Kleine badkamer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Kleine badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 22:48

Ik heb een hele kleine badkamer, 2.10 x 1.90 en geen mogelijkheid om het uit te breiden of te verplaatsen.
Nu wil ik wel heel graag een bad en dan zijn er 3 opties, douchen in bad, een ruimtebesparend bad (die naar het voeteneind smal wordt) of geen bad.

Ik twijfel dus heel erg tussen douchen in bad en een klein bad (en als het echt onmogelijk wordt geen bad..)

Onderstaand de huidige situatie

Afbeelding

De blauwe streep is een raam, hier kan een bad onder staan. Het blokje rechtsboven is een koker voor de leidingen, deze kan echter waarschijnlijk veel kleiner worden. De dikke zwarte streep is de deur.

Optie 1: Onder het raam het bad, waar nu de koker en het kastje zitten de wc, douche op dezelfde plek en kleinere wastafel tegen het hoofdeind van het bad. Dit wordt alleen wel vol en krap, maar ik heb bij andere woningen bij mij in de straat gezien dat het kan.

Optie 2: Waar de douche zit het bad en de douche dus op dezelfde plek, dus douchen in bad. Verder kan dan alles op dezelfde plek blijven ongeveer.

Optie 3: Geen bad en dan zal de indeling ongeveer gelijk zijn

Ook nog een optie zou zijn om de deur te verplaatsen naar de muur waar nu de wastafel zit, dan kan de wastafel in de hoek waar nu de deur zit. Hier zie ik alleen de meerwaarde niet van in. Je zou dan vanuit mijn slaapkamer naar de badkamer gaan. Ik woon alleen, dus voor mij is dit geen probleem, met het oog op verkoop is het natuurlijk niet logisch, want het is een gezinswoning.

Iemand ervaring hiermee en ideeën?


Elanor

Berichten: 6774
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 22:58

Ik heb een bath bucket en dat vind ik ideaal! Bestaan tegenwoordig ook in opvouwbare versies zelfs. Is dat een optie voor je? :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 23-01-22 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lola. <3

belle_boef

Berichten: 10728
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 22:58

Wat je doet, lever iig bij de keuze voor een bad niet in op het formaat van een bad wat fijn voor je is. Mijn bad is net te kort en net te smal. Op zich prima maar mis toch dat beetje extra comfort voor als je lekker lang wil badderen.

Moet dienst blijven of kan je die onder je wastafel hebben?

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Kleine badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 23:01

Een zitbad! Ik heb een bathbucket maar er zijn ook permanente zit baden te krijgen.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 23:02

Ik weet niet hoe groot de douche nu is?
Zou die eventueel kleiner kunnen?

Misschien kan dan de wastafel naar de overkant verplaatst worden, naast de douche en dan het bad waar nu de wastafel zit.
Of kom je dan in de knel met de deur?
Ik vind het moeilijk inschatten vanaf een tekening, dus misschien zeg ik wel iets wat echt onmogelijk is.

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: Kleine badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 23:08

Hoe groot is het bad dat je zou willen gebruiken?

Starsky B+12 L1+15
Star en ik 10 jaar samen <3 23-09-2006

danamuts

Berichten: 1478
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 23:11

Is je raam verplaatsen of anders dichtmaken een optie? Je hebt nl ongeveer dezelfde badkamer als ik, alleen zit mijn raam in het midden. Ik heb linksboven een inloopdouche. Die bestaat uit een muur van 1.90 hoog. Open kant is rechts. Rechtsboven zit het bad. Rechtsonder het toilet.
Wasmeubel hangt tegen de muur van de douche. Dus als je de deur binnen komt loop je recht op dat meubel.

Succes! Je kunt er zeker wat van maken

*pum*

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 23:15

Wij hebben zo’n bad gehad met schuine kant (formaat weet ik niet meer). Ik vond het een erg fijn bad. Wij douchten er ook in, zat ook een raam (met melkglas) en hadden een badscherm.
Foto kan ik nog zoeken als je dit wil.
Voor het beeld, zo’n bad als in deze link.

https://www.tegeldepot.nl/ligbad-beterb ... gKN1_D_BwE

Tip: ga wel in een zaak baden proefzitten :)

Ik zou proberen voor optie 1 te gaan, door het schuine deel van het bad kant de wc makkelijk naast de douche.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 23:18

Ik zou ook geen consessies doen op formaat bad. Dat gaat storen.

Wij hadden in ons vorige huis ook een kleine badkamer waar we een bad in hebben laten zetten..wij gingen in bad onder de douche. Ik vond dat nooit een probleem. We waren zo blij met ons bad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 23:21

belle_boef schreef:
Wat je doet, lever iig bij de keuze voor een bad niet in op het formaat van een bad wat fijn voor je is. Mijn bad is net te kort en net te smal. Op zich prima maar mis toch dat beetje extra comfort voor als je lekker lang wil badderen.

Moet dienst blijven of kan je die onder je wastafel hebben?


Ja dat is zeker een punt, ga ik wel goed opletten, want ben wel lang.. De kast bedoel je? Nee, die hoef ik niet perse, wastafelmeubel kan ik ook eea onder kwijt en eventueel een nis ergens in de muur voor de handdoeken.

KimL86 schreef:
Ik weet niet hoe groot de douche nu is?
Zou die eventueel kleiner kunnen?

Misschien kan dan de wastafel naar de overkant verplaatst worden, naast de douche en dan het bad waar nu de wastafel zit.
Of kom je dan in de knel met de deur?
Ik vind het moeilijk inschatten vanaf een tekening, dus misschien zeg ik wel iets wat echt onmogelijk is.


90*90 is ie en volgens mij zou 80*80 ook wel kunnen, dat is idd een optie eventueel. Het bad draaien zou ook een optie zijn, dan zit alleen het bad 30 cm van de deur af, maar nu zit daar die (te grote) wastafel. Dan kan de wastafel naast de douche (waar nu de kast zit) en wc op dezelfde plek. Thx, ga ik ff mee puzzelen :D

Linsey_X schreef:
Hoe groot is het bad dat je zou willen gebruiken?


90 cm lijkt me al te breed (neemt de halve badkamer in :') ) Dus ik kijk nu naar max 75 bij max 170. Ik heb dan liever een bad dat iets dieper is en iets stijlere wanden, waardoor je wel redelijk inhoud hebt.

Lizz schreef:
Wij hebben zo’n bad gehad met schuine kant (formaat weet ik niet meer). Ik vond het een erg fijn bad. Wij douchten er ook in, zat ook een raam (met melkglas) en hadden een badscherm.
Foto kan ik nog zoeken als je dit wil.
Voor het beeld, zo’n bad als in deze link.

https://www.tegeldepot.nl/ligbad-beterb ... gKN1_D_BwE

Tip: ga wel in een zaak baden proefzitten :)

Ik zou proberen voor optie 1 te gaan, door het schuine deel van het bad kant de wc makkelijk naast de douche.


Dit bad kom ik idd steeds tegen, lekker diep en ook op de bodem nog redelijk ruim :j Thx!

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 23:38

Wij hebben een bad met douche (wand) in een. Dit was al zo toen we het huis kochten.
Maar het is echt geen aanrader! Je moet iedere keer over die hoge rand stappen, met natte voeten en beetje glad bad. Grote kans dat dat nog eens mis gaat :') (en dan ben ik zelfs nog jong :') )

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 23:47


Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 23:59

Is een hoekbad waar de douche zit geen optie? En dan in bad douchen. De kast dan verplaatsen naar onder het raam.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 00:02

Wij hebben net onze badkamer verbouwd. Hij was 1,5m2 :') en daar is jouw badkamer bij aangekomen. In het oude deel staat de wastafel. In het nieuwe deel een hoge kast en de douche, meer niet .
Wij wilden ook heel graag een bad maar zagen het toch niet zitten in dit formaat badkamer. Ik had gekeken naar een zitbad van 1.30 dat zou op papier net passen. Toch niet voor gekozen. Wij hebben niet eens een toilet of badmeubel in de badkamer van jouw formaat, wordt het niet heel erg volgepropt met een bad erin?
En anders even met tape op de vloer nabootsen?
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 24-01-22 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 00:03

Douche in gewoon bad hier altijd vervelend gevonden, krappe douche ruimte eigenlijk ook. Hoekbad was beter te doen met douche er boven omdat het dan minder smal is. Maar eigenlijk liever ruimte in een badkamer dan er alles in proppen en je constant in allerlei bochten moeten wringen om overal bij te kunnen zonder ergens tegenaan te knallen. Jong en gezond is veel leuk, maar als je een keertje goed ziek bent (griep oid) dan moet je ook nog makkelijk in je badkamer kunnen bewegen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Kleine badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 00:04

Gebruik anders eens een badkamer planner? IKEA heeft ook eentje online.

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 00:12

Is dit je enige wc? Heb je eventueel de mogenlijkheid een aparte wc te maken op die verdieping door een hoek van een kamer af te snoepen?

Of helemaal outside the box, als je een grote slaapkamer hebt een mooi (vrijstaand) bad IN de slaapkamer, wel handig langs een muur die grenst aan de badkamer ivm aansluitingen.

Heerlijk luxe hotel gevoel in je eigen huis, ik had het bijna gedaan(bad in slaapkamer), er zaten zelfs al de juiste aansluitingen omdat daar ooit een wastafel zat maar had toch de ruimte nodig voor kinderen helaas :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 09:25

Ik heb ongeveer dezelfde afmetingen als jij en wij hebben gekozen voor een ruimtebesparend whirlpool bad met de douche er in. Ik wilde dit niet, mijn man wel. :D Ik heb er tot nu toe nog geen spijt van, het lijkt een klein bad maar je kunt er met zijn 2e in liggen en door het scherm wat we hebben laten plaatsen is niet je hele badkamer nat. Het enige nadeel vind ik dat mocht ik ooit nog zwanger worden het een hele hoge opstap is en ik dat waarschijnlijk niet alleen ga kunnen, maar voor die paar maanden… ;) Wij hebben hem nu een jaar.

Oude opstelling was zo:
Afbeelding

En nieuw:
Afbeelding
Afbeelding

Dit is het bad:
https://www.saniweb.nl/ben-romero-2-0-h ... YEQAvD_BwE

Onderschrift

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 09:39

Ik heb eenzelfde probleem alleen loopt het bij mij ook nog eens schuin. Daardoor kan de douche maar op 1 plek en kan ik onder het schuine niks kwijt omdat het daar te laag is. Heel lastig.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Kleine badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 09:46

Wat een ruimte :D Onze badkamer is 1.60 x 1.80. Wij douchen in bad.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kleine badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 10:10

Gaat je deur naar binnen open? Wij hebben een extra wand gemaakt naast de deur. Daar de wastafel aangehangen. En dan achter de wand de douche geplaatst. Dan kan je onder het raam je bad doen en aan het voeteneinde van het bad (tegenover de douche) je wc plaatsen.

Bismarck - Endurance klasse II + 6 winstpunten - klasse III startgerechtigd

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:07

Giolli schreef:
Ik heb ongeveer dezelfde afmetingen als jij en wij hebben gekozen voor een ruimtebesparend whirlpool bad met de douche er in. Ik wilde dit niet, mijn man wel. :D Ik heb er tot nu toe nog geen spijt van, het lijkt een klein bad maar je kunt er met zijn 2e in liggen en door het scherm wat we hebben laten plaatsen is niet je hele badkamer nat. Het enige nadeel vind ik dat mocht ik ooit nog zwanger worden het een hele hoge opstap is en ik dat waarschijnlijk niet alleen ga kunnen, maar voor die paar maanden… ;) Wij hebben hem nu een jaar.

Oude opstelling was zo:
[ [url=m/wOB9IC.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nieuw:
[ [url=m/6KY97H.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QUYdhD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is het bad:
https://www.saniweb.nl/ben-romero-2-0-h ... YEQAvD_BwE

Mooi geworden!
Wij hadden de kraan ook zo in ons vorige huis. Gelukkig een diep bad, maar anders wel slim om naar de plaatsing van de kraan te kijken. Anders heb je deze altijd in je nek als je in bad zit.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Kleine badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:21

Dat klopt ja. :j Gelukkig zit mijn man altijd daar :')

Onderschrift

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:23

Hoe vaak wil je gebruik maken van een bad en hoe vaak van een douche?

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

Wieke

Berichten: 1746
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Lemelerveld

Re: Kleine badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:28

Bathbucket, voor mij ideaal. Ik vind het zelfs fijner dan een echt groot bad, daarin moet ik altijd gespannen zitten omdat ik anders wegzak. Batbucket pak je als je zin hebt om in een warm bad te zitten, en is zo weer opgeruimd daarna. Ik zou niet eens meer een groot en vast bad in mijn badkamer willen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Absolem, AmyJamess, friezenfan2, joyce83, Paloma_Janet, Thrive, Wopkebrok en 87 bezoekers