terug gaan komen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:28

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:31

maria500 schreef:
linoleum schreef:
Nee nog niet naar Nederlands vertaald. Volgens mij komt dat nog binnenkort! Dus dan zou je nu de eerste boeken kunnen lezen en dan alsnog als de novellas in Nederlands worden uitgebracht die lezen :D

Zie hier: https://www.bol.com/nl/p/glazen-troon-h ... uctPageUrl

Huh, maar die link is dan de Nederlandse versie ervan? Of welke novellas zijn er allemaal?

Dit is de Nederlandse bundel van alle vijf de novellas!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:05

Ik ben inmiddels halverwege in de Hunger Games prequel. Ik weet niet wat ik precies verwacht had, maar niet dit! Tot nu toe zeker positief :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:06

LWDaisy schreef:
petitparis schreef:
lap, nu ben ik ook heel nieuwsgierig naar de prequel van the hunger games...

Doen, doen, doen!
Ik zit nu op pagina 376, nadat ik op pagina 368 van mijn stoel ben gevallen.
Echt doen!

Oehhh ik loop 100 pagina’s achter op jou. Ben nu al benieuwd!!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:21

Wauw Naomi, die is zeker mooi!!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:19

Wat een mooie grote kast ook Tucktuck! Hier staat nog steeds alles opgestapeld op de ladenkasten :') begint steeds voller te worden.