[VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101366
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

[VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-23 17:34

Ik woon al 15 jaar in hetzelfde huis. Een benedenwoning met tuin en 1 slaapkamer. Ik ben alleen dus in principe is het groot genoeg. Maar ik wilde al heel lang een slaapkamer extra. Ik heb namelijk ook 4 katten en ik heb 5 kattenbakken die ik 2x per dag schoonmaak. Maar het grit ligt door het hele huis en de stoflaag ligt er 5 minuten na het schoonmaken weer. :+ Dus ik wil een extra kamer voor de katten. Dan gaan daar de bakken staan en de krabpaal en een lekkere stoel.

Maar ik wil mijn dorp niet uit. Ik woon hier namelijk heerlijk rustig. (op mijn bovenbuurvrouw na, die ook een grote reden van de verhuizing is). Ik sta ingeschreven bij de plaatselijke woningstichting en bij die in Barneveld. Op zich wilde ik daar ook wel heen. Mijn geluk kon niet op toen er woningen te huur kwamen die nog gebouwd moesten worden en ik daar in de top 10 van stond.

Ik wilde hier namelijk alleen weg als ik iets vond dat 100% aan mijn eisen zou voldoen. Want ik ging hoe dan ook meer huur betalen en dat is geen probleem als het aan mijn eisen voldoet. Dat doen deze nieuwe woningen niet maar ik wilde toch reageren. Eén van mijn eisen was een achtertuin. Voor de katten want dat vinden ze heerlijk. Deze woningen staan rug aan rug en dus heb je alleen een voortuin. Maar verder voldeed het aan mijn eisen. 2 slaapkamers op de eerste verdieping en ook nog een zolder. Het huis is gasloos, heeft een warmtepomp, zonnepanelen en A++ glas. En het is ook nog eens super goed geïsoleerd. In mijn huidige slaapkamer heb ik enkel glas. Winter = :brr:

Nu hoop ik dat er een raam aan de voorkant zit die open kan en ik er een soort van ren aan vast kan maken. Dan kunnen de katten nog iets. :+

Tevens heb ik een hoekwoning te pakken. Dus maar aan één kant buren. :)) Ik heb ook een schuur.

Plattegrond waar je kan inzoomen: https://res.cloudinary.com/woningnet/im ... 9ymtk3.pdf

Of printscreentjes:
Afbeelding

Afbeelding

Het is kavel 14, die oranje.
Afbeelding

Ik ben uiteindelijk opgekropen naar een 5e plek, 4e plek en 3e plek. (je mag 3 keuzes opgeven) Ik stond voor deze hoekwoning 5e maar ik kreeg een mailtje dat ik eerste stond. Ik geloofde het niet en heb gevraagd of ze dat mailtje naar de top 3 stuurden of dat ik het echt had. En het huis was echt van mij als ik wilde. :):) Ik moest eerst accepteren, na bezichtiging kon ik altijd nog weigeren. Dan komt het hele proces van documenten insturen en wachten... :z Ik hoorde maar niets en ik werd echt bang dat mijn documenten niet goed waren. Wat als ik het niet kreeg? In mijn hoofd was ik al aan het inpakken en opruimen en nieuwe meubels zoeken. :')

Uiteindelijk kreeg ik dan gisterochtend het verlossende mailtje dat het huis van mij is! *\o/* Ja, ik ga twee keer mijn huidige huur betalen maar dat heb ik er voor over, ik bezuinig wel op andere dingen. Ik heb geen gas meer dus dat scheelt al. En met zonnepanelen betaal ik ook minder voor stroom. Als ik het goed zie op de plattegrond krijg ik vloerverwarming? Ben benieuwd hoe dat is.

In juni komt er een meeting met iedereen die daar een woning heeft gekregen en gaan we 3 modelwoningen bekijken. Ik denk dus een hoekwoning, een rijtjeswoning (rug aan rug) en eentje die wel een achtertuin heeft. Dan kunnen we vragen stellen en misschien ook al dingen opmeten? De oplevering is onder voorbehoud in juli. Ik heb vanaf 21 juli vakantie dus ik hoop dat de oplevering een week eerder is zodat ik die ook vrij kan nemen en dan 4 weken heb om het huis woonklaar te maken. :D

Ik heb nog nooit een nieuwbouwwoning gehad en als jaren niet verhuisd dus ik moet even kijken wat ik nu allemaal moet regelen. :') PostNL heeft iets met een verhuisservice? Moet ik ook alle verzekeringen op de hoogte stellen? Ik moet ze bij PrikEnergie vertellen dat ik een nieuw adres heb en dat het gasloos is. Dan passen ze het contract automatisch aan? En er is zoiets als een verhuis-checklist?

En ik zit al op IKEA te shoppen. Ik ben aan het kijken naar vloeren (de vriend van mijn vriendin legt vloeren voor zijn werk dus die maakt een mooi prijsje en legt de vloer), kleuren verf en ik moet iets voor de ramen. Maar dan moet ik maten weten. Sommige spullen hebben misschien wel levertijd dus moet ik op tijd bestellen.

En dan moet ik ook nog mijn eigen woning netjes achter laten. Dus ik ga dit weekend maar vast de schuur opruimen. Vast dingen voorbereiden dat straks niet alles in een paar weken tijd moet. Verhuisdozen kan ik van mijn werk meekrijgen. Ik verhuis ongeveer 500meter verderop dus ik kan meerdere ritjes heen en weer maken. Mijn katten moeten ook in 1x mee dus ik moet extra reismandjes fixen. :=

Er komt zoveel op mij af nu, ik denk de hele dag aan niets anders. _O-

Ik ben vorige week even langs de bouw gereden. De eerste twee foto's zijn van hetzelfde blok, de 3e foto is van een ander blok. Ik weet even niet in welk blok ik kom. Ik ga binnenkort nieuwe foto's maken. Maar het terrein is verder afgesloten dus ik kan er ook niet goed bij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan moet ik ook nog mijn huur opzeggen maar ik weet niet wanneer de oplevering precies is dus dat moet ik tijdens die meeting ook nog vragen.

Oké, lang verhaal maar ik ben echt superblij en enthousiast dat ik eindelijk ga verhuizen. Hopelijk kan ik nog iets met de katten regelen maar anders hebben ze iig 2 trappen om op en af te rennen en een eigen kamer. Ik kon dit gewoon niet laten gaan.

Ik wil in dit topic updates gaan bijhouden dus suggesties en hulp is altijd welkom. :))


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 17:40

Leuk! Een eigen topic. *\o/* Het is je gegund een eigen huisje zonder je elendige bovenbuurvrouw. Als je ergens hulp bij nodig hebt of je wilt dingen weten, dan kan je me altijd appen. Ik ben de afgelopen jaren zoveel verhuisd dat ik wel het een en ander weet :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17917
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 17:40

Ik ga later vanavond wel even rustig lezen, dus dit is eigenlijk een ordinair stipjes-reactie :+ maar *\o/* voor nieuwe woning. Echt super tof. Dus ik ga in elk geval met je meelezen :j

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101366
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-23 17:43

Bedankt Maureen, lief van je! Ik weet je te vinden! :))
Lalidan, zeg het vooral als je tips hebt!

Annick75

Berichten: 1780
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 17:53

Klinkt goed!

Er zijn online verhuischecklisten te vinden. GWL moet je idd zelf doorgeven ook dat je van het gas af bent op je nieuwe adres, zorgverzekering even uit mijn hoofd gaat via de gemeentelijke basisadministratie, overige verzekeringen moet je zelf doorgeven, evenals abonnementen. PostNL heeft inderdaad een verhuisservice, daarmee kan je ook al een hele zwik bedrijven/instanties informeren en post laten doorsturen (niet gratis), maar kijk ook even of je op je oude adres een briefje kan achterlaten voor de nieuwe bewoner, desnoods met een envelopje met stickers: verhuisd naar.... En vraag of de nieuwe bewoners post die alsnog daar komt willen doorsturen. Dan kan jij actie ondernemen bij de betreffende instantie.

Vraag bij de meeting ook even of het wel toegestaan is om een ren te plaatsen aan de voorzijde van het huis! Op de plattegrond zie ik wel een raam van de woonkamer dat open kan, maar vraag toestemming en liefst ook zwart op wit om gedoe met buren te voorkomen.

Voor reismandjes te leen zou je even bij een lokaal asiel kunnen informeren of je er daar een dagje kunt lenen en anders zijn er misschien wel bokkers in de omgeving die je uit de brand kunnen helpen.

Veel plezier met de voorpret en alvast succes met de verhuizing als het zo ver is!

'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan ~ Pippi Langkous

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101366
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-23 17:56

Ja, ik wil idd nog vragen of ik wel iets van een ren mag plaatsen. :j Wil niets doen zonder toestemming. :=
En ik ga idd met de nieuwe huurder van mijn huis wel even overleggen wat betreft de post. Al krijg ik weinig post, het meeste is digitaal. :+

Asiel zit hier niet echt in de buurt maar ik mag van een collega ook een mandje lenen. Desnoods rijd ik 2x maar liever niet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17917
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 17:57

Zo, rustig bijgelezen. Ik vind het echt super tof voor je.

Tip qua regeldingen: kijk eens naar je bankrekening welke instanties allemaal iets bij je afschrijven, die moeten in elk geval bericht. Hou ook je email bij waar je allemaal bericht van krijgt of die ook adresgegevens hebben, maar denk ook aan abonnementen. Maak op tijd een lijstje, want die is langer dan je denkt! Bijvoorbeeld ook (zorg)verzekering, bank, zorgverleners, mobiele telefoon etc. Al je verzekeringen inderdaad. Je energieleverancier moet het weten, maar je kan ook kijken of dit een mooi moment is om over te stappen. Hetzelfde geld voor internet/televisie/wat je maar hebt. Water kan je niet kiezen, je moet alleen bij je huidige leverancier melden dat je verhuist en je bij de nieuwe aanmelden.

Ook al is het een nieuwbouw woning, neem wel alle meterstanden op als je er in gaat! Die staan hoogstwaarschijnlijk niet netjes op 0. Maak foto's van de meterstanden, altijd handig. Maar dat zijn meer dingen voor de oplevering, daar heb je nu nog niet zo veel aan.

Verder kan ik me nog goed herinneren hoe ik me voelde toen ik dit huisje kreeg.

En zoals gezegd, ik ga lekker met je meelezen. Leuk dat je het deelt, ben erg benieuwd naar het proces! Als je het hebt moeten we eens kijken of ik kan komen kijken als ik een keer in Leusden ofzo moet zijn om te Lotussen, als je dat leuk vind.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

prompter

Berichten: 10916
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 17:57

Ook hier gefeliciteerd, heerlijk straks je eigen voordeur +:)+ . Vast veel voorpret nu :j

Extremely rare and Beyond Compare

Bianca_v_s
Berichten: 87
Geregistreerd: 21-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 17:58

Ziet er goed uit!
Citaat:
PostNL heeft iets met een verhuisservice?

Ja, en tegen betaling kun je je post een bepaalde tijd laten doorsturen. Ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt: tegenwoordig komt er nog zo weinig post binnen, en voor het inlichten van bedrijven ben ik door de lijst van PostNL heen gegaan en heb zelf de nieuwe gegevens doorgegeven.

Citaat:
Moet ik ook alle verzekeringen op de hoogte stellen?

Ja. Zeker je inboedelverzekering. Sluit daarvoor wel een nieuwe verzekering af en laat de oude nog doorlopen tot inleveren van de sleutel. Dat had ik niet gedaan: ik had de verzekering overgezet, en dan is het "oude" huis niet meer verzekerd. En in mijn geval brak er juist in die periode iets in de CV ketel van het oude huis waardoor er 3 kuub water in de slaapkamers gelopen was. Zeg maar dag tegen de spulletjes die er nog stonden :+

Citaat:
Ik moet ze bij PrikEnergie vertellen dat ik een nieuw adres heb en dat het gasloos is. Dan passen ze het contract automatisch aan?

Ja, ook hier zul je tijdelijk twee contracten hebben, contract wordt wel meegenomen naar het nieuwe adres (minus gas).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101366
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-23 17:59

Ja, een eigen voordeur! *\%/*

Waarom moet ik een nieuwe verzekering afsluiten dan? Kan ik ze niet bellen en mijn nieuwe adres doorgeven? Per half juli ofzo? Is dat niet genoeg?

Suzanne F.

Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 18:05

Leuk! Ik volg ook!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Annick75

Berichten: 1780
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 18:07

Ooh, en als je nu een nee-nee sticker hebt, haal die er dan een paar maanden voor je verhuis af, dan heb je oude lokale kranten of reclamefolders om glas en servies in te pakken. Hoef je er geen speciaal spul voor aan te schaffen. En bedenk alvast even hoe je aan dozen komt. Ik heb eigenlijk standaard een stapel dozen van zooplus in de berging, omdat er altijd wel mensen zijn in de omgeving die verhuizen en dozen nodig hebben.

Als je een Karwei in de buurt hebt, vraag even of ze nog de regeling hebben dat je op vertoon van je verse huurcontract 10% korting krijgt op je aankopen. Ik heb daar bij mijn laatste twee verhuizingen veel mee bespaard, omdat die korting ook werd berekend over de spullen die in de aanbieding waren. Had ik ineens goed laminaat voor een stuk minder geld. Meen trouwens dat de praxis ook zoiets heeft, Gamma weet ik niet.

'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan ~ Pippi Langkous

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101366
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-23 18:08

Verhuisdozen kan ik van mijn werk meenemen. :D

Ik heb een nee-ja sticker. :+ Maar die kan ik er idd wel afhalen, goeie tip!

Karwei zit op 10 min, klinkt goed, ik ga het es vragen!

_Christina

Berichten: 1478
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 18:10

Bianca_v_s schreef:
Ja. Zeker je inboedelverzekering. Sluit daarvoor wel een nieuwe verzekering af en laat de oude nog doorlopen tot inleveren van de sleutel. Dat had ik niet gedaan: ik had de verzekering overgezet, en dan is het "oude" huis niet meer verzekerd. En in mijn geval brak er juist in die periode iets in de CV ketel van het oude huis waardoor er 3 kuub water in de slaapkamers gelopen was. Zeg maar dag tegen de spulletjes die er nog stonden :+

Heel vervelend voor jou, maar dan had je een slechte. Mijn inboedelverzekering dekt verhuizing ook, uit m'n hoofd was ik nog 30 dagen op het oude adres verzekerd.
Even navragen dus Bellatrix hoe dat bij de jouwe is geregeld!

Bandit '06 (2020 - x) | Django '14 (2019 - x) | Astra '98 (2018 - x)

R.I.P.: Hammstein '19 (2020 - 2022) | Svetlana '18 (2018 - 2020) | Bandit '05 (2017 - 2017) | Zorro '10 (2010 - 2019) | Ninja '10 (2010 - 2011)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101366
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-23 18:10

Ah, goed idee, ik ga het navragen!

Siers83

Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 18:16

Ik kom je hier volgen! Altijd leuk, verhuis en klis topics

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

ChristaMoor

Berichten: 2639
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 18:23

Gefeliciteerd! Zo op de plattegrond te zien, krijg je ook een stukje zijtuin. Misschien is dat diep genoeg om een kattenren te maken.

Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag wilt doen! :)
Nog steeds verliefd op de Groninger....

robinxfellow

Berichten: 796
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 18:24

Wat leuk, gefeliciteerd!
Ik heb bijna twee jaar geleden naar m'n eerste nieuwbouw appartement verhuisd dus laat maar weten mocht je ergens vragen over hebben. ;) Ik ga zeker volgen.

Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Fotografie Instagram

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101366
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-23 18:42

ChristaMoor schreef:
Gefeliciteerd! Zo op de plattegrond te zien, krijg je ook een stukje zijtuin. Misschien is dat diep genoeg om een kattenren te maken.


Ja, dat dacht ik ook te zien, moet maar es vragen in hoeverre ik iets met dat stukje mag doen.

Annick75

Berichten: 1780
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 18:47

Aan die zijkant zit alleen volgens mij geen raam dat open kan, dus dan wordt het even puzzelen hoe je ze in en uit de ren kan laten komen. Maar goed, eerst maar eens overleggen.

Bedacht me ook dat het handig is om te kijken voor iets van dakraambeveiliging, zodat je wel de ramen open kunt zetten, maar de poezels niet via het dakraam het dak op gaan. Maar dat kun je pas definitief uitzoeken als je weet hoe de ramen precies open gaan, denk ik.

'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan ~ Pippi Langkous

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 19:24

Leuk leuk! Wordt volgens mij echt een prima plek waar je misschien wel nooit meer weg wilt! En op dat stukje zijtuin kun je vast wel iets leuks maken voor de katten waarmee je echt op geen enkele manier iemand in de weg zit.

Administratief viel het geloof ik wel mee, qua huurwoning. Een middagje administratie om je adressen om te zetten, maar dat kan allemaal online. Energie en internet kun je soms om laten zetten en soms een nieuw contract afsluiten, dat kan wel een goed moment zijn om te kijken of je er iets in wilt veranderen, en nog ergens een welkomstbonus te krijgen.

Verder kun je nog even kijken naar de keuken, wat daar precies in zit en wat je nog nodig hebt, waarschijnlijk heb je bv nog een kookplaat nodig op electriciteit, eventueel een vaatwasser en wellicht zijn er mogelijkheden die je bij de installatie al aan kunt geven?

josewoos

Berichten: 4807
Geregistreerd: 30-01-08

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 20:13

Hé wat leuk Marlies! Dit ga ik natuurlijk volgen :D
Ik heb eventueel ook nog 2 reismanden (1 grote en 1 normale) die je mag lenen hoor ;)

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 20:21

Wauw Marlies! Wat ziet dat er geweldig uit! Supertof voor je. Ik volg graag mee! +:)+

Is het al lente?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101366
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-23 20:22

Oh dat is tof Jo! Ik hou je even in gedachten. :D

Storm, ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als het helemaal af is!

AnnemiekvM

Berichten: 8230
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 20:34

Gefeliciteerd Marlies!

Voor altijd in m'n hart, Tommie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pol013, sanneloveyou, xAlice en 23 bezoekers