Welk koffiezetapparaat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:13

Ik zweer bij een percolator. Wakker worden, op gemakje koffie bonen malen.. lekker laten pruttelen op het fornuis <3

Bij haast geen aanrader, voor een rustig opstart ritueel wel.

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:15

Mando schreef:
Wij hebben ook een delonghi magnifica S en bevalt vent prima.
Ik heb een dolce gusto omdat ik cafeïne vrij drink.


Hier ook een delonghi magnifica!
Makkelijk in gebruik, snel en ook makkelijk voor even 1 of 2 kopjes. Koffie wordt lekker en je kunt er melk mee opschuimen voor een cappuchino/latte.

En @Mando; je kunt er trouwens ook gewoon cafeïne vrij mee drinken! Er zit een apart klepje op voor al voorgemalen koffie, dus die gebruiken wij voor cafeïne vrij voor de liefhebber.

Ohja en ze gaan lang mee, hier heeft de hele familie die apparaten tegenwoordig en ze doen het echt al jaaaaren

Brimi_Disa

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:16

Jura <3 :j

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:52

Wij drinken eigenlijk alleen maar espresso dus een machine die van alles en nog wat met de koffie kan is voor ons niet interessant :+

Hij maalt de bonen en zet koffie :Y) Zelf kun je dan de sterkte instellen (fijnere of grover gemaald, meer of minder water)

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-21 13:59

Bedankt voor de reacties! De percolator heeft voor ons niet de voorkeur, rustig opstarten zit er niet in, voor het werk zijn we namelijk altijd al op de boerderij om te melken, dus het ontbijt en koffiemomentje is hooguit een kwartiertje.

Ik zie vooral delonghi, Philips en jura reacties! De Jura ziet er heel mooi uit en klinkt als een heel mooi apparaat maar die vind ik voor nu wel een beetje prijzig. Het is bij mijn man ook altijd afwachten in hoeverre hij daadwerkelijk gebruik gaat maken van zoiets, dus ik denk dat ik me ga oriënteren op de verschillen tussen een aantal Philips en Delonghi modellen :).

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:08

De Jura kost idd wel wat := , maar wel hele fijne machines. <3

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:14

wij hebben een Philips 4300 EP4349/70 latte go.

Ideaal doordat de melk niet in het kannetje wordt verwarmd en je deze steeds in de koelkast kan zetten. Scheelt veel schoonmaken

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 16:28

Wegens defect van de Siemens EQ7 overgestapt naar Krups Evidence plus EA894, € 500,-
De Krups hebben wij nu een half jaar, alleen bonen. In verhouding tot de EQ7 waarvan de zetgroep schoongemaakt moet worden heeft de Krups dat helemaal niet. Wel sinpel 2 kleine handige bakjes ledigen. Kwa smaak en mogelijkheden is de EA894 uitstekend.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 16:46

idinn schreef:
Ik zweer bij een percolator. Wakker worden, op gemakje koffie bonen malen.. lekker laten pruttelen op het fornuis <3

Bij haast geen aanrader, voor een rustig opstart ritueel wel.


Ja! Heb ik ook! Heerlijke koffie en het ruikt zó lekker.. Ik vind het ook wel wat hebben, ondertussen lekker je ding doen met dat gepruttel op de achtergrond :)

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:42


herr_balou
Berichten: 1442
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:21

Al die automaten vind ik eigenlijk zelfs helemaal niets.
Je kunt een apparaat ook met een timer schakelaar aan laten gaan als je weet op welk tijdstip het op temperatuur moet zijn.
Ik vind de Quickmill 800 serie een fijn apparaat als instapmodel. Heb je wel een losse maler nodig als je verse gemalen koffiebonen wilt.
Tip: bewaar koffie luchtdicht in de vriezer of koelkast voor de versheid.

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 08:11

xSannee schreef:
Mando schreef:
Wij hebben ook een delonghi magnifica S en bevalt vent prima.
Ik heb een dolce gusto omdat ik cafeïne vrij drink.


Hier ook een delonghi magnifica!
Makkelijk in gebruik, snel en ook makkelijk voor even 1 of 2 kopjes. Koffie wordt lekker en je kunt er melk mee opschuimen voor een cappuchino/latte.

En @Mando; je kunt er trouwens ook gewoon cafeïne vrij mee drinken! Er zit een apart klepje op voor al voorgemalen koffie, dus die gebruiken wij voor cafeïne vrij voor de liefhebber.

Ohja en ze gaan lang mee, hier heeft de hele familie die apparaten tegenwoordig en ze doen het echt al jaaaaren


Ploing.... gaat klepje zoeken.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 08:33

Wij hebben onze tweede Philips, deze keer de 2200 die nu ook als Beste Koop bij Coolblue staat. https://www.coolblue.nl/product/828980/ ... 20-10.html

De eerste heeft hier 9 jaar heel veel koffie gezet, nadat de Siemens die we daarvoor hadden al na 3 jaar klaar was.

Heerlijke koffie, makkelijk schoonmaken en altijd startklaar. Als je graag cappuccino of lattes maakt, zou ik er een met een melkbeker kopen. Wij zijn echt van de zwarte koffies.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 08:44

Jolliegirl schreef:
Iemand ervaring met deze:

https://www.coolblue.nl/product/876227/ ... 24-10.html


Wellicht ook wat voor jou TS?

Ik twijfel nog een beetje.


Algemeen, apparaat waar je de zetgroep van moet schoonmaken komen er bij ons nooit meer in. Teveel werk en o.a. de door mij genoemde Krups heeft dat probleem niet.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-21 08:55


Niqui

Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:57

Mijn vader heeft ook een Krups en die is daar erg tevreden over. Makkelijk schoonmaken, want dat gaat automatisch. De zetgroep hoef je er niet voor uit te halen. Hij heeft deze, die via de ING Rentepuntenwinkel te koop is en op dit moment een cashbackactie heeft: Krups Espresso Automatic Evidence (EA8901).

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 12:58

MoniqueT schreef:
Wij hebben onze tweede Philips, deze keer de 2200 die nu ook als Beste Koop bij Coolblue staat. https://www.coolblue.nl/product/828980/ ... 20-10.html

De eerste heeft hier 9 jaar heel veel koffie gezet, nadat de Siemens die we daarvoor hadden al na 3 jaar klaar was.

Heerlijke koffie, makkelijk schoonmaken en altijd startklaar. Als je graag cappuccino of lattes maakt, zou ik er een met een melkbeker kopen. Wij zijn echt van de zwarte koffies.


Deze heb ik zojuist gekocht!

Klopt het dat er veel natte drap in het koffiebakje terecht komt?
Er zit best veel water in bij ons ipv alleen gemalen koffie.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:11

Afbeelding

Ideaal voor 1 of 2 koppen, je kookt water en doet er koffie onderin. Geen oploskoffie :)

Daarnaast hebben we een moccamaster, zet prima 2 bakjes. Maar vind de smaak beter uit bovenstaande met maar 1 of 2 koppen.

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:14

Jolliegirl schreef:
MoniqueT schreef:
Wij hebben onze tweede Philips, deze keer de 2200 die nu ook als Beste Koop bij Coolblue staat. https://www.coolblue.nl/product/828980/ ... 20-10.html

De eerste heeft hier 9 jaar heel veel koffie gezet, nadat de Siemens die we daarvoor hadden al na 3 jaar klaar was.

Heerlijke koffie, makkelijk schoonmaken en altijd startklaar. Als je graag cappuccino of lattes maakt, zou ik er een met een melkbeker kopen. Wij zijn echt van de zwarte koffies.


Deze heb ik zojuist gekocht!

Klopt het dat er veel natte drap in het koffiebakje terecht komt?
Er zit best veel water in bij ons ipv alleen gemalen koffie.


Niet bij onze krups. Onze vorige was een Saeco en die had dat wel.
Nico12 schreef:
Jolliegirl schreef:
Iemand ervaring met deze:

https://www.coolblue.nl/product/876227/ ... 24-10.html


Wellicht ook wat voor jou TS?

Ik twijfel nog een beetje.


Algemeen, apparaat waar je de zetgroep van moet schoonmaken komen er bij ons nooit meer in. Teveel werk en o.a. de door mij genoemde Krups heeft dat probleem niet.


Ook een van de redenen waarom wij nu een krups hebben inderdaad.

Overigens hebben wij dus een Krups Quattro force.

herr_balou
Berichten: 1442
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:59

Jolliegirl schreef:
MoniqueT schreef:
Wij hebben onze tweede Philips, deze keer de 2200 die nu ook als Beste Koop bij Coolblue staat. https://www.coolblue.nl/product/828980/ ... 20-10.html

De eerste heeft hier 9 jaar heel veel koffie gezet, nadat de Siemens die we daarvoor hadden al na 3 jaar klaar was.

Heerlijke koffie, makkelijk schoonmaken en altijd startklaar. Als je graag cappuccino of lattes maakt, zou ik er een met een melkbeker kopen. Wij zijn echt van de zwarte koffies.


Deze heb ik zojuist gekocht!

Klopt het dat er veel natte drap in het koffiebakje terecht komt?
Er zit best veel water in bij ons ipv alleen gemalen koffie.

Dan is waarschijnlijk de maling van de koffie niet goed. Te grof of veel te fijn.

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:12

Klopt! Ik ben erachter, hij is nu stukken beter en smaakt ook veel voller!

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:34

Al opgelost, zie ik. Inderdaad hier ook mooie droge schijfjes.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:55

Wij hebben sinds dit jaar een Jura S8. Ze kosten wat, maar mijn partner zweert erbij. Hij is een fervent koffiedrinker en wil niets anders meer.
Ik ben happy met de lekkere lattes en cappuccino's. :D
https://www.koffie-loods.nl/JURA-koffie ... 00EALw_wcB
In meerdere kleuren te verkrijgen.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-21 00:17

Wij hebben daarstraks de Krups besteld (bedankt ook voor de ING tip!). Erg benieuwd! Het is het verjaardagscadeau voor mijn man en de Krups leek hem toch fijner dan de Philips.

Duurt eventjes voor die binnenkomt, maar we zijn er in elk geval uitgekomen! Bedankt voor de tips en adviezen :D.

Nu nog op zoek naar de juiste koffiebonen!
Denk dat we maar beginnen met een proefpakket, kunnen we mooi van alles testen!

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 00:26

Nico12 schreef:
Wegens defect van de Siemens EQ7 overgestapt naar Krups Evidence plus EA894, € 500,-
De Krups hebben wij nu een half jaar, alleen bonen. In verhouding tot de EQ7 waarvan de zetgroep schoongemaakt moet worden heeft de Krups dat helemaal niet. Wel sinpel 2 kleine handige bakjes ledigen. Kwa smaak en mogelijkheden is de EA894 uitstekend.


Bekende van me heeft ook Krups, is daar erg tevreden over, en ik heb het mogen testen, en ja, de koffie is heerlijk uit zo'n apparaat! *\o/*

Heb zelf trouwens een Blokker koffie-apparaat van... €19,95. :')