Koptelefoon die goed blijft zitten

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eline_S_S

Koptelefoon die goed blijft zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-23 12:32

Hoi hoi,

Voor een cliënt van mij ben ik opzoek naar een vorm van koptelefoon/oordopjes, welke goed blijven zitten. De voorkeur gaat uit naar iets draadloos (dus bluetooth) en met noise cancelling.
Vanwege ongecontroleerde bewegingen, wrijft hij veel met de linker kant van zijn hoofd over de hoofdsteun van de rolstoel. Zonder hoofdsteun valt zijn hoofd naar achteren, dus dat is helaas ook geen optie...
Hij is een ontzettende muziekliefhebber en luistert graag naar verhalen. Echter zijn de mogelijkheden op dit moment beperkt, omdat het met luid volume moet, waar er ook rekening dient te worden gehouden met andere bewoners...

Wie denkt er met mij mee? :D

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 12:46

Bose QC35, is niet goedkoop maar wel duurzaam, comfortabel en stevig. Ik heb in 2019 een tweedehands gekregen en heb hem nog steeds.

Tazzey

Re: Koptelefoon die goed blijft zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 13:17

Ik heb de Apple Airpods Pro 2 en daar ben ik heel tevreden mee. Ik gebruik ze in bad met de Keepods zodat ze niet in het water kunnen vallen. Ze gaan dan echt geen kant meer op, ik kan er ook mee slapen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 13:25

Twee NC headphones die standaard voorbij komen in topics als deze zijn de Sony WH-1000XMx serie (hier groot fan van de XM3) en de Bose QuietComfort serie

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 14:10

Voor onze dochter hebben wij een PowerLocus over ear koptelefoon. Deze zit echt goed stevig op haar hoofd. Is er ook in volwassenen uitvoering te krijgen. Heel veel plezier van tegenwoordig!

Marije fan de Nysted meer dan 10 jaar van je mogen genieten. Helaas heb ik afscheid van je moeten nemen. Rust zacht maffe merrie.
Wat is het ongelooflijk waar "je weet pas wat je mist, als het er niet meer is"...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 14:15

Shokz open fit.

Ik heb open mooves en die zijn geweldig maar die hebben itt de open fit geen noicecanseling.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 18:50

Je zou het in de hoek van de gehoorbeschermers kunnen zoeken, dus voor professioneel gebruik in fabrieken enzo. Dit was de eerste die ik tegenkwam met een zoekactie: https://www.werkvelden.nl/persoonlijke-bescherming-(pbms)/gehoorbescherming/stihl-gehoorbeschermer-dynamic-bluetooth-Oranje/

Die dempen geluid dus ook als ze niet aanstaan, zijn veel steviger en zitten veel strakker. Maar ze zijn inmiddels wel gewoon met Bluetooth te krijgen.
En omdat ze fysiek afsluiten is het weglekken van geluid naar buiten ook minimaal verwacht ik.

Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee dus ik weet niet hoe ze werkelijk functioneren.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 22:34

Maar zitten niet comfortabel als je lekker wil relaxen.

Mijn vriend heeft deze dus tijdens werk op en ik heb er ook wel eens één opgehad. Zeker tijdens het werk is die fijn als gehoorbeschermer waar ze voor dienen en het is leuk dat je dan gelijk muziek kan luisteren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 22:51

quera. Voor altijd en langer

Me. An empath.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 23:33

Ik heb net sinds vorige week een JBL Tune 760NC. Wat een fijne koptelefoon zeg! Hij zit echt heerlijk, ik heb hem lang achter elkaar op en krijg nergens last van. Heb net even flink met mijn hoofd geschud en er bij langs gewreven om te testen, maar bij mij blijft hij ook goed zitten. Hij is noise cancelling, top geluid en bij mij gaat hij 5 tot 6 dagen mee op bluetooth voor ik weer moet opladen. Kan ook met kabeltje als je client dat liever heeft, er zit een kabeltje bij. Het enige is, er komt een super kort mini kabeltje bij voor het opladen en zonder stekker. Maar ik gebruik de stekker van de telefoon en ik heb er een langere kabel bij gekocht voor 8 euro (geen verlengkabel, eentje die er zo in past) bij een lokale winkel. Die zijn vast ook op bol te koop. En het mooie is, ik heb hem vorige week voor 55 euro in de aanbieding gekocht bij JBL zelf, en hij is dus nog steeds in de aanbieding! https://www.jbl.nl/outlet/JBLT760NCBLK. ... fcQAvD_BwE

Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 00:54

Een hoofdband met speakers erin verwerkt?

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog : Dieke

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 02:40

Een hoofdband wordt wel heel warm en dat gaat wel irriteren vind ik. Het blijft bij mij ook niet fijn zitten, het glijdt nog wel eens naar beneden. En je hebt de afdrukken van het elastiek in je voorhoofd zitten..

Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 06:15

Afbeelding

Super ding, je voelt hem amper, val eigenlijk niet op en heeft een superlange gebruiksduur voor hij weer aan de lader moet.

Tink net oan juster, der feroarest neat mear oan. Hjoed moat it heve, want doe kinst noch neat mei moarn! (denk niet aan gister, want daar verander je niks meer aan, vandaag moet het gebeuren, want je kunt nog niks met morgen)

De bonte droom is over - Bedankt lieve Bas

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 07:52

Maar die heeft net als de shoks open moove geen noice canseling Joukje.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 08:30

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 08:44

BeFunny schreef:
Maar die heeft net als de shoks open moove geen noice canseling Joukje.

Overheen gelezen :o , dan is deze niet geschikt voor ts.......

Tink net oan juster, der feroarest neat mear oan. Hjoed moat it heve, want doe kinst noch neat mei moarn! (denk niet aan gister, want daar verander je niks meer aan, vandaag moet het gebeuren, want je kunt nog niks met morgen)

De bonte droom is over - Bedankt lieve Bas

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie