Help! Ik zie door de bomen het bos niet meer, welk e-book?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Whizz
Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Help! Ik zie door de bomen het bos niet meer, welk e-book?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 16:45

Die waterdichtheid is inderdaad top, daar ben ik nog steeds heel blij mee!


Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Help! Ik zie door de bomen het bos niet meer, welk e-book?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 16:50

Ik heb de Kobo Clara en een Kobo plus abonnement en wil niet anders meer. Ik hou echt enorm van echte boeken maar dit scheelt zoveel gewicht en is zoveel fijner lezen in het donker.

M_D_H
Berichten: 17448
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-21 16:51

Ja dat vind ik dus echt een grote pre, omdat ik veel in bad ga en wij hier in de zomer ook een zwembad hebben (en stiekem ben ik nogal een kluns O:))
Maar het voordeel van de pocketbook vind ik het geheugen van 32 gig en het feit dat hij ook een uitbreidbaar geheugen heeft.
Hij is ook een stukje lichter en natuurlijk goedkoper...
Lastig lastig

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Help! Ik zie door de bomen het bos niet meer, welk e-book?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 16:55

Geheugen heb ik zelf niet nodig. Ik lees geen tien boeken tegelijk. En op de Kobo staan best wel wat boeken nu.

Dat waterdichte is bij mij ook echt een must!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

M_D_H
Berichten: 17448
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Help! Ik zie door de bomen het bos niet meer, welk e-book?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-21 16:57

Kan je de boeken ook ergens op slaan als je ze gelezen hebt? Ik vind het zo jammer als ik straks boeken moet verwijderen omdat ik geen geheugen meer heb, maar ik ze dan wel definitief verlies :o

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 16:57

Ja hoor op je laptop

En wat je koopt via Kobo blijft daar ook beschikbaar.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Whizz
Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 16:59

Mijn Pocketbook is waterdicht, ik heb een hd3.

M_D_H
Berichten: 17448
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-21 17:05

poes schreef:
Ja hoor op je laptop

En wat je koopt via Kobo blijft daar ook beschikbaar.

Oh dat scheelt, dan heb je het extra geheugen niet nodig

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Mizora

Berichten: 18070
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:08

Je kan ze zeker gewoon opslaan. Alle boeken via kobo blijven in je digitale bibliotheek en de rest kan je gewoon naar je computer verplaatsen (heb je waarschijnlijk oorspronkelijk juist via je computer erop gezet).

Lees je gewone leesboeken (epubs), of lees je veel pdf's/comics? Gewone boeken zijn namelijk over het algemeen maar 1-3mb. Daarvan kunnen er dus 15.000 op 32gb. Zelfs met 1gb heb je over het algemeen voldoende ruimte om een jaar lang te kunnen lezen.

Ik raad waterdicht ook absoluut aan, zelfs als je nooit in bad zou lezen. Ik heb er meer dan eens (een gedeelte van) een glas (lauwe) thee overheen gekieperd, heeft hij niets van.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:38

Ik had een Pocketbook, maar die was na een aantal jaar aan vervanging toe. Niet dat-ie problemen gaf, maar ik vond 'm te traag worden. Ik ben overgegaan naar de Kobo Libra, maar heb vanaf dag 1 al spijt. Kobo staat aardig bekend om het vastlopen, maar ik gokte er maar op. Helaas, mijn Kobo loopt ook regelmatig vast. Het is wel een heel gebruiksvriendelijk ding, maar de inhoudsopgave móét via Calibre om de boeken overzichtelijk in je reader te kunnen hebben. Er is geen mogelijkheid om te sorteren op bestandsnaam, iets wat met de Pocketbook wel kan. De Kobo gaat uit van de metadata en dat betekent dat als je ze niet wijzigt in Calibre, je series kriskras door elkaar hebt staan.
Verder is-ie prachtig en werken de drukknoppen heel fijn (is voor mij een must), maar zodra ik van mezelf mag (heb de Kobo nog geen jaar en moet er minimaal een jaar mee doen), ga ik absoluut weer terug naar Pocketbook. Ik maak geen gebruik van het Koboplus abonnement, dus ik ondervind verder geen meerwaarde aan Kobo.

♥ Rewrite the Stars ♥

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Help! Ik zie door de bomen het bos niet meer, welk e-book?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:48

Ik heb een Kobo Aura H20 en dan de eerste editie, met een Koboplus abonnement. Ik heb hem echt al jaren en ben er zeer tevreden over.
Zou niet weten welke Ereader ik nu zou kiezen.
Ik lees met Ereader meer dan zonder en met Koboplus al helemaal.
Enige wat jammer is, is dat het soms even duurt voor het laatste deel van een serie ook gratis in Koboplus zit, dus soms lees ik deel 1 en 2 en moet ik een paar maanden geduld hebben voor deel 3.

6.8 inch scherm vind ik groot genoeg, hoe groter, hoe lomper ook weer vasthouden als je bv in bed wil lezen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Help! Ik zie door de bomen het bos niet meer, welk e-book?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:19

Ben met mijn waterdichte ereader toch ook een pak geruster in bad dan met de oude. Heb in het verleden al meermaals mijn boek in het water laten vallen omdat ik slaap viel in bad...

Mijn oude Kobo heeft maar 4GB geheugen en die staat nog lang niet vol. En er staan meer dan 200 gelezen ebooks op en zeker het dubbele aantal ongelezen. Plus minus de helft van de ebooks staan ook op mijn pc, maar op de site van Kobo kan ik met mijn Bo.com login nog steeds aan alle boeken die ik ooit heb aangekocht. Dus het is niet zo dat wanneer mijn oude Kobo het begeeft ik al mijn ebooks kwijt ben. Dan sync ik gewoon naar de Kobo van mijn partner.
Ook nog nooit iets moeten verwijderen wegens geheugen tekort, alleen boeken eraf gehaald omdat ik ze toch nooit ging lezen en ik anders teveel moest scrollen

There is beauty in everything, even the things that scare us.


chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Help! Ik zie door de bomen het bos niet meer, welk e-book?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:39

Ik heb deze:
https://www.bol.com/nl/nl/p/kobo-aura-e ... 1610/?s2a=

En ik heb hem al vanaf 2018. Helemaal happy ermee.
Nog nooit de melding gehad dat het geheugen vol is. En ik lees veel! Gaan gerust een paar 100 boeken per jaar door heen. Voor mijn e-reader had ik een verzameling van ruim 700 papieren titels van historische romans (candelight)

In combinatie met een abbo bij bol.com. En aangezien ik boeken kies die meestal tussen de 4 a 25 euro zijn zonder abbo heb ik zeker snel het geld eruit. Ik zoek meestal boeken via bol.com site of app. Zelden via de zoekfunctie in de e-reader. Heb er geen hoes omheen, of schermbescherming op zitten.

Met 1x opladen kan ik een week lang lezen (zo'n 3 uur per dag met meerdere keren uit en aanzetten)

Wat ik wel vervelend vind is dat je ook links, naast de rand, de licht hoeveelheid kan passen door naar boven of onder te schuiven. Ik lees nog wel eens als ik in bed lig en soms valt mijn vinger weg, en dan of een zwart scherm (en moet je dus weer een lamp aandoen om het via het symbool goed te zetten, want terug schuiven werkt niet) of mijn wenkbrauwen worden weggebrand omdat de verlichting op maximaal gaat.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Desireeeee
Berichten: 234
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 10:43

M_D_H schreef:
Dat laatste was inderdaad mijn idee, alleen het abonnement nemen op het moment dat wij op vakantie gaan en hem daarna weer beëindigen.

Ik denk dat ik er uit ben, nog even een paar dingen vergelijken, maar op dit moment twijfel ik nog tussen de Kobo libra H2O en de pocketbook touch lux 5 :j
Waarbij de kobo als grote voordeel de waterdichtheid heeft terwijl de pocketbook als groot voordeel heeft dat ik die al ken (en dus weet dat ik er mee om kan gaan :') )


Ik heb de Kobo Libra H20 en ik ben er echt ontzettend blij mee! Heb hem nu dik een jaar en er is niks waar ik ontevreden mee ben :)

Goede batterijduur, ik heb er nu volgens mij al meer dan 200 boeken opstaan en makkelijk te bedienen. Zelfs markeren en woorden opzoeken gaat soepel. Ik lees veel en heb ook altijd veel gelezen, en het is top.

Zoals jij zei, ik wilde ook geen te klein scherm en dit formaat is perfect! Klein genoeg om overal mee naar toe te nemen (ik had vroeger een grotere), en groot genoeg om lekker te lezen en toch nog het gevoel te hebben dat je een beetje boek vast hebt :P Daarnaast geeft het scherm ook licht, wat ideaal is, en je kan er ook een slaapstand op zetten zodat het blauwe licht daarvoor vermindert.
Laatst bijgewerkt door Desireeeee op 05-12-21 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Help! Ik zie door de bomen het bos niet meer, welk e-book?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 11:13

Ik heb ook een Kobo (geen idee welke versie) erg blij mee, zit licht in het scherm dus kan ook in het donker lezen zonder dat het pijn doet aan mijn ogen of mijn man er last van heeft als hij wil slapen.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

KletsKoekje
Berichten: 3300
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:07

Hoi, sorry dat ik zo kom binnenvallen. Heb een klein stukje terug gelezen.

Ik heb jaren geleden een ereader gehad. Nu wil ik er weer een aanschaffen en kom uit op de Kobo Libra H20. Ivm prijs, maat, reviews en waterdicht. Dit kan alleen met een kobo abbonement lees ik.

Ben er helemaal niet bekend mee, kan je dan alleen boeken van kobo/bol erop zetten? En de boeken die je dan erop zet, zijn die blijvend, ook als je abonnement stopt bijv?

Wat zouden jullie adviseren, een Kobo of toch een ander merk?
Ik ben benieuwd, bedankt alvast

Tailormade Bollywood Brettonwoods x Rambo 02-08-2020 het gaat je goed daarboven grote vriend

_Mars

Berichten: 460
Geregistreerd: 17-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:34

KletsKoekje schreef:
Hoi, sorry dat ik zo kom binnenvallen. Heb een klein stukje terug gelezen.

Ik heb jaren geleden een ereader gehad. Nu wil ik er weer een aanschaffen en kom uit op de Kobo Libra H20. Ivm prijs, maat, reviews en (spat)waterdicht. Dit kan alleen met een kobo abbonement lees ik.

Ben er helemaal niet bekend mee, kan je dan alleen boeken van kobo/bol erop zetten? En de boeken die je dan erop zet, zijn die blijvend, ook als je abonnement stopt bijv?

Wat zouden jullie adviseren, een Kobo of toch een ander merk?
Ik ben benieuwd, bedankt alvast


Je kan een Kobo Libra H20 ook makkelijk zonder abonnement kopen. Ik heb namelijk een en zonder abbo. Misschien dat er nu een aanbieding is dat je het erbij krijgt? Maar Kobo Plus is absoluut niet verplicht en je kan je ereader makkelijk zonder gebruiken.

Ik kan je niet vertellen of de boeken erop blijven als je geen Kobo Plus meer hebt/stopzet, gezien ik geen abonnement heb. Maar als je boeken koopt via bol en je bol account connect met je ereader komen ze automatisch erop met wifi sync. Die blijven altijd in de bibliotheek. Ik zet voornamelijk zelf boeken op mijn ereader O:) of koop via bol of Kobo store.

Desireeeee
Berichten: 234
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:39

KletsKoekje schreef:
Hoi, sorry dat ik zo kom binnenvallen. Heb een klein stukje terug gelezen.

Ik heb jaren geleden een ereader gehad. Nu wil ik er weer een aanschaffen en kom uit op de Kobo Libra H20. Ivm prijs, maat, reviews en waterdicht. Dit kan alleen met een kobo abbonement lees ik.

Ben er helemaal niet bekend mee, kan je dan alleen boeken van kobo/bol erop zetten? En de boeken die je dan erop zet, zijn die blijvend, ook als je abonnement stopt bijv?

Wat zouden jullie adviseren, een Kobo of toch een ander merk?
Ik ben benieuwd, bedankt alvast


Het is zeker mogelijk om zonder nog boeken op je ereader te zetten! Ik heb geen kobo+ abonnement, en ook nooit gehad. Het werkt heel gemakkelijk om boeken als nog op je e-reader te zetten. :) Ook epubs en pdfs die niet van bol/kobo afkomen, kan je gewoon op je ereader zetten door hem aan je laptop te hangen.

Ik heb deze ereader en ben er ontzettend tevreden over. :D

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Help! Ik zie door de bomen het bos niet meer, welk e-book?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 21:13

Om een Kobo plus abbo te kunnen nemen moet je een Kobo ereader hebben (of via de app). Maar omgekeerd kan je perfect een Kobo ereader hebben zonder het abbo.
Indien je het abbo neemt zijn de boeken alleen beschikbaar zo lang je abbo actief is. Ze gaan automatisch weer van je ereader als het abbo ten einde loopt

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Yavanna

Berichten: 2609
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Help! Ik zie door de bomen het bos niet meer, welk e-book?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 21:24

Ik lees echt altijd op mijn Ipad, de meeste mensen verklaren me voor gek, maar ik vind zelf de e readers te klein en niet fijn vasthouden. En mijn Ipad is toch mijn rechterhand, dus altijd bij me. Ik gebruik een ipad nu al 8 jaar als e reader en wil niets anders meer..
Oke, hij is groot, maar dat vind ik met lezen ook fijn, de letters zijn net wat duidelijker voor mijn kippige ogen.. en, weet niet of dat bij die andere ook kan, ik lees altijd zwarte achtergrond met witte letters.
Ook lig ik vaak te lezen en rust de ipad naast me op de bank of mijn bed, dus hoef ik maar een hand te gebruiken om door naar de volgende pagina te gaan.
Of ik vlieg even naar bokt of fb.. :D

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Niqui

Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 21:26

Hier ook een Kobo Libra. Bevalt heel goed in combinatie met het Kobo Plus abonnement. Als je 1 a 2 boeken per maand leest, dan heb je het er al uit. Af en toe koop ik andere e-books, die er via Bol.com meteen op staan. Je kan je e-book inderdaad op een ander apparaat verder lezen als je de e-reader niet bij de hand hebt. Bijvoorbeeld op je iPad of telefoon.

M_D_H
Berichten: 17448
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-21 22:01

Ik ben voor de kobo libra h20 gegaan.
Ik ben echt heel blij er mee <3
De boeken op de e-reader zetten gaat zoveel makkelijker als met mijn vorige e-reader.

Ik heb hem de 27ste gekregen en ik heb ondertussen al 8,5 boeken gelezen :+
Waarbij ik de eerste week het meest heb gelezen, 6 boeken. Deze week probeer ik iets meer rust te nemen, anders blijf ik snachts ook bezig met de boeken en ik heb echt rust nodig momenteel :o

Ik vind het ook leuk dat hij bij houd hoe snel je leest (gemiddeld 1,2 minuut per pagina)

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

KletsKoekje
Berichten: 3300
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Help! Ik zie door de bomen het bos niet meer, welk e-book?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 22:48

Ik heb zojuist de kobo libra h2o besteld, wordt morgen -als het goed is- bezorgd. Ben benieuwd! Heb net de proefmaand KoboPlus via bol.com gedaan en al wat boeken klaar staan. Ben erg benieuwd. Hoop dat het morgen geleverd wordt.

Heb meteen een blauwe hoes erbij, vondt die via coolblue metbroze mooier maar scheelde bijna 40 euro dus toch maar voor de blauwe hoes gegaan. Kleur is maar een detail toch

Leuk om te lezen dat het jou zo goed bevalt mdh!! :)

Tailormade Bollywood Brettonwoods x Rambo 02-08-2020 het gaat je goed daarboven grote vriend

Nyaleti

Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:58

Weet iemand toevallig of en hoe je kan inzoomen op een Pocketbook touch HD 3?
De handleiding wil helaas niet downloaden. Heb een leuk boek gevonden wat ik graag (nu! :+ ) wil lezen maar de letters zijn echt te klein.
Dus inzoomen op het hele boek en niet per bladzijde..

Edit: grapje ik keek er flink overheen :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Irene793, Niniane, Tink89, Winterram en 29 bezoekers