Na 30 jaar nieuwe stal gebouwd (groter dan mijn huis).

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anastasia24

Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 18:32

Wat een prachtige plek ts! Op zo'n stal zijn menig paarden(eigenaaren) jaloers!

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.


EllyC

Berichten: 8119
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-21 18:36

Mijn tuin is inderdaad 45 meter diep, Ellen.
De nieuwbouw was wel even slikken. Ik keek eerst over weiland uit en nu dit. Net nadat ik mijn huis gekocht had, kocht de woningstichting de tuinderijen achter mij. Het heeft uiteindelijk nog 25 jaar geduurd voordat ze er daadwerkelijk gingen bouwen.
Nu maar hopen dat de meidoorn (thv paardengedeelte) en portugeese laurier icm wat knotwilen het gauw gaan doen zodat de privacy weer wat terug is.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Na 30 jaar nieuwe stal gebouwd (groter dan mijn huis).

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 19:50

Gave stal zeg!!

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 11:49

EllyC schreef:
Rongyos schreef:
Wat gaaf! Beterschap met je been.
Ik wil bij mijn containerstal een overkapping maken. Maar moet nog even bedenken hoe. We ontkomen er niet aan om 2 pilaren te maken, maar giet ik die vast in de grond met beton of zet ik die op een betonpoer, lastig lastig...


Ik heb de constructie midden op een stelconplaat laten uitkomen en deze chemisch verankert met 2 m16 draadeind en dan ondersabelen (ruimte tussen staander en plaat opvullen met speciaal beton).

[ [url=m/bnBIgC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier zie je de constructie. De platen zijn 2x2 en steken dus een meter uit rondom.
Je kunt ook kiezen voor poeren natuurlijk maar met deze platen heb je gelijk fijne bestrating. En als je B keuze platen neemt dan is het prijstechnisch ook nog te doen.


Dank je voor je uitleg en beeld. We hebben sinds dit najaar al zo'n 12m2 aan fijne paddockplaten (Riedwiesenhof RWH36) liggen. Die wil ik tzt nog wat uitbreiden zodat het nog net wat ruimer wordt om lekker te staan. De paarden staan er met slecht weer graag op merk ik.

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Na 30 jaar nieuwe stal gebouwd (groter dan mijn huis).

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:06

Wat liggen de betonplaten er strak in :wow: en een hele gave stal. Wij hebben net ongeveer hetzelfde gedaan maar dan in een bestaand gebouw. Onze platen waren 80x120 maar het is echt lastig om die dingen goed te leggen! En als ze goed liggen moeten ze ook niet meer verzakken. Ziet er erg mooi uit!

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

EllyC

Berichten: 8119
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Na 30 jaar nieuwe stal gebouwd (groter dan mijn huis).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 12:22

was een heel gedoe die platen, mede omdat het B keuze was. Sommige waren bv 1 cm dunner. Maar goede kraanmachinist en vlakker doet wonderen. Was incl riool en hwa wel 2 dagen werk

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:31

Dat is gaaf geworden Elly!!
Wel echt balen van je been, beterschap!!

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015

EllyC

Berichten: 8119
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Na 30 jaar nieuwe stal gebouwd (groter dan mijn huis).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 12:35

Ja Liesbeth, been is zeker lastig, vertragend. Hopelijk vrijdag loopgips, dan kan ik in ieder geval weer iets.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:36

Wow mooi hoor!!

EllyC

Berichten: 8119
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-21 10:17

Nog wat foto's van Komplement broekdragers omgebouwd naar dekjeshangers. Ideaal.

Afbeelding

Afbeelding

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

san4nie
Berichten: 3555
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Na 30 jaar nieuwe stal gebouwd (groter dan mijn huis).

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:21

Prachtig!
En wat heerlijk dat je vanuit huis zo je paarden kan zien.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

EllyC

Berichten: 8119
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-22 17:04

Nog 4 dagen gips, maar gelukkig voelt mijn been al weer aardig goed en vandaag met hulp weer wat verder geklust.

De zadelkamer is zo goed als rondom geisoleerd. Nu de platen nog op de balken zodat ruimte daarboven als opslag zolder gebruikt kan worden.
Afbeelding

De groepenkast hangt en alvast provisorisch wat verlichting aangesloten.
Eén wand in de uitloopstal is zo goed als klaar. De onderste 1,5 meter is voorzien van dik betonplex met daarboven een dunnere (lees goedkopere plaat).
Afbeelding

De dakgoten zijn van de week geplaatst waardoor de steigers eindelijk weg konden. Nu kunnen ook eindelijk de staldeur en stalraam open. De paarden vonden dat heel interessant.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Eve_16
Berichten: 270
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Na 30 jaar nieuwe stal gebouwd (groter dan mijn huis).

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 08:54

Prachtig!

karrij
Berichten: 1046
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Na 30 jaar nieuwe stal gebouwd (groter dan mijn huis).

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 09:22

Ziet er inderdaad prachtig uit, aan alles is gedacht lijkt wel.
Die paddockplaten lijkt ons ook wel wat, eens even in verdiepen.

Hoop dat de relatie met je directe buren ook goed blijft.
Vriendin van mij fokken honden en hebben een vakantie kennel , al jaaaaaaren.
Haar ouders zijn er begin jaren 70, er mee begonnen.

Toen jaren 80/90 ging de gemeente een nieuwbouw wijk om hen heen bouwen.
Ze kregen toen al een vergunning om,ik dacht , iets van 60 honden te houden, veel dus.
Nu 40 jaar later, hebben ze toch al heel wat conflicten met de buurt gehad, die al die honden daar willen(hoewel ze nu nog maar 15 honden hebben en geen vakantie opvang meer, die zijn ze al gestopt door alle gezeur en ellende uit de buurt.) weg willen hebben.

Wil je niet bang maken, is niet mijn bedoeling, maar hou het wel in de gaten

EllyC

Berichten: 8119
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-22 08:03

Update.
Nu de zomer weer op zijn eind loopt even een update.
De paarden hebben de afgelopen maanden eigenlijk alleen maar overdag op stal gestaan als het buiten echt te warm was (geen schaduw in de weide na 12 uur).
De geisoleerde daken hebben hun werk goed gedaan. Het was echt een verademing om de schuur in te lopen. Uiteraard heb je dan toch nog paarden die in de zon gaan liggen :D
Afbeelding


De schuifdeuren zijn ook aangeschaft en geplaatst zodat het de komende winter beter tochvrij dicht te maken.
Afbeelding

De oude schuur/zadelkamer wordt een badkamer en suite dus die moet helemaal leeggeruimd worden. Zo komt de grote schuur nog best wel vol te staan ook al is er veel verkocht via mp of naar de vuilstort gebracht.
Afbeelding

Ondertussen genieten de vogeltjes van het laatste stukje zandhoop. Nog 40 meter stoepranden op de kop tikken dan kan het straatwerk ook afgemaakt worden.
Afbeelding

En dan langzaam door naar fase 2, airco aanbrengen ivm gasprijzen en fase 3 aanbouw omtoveren tot badkamer/slaapkamer.

Zo blijf je altijd bezig met een oud huis.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Na 30 jaar nieuwe stal gebouwd (groter dan mijn huis).

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:15

Wil toch even reageren, want ik vind dit ZO gaaf! Echt prachtig gedaan, ga hier als perfectionist echt goed op :D het ziet er zo strak uit al!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:18

Werkelijk prachtig....ga vol op in je vogeltje in het zand zo schattig! <3

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Na 30 jaar nieuwe stal gebouwd (groter dan mijn huis).

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:28

Gaaf Elly, echt genieten je stekkie!

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 21:36

Oud topic, maar wat een slim idee om de vloer met stelcon platen te leggen!!
Het resultaat ziet er prachtig uit, ga ik hier thuis laten zien ter inspiratie voor onze nieuwe schuur :-)

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Zinzi_jewel

Berichten: 8783
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Na 30 jaar nieuwe stal gebouwd (groter dan mijn huis).

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:05

Wat een prachtige stal ....
Ik droom nog even verder .
Heb huurland en geen eigen land

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Na 30 jaar nieuwe stal gebouwd (groter dan mijn huis).

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:47

wauw erg mooi

EllyC

Berichten: 8119
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-22 07:45

Ja we genieten er nog altijd van.
Gister zeiden we toevallig tegen elkaar dat het zo anders is dan met de oude stal.
We kunnen heerlijk droog en uit de wind opzadelen. Daarnaast is de grote binnenstal heel fijn voor de paarden. Bij de oude stal konden ze ook gewoon in en uit lopen maar dit is toch meer een gezellige groepstal.
Afbeelding

Eigenlijk is ie wel al weer te klein (of zoals mijn moeder zegt, je hebt te veel spullen). Het vlas past netjes op de zolder. Met een klein takeltje hebben we ze erop gekregen.
Afbeelding
Afbeelding


Het enige waar ik spijt van heb is de keuze van bamboe. Dit vraagt veel schilderwerk en is na 1 winter al erg achteruit gegaan.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Afanaisa91

Berichten: 1337
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 08:02

Wat een prachtig gebouw! Oh hier kan ik alleen maar van dromen, aan alles is gedacht! Wauw! :~

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Na 30 jaar nieuwe stal gebouwd (groter dan mijn huis).

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 08:57

Bamboe vegrijst erg, maar de kwaliteit zou wel ok moeten zijn normaal?

Je kan speciale olie kopen idd maar dat moet je bijna elk jaar smeren wil je alles tip-top houden :7
Mijn buurman heeft een bamboo schutting en die ziet er na bijna 7jaar nog helemaal top uit (behalve vergrijst dan), hij deed de 1e jaren ook een speciale olie erop.

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

EllyC

Berichten: 8119
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Na 30 jaar nieuwe stal gebouwd (groter dan mijn huis).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-22 09:23

Ik heb speciale verf voor gekocht, Billy. Bij de later geleverde schuifdeuren heb ik eerst de hoeken wat afgevlakt en nog 2 x in de verf gezet voordat ik ze geplaatst heb en daarna nog 1 x. Deze hebben qua zon en regen iets minder te leiden en dat lijkt goed te gaan.
De eerder geplaatste deuren had ik dit niet gedaan maar die waren na 1 winter al helemaal gesplintert (verf) op de hoeken. Deze heb ik er weer eruit gehaald, opgeschuurd en opnieuw 2x behandeld afgelopen zomer, maar het wordt weer al lelijk.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danseresje, Googlebot, GrapeshotBot, Ipsiedipsie, Melzazu, MizzMontana, Morpheus81, sjaslique, xKatinkii en 54 bezoekers