[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Moderators: MirandaT, Essie73, Warboel, Ods, Duhelo, Muiz

Yv_

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:50

Mooi lijstje Anc :j. Ik heb er denk ik twee hetzelfde, ga zo eens kijken.
Waarom Crawdads?

♥ Rewrite the Stars ♥

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:20

Yv_ schreef:
Ik heb ff een vraagje:
Als je terugkijkt naar de boeken die je het afgelopen half jaar hebt gelezen, welke vijf zou je dan aan een ander aanraden? Graag even kort welk genre/ voor welke lezer en waarom je die dus zou aanraden. Vind het wel leuk om dat van anderen te lezen :).

Uuh... *kijkt*

- Dune van Frank Herbert, science fiction. Het is een (science fiction) klassieker.
- Changes van Jim Butcher, urban fantasy. Ik zou de voorgaande boeken wel lezen (en dan misschien vanaf Grave Peril beginnen) :+ , maar dit boek is wel een keerpunt in de serie. Voor mij blijft The Dresden Files de beste urban fantasy serie.
- Into the Drowning Deep van Mira Grant (pseudoniem van Seanan McGuire), actie/avontuur/thrillerachtig. Las heerlijk vlot weg :j Ik zou wel de novella Rolling in the Deep eerst lezen :j
- The Dragonbone Chair van Tad Williams. Omdat het een fantasyklassieker is en één van de grondleggers van het moderne fantasygenre. Èn Tad Williams kan echt wel schrijven.

Leys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 10:23

Yv_ schreef:
Mooi lijstje Anc :j. Ik heb er denk ik twee hetzelfde, ga zo eens kijken.
Waarom Crawdads?

De schrijfstijl is heerlijk, leest lekker vlot weg.
Het verhaal zit goed in elkaar en is super interresant.

Ook wordt er veel verteld over het leven in een moeras en de flora en fauna komt ruimschoots aan bod.
Ik vond het gewoon echt een heel fijn boek <3

"I'm actually not funny, I'm just mean and people think I'm joking"

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:43

Yv_ schreef:
Ik heb ff een vraagje:
Als je terugkijkt naar de boeken die je het afgelopen half jaar hebt gelezen, welke vijf zou je dan aan een ander aanraden? Graag even kort welk genre/ voor welke lezer en waarom je die dus zou aanraden. Vind het wel leuk om dat van anderen te lezen :).

Moet ik echt doorheen de 150boeken gaan om te zoeken :P
Ok hier gaan we:

Beartown - contemporary fiction: aangenaam geschreven, geeft goed weer hoe "kleine" zaken een enorme impact kunnen hebben in een kleine gemeenschap. eigenlijk vond ik het vervolg beter/sterker, maar je kan moeilijk een 2de deel aanraden.
The last wish of Sasha Cade - YA contemporary fiction: Top voorbeeld van mijn favoriete YA-drama met HFN/HEA einde
The seven husbands of Evelyn Hugo - historical fiction/LGBTQ: Interessant Hollywoodverhaal doorheen de jaren '50 tot '80 wanneer vrouwen nog ondergeschikt zijn en homoseksualiteit taboe, verteld door een intelligente en gewiekste vrouw/ex-actrice
The after wife - "Sci-fi" fiction: intrigerend verhaal over hoe een robotica expert haar levenswerk (haar human android evenbeeld) post mortem inzet om haar familie te helpen rouwen en verder gaan met hun leven
A Curse so dark and Lonely- YA fantasy/retelling: niet zo sprookjes-achtig als het origineel, maar iets "realisitschere" interacties tussen de hoofdpersonages en "echte" problemen.

Leys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 10:49

Ik dacht ook nog aan Daisy Jones & the Six, maar dat format moet je echt liggen.
Het is mijn favoriete boek dat ik dit jaar gelezen heb, maar hij is niet voor iedereen...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:09

Ja Leys? Ik ben nu halverwege en ik weet het nog steeds niet. Wel verfrissend maar op de een of andere manier kom ik er door alle afwisselingen niet erg lekker in.

Leys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 11:26

Welk boek?
Daisy of Crawdads?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:34

Laatste Weduwe -Karin Slaughter Ouderwets spannend
Wees Onzichtbaar - Murat Isik Mooi en realistisch verhaal
Björnstad - Fredrick Backman Gewoon mooi geschreven, aangrijpend
Mythos - Stephen Fry Leuk en grappig boek om mijn kennis over de Griekse mythen weer wat op te frissen.

Ik kom op 4 boeken, maar heb er ook maar 19 gelezen in het eerste halfjaar.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
P. Langkous

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:34

Daisy inderdaad.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:43

Hahaha ja dat moest Petit :P.

Heerlijk dit, vind het zo leuk om te zien. Zal mijn TBR wel weer langer maken _O-

Ik denk dat ik op de volgende uitkom:
- De Grens, Don Winslow: super compleet verhaal over de drugskartels
- Noorse Mythen van Kevin Crossley Holland: de tekeningen maken de verhalen echt af en de verhalen over Thor, Loki en de gang zijn gewoon zo leuk om te lezen
- Godsgraf van Jay Kristoff: superleuk tweede deel over de avonturen van Mia, in een romeins jasje
- Wij Tegen Jullie van Fredrik Backman: tweede deel na Bjornstad, nóg mooier in indrukwekkender en leest wat gemakkelijker omdat de personages al bekend zijn

Vijfde plaats twijfel ik tussen DNA van Yrsa Sigurdardottir (ijslandse thriller) of het waargebeurde verhaal De Laatste Getuige van Frank Krake. Qua leesplezier kies ik voor DNA, maar De Laatste Getuige was een ontzettend indrukwekkend getuigenverslag van een man die verschillende concentratiekampen overleefde.

♥ Rewrite the Stars ♥

Leys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 11:47

Selka schreef:
Daisy inderdaad.

Ik vond het echt een fantastisch verhaal en vloog er doorheen.
Het voelde echt alsof het om bestaande personen ging en ik heb er intens van genoten.

Maar... ik snap helemaal dat dit geen boek voor iedereen is.
De sprongen in tijd, het format... het maakt het lastig lezen als dit je ding niet is.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:48

Blijkbaar had ik mijn GR al gekoppeld aan amazon. Maar daar gebeurd niks automatisch. Hmm... komt omdat amazon.de niet gekoppeld is... Jammer... Misschien dat ik meer via .com moet kopen.

Zou makkelijk zijn als mijn TBR lijst op amazon in een lijst kwam te staan, maar dat is geloof ik nog geen optie.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:00

Ja ik geloof wel dat het een boek is dat je fantastisch vindt of juist niet. Ik neig tot nu toe naar 2*.

Crawdads staat nog op mijn TBR. Ben heel erg benieuwd.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:25

Riddershow schreef:
Blijkbaar had ik mijn GR al gekoppeld aan amazon. Maar daar gebeurd niks automatisch. Hmm... komt omdat amazon.de niet gekoppeld is... Jammer... Misschien dat ik meer via .com moet kopen.

Zou makkelijk zijn als mijn TBR lijst op amazon in een lijst kwam te staan, maar dat is geloof ik nog geen optie.

Oh ja, ik zat op Amazon.nl en na switchen van de kindle naar amazon.com ging het ineens wel allemaal automatisch! daarom blijf ik daar maar bij ipv amazon.nl

En ik zie mijn Goodreads TBR dus dan weer wel terug op min Kindle :')

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:30

Ik heb de And I Darken trilogy uit, en ik vond hem heel erg goed :j

De personages voelen ouder aan dan ze zijn, maar hun jonge leeftijd kwam overeen met de historische feiten, dus het stoorde niet. Erg goeie characters met mooie development, interessant plot en een hele vlotte leesstijl. Respectvolle weergave van islam en moslim characters. De romance was aanwezig maar voelde niet zwaar aan en was niet het belangrijkste. Écht een brutal, maar sterk vrouwelijk hoofdpersonage die haar ambities en dromen boven een potentiële lover zet.

Just reflecting on the fact that when the Universe punches you in the teeth, it never just lets you fall down.
It kicks you in the ribs a couple of times and dumps mud on your head.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:44

Djilna schreef:
Oh ja, ik zat op Amazon.nl en na switchen van de kindle naar amazon.com ging het ineens wel allemaal automatisch! daarom blijf ik daar maar bij ipv amazon.nl

En ik zie mijn Goodreads TBR dus dan weer wel terug op min Kindle :')

Hoe doe je dat? :o

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:55

Wat? Switchen naar de USA? Instellingen wijzigen onder manage your content and devices:
https://www.amazon.com/hz/mycd/myx?ie=U ... gs/country#country

Ik heb wel staan dat ik current in The Netherlands ben, maar ik heb ergens ingesteld dat ik standaard amazon.com wil gebruiken voor mijn kindle ebooks.

Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:10

Ik ga zondag even zo’n lijstje maken! :D

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:18

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:15

Djilna schreef:
Wat? Switchen naar de USA? Instellingen wijzigen onder manage your content and devices:
https://www.amazon.com/hz/mycd/myx?ie=U ... gs/country#country

Ik heb wel staan dat ik current in The Netherlands ben, maar ik heb ergens ingesteld dat ik standaard amazon.com wil gebruiken voor mijn kindle ebooks.

Hmm... Dat van kopen moet ik even kijken, want dat gaat iig niet via mijn amazon account.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:31

Djilna schreef:
Ai ai ai, toch de CC gebruikt := . Kon een boek van Goldsboro niet weerstaan. Speciale HC editie (komt anders alleen in PB uit) met sprayed edges <3
https://www.goldsborobooks.com/product/ ... ck-edition

[ [url=m/CyUhi0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahahahaha _O- Heerlijk

Ga straks is over mijn lijstje buigen. :j :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:36

Ik had hem van de week nog braaf genegeerd :o Maar toen zag ik hem weer langskomen en alle erg enthousiaste reviews op GR en toen toch maar gedaan :')
Scheelt dan nog iets dat ik 15% korting op alle boeken heb daar :P

Jullie nog leuke weekendplannen behalve lijstjes maken? :D

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:27

Haha zo denk ik ook vaak totdat ik gisteren is ben gaan uitrekenen hoeveel geld ik heb uitgegeven afgelopen maand en ik mezelf echt rot schrok. :') Meteen budgetteringsapp op mijn telefoon gezet. :=

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:00

Tiggs schreef:
Mythos - Stephen Fry Leuk en grappig boek om mijn kennis over de Griekse mythen weer wat op te frissen.

Ik heb hem daarover gehoord in de Graham Norton show en zag het vorige week liggen, maar wel de vertaalde versie en het was 19 euro. Zag ook een boek over de Alter Real stoeterij in die winkel en moest kiezen... Toen koos ik voor de paarden, maar het is wel een boek wat ik graag zou willen hebben/lezen.

Ik heb trouwens nu een gast die zondag weg gaat en haar best doet om The girl before uit te lezen... Dat kost haar weinig moeite...

Paarden/dieren/huis oppas gezocht in Portugal (september)

Je wilt een Iberiër kopen, paard of muilezel/muildier? *KLIK* voor Lusitanos, cruzados en andere Portugese paarden en ponies. VALK CRUZADO HENGST TE KOOP
http://silverwing.simplesite.com/ Vakantie blog Rota Vicentina, zuidwest Portugal

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:56

Ahh foei Djil. Daar was ik ook zo bang voor he, toen ik mn cc aanschafde. Dat ik ‘m voor allemaal onnodige dingen zou gebruiken die ik niet perse nodig had. Gewoon omdat het kan zeg maar. Maar gelukkig is dat toch echt nooit zo gegaan. Gebruik ‘m eigenlijk alleen op vakantie en bij betalingen waar paypal het niet doet.

♥ Rewrite the Stars ♥