Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Nikass

Berichten: 16549
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 10:08

Ojee wat veel spullen :=
Ik heb door de jaren heen eigenlijk juist steeds meer weg gedaan. Het meeste vind ik overbodig en staat alleen maar in de weg :)

Ik wil bijvoorbeeld pertinent geen vaatwasser en al helemaal geen airfryer. Wat een ondingen :D
Ik heb een (relatief) klein, fijn oventje en een magnetron en een simpele keukenmachine van multimaxx. Dit in combinatie met een goede snijplank en scherpe messen en je hebt in principe alles wat je nodig hebt ;)


BoktVerlaten
Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 10:13

Quooker , airfryer (dubbele met twee bakken) Blentec blender en vaatwasser!

Lijsken
Berichten: 1004
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 10:14


Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-23 10:18

Nikass,
Ik heb ook liever een kleine selectie met goede spullen dan een grote collectie aan mindere kwaliteit. Het hoeft allemaal niet in 1 keer. En de overgrote basis hebben we. Fatsoenlijke snijplanken, goede messen. Nu dus alleen de pannen vervangen en ik vraag me echt af wat nou de essentiële pannen zijn. Ik heb nu een gietijzeren koekenpan, cocotte en wok. Daarmee kom ik een heel eind denk ik. Maar wat dunnere pannen die snel van temperatuur kunnen veranderen (waaronder een steelpan) zullen nog wel nodig zijn. En dan dus inderdaad spullen voor de oven... Want ik heb zometeen een dubbele! :D (Ik gebruik een oven heel vaak).

Toevallig hebben we nu wel een airfryer. Dat ding is ontzettend handzaam en veelzijdig nu we nog ik onze oude stacaravan wonen. We gebruiken heb heel veel want we hebben geen gewone oven en geen frituurpan. Als we straks de grote keuken in het huis hebben zullen we hem een stuk minder gaan gebruiken. Maar hij blijft handig voor 'even snel'. Mijn oude magnetron mis ik echter helemaal niet. Dus ik denk niet dat die er gaat komen straks.

Lijsken,
Bedankt voor de tip van de knoflookpers. Ik snij het nu gewoon met een mes heel fijn omdat de meeste persen ondingen zijn die ellendig zijn schoon te maken. Ik ga deze eens goed bekijken. Ik gebruik trouwens ook wel eens een hele fijne rasp. Werkt ook, alleen echt oppassen voor je vingers. :o
Laatst bijgewerkt door Malenka op 20-05-23 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 10:21

Quooker Flex kraan. Kokend water én een flexibele slang waarmee je even makkelijk je wasbak schoonspoelt. Ik heb hem nu 2 weken maar vind hem nu al fantastisch!
Die BK pannenset die hierboven genoemd werd is ook een aanrader! Zo makkelijk even afgieten met 1 hand omdat je de deksel erop kan vastzetten.

Lijsken
Berichten: 1004
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 10:22

Malenka: Op bol staat er een goed filmpje van (laatste deel ervan met name).
Je kan hem eerst gebruiken om de knoflook te persen en dan andersom klappen waarbij de rode puntjes precies in de vakjes van de pers vallen, en alle platgedrukte knoflook er zo uit valt.

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 10:39

Wij hebben een rode KitchenAid, een rode Francis Francis (espressomachine) een rode bonenmaler, een rode broodrooster, een rode contact grill en rode LeCreuset pannen.

Tsja, daar horen dus ook rode theedoeken en handdoeken bij :+

Verder kan ik echt niet zonder m'n Quooker meer en de Sodastream wordt ook heel veel gebruikt (maar zou je kunnen ondervangen door een uitgebreidere Quooker te kopen, die bestond alleen nog niet toen wij die van ons aanschaften).

Ik kan ook niet zonder onze mooie beklede magneetstrip (dus geen metaal op metaal) met Japanse koksmessen, eigen import uit Japan door mijn mans bedrijfje.

En onze bakpannen zijn allemaal van DeBuyer, die wil ik ook echt niet meer missen. Niet perse mooi, maar wel heel fijn om in te bakken.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 10:44

De staafmixer zónder snoer. Wat een genot, ik maak er in de ochtend m’n smoothies mee, en ze eten hier vaak stamppot. In een handomdraai heb je beide zo gemaakt. En heerlijk zonder snoer werken <3

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

Dagahra

Berichten: 813
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 11:08

Mijn eierkoker <3

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 11:34


∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

ievie

Berichten: 2190
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 12:42

Daihyo schreef:
Onze knoflooktwister. Wat een handig ding is dat! Geen gedoe meer met een handpers en dat ding dat er elke keer uitschiet.
https://www.bol.com/nl/nl/p/knoflook-tw ... BcQAvD_BwE


Oh met dit ding stonden ze vorige week op de Libelle zomerweek. Zag er wel praktisch uit. Hij gebruikte het ook voor ui, peper, gember etc.

Wij hebben gewoon een simpele knoflookpers. Tip voor het schoonmaken: het velletje om je knoflookteen laten zitten. Dit blijft achter in je pers en trek je er zo uit.

haffiefreak

Berichten: 1624
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 12:49

De airfryer, de broodbakmachine en de keukenmachine van Bosch. (Hiermee kun je ook raspen) en de blender. Ideaal voor het maken van soep/pastasaus

Raisa is moeder van een mooi hengste veulentje Geboren op za 23-juni-07 tussen 19.00 en 21.00

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:02

De Ninja Airfryer met dubbele bakken is een wereldapparaat! En na een aantal jaren in de oven bakken, heb ik nu toch een Princess broodbakmachine, zodat ik niet halve dagen bezig ben.

Webshop - digital art: MoTekent

BeFunny

Berichten: 10195
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:20

De vaatwasser echt op één wat een geweldige uitvinding :j

Zappa

Berichten: 2730
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:13

mijn crockpot en warm/heetwater dispenser! wil ze niet meer missen!

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:47

Safiy93 schreef:
Quooker Flex kraan. Kokend water én een flexibele slang waarmee je even makkelijk je wasbak schoonspoelt. Ik heb hem nu 2 weken maar vind hem nu al fantastisch!
Die BK pannenset die hierboven genoemd werd is ook een aanrader! Zo makkelijk even afgieten met 1 hand omdat je de deksel erop kan vastzetten.


Goed te lezen want die krijgen wij ook in september

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 15:21

Slowcooker gebruiken we al zeker 15 jaar trouwens.

Webshop - digital art: MoTekent

Grote_Beer
Berichten: 1305
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 15:29

Mijn gasfornuis met dubbele oven (een grote en een kleine) vind ik erg fijn. Dan kan ik in de grote oven een gerecht bereiden en intussen in de kleine aardappeltjes gratineren, afbakbroodjes bakken of alvast een crumble als toetje maken.
Mijn Le Creuset koekenpannen en stoofpan hebben er al heel wat jaartjes trouwe dienst opzitten evenals mijn KitchenAid handmixer.
Verder de Slowcooker en de broodbakmachine. Al bak ik er eigenlijk nooit een brood in, want ik houd niet van zo'n vierkant brood. Maar ik vind het fijn om 'm deeg te laten kneden en daarbij de timer te gebruiken. Gooi ik er 's avonds alle benodigdheden in, heb ik de volgende ochtend deeg om gelijk een brood mee te kunnen bakken. Of ik zorg dat ik tegen etenstijd pizzadeeg heb.

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-23 15:38

MoniqueT schreef:
Slowcooker gebruiken we al zeker 15 jaar trouwens.

Dat is al een behoorlijke tijd. Waar gebruik je hem zoal voor? Ik heb er nooit een gehad en kan me echt geen voorstelling maken van wanneer ik die dan zou gebruiken.

herr_balou
Berichten: 1430
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 16:22

Malenka schreef:
Nikass,
Ik heb ook liever een kleine selectie met goede spullen dan een grote collectie aan mindere kwaliteit. Het hoeft allemaal niet in 1 keer. En de overgrote basis hebben we. Fatsoenlijke snijplanken, goede messen. Nu dus alleen de pannen vervangen en ik vraag me echt af wat nou de essentiële pannen zijn. Ik heb nu een gietijzeren koekenpan, cocotte en wok. Daarmee kom ik een heel eind denk ik. Maar wat dunnere pannen die snel van temperatuur kunnen veranderen (waaronder een steelpan) zullen nog wel nodig zijn. En dan dus inderdaad spullen voor de oven... Want ik heb zometeen een dubbele! :D (Ik gebruik een oven heel vaak).

Toevallig hebben we nu wel een airfryer. Dat ding is ontzettend handzaam en veelzijdig nu we nog ik onze oude stacaravan wonen. We gebruiken heb heel veel want we hebben geen gewone oven en geen frituurpan. Als we straks de grote keuken in het huis hebben zullen we hem een stuk minder gaan gebruiken. Maar hij blijft handig voor 'even snel'. Mijn oude magnetron mis ik echter helemaal niet. Dus ik denk niet dat die er gaat komen straks.

Lijsken,
Bedankt voor de tip van de knoflookpers. Ik snij het nu gewoon met een mes heel fijn omdat de meeste persen ondingen zijn die ellendig zijn schoon te maken. Ik ga deze eens goed bekijken. Ik gebruik trouwens ook wel eens een hele fijne rasp. Werkt ook, alleen echt oppassen voor je vingers. :o

Ik ben heel blij met mijn Le Creuset RVS kookpannenset (5 stuks). Maar vooral omdat het een mooie set is en ik er alles regelmatig van gebruik. Ik heb al eens een deksel laten stuiteren op de betonnenvloer, vloet vond het niet leuk aan de deksel is niets te zien...

Wintu

Berichten: 2701
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 16:33

Mijn KitchenAid
Mijn Creuset pannen
Mijn prof messen
Mijn slowcooker
Mijn koffieautomaat
Mijn ovens.
Alles in de keuken eigenlijk :D Koken en eten zijn bij ons thuis ontzettend belangrijk! Dus ook goede ingrediënten vind ik onmisbaar.

Ik ben nog op zoek naar een goede keukenmachine, dus als iemand een goede weet!

lizy29

Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 16:52

Mijn Creuset fluitketel <3

https://www.bol.com/nl/nl/p/le-creuset- ... 024746555/

Dit is echt mijn grote liefde.
Qua pannen is het heel erg afhankelijk wat je zelf prettig en mooi vind. Ik zweer zelf bij simpele rvs pannen maar dan wel horeca kwaliteit. Een goede hapjespan en een kleine steelpan vind ik zelf wel echt een must in de keuken.

Oh en mocht je zelf brood bakken, een mooie houten broodplank die je alleen daarvoor gebruikt.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 17:40

Zonder twijfel de Instantpot.

In een druk huishouden echt zo ontzettend waardevol! 5 minuten en je risotto is klaar, maar wel vers en dus niet uit een pakje. Zoete aardappelsoep? 10 minuten zonder uberhaupt wat te snijden. Of lange stoof gerechten... Uurtje en klaar. En hij kan ook nog perfect airfryen. Slowcook functie en nog wat andere opties hebben we nog niet geprobeerd :)

[o]

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 17:51

Heet water dispencer. Wat een aanwinst. Gewoon direct warm water zonder dat je een quooker hoeft te installeren.

Earth het reisbureau.

Cchanny

Berichten: 8800
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 18:03

Een foodprocessor/snijmachine en mijn heetwaterdispencer


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, douschka, Heez, Julimy en 31 bezoekers