Het Spaanse dorp Polopos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:27

Oe, hier nog een trouwe kijker. Heerlijk!
Het Limburgs is voor mij als halve limbo geen probleem, en ik kan goed lachen om John en Brian, heerlijk, die droge humor.

Mijn grootste ergernis is Elisa. Jammer, want de rest vh gezin is eigenlijk een stuk rustiger en stoort me niet.

Elke avond weer even lekker voor de tv, en tegelijkertijd via whatsapp met mijn moeder analyseren :)

Tjah, Juani, ze doet weinig, maar doet wel álles voor haar honden en zorgt dat haar man zijn natje en droogje heeft. Wat traditionelere rolverdeling misschien. John wil haar er ook niet bij hebben om te klussen geven ze beide aan... Wordt dus gewoon bekijken of ze méér gaat doen als het bedrijf opgebouwd wordt haha.


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:36

jesito schreef:
Wij kijken het ook. Die Elisa is erg opdringerig maar wel ook eerlijk. Eerlijkheid kan ik wel waarderen maar soms is ze iets teveel op de voorgrond met HAAR idee.
Ik vind John en Juani erg leuk vooral John. Ook leuk dat ze lekker Limburgs blijven praten tegen elkaar.


Haha, maar zou jij dat zelf anders doen dan? Je eigen dialect niet meer spreken tegen je familie/ partner?

Ik praat thuis en op stal ook gewoon lekker Brabants, op mijn werk een stuk 'Nederlandser', en mijn familie spreekt tegen elkaar Brabants en Limburgs. En dat ze tegen buitenstaanders Nederlands praten (hoewel Brabants natuurlijk gewoon Nederlands is, maar dan nét ff anders) betekent niet dat ze dat onderling ook maar moeten natuurlijk... Sterker nog, mijn moeder kan de telefoon opnemen als haar zus belt, plat Limburgs praten, en neerleggen en in het Nederlands verder praten met degene tegenover haar aan tafel. Easy :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:33

@jesito Vooral heel herkenbaar, mijn moeder praat tegen haar hond ook vaak Limburgs. (En mijn moeder heeft ook een bonte doodle, dus het is extra herkenbaar ;) )

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:50

Rebecca schreef:
Juani en John hebben dat wel door , gok dat ze ereburgers worden de familie Rutten


Tjah, de brutalen hebben de halve wereld he... Ik kan met van die schreeuwers niet zoveel, maar vaak lijken dat in het begin de mensen die écht iets gaan brengen... Tot het even NIET gaat zoals ze willen, vermoed ik....

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:53

Snap nog wel dat er een focus op 2 dingen zou liggen: zoon en schoondochter zullen niet álles met mammie willen doen. Maar inmiddels hebben ze het al over 4/5 dingen geloof ik... dat lijkt mij ook geen haalbare kaart...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:24

@lau daar ga ik over het algemeen ook wel van uit. Maar als het l*llig je strot uit komt, kun je verwachten dat mensen er aanstoot aan nemen... "C'est le ton qui fait la musique."

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:28

zéker waar!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 07:23

Rebecca schreef:
Ojaaa dat was het :)*

Ben aan het terugkijken van vandaag , dat webinar _O- . Kijken daar nou echt serieus 170 mensen naar :? :')


Dat had ie aflevering 1 geloof ik al duidelijk gemaakt: Juani moet vooral NIET komen helpen klussen ;)

Dat webinar slaat echt nergens op... Ik zit vanuit mijn werk een beetje in die 'business': persoonlijk leiderschap en professioneel leiderschap en waar je naartoe wil... Dat is toch even een iets ander niveau dan dit.
Zat hij altijd al in die business? Of is dat zo'n ideetje van 'Ow, maar ik kan dit hoor', uit het niets? Ach, misschien krijgen wij gewoon maar een mini mini mini tipje van de sluier en zijn ze er wel ontzettend goed in...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:04

SdaphneS schreef:
Ik heb ook het idee dat sommige koppels het doel uit ogen verliezen, namelijk integreren en €20.000 winnen. Sommige spreken nauwelijks de taal nog. Bij de familie Rutten kan alleen Elisa echt Spaans. De andere drie spreken het nauwelijks. Lijkt mij toch wel een pré als je daar wilt wonen.


Dat idee heb ik ook wel ja...
Het is toch wel handig om de taal te spreken als je je ergens permanent wil vestigen.
Dat vind ik altijd het allerleukste aan Ik Vertrek ook bijvoorbeeld: die complete non-voorbereiding van mensen. je kunt toch op zijn minst een taalcursus volgen vóór je vertrekt, denk ik...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:28

Alpha89 schreef:
True!

Elisa maakt ook nog wel veel fouten, maar dat heeft verder geen invloed op de communicatie. Wijnand spreekt het ook al aardig trouwens! Viel me gisteren echt op met de architect. Zie iig dat ze wel moeite doen, maar inderdaad, een taalcursus vooraf was zeker geen overbodige luxe voor sommige koppels, haha!


Fouten maken mag ook best. Ontzettend veel Nederlanders maken ook enorme fouten in hun eigen taal. Een tweede taal écht goed leren spreken, doe je toch pas als je ter plekke woont en de taal dagelijks gebruikt.
Jezelf goed verstaanbaar kunnen maken, lijkt mij wel een vereiste als je ergens gaat wonen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:32

Alpha89 schreef:
Zo bedoel ik dat ook


Kan me wel voorstellen dat je, als je de taal wél goed spreekt, er véél fouten uit kunt halen hoor. Ik hoor Elise gewoon Spaans ratelen, de bevolking reageren, en denk dan 'zal wel goed gaan'. Maar ik ben zelf een beetje een taalnazi als het op Nederlands of Engels aankomt (vooral in mijn vrienden-/familie-/collega-kring): je haalt er fouten uit die anderen gewoon niet opvallen :Y)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 07:08

Anoeska27 schreef:
Ah, Harry is een teefje :)*


Hahaha, ja, dáár kwam ik ook achter inderdaad :') Ik dacht eerst dat ze bedoelden dat hij achter een loopse teef aan gegaan was... en toen bleek 'hij' zelf de loopse teef _O-


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 08:50

capopjekop schreef:
Ik heb het programma net ontdekt op videoland en vind het super leuk. Moet nu wel de hele tijd aan Poetin denken. Meer die daar last van hebben?


Haha, Christian zeker? Ja, die noemen ze op Twitter ook Poetin

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 07:01

SdaphneS schreef:
Nee, eerder op een bowlingbal. :+


Haha, dát misschien ook wel. Maar ik vind hem wel een beetje poetin-esk :')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:11

Lizz schreef:
Ja crowdfunding voor commerciele doeleinden :=

Ik wil ook wel een vakantiehuis aan zee met paardenstallen voor verhuur en als we toch bezig zijn incl personeel. Ff een gofundme opzetten.


Vakantiehuis? Kan iemand niet gewoon een permanente woning voor mij crowdfunden? Ik zit te denken aan een boerderijtje in Cornwall. Bij voorkeur inderdaad inclusief personeel :Y)

Nou ja, crowdfunding commercieel is niet per se erg, als je mensen daarna dan ook als een soort aandeelhouders in de winst laat delen... en dát zal vaak niet helemaal zijn wat mensen voor ogen hebben natuurlijk... ken wel een aantal restaurants die zo gestart zijn met crowdfunding, maar die investeerders kregen dat uiteindelijk dus ook keurig terug, met een percentage rente erover en een X aantal keren gratis dineren.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:57

Die aflevering is voor de tv-kijkers vanavond pas toch? #ikkijkouderwetstelevisie

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:33

SumSum schreef:
Ze openen een supermarkt, naar hebben nog geen vergunning of kvk...


I-de-aal natuurlijk: gewoon éérst starten, dan de boel regelen :+
Burgemeester ging ze er wel bij helpen omdat hij een winkel wel handig vindt... dus die vergunning komt er wel. En zo kunnen sommige mensen de regeltjes gewoon een beetje buigen en naar hun hand zetten.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:41

SumSum schreef:
Ik heb net de uitslag gezien *\o/*


Niet verklappen hoor! Ik wil gewoon nog 3 dagen kunnen kijken :+ :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers