Welke (hand)mixer/keukenmachine?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Welke (hand)mixer/keukenmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:47

Onze oude mixer (echt Hema) heeft het begeven, en nu zoeken we wat nieuws. Maar door de vele bomen zie ik het bos niet meer :7

We maken geregeld cake/koekjes/brood, dus mag wel een sterke zijn. Of is het dan handiger om voor een keukenmachine te gaan?

Welke apparaten hebben jullie en wat zouden jullie aanraden?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke (hand)mixer/keukenmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:53

Ik heb een Bosch mum5 met een hoop accessoires. Erg fijn ding, ik maak er ook vaak brooddeeg mee.

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Welke (hand)mixer/keukenmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:00

Ik ben groot fan van mijn maxima! Kost wat maar dan heb je wat +:)+

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Welke (hand)mixer/keukenmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:03

Jep Maxima of Kitchenaid. (ik vind de Maxima stiller)

Anoniem

Re: Welke (hand)mixer/keukenmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 14:40

Wel keukenmachines/planeetmengers dus. Zal ik daar even tussen neuzen :)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 14:51

Iets budgetvriendelijker dan Kitchenaid, een Kenwood.
Ik heb de Kenwood Patissier. Ding is 12 jaar oud maar doet het nog steeds perfect.
Geloof dat deze niet meer gemaakt wordt maar Kenwood heeft ook de K-mix bijvoorbeeld.

Voor even snel wat mixen heb ik een handmixer van Philips. Deze is inmiddels al bijna 20 jaar oud.

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Welke (hand)mixer/keukenmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 15:07

Ik heb eerder een kenwood patissier gehad, ontzettend fijne machine voor af en toe bakken. Maar ik moet wel zeggen dat ik toch merk dat mijn nieuwe machine behoorlijk meer kracht en snelheid heeft dan de kenwood had. Met name voor zwaardere degen zou die dus niet mijn keuze zijn.
Ik heb zelf een Smeg, hoor ook veel goede verhalen over maxima en kitchenaid idd.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Welke (hand)mixer/keukenmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 15:49

die oude handmixers van Philips zijn goud waard. Ik heb ook nog zo'n oud besje, die is nu minstens 25 jaar oud :)

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 16:24

ClaudiaHS schreef:
Iets budgetvriendelijker dan Kitchenaid, een Kenwood.
Ik heb de Kenwood Patissier. Ding is 12 jaar oud maar doet het nog steeds perfect.
Geloof dat deze niet meer gemaakt wordt maar Kenwood heeft ook de K-mix bijvoorbeeld.

Voor even snel wat mixen heb ik een handmixer van Philips. Deze is inmiddels al bijna 20 jaar oud.


Ik heb ook een handmixer (voor Bijv slagroom) en een keukenmachine (kitchenaid). De laatste gebruik ik vooral als je lang moet mengen. Ik maak Oa taart, brood, pastadeeg.

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 17:02

Kinke schreef:
die oude handmixers van Philips zijn goud waard. Ik heb ook nog zo'n oud besje, die is nu minstens 25 jaar oud :)


Ze zijn weer verkrijgbaar bij Blokker! Incl de handige mixkom. Ik heb er gelijk 2 gekocht en ze zijn als vanouds!

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 17:02

Pareltjes schreef:
Kinke schreef:
die oude handmixers van Philips zijn goud waard. Ik heb ook nog zo'n oud besje, die is nu minstens 25 jaar oud :)


Ze zijn weer verkrijgbaar bij Blokker! Incl de handige mixkom. Heb je geen dure keukenmachine voor nodig. Ik heb er gelijk 2 gekocht en ze zijn als vanouds!

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:33

8nnemiek schreef:
Ik heb een Bosch mum5 met een hoop accessoires. Erg fijn ding, ik maak er ook vaak brooddeeg mee.


Ik breek even in het topic in. Ik ben aan het uitzoeken wat voor keukenmachine ik wil. Ik zou er graag van alles mee willen kunnen (ook gewoon dingen hakken, vlees malen etc), maar ook zeker brooddeeg maken. Ik lees dat de Bosch mum5 niet heel zwaar deeg aan kan. Heb jij daar ook last van, of valt dat mee? Welke versie heb je precies, als ik vragen mag? :)

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 00:32


8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 00:35

Century schreef:
8nnemiek schreef:
Ik heb een Bosch mum5 met een hoop accessoires. Erg fijn ding, ik maak er ook vaak brooddeeg mee.


Ik breek even in het topic in. Ik ben aan het uitzoeken wat voor keukenmachine ik wil. Ik zou er graag van alles mee willen kunnen (ook gewoon dingen hakken, vlees malen etc), maar ook zeker brooddeeg maken. Ik lees dat de Bosch mum5 niet heel zwaar deeg aan kan. Heb jij daar ook last van, of valt dat mee? Welke versie heb je precies, als ik vragen mag? :)

Ik heb zelfs twee soorten hier staan.. Mijn oude Mum5 met 5 standen dacht ik, en die van mijn zusje met 7 standen.
Stevig brooddeeg kan hij prima aan. De arm beweegt wel een beetje, maar ik gebruik hem al jaren, en hij doet het nog net zo goed als toen hij nieuw was.
Twee brooddegen tegelijk heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dat vond ie wel wat te zwaar. Maar dat is ook eigenlijk wat te veel deeg voor de kom.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Welke (hand)mixer/keukenmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 05:54

Hier ook een mum5 en kan prima brood en pizzadeeg aan. Ooit in de aanbieding gekocht met blender, snijhulpen en citruspers en vind het een heerlijk ding

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 23:18

8nnemiek schreef:
Ik heb zelfs twee soorten hier staan.. Mijn oude Mum5 met 5 standen dacht ik, en die van mijn zusje met 7 standen.
Stevig brooddeeg kan hij prima aan. De arm beweegt wel een beetje, maar ik gebruik hem al jaren, en hij doet het nog net zo goed als toen hij nieuw was.
Twee brooddegen tegelijk heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dat vond ie wel wat te zwaar. Maar dat is ook eigenlijk wat te veel deeg voor de kom.

Ik heb helemaal niet meer gereageerd, maar bedankt voor je reactie :)

Luxorvalkje
Berichten: 1936
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Welke (hand)mixer/keukenmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 00:35

Ik zweer bij mijn magimix.
Met alle delen die daarvoor beschikbaar zijn kun je eigenlijk alles maken.
Ook hakken van ijs, of zelf maken man noten pasta

Voor het pureren van soepen of een snelle pesto heb ik een zo’n staafmixer van Philips

BelgenGek

Berichten: 2242
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Welke (hand)mixer/keukenmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 06:55

Ik heb de kitschen aid e die bevalt mij uitstekend,
Heb er ook de handmixer van,
Ook heel tevreden over.