[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Moderators: MirandaT, NadjaNadja, Ods, Duhelo, Muiz, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nerwen

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:28

Wat gaat dit topic hard, ik kan jullie niet bijhouden :=

Ik verwacht vandaag de Illuminae boeken binnen te krijgen, ben heel benieuwd :j

Had ook het eerste deel van de Interdependency trilogie, The Collapsing Empire, van Scalzi gelezen. Kort maar krachtig :D Ik ben wel fan van zijn schrijfstijl en vraag me af welke richting de trilogie uit zal gaan.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:55

@ Linoleum: het is een sci-fi trilogie. Quebelle heeft het hierboven al beter uitgelegd, maar ik waardeer Scalzi's humor altijd erg :j
Citaat:
Our universe is ruled by physics and faster than light travel is not possible -- until the discovery of The Flow, an extra-dimensional field we can access at certain points in space-time that transport us to other worlds, around other stars.

Humanity flows away from Earth, into space, and in time forgets our home world and creates a new empire, the Interdependency, whose ethos requires that no one human outpost can survive without the others. It’s a hedge against interstellar war -- and a system of control for the rulers of the empire.

The Flow is eternal -- but it is not static. Just as a river changes course, The Flow changes as well, cutting off worlds from the rest of humanity. When it’s discovered that The Flow is moving, possibly cutting off all human worlds from faster than light travel forever, three individuals -- a scientist, a starship captain and the Empress of the Interdependency -- are in a race against time to discover what, if anything, can be salvaged from an interstellar empire on the brink of collapse.

@ Quebelle: Kiva èn haar moeder :D _O-

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:49

Heb net Illuminae 1 uit. Weet nog niet helemaal precies wat ik er van vind. Het is wel wat ik er van verwacht had, maar ik ben bij lange na niet zo onverdeeld positief als de meesten over dit boek. Het format als zijnde dossier vond ik wel heel tof gedaan en leuk voor zo'n serie, al hoeft het voor mij geen gewoonte te worden. Ik prefereer toch een normaal boek. Daarmee valt meer uit het verhaal te halen en ik vond dat dat wat ontbrak in dit boek.
Het moet nog even bezinken en misschien moet ik eerst de andere 2 boeken lezen voor ik definitief een mening kan vormen. Voor nu een voorlopige 4 sterren (eerder 3,5).

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:56

Leo schreef:
Jeetje jongens... Illuminae is écht zo'n bizarre leeservaring! Ik ben nu op de helft en weet niet wat me allemaal overkomt en waar dit heen gaat :wow:

Ik was toch beduidend minder enthousiast :+

Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit waarom, maar ik denk dat ik door het format toch wat "vlees op de botten" mis. Ik vond het over het algemeen vrij oppervlakkig eigenlijk.
Niet dat ik het een slecht boek vond (want dan was ik niet in deel 2 begonnen èn dan had ik het eerste deel ook niet binnen 2 dagen gelezen), maar... ja, niet zo onverdeeld enthousiast (helaas).

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:28

Nou, Gemina (Illuminae #2) is ook uit.
Dit deel vond ik beter dan het eerste! Maar, alsnog niet onverdeeld enthousiast :+.
Op sommige momenten is het format echt wel een toevoeging aan het verhaal, op andere momenten vond ik het eerder afleiden. En, soms ook echt onleesbaar := Donkergrijs op zwart gewoon niet doen in een boek....
Minder AIDAN vond ik een pluspunt. Ben niet zo gecharmeerd van de AI.
Ella vond ik daarentegen wel leuk! Hopelijk zien we daar nog meer van.
Eigenlijk vind ik de boeken te YA en had het verhaal wel wat harder en volwassener gemogen. Da's ook eigenlijk wel wat me tegen stond aan deel 1, te weinig diepgang en "vlees op de botten". Misschien was die beleving anders geweest als het een "normaal" verhaal was geweest ipv in dossiervorm (vanuit mijn werk ben ik trouwens gewend om dossiers te lezen, dus daar ligt het niet aan).
Ga deel 3 iig wel lezen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:01

WTF Leo?! Zo dan, wat een idioot?? Beterschap!! Hopelijk volgt er een fikse straf voor de dader!

Voor wie gefeliciteerd had, thanks :D !

Ik heb gister Obsidio (Illuminae #3) uitgelezen. Voor mij ongeveer gelijk aan deel 2. Lag in de lijn der verwachtingen zeg maar :) Ondanks mijn kritiekpunten vond ik het geen slechte serie (gemiddeld 4 sterren gegeven op GR, dan heb ik het boek wel ge"really liked"), ik ben alleen bij lange na niet zo onverdeeld enthousiast :+

Nu verder in The Consuming Fire van Scalzi.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:16

Jaaaaaa, Wolfsong!! Geweldig boek :j (Alle delen zijn leuk btw!)

Deel 2 van Scalzi's Interdependency reeks was ook erg tof :D Heel benieuwd naar deel 3, maar eerst de nieuwe Psy Changeling van Nalini Singh lezen :j

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:12

Quebelle schreef:
Nerwen schreef:
Jaaaaaa, Wolfsong!! Geweldig boek :j (Alle delen zijn leuk btw!)

Deel 2 van Scalzi's Interdependency reeks was ook erg tof :D Heel benieuwd naar deel 3, maar eerst de nieuwe Psy Changeling van Nalini Singh lezen :j

Houd je vast voor deel 3! Die deed een beetje pijn :=

De beste boeken doen juist een beetje pijn :j

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:04

LOTR is een meesterwerk :j In Silmarillion staan ook prachtige verhalen btw.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:43

cursebreaker schreef:
Gister nog flink wat vooruitgang gemaakt in Caressed by Ice van Nalini Singh welke weer heerlijk wegleest. Kijk er al naar uit om de andere boeken die ik nog heb staan van deze serie, 4 & 5, ook binnenkort te gaan lezen en dan verder te sparen voor de rest. Er zijn momenteel 19 full length novels uit in deze serie, maar ook een hoop novella's en er is een spin-off serie dus ik lig echt gigantisch achter haha. Ik hoef me met deze wereld voorlopig niet te vervelen hihi <3 Ook in dit boek zit weer een fijne balans vewerkt, waar Nalini echt goed in is met haar fantasy/paranormal boeken; van de fantasy/paranormal elementen tot en met goed geschreven personages en hun ontwikkeling alsook politiek wat erin verwerkt wordt, actie en een leuk ontwikkelende steamy romance.

Bedoel je Psy-Changeling Trinity met de spinoff serie? Want da's namelijk gewoon boek 16 t/m 19 van de full length novels :j. Naarmate je verder komt, worden de boeken steeds beter :j

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 19:54

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd :j

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:40

Nou, ik vrees met grote vrezen dan voor mijn pre-order bij bol :+ Die moet half juli uitkomen (Peace Talks van Jim Butcher), maar ben benieuwd of ik 'm dan ook binnen heb. Mocht dat niet zo zijn, dan is dat geen ramp, want dan lees ik eerst het ebook wel...

Had overigens laatst het laatste boek van de Interdependency reeks van Scalzi uit, The Last Emperox. Erg goede afsluiter!!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:33

Quebelle schreef:
Nerwen schreef:
Nou, ik vrees met grote vrezen dan voor mijn pre-order bij bol :+ Die moet half juli uitkomen (Peace Talks van Jim Butcher), maar ben benieuwd of ik 'm dan ook binnen heb. Mocht dat niet zo zijn, dan is dat geen ramp, want dan lees ik eerst het ebook wel...

Had overigens laatst het laatste boek van de Interdependency reeks van Scalzi uit, The Last Emperox. Erg goede afsluiter!!

Blij dat je het een goeie reeks vond! Vond het ook een goeie afsluiter - maar ook wat triest :j

Een beetje wel idd, maar ik denk dat dat het boek wel ten goede is gekomen.
Had eigenlijk nog wel een vervolg gewild :j Maar ik denk ergens ook dat het goed is als dat niet komt, zo laat je nog wel wat aan de verbeelding over.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:24

Quebelle schreef:
Ik zie wel nog een spin off met Marce gebeuren :j

Dat zou ik wel leuk vinden, want dat was één van de verhaallijnen waarbij ik na afloop wel benieuwd was hoe dat verder ging (of gegaan zou zijn).

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:01

Cursebreaker; wat betreft je pre-orders bij bol.com, gaat dat om UK of US edities? En bij welke Amazon heb je ze dan besteld? De .co.uk?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie