Break Free

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:11

Ja. Ik volg deze serie ook. Bedankt voor de "waarschuwing" dat er een nieuw seizoen begonnen is.

Ik vindt het heel heftig om te zien. Ook omdat ik mezelf vaak zie in de jongeren van de afleveringen. Ben zelf ook een enorme reisgek en heb vaker situaties meegemaakt wat goed is gegaan, maar waar een ongeluk en/of de kans op een foute afloop serieus aanwezig was. Zelf een half jaar in Australië en Nieuw-Zeeland gezeten.

Het erge van Lisanne Froon (en ook wel Christiaan) is dat met de juiste uitrusting ze zeer waarschijnlijk vandaag de dag nog vrolijk rond zou lopen.

Vooral de afleveringen van Martijn Seuren, Ken en Christiaan erg aangrijpend omdat het net als ik allemaal klimmers waren.

mvdende

Re: Break Free

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:44

Ik kan niet meer editen dus even zo:

Net de aflevering met Martijn Seuren terug gekeken. Extra heftig toen Ueli Steck in beeld kwam, tijdens het maken van de aflevering van Break Free een van de personen die geïnterviewd waren, vorig jaar net als Martijn om het leven gekomen tijdens een beklimming. Net als Martijn op een stuk wat niet als zeer moeilijk en gevaarlijk te boek staat.....

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:42

safina schreef:
mvdende schreef:
Ik kan niet meer editen dus even zo:

Net de aflevering met Martijn Seuren terug gekeken. Extra heftig toen Ueli Steck in beeld kwam, tijdens het maken van de aflevering van Break Free een van de personen die geïnterviewd waren, vorig jaar net als Martijn om het leven gekomen tijdens een beklimming. Net als Martijn op een stuk wat niet als zeer moeilijk en gevaarlijk te boek staat.....

Die klimmers doen me niet zoveel op de een of andere manier. Het is een risico van het vak als je moeilijke beklimmingen gaat doen. Je weet als je eraan begint dat er een kans is dat je niet meer terugkomt.

Voor de nabestaanden is het natuurlijk net zo goed hartstikke verdrietig. Verlies is verlies en dat is altijd rauw en hard. Maar qua verhaal vind ik die klimmers persoonlijk niet zo indrukwekkend als het verhaal van een jong iemand die gewoon een mooie wereldreis gaat maken en volkomen onverwacht niet meer terugkeert.

Dat kan je vinden, en eigenlijk is het misschien wel waar. Maar de klimcommunitie is zo close, iedereen kent iedereen en er hangt altijd een speciale sfeer, ben zelf klimmer, dan komt dit gewoon hard binnen. Beetje hetzelfde als dat Anky van Grunsven nu zou overlijden door een val van een paard.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:54

Inderdaad zeer heftig

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 07:53

Ik had ook gehoopt dat het 1 aflevering MH17 zou zijn. Helaas het hele seizoen dus. Ook voor mij mist het echte Break Free gevoel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie