Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
DuoPenotti schreef:Bij mijn auto staat ook import, maar dat klopt ook.
Bij Ovi.rdw ook goed te zien.
Datum eerste tenaamstelling in Nederland.
Datum eerste toelating. Dat is dus een andere datum.
maar daar heeft ts idd niets aan.
Citaat:Importauto Ja
Eerst toelating internationaal 30-01-2008
Eerst toelating nationaal 22-04-2022
Rongyos schreef:mag schreef:
Deze site kende ik nog niet, maar heel vreemd: als ik het kenteken invul van mijn auto geeft ie aan dat het een 'import' auto is, en dat klopt niet.
Verder wel handig dat je de (afkeur)punten van de apk kunt zien (die wist ik natuurlijk al)
MarliesV schreef:denbine schreef:Hij laat reparaties uitvoeren door een ander bedrijf. Hij importeert en verkoopt alleen.
Daarom duurt het telkens ook zo gruwelijk lang vermoedelijk.
Hij heeft het recht om de gebreken te repareren inderdaad. Daar kan je nu niet onderuit.
Wil je graag de koop ontbinden? Want daar zijn nu geen redenen voor, als hij straks na repartie een deugdelijk product aflevert, zelfs met een half jaar garantie.
denbine schreef:MarliesV schreef:
Daarom duurt het telkens ook zo gruwelijk lang vermoedelijk.
Hij heeft het recht om de gebreken te repareren inderdaad. Daar kan je nu niet onderuit.
Wil je graag de koop ontbinden? Want daar zijn nu geen redenen voor, als hij straks na repartie een deugdelijk product aflevert, zelfs met een half jaar garantie.
Het liefst wel. Omdat we al vanaf eind februari bezig zijn. eerst duurde het langer door de RDW. Toen brande er een lampje en uiteindelijk konden wij hem 23 maart ophalen. Daar weg rijden was er weer een storing. en 10 april haalden wij hem op en meteen contact opgenomen dat er een tik in de motor zit en de garage dat aan zijn personeel heeft doorgegeven. Vandaag heb ik hem gevraagd hoe het ervoor staat en krijg als antwoord "de garage belt je vandaag". Hoelang mag zo een reparatie duren?
Wanneer heb ik wel het recht de koop te ontbinden?
ingvdh schreef:Je moet altijd de verkoper de kans geven de boel te repareren, slaagt hij dat niet in binnen redelijke termijn dan mag je de auto retourneren.
Ik snap alleen niet waarom de rechtsbijstand niet wil helpen omdat het geen Bovag bedrijf is, wat is dat voor een onzin. Het is een bedrijf en deze dient zich aan de wet te houden, ze zijn niet verplicht lid van een branchevereniging.
Rongyos schreef:mag schreef:
Deze site kende ik nog niet, maar heel vreemd: als ik het kenteken invul van mijn auto geeft ie aan dat het een 'import' auto is, en dat klopt niet.
Verder wel handig dat je de (afkeur)punten van de apk kunt zien (die wist ik natuurlijk al)
ingvdh schreef:Je moet altijd de verkoper de kans geven de boel te repareren, slaagt hij dat niet in binnen redelijke termijn dan mag je de auto retourneren.
Ik snap alleen niet waarom de rechtsbijstand niet wil helpen omdat het geen Bovag bedrijf is, wat is dat voor een onzin. Het is een bedrijf en deze dient zich aan de wet te houden, ze zijn niet verplicht lid van een branchevereniging.
ingvdh schreef:@Kiki1976, vreemde gang van zaken, alsof bovag bedrijven de enige zijn die wat met auto's doen.
@TS, je kan ze in gebreke stellen en ze nog x aantal dagen geven om de storing te verhelpen en gelijk stellen dat als dan de storing niet verholpen is je de koop ongedaan wil maken.
Doe dit wel schriftelijk, een dergelijke brief gaat de rechtsbijstand ook sturen, dus die €399 heb je dan alvast bespaard.
karuna schreef:Maar helaas import autos is toch vaak te mooi om waar te zijn, ik ken best veel ellende daarmee van mensen die dachten een koopje te krijgen. Maar of ex serieuze schade auto, of veel meer kilometers en een teruggedraaide teller.
chevax schreef:Volgens mij klopt het TuV-stukje niet, hoor. De TüV-keuring vervalt feitelijk en wordt overgenomen door de Nederlandse APK. Ook wel logisch dat een voertuig gekeurd moet zijn volgens de normen van het land waarnaar het wordt geëxporteerd. Zelfde met typegoedkeuringen voor landen.
Maar helemaal zeker weet ik het niet. Ik zou eens contact opnemen met de ANWB ofzo.