Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 10:43

*\o/*

Nu het biedingsoorlog een succesvolle periode kent met veel geaccepteerde biedingen en dus daaropvolgende verhuizingen en verbouwingen leek het me leuk om daar een apart topic voor te openen waar het niet alleen meer over de huizenjacht gaat...

Maar ook over alle struggles die komen met verhuizingen.

- Moeilijk dure verhuisbedrijven (maar eigenlijk geen zin hebben om het zelf te doen)
- Wachttijden voor aannemersbedrijven.
- Wat investeer je in de verduurzaming nu je toch bezig ben.

etc. etc.

Verhuizende bokkers, meld u :D

Wij krijgen maandag de sleutel van een huis dat in goede staat is maar wel een flinke moderniseringsslag kan gebruiken. Dus we zijn nu flink aan het puzzelen met de begroting, de te nemen stappen en de prioriteiten :D (En een slaapplek tijdens het klussen :+ ).

horsii

Berichten: 7595
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 10:54

Jaaaa ik meld me.
Wij krijgen 4 juli de sleutel en gaan 1 augustus over.
Back to the eighties want de aannemers voor de dakkapellen en aanbouw hebben erg lange wachttijden.
Dus gaan gedateerd wonen en klussen terwijl we er al wonen.
Voor de dakkapellen meerdere offertes gehad en allemaal 6 a 7 maanden wachttijd.
Voor de zonnepanelen komen ze 7 juli voor een offerte.
En dan gaan we waarschijnlijk een hybride warmtepomp nemen.
Ook moet de beton vloer beneden er helemaal uit om de vloer te kunnen isoleren.
Nok gaan we ook isoleren.
Een vriend heeft een vrachtwagen dus wij gaan zelf verhuizen.
Wordt een klus , ruim 1,5u verderop.

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 11:24

Ik meld mezelf ook.

31 mei krijg ik de sleutel van mijn droomhuis: woonboederij met veel grond *D

Echt verbouwen is niet nodig, de eigenaar heeft in 2006 de woning zelf geheel nieuw opgetrokken en veel aandacht besteed aan goede isolatie en de gehele afwerking.
2021 zijn er 12 zonnepanelen op gelegd.

Nieuwe cv ketel of andere optie is tzt wel nodig (2010), maar ik wacht nog 2 a 3 jaar ivm verbeterde techniek tegen die tijd.
Cv ketel is goed en goed onderhouden.

De badkamer moet gemoderniseerd/gerenoveerd worden.

Het gehele huis moet geschilderd worden van binnen en buiten, want dat is nu nogal kleurrijk :o

Verder wil ik een dierenweide en stal maken voor wat kippen en geitjes.

Ook moet de oude schuur vervangen worden voor een prachtige kapschuur met 2 parkeerplaatsen en een opslag/paardenstal.
Dit laatste is een dure grap, ik hoop dit binnen 3 a 4 jaar te realiseren.

Ik wens iedereen veel succes en ben benieuwd naar alle foto's!
Altijd mooi voor en na :D

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 11:27

Ik meld me ook :D

Wij krijgen 1 juli de sleutel en 18 juli draag ik mijn oude huis over. Ergens tussen 11 en 14 juli komt de verhuizer de boel verhuizen.

Heb lang zitten twijfelen over zelf verhuizen of niet. Maar ik heb niet zo’n heel groot sociaal netwerk, en het ontzorgt worden is ook wel fijn. Ik ga zorgen dat 1 juli mijn huis verhuis klaar is, een vriend van me komt me helpen meubels demonteren. En dan laat ik de professionals de boel versjouwen. 37m3. 1450 euro. Van Nijmegen naar Eindhoven. Verhuisdozen kun je lenen en zo. Vind het best schappelijk.


Kwa verbouwen willen we de Electra vervangen/vernieuwen (oude stoppenkast waarbij niks is geaard). Er komt een andere keuken in (van Ikea). En we willen de kozijnen vervangen voor kunststof met triple glas. Oh ja en spouwmuur isolatie.

Ook kom ik in het souterrain te slapen terwijl de badkamer op de hoogste verdieping is, dus we willen daar beneden een soort bijkeuken realiseren met wastafel.

Kozijnen zullen ook wel flinke wachttijden op zitten dus dat regelen we wel als we er zitten. Spouwmuur zelfde verhaal.

Keuken komen ze donderdag inmeten en dan hoop ik dat die augustus ergens geplaatst kan worden.

Elektra zal wel voor de keuken gedaan moeten worden, want we hebben ook extra groepen in de keuken nodig.

Financiering is sinds gisteren officieel rond en nu zit ik in een soort zwart gat. Al weken regelen regelen regelen. En nu even niks. Is een beetje gek gevoel. Zou graag beginnen met inpakken en zo, maar dat vind ik nog wel erg vroeg. Ga denk ik in juni beginnen.

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:07

Verhuisbedrijf zou hier een duur grapje worden.
Ik heb een opslag te verhuizen (inboedel villa, volle vrachtwagen) van Son naar Ittervoort.
En de inboedel van mijn eigen huis (volle vrachtwagen), tussenwoning van Eindhoven naar Ittervoort.

Ik huur dus 2 x een vrachtwagen (€110 plus 50km benzine, totaal 300 euro en etentje voor de helpers)
Broer en wat vrienden huizen mee alles over op 2 verschillende data.
Tussendoor neem ik alvast met de trailer het e.e.a. mee.

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:11

Shiloh dat zwarte gat duurt maar even :P straks weer druk met schilderen en spulletjes kopen.

Ik moet ondanks mijn vele meubels, toch wat kasten, televisie, televisiemeubel, verlichting/hanglampen, schilderijen , assecoires etc bijkopen.
Dat is trouwens wel echt leuk om te doen!
Dit en uiteindelijk inrichten.

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:16

Ik volg ook! Altijd leuk.

Zelf een nieuwbouwwoning gekocht maar daar moet ook nog genoeg voor geregeld worden als het is opgeleverd.

Ben benieuwd naar jullie verbouw ervaringen!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:20

Oh Ja. Dat nieuwe spullen kopen is inderdaad wel erg leuk!

Hoewel wij eigenlijk niet zoveel nieuwe spullen nodig hebben, blijf ik toch neiging te krijgen om van alles nieuw te willen. :')

Maar goed. Mijn slaapkamer is nog geen 2 jaar oud. Mijn eettafel en bank zijn nog geen half jaar oud. Werkkamer is een jaar oud. Dus ga maar niet teveel weer nieuw doen.

We zijn wel aan het kijken voor een slaapbank in de tweede woonkamer (ik ga samenwonen met mijn zus en we willen twee ruimtes waarin we onafhankelijk van elkaar lekker kunnen ontspannen). Verder een tapijt, salontafel en tv meubel in de woonkamer. En op termijn willen we toch ook een echt mooie eettafel set. Maar meeste van dat heeft geen haast.

Oh ja. :+ en een nieuwe digitale piano. We hebben er allebei 1. Ongeveer dezelfde. Die gaan we waarschijnlijk inruilen voor een nieuwe.


We willen wel het hele huis verven. En poeh. Dat is veel werk! Zie daar echt mega tegenop. Maar een frisse laag op alle muren is toch fijn. Maar muren hebben grof stucwerk, daarop met een roller aan de gang is een rot klus. Dus ik overweg een verfspuiter te kopen. Maar lees hele wisselende reviews.

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:28

Oeehh mag ik wel nog meepraten hier? Vorig jaar zomer de sleutel gekregen maar nog vol bezig in de verbouwingen! :D

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:31

Ik heb net de sleutel van mijn nieuwe huis, 16 juni ga ik verhuizen. Doe veel zelf, maar bijvoorbeeld beneden kamers met veel structuur op de muur, die heb ik laten doen. Plafond is gespoten, muren met de roller. Meeste muren moesten 3, enkele zelfs 4 lagen dus heel blij dat ik het heb laten doen.

Net 360 kilo aan vloeren naar de stort gebracht, op 1e verdieping en zolder komt pvc. De houten vloer beneden wordt vandaag geschuurd en gelakt.


Afbeelding

Mijn vriend heeft alle deuren en kozijnen geschuurd, die ga ik van de week schilderen.

Oh goede tip: ik heb een verhuispas bij de praxis, 20% korting voor 2 maanden. Daarnaast met praxis plus gratis aanhanger, en met de verhuispas van de gemeente 400 kilo afval gratis storten :D

Deze muren heb ik dus laten doen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Boven doe ik zelf, maar dat is glasvlies.


Afbeelding

Afbeelding

Verder nog 1 kamer behangen en wat updates aan de keuken apparatuur.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:45

Ziet er goed uit gaucho!!

Hmm. Praxis verhuis pas, dat kan ik alleen maar vinden voor een filiaal in Apeldoorn?

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 13:03

Haha verbouwen kan ik over meepraten Afbeelding
Afbeelding
Verder erg druk dus ga proberen mee te lezen

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 14:56

Shiloh schreef:
Ziet er goed uit gaucho!!

Hmm. Praxis verhuis pas, dat kan ik alleen maar vinden voor een filiaal in Apeldoorn?

Ik ben verhuisd naar Apeldoorn, zou zomaar kunnen dus, dacht eigenlijk dat het voor alle filialen zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:46

MarjanB schreef:
Haha verbouwen kan ik over meepraten [ [url=m/F1zT8C.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NpxLzV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verder erg druk dus ga proberen mee te lezen


Holy crap :oo
Daar moet wat aan gebeuren :D Ziet er wel stoer uit met zo'n sloophamer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:52

Seni schreef:
Oeehh mag ik wel nog meepraten hier? Vorig jaar zomer de sleutel gekregen maar nog vol bezig in de verbouwingen! :D

Ja tuurlijk! Vind verbouwingen altijd super interessant om te zien :D En leuk om te zien wat mensen allemaal zelf kunnen.

Wij moeten schrootjes verwijderen en gipsplaten plaatsen. Volgens bouwkundig rapport zou dat 1000 euro zijn, maar wat ruwe indicaties gehad, en die komen uit voor 2K en het zijn maar 2 slaapkamers. Da's het eerste wat moet we "moeten" doen. Dus eens kijken of we dat zelf zouden kunnen fixen...

Inmiddels wat tips gehad over plafondstempels etc. en vanavond maar eens wat youtubefilmpjes kijken :') :D

Ook moeten we een convectorput gaan vullen. Mijn vriend had het geniale idee om er met gasveren een kast te maken die je omhoog kan trekken :') _O- (bv. voor wijn :D ). Ik vind het ge-ni-aal :D Dus maar eens kijken of dat een realistische optie is :D

Overmorgen krijgen we de sleutel *\o/* *\o/*

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:55

MarjanB schreef:
Haha verbouwen kan ik over meepraten [ [url=m/F1zT8C.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NpxLzV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verder erg druk dus ga proberen mee te lezen

Ik heb daar zwaar respect voor en het resultaat is veelal verbluffend *D
Maar ik zie het mezelf niet doen, heb ik ook geen geduld voor.

Deze middag met mijn broer naar de markt gefietst.
2 hele mooie dekbedovertrekken gekocht voor het nieuwe huis.
Alles fris in de verf en fris beddengoed is toch <3

Die praxis verhuispas is alleen voor regio Apeldoorn, jammer!

Ik zit ook over een verfspuit machine te denken.
Maar ik denk dat ik beter een goede airless bij boels kan huren voor een week. Dat zijn wel goede.
Je hebt ook verf van sigma, die al kant en klaar gemengd is voor spuitwerk.

Happysil
Berichten: 121
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: In het mooie oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 19:24

Ooeeeehhh leuk. Ik hoop dat ik ook mag mee praten. Al meer dan een jaar aan het verbouwen.
We proberen veel zelf te doen.

We hebben de helft van een boerderij gekocht. En zijn deze druk aan het opknappen. Helemaal geïsoleerd, hopelijk wordt van de week de warmtepomp aangesloten.
En kan eindelijk de vloer worden opgewarmd, zodat we de pvc vloer kunnen plaatsen.

En ik mag bijna beginnen om de plafonds de schilderen, er moet alleen nog geschuurd worden.

We hebben al aardig wat struggles overwonnen. Vooral mensen die afspraken niet nakomen en corona hebben we ook last van gehad(werklui die niet kwamen opdagen) en spullen die niet geleverd werden. Maar hopenlijk is nu het einde in zicht :D

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 23:19

Ik ga niet verhuizen, maar de volledige benedenverdieping verbouwen en 28m2 aanbouwen vanaf 6 juni. Mag dat ook?

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 08:39

Ik heb 2 mei de sleutel gekregen van mijn appartement. Het schilderen viel behoorlijk tegen: ipv 1 moeten er 3 lagen op. Verder heb ik airco aan laten leggen, en dat was nu al prettig met klussen :D
Gisteren stellingkasten in de berging gezet en zometeen verhuis ik al wat dozen.
Verder moet mijn hele huis nog ingepakt en ga ik vrijdag al verhuizen :+

Dus nu doorrr….

Bellex

Berichten: 9300
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:06

Menino schrootjes verwijderen en platen plaatsen is echt zo makkelijk! Heel goed te doen! Je moet alleen wel rekening houden met dat alle bouwmaterialen momenteel heel erg stijgen. Maar daar moet je wel mee onder de 1000 euro kunnen blijven mits geen gigantische ruimtes.
Ik meld me ook graag, 2 september de sleutel van onze woning gekregen, maar nog bezig met de laatste loodjes aan verbouwen. Alleen de binnen en buitenmuren zijn hier blijven staan, en momenteel de badkamer nog omdat we een hele lange wachttijd hadden.
Huis was hiervoor van een klusser dus veel eruit moeten trekken omdat het onveilig was, achtertuin was mega onpraktisch en ga zo maar door.. Keuken is vervangen, elektra, leidingwerk, vloeren eruit getrokken, vloerverwarming gelegd, nieuwe CV ketel, zonnepanelen, nieuwe deuren beneden (rest volgt nog), in bepaalde ruimtes 7 lagen vinylbehang eraf moeten trekken (als je daarmee te maken krijgt, behangprikker kopen en met de stomer aan de slag, gewoon komt er nl geen water doorheen). Ook veel gipsplaten geplaatst waar schrootjes zaten, nieuwe CV ruimte gebouwd, en ik vergeet vast nog heel veel hahaha. Was een erg kleurrijk huis, hebben overal weg 3 a 4 lagen verf overheen moeten doen
Afgelopen weken zijn we bezig in de garage en de achtertuin, garage is nu klaar alleen nog met der tijd nieuwe elektra laten aanleggen, achtertuin is het ergste werk klaar, nu tegels grotendeels eruit, heel goedkoop kunstgras erin en als er weer gespaard is mooi en goed kunstgras erin
Laatst bijgewerkt door Bellex op 15-05-22 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:07

Mijn houten vloer ziet er weer als nieuw uit na het schuren <3

Afbeelding

Nu verder met kozijnen schilderen, wordt ook wel meer dan 1 laag :D

Bellex

Berichten: 9300
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:09

Wauw dat is mooi geworden Gaucho!

Happysil
Berichten: 121
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: In het mooie oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:17

Wow dat ziet er gaaf uit

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 13:14

Ik ga meelezen met jullie ervaringen. Ik doe misschien nog tips op.
Ik ga volgend jaar verhuizen maar hou hetzelfde adres.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 13:34

gaucho schreef:
Mijn houten vloer ziet er weer als nieuw uit na het schuren <3

[ [url=m/3pYaQQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu verder met kozijnen schilderen, wordt ook wel meer dan 1 laag :D


Wat mooi <3 .