[Info] Ik zoek een liedje - deel 13

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:04

ScarOfWars schreef:
Ik ben ook op zoek naar een nummer, volgens mij is hij al wat ouder (denk aan jaren 80,90, misschien 2000).
Als kind zijnde heb ik hem brij vaak gehoord en wat ik mij vooral nog kan herinneren is het instrumentele stuk met (geloof ik) een mondharmonica. Ik vond het namelijk als een kip/haan klinken als kind en noemde het dus ook het kippenlied (verder had die hele kip of haan er niks mee te maken trouwens).

Iemand die iets met mijn omschrijving kan, ik weet dat het niet veel is, maar het is een poging waard.

Het is vast een ander nummer, maar probeer het toch: Mary jane,s last dance van Tom Petty?

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:11

fohadie schreef:
ScarOfWars schreef:
Ik ben ook op zoek naar een nummer, volgens mij is hij al wat ouder (denk aan jaren 80,90, misschien 2000).
Als kind zijnde heb ik hem brij vaak gehoord en wat ik mij vooral nog kan herinneren is het instrumentele stuk met (geloof ik) een mondharmonica. Ik vond het namelijk als een kip/haan klinken als kind en noemde het dus ook het kippenlied (verder had die hele kip of haan er niks mee te maken trouwens).

Iemand die iets met mijn omschrijving kan, ik weet dat het niet veel is, maar het is een poging waard.

Het is vast een ander nummer, maar probeer het toch: Mary jane,s last dance van Tom Petty?

Dankje, zal hem beluisteren!
Hopelijk heb ik morgenavond na werk de tijd om alle suggesties te beluisteren.
Maar super bedankt voor de suggesties!

ScarOfWars

Re: [Info] Ik zoek een liedje - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 13:40

Ik heb niet alles van de spotify lijst beluistert, maar ik denk dat ik hem heb gevonden (hij stond tevens wel in die lijst) en het ergste is nog, ik ken het liedje ook nog best wel goed.
Helemaal zeker ben ik er niet van, maar het komt wel zo dicht bij dat ik er 90% zeker van ben dat hij het kan zijn.

Dus, iedereen bedankt voor de suggesties! Bij deze, het is dus waarschijnlijk Suicide Blonde van INXS.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:15

Ik zoek twee Nederlandse liedjes, ik hoorde het via een meisje bij het kampvuur, maar ze weet de artiesten niet.

1.
Nooit meer de nacht, nooit meer de nacht, want deze nacht slaap ik alleen mijn liefste rust zacht.

2. Ik weet de tekst niet meer precies. Het gaat over kampvuur en sterren.
Het spel der vonken, spelen met je ogen? De ster grote beer. Dit kwam er in voor.

Live free <3 [o]

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:28

Ik zoek dat ene nummer gezongen door een man en vrouw samen en iedere keer aan het einde van het refrein zingen ze: I love you, like I love you.

Ik hoor hem weleens voorbij komen en wil nu echt even weten welk nummer dat is. Misschien weet iemand van jullie het :P

JM :#

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 13:47

Ik moest denken aan ´Like I love you´ van Lost Frequencies, maar daar zit geen vrouw in volgens mij, dus dat is ´m dan denk ik niet?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:39

Nee het is een heel ander genre haha.
Het is heel rustig het nummer een beetje lovesong achtig.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:44

Shaggy09 schreef:
Nee het is een heel ander genre haha.
Het is heel rustig het nummer een beetje lovesong achtig.

Something stupid van Robbie Williams en Nicole Kidman? (Origineel Frank en Nancy Sinatra)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:57

Ja dat is 'm! Thanks :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:03

Shaggy09 schreef:
Ja dat is 'm! Thanks :')

Graag gedaan! Kreeg em meteen in mijn hoofd bij het zien van die paar woorden en hoopte het eindelijk eens goed te hebben. Meestal zit ik er naast met liedjes raden, haha.

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:48

Ik zoek een liedje, was paar jaar geleden een hit. Gezongen door een man als ik me niet vergis en vrouw zingt af en toe solo met iets van “working all dag”. Wie weet het nummer?

Hoelahoep
1 dag sinds mijn laatste blunder.

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:22

somebody that I used to know?

Moon's site: http://groups.msn.com/nienkemoonlight

Quote Astridastrid : Moon is geweldig hoor Nienke! En hij heeft echt geweldige manen. Wil ik ook voor Mari.

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:07

_sharonnn schreef:
Ik zoek nog een remix van het liedje skyscraper, ook door een vrouw gezongen, ik herinner me de clip nog vaag, die vrouw is in een club. Hele vage beschrijving, maar er hoeft maar net iemand te zijn die het weet! :)

Nou het heeft even geduurd, maar de mix stond dus in een oude afspeellijst, weer gevonden dus! Haha

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:03

Ik zoek een liedje, nederlands gezongen door een man. Was een jaar of 15-20 geleden dat ik hem vaker hoorde.
Tekst in de trant van:
Ik weet dat jij het kan, voor nederland, snel over het ijs, nu heb je gewonnen.

De precieze tekst weet ik niet, google op deze flarden helpt niet.

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:31

Saleisha schreef:
Ik zoek een liedje, nederlands gezongen door een man. Was een jaar of 15-20 geleden dat ik hem vaker hoorde.
Tekst in de trant van:
Ik weet dat jij het kan, voor nederland, snel over het ijs, nu heb je gewonnen.

De precieze tekst weet ik niet, google op deze flarden helpt niet.

Heb hem gevonden inmiddels, Darre van Dijk - Jij kan de hele wereld aan

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 20:57

Geen idee of iemand hiermee kan helpen, want ik heb geen drol van de tekst gehoord en alleen een klein stukje van de melodie en stem.

Zachte vrouwen stem, piano/gitaar op de achtergrond. Beetje happy vibes maar niet echt snelle melodie. Volgens mij is hij nog niet ouder dan een jaar. Da's alles dat ik weet maar vond hem wel lekker klinken. Verwscht hem niet te vinden zo maar misschien dat iemand het weet.

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 19:58

Ik zoek een liedje uit de jaren 70 of 80. Het bracht leuke herinneringen terug, maar ik kon de tekst niet goed verstaan.

Het is een Engelstalig liedje dat wordt gezongen door een vrouw met blond haar. In de clip stopt een man op een gegeven moment een telefoonkabel in zijn mond.

laraxXxemma
Sinterklaas
Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:01

Ik heb een moeilijke, ben al een hele tijd aan het zoeken maar kan m bij god niet meer vinden.

Het is een liedje dat iets meer dan een jaar, bijna 2 misschien in een ochtend speellijst van spotify stond. Je hoort in het begin eerst een haan kraaien, dan begint er een instrument te bespelen dat met mijn beste gok een ukelele zou kunnen zijn? Later een paar meer instrumenten. Het liedje is geloof ik veel instrumentaal, super rustige zachte muziek maar wel vrolijk. Er zitten ook vocals in maar verder dan dat de man "I'm awaaaaahayhayhayhake" (of zoiets) zingt kom ik niet en het staat me heel vaag bij dat de titel dit stukje ietwat tegen spreekt (ik dacht eerst iets met droom in de titel maar daarop heb ik het nog niet kunnen vinden)

Misschien iemand die dit kent?

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Ik weet het wel, ik weet het wel, het is Sinterklaas, koudwatervrees of Ozosnel ! Of was het stoomboot, piet of schoen?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:55

Weet iemand hoe dit meditatie nummer in de intro van deze video heet? Heb het vaker gehoord maar kan er dus niet op komen :(

https://youtu.be/pUqy0Ru0QN8

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:22

Hikarii schreef:
Geen idee of iemand hiermee kan helpen, want ik heb geen drol van de tekst gehoord en alleen een klein stukje van de melodie en stem.

Zachte vrouwen stem, piano/gitaar op de achtergrond. Beetje happy vibes maar niet echt snelle melodie. Volgens mij is hij nog niet ouder dan een jaar. Da's alles dat ik weet maar vond hem wel lekker klinken. Verwscht hem niet te vinden zo maar misschien dat iemand het weet.

Iets van angele?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:58

Maureen95 schreef:
Weet iemand hoe dit meditatie nummer in de intro van deze video heet? Heb het vaker gehoord maar kan er dus niet op komen :(

https://youtu.be/pUqy0Ru0QN8

Ik zit te zoeken maar dacht misschien iets van Bonobo.. al is dat meer up-tempo en net even anders..

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 08:51

Thanks! Het is een echt meditatie nummer. Heb het vroeger eens gehoord maar kan er niet meer op komen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 07:23

Ik zoek een liedje uit deze tijd. Nederlandstalig, gezongen door een man. De tekst gaat snel, vrolijk en hiphop/rap-achting. Er komt iets in de tekst met ...... in Amsterdam.

Live free <3 [o]

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:49

Ruben Annink met Wie ze was? Niet heel erg rap, maar je weet maar nooit :+

Every moment is a chance to define what you want to become :)ddd

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:15

Nee, die is het niet. Komt wel vaak in dezelfde playlist als dat nummer.

Live free <3 [o]