Welk koffiezetapparaat?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
x_Rebecca

Berichten: 5794
Geregistreerd: 15-01-08

Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 11:35

:wave:

Wij zijn op zoek naar een fijn koffiezetapparaat en ik zie door de bomen het bos niet meer, dus ik dacht ik schakel bokt in :D!

We hebben al een normaal filterapparaat waar we een goeie pot koffie mee kunnen zetten, maar we zijn nog op zoek naar een maatje waar je ook makkelijk en snel 1 of 2 kopjes mee kunt zetten.

De voorkeur gaat uit naar het volgende:
- Het liefst met verse bonen, maar gemalen is ook oke.
- Koffie per kopje/twee kopjes.
- Niet te ingewikkeld in onderhoud en schoonmaak.
- Lekkere koffie (dus geen senseo :Y) )

Eventueel iets om het kopje koffie ook naar cappuccino om te toveren zou ook gewaardeerd worden, maar is geen must.

Kom maar door met de tips en ervaringen :D.

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')



Nicjuh_
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Gilze

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:45

Wij hebben de Philips ep2231/40

Kun je zelf bonen kiezen en evt ook met filterkoffie. Makkelijk in onderhoud, kost me 5 min per week en eens in de maand 15 mi. melkproducten voor cappucino gaat niet door het apparaat heen. Wij zijn erg tevreden!
Aanschafprijs is alleen wel wat hoger..

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:45

Wat is je budget? Wij hebben een Siemens EQ8 900 series en met de juiste boontjes maakt hij heerlijke koffie. En hij heeft allemaal menu’s zodat je ook een heerlijke cappuccino of latte mee kunt maken.

Goldwynn

Berichten: 1425
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:49

Voor lekkere cappuccino kan je ook overwegen een losse melkschuimer erbij te nemen. Is makkelijk schoon te maken na gebruik (nouja, diegene die mn ouders hebben) en vervolgens zet je de gewone koffie in je kopje met melk voor een cappuccino.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:16

Hoe vaak zou je het apparaat gebruiken? Als het om af en toe gaat, zou je een percolator kunnen overwegen. Daarmee zet je heel makkelijk een of twee kopjes koffie, afhankelijk van de maat van de percolator. Onderhoud heb je er niet aan en schoonmaken gaat ook makkelijk :)) maar je moet wel iets meer handelingen verrichten voordat je je kopje koffie hebt (gemalen koffie erin, water erin, op het vuur zetten, in de gaten houden) dan bij een machine.

IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:28

Nicjuh_ schreef:
Wij hebben de Philips ep2231/40

Kun je zelf bonen kiezen en evt ook met filterkoffie. Makkelijk in onderhoud, kost me 5 min per week en eens in de maand 15 mi. melkproducten voor cappucino gaat niet door het apparaat heen. Wij zijn erg tevreden!
Aanschafprijs is alleen wel wat hoger..


Wij hebben de Philips 3200 EP3246/70, zijn inderdaad hele fijne! Zo nu en dan even schoonmaken maar het is niet ingewikkeld :j. Lekkere cappuccino komt eruit :D

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:29

Wat is je budget?

Wij hebben een super fijn DeLonghi (magnificaS) bonen machine en die zet heerlijke koffie. Wij lusten graag sterke koffie en dat is hiermee geen probleem. Je kunt er ook cappuccino mee maken en volgens mij ook filter koffie. Het is een simpel apparaat, makkelijk in onderhoud en in gebruik. Volgens mij koste hij rond de 300€

Mijn ouders en onze buren hebben hem ook gekocht en die zijn ook tevreden. :D

Onderschrift

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:43

Ik heb een Jura Ena. <3

It's not how good you are, but how good you want to be!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:49

Wij hebben hiervoor een Nespresso, had een bonenapparaat, maar die is kapot gegaan. Thuis ben ik de enige die koffie drinkt. Dus om nu weer een duurder bonenapparaat te kopen vond ik een beetje onzin. Cupjes zijn in verhouding duur, maar blijven langer houdbaar dan de bonen. Het apparaat is klein en relatief goedkoop. Ik vind het ideaal en de koffie goed genoeg.

Voor een cappucino heb ik een senseo opschuimer ernaast.

CairnTerrier

Berichten: 975
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:03

Wij hebben sinds kort een ''echte'' Barista! Man, man... wat een koffie is dat zeg :D Duur? Ja, maar als je een echte koffieliefhebber bent is dit zo veel lekker dan een Nespresso, Senseo, etc.
Onderhoud valt echt heel erg mee.

Bonen zijn altijd overal wel een keer in de aanbieding :j

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:14

Als je regelmatig drinkt en de bonen ook voor een ander apparaat kunt gebruiken, dan zou ik voor bonen gaan. Alleen ik deed in mijn uppie weken/maanden met bonen, daar worden ze niet heel veel lekkerder van.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:38

Ik heb een nespresso koffieapparaat met losse melkopschuimer. Nu kocht ik voorheen altijd cups, maar ik ben er laatst achter gekomen dat je ook herbruikbare cups kunt kopen en deze dan kan vullen met (zelf) gemalen koffiebonen. Denk dat ik de cups die ik in huis heb nog opmaak en dan misschien toch de overstap ga maken naar de herbruikbare cups, aangezien ik het ook erg leuk vind om zelf bonen te kopen.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

x_Rebecca

Berichten: 5794
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 13:57

Het budget maakt niet zoveel uit, ik vind €500,- opzich zat, maar als er een apparaat is die echt top is wat er overheen gaat is dat ook oké! Het is de bedoeling dat het apparaat ongeveer dagelijks gebruikt zal worden, mijn man zou graag een kopje koffie drinken voor hij begint met werken (zit als vertegenwoordiger op de weg, dus altijd afwachten of je onderweg wel of geen koffie aangeboden krijgt :) )

Ik drink meestal thee, maar dat is vooral uit gemak. We hebben een quooker en dat gaat sneller dan koffie zetten. Om 't om te toveren tot cappuccino heb ik nu inderdaad een losse melkschuimer. Bedankt in elk geval voor de reacties tot zo ver! Ik ga ze eens opzoeken en voor- en nadelen bekijken!

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')


x_Rebecca

Berichten: 5794
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-21 22:55

Heel toevallig iemand ook ervaring met krups-machines? Hoe is dat qua onderhoud.

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')


Jolliegirl

Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:03

Ik volg even, ik zoek precies hetzelfde. En wilde echt net een topic gaan openen.

Niqui

Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:51

Wij hebben de Philips HD8827. Was beste koop en bevalt prima! Makkelijk te bedienen, te vullen en schoon te maken. En niet onbelangrijk: heerlijke koffie!

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:56

Ik heb de DeLonghi Dinamica.
Hiervoor de magnifica gehad.
De Dinamica is wat luxer (en een stuk duurder) met lcd scherm en verschillende knoppen.
Heeft een apart melkresevoir.

Ik zelf vind het simpele apparaten en vooral de Dinamica is zeer makkelijk in te stellen qua sterkte, hoeveelheid melkschuim, hoeveelheid koffie enz...
Kan er mee zetten: koffie, espresso, cappuccino, latte, heet water voor thee, warme melk en geloof nog wat, maar apparaat is nu niet aan :')

Schoonmaken vind ik ook niet lastig.
Af en toe het koffiedikvakje leeg gooien, zo nu en dan de zetgroep even afspoelen en ontkalken doe ik met een vloeistof in het waterreservoir, programma indrukken en het apparaat doet de rest.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 00:25

Ik heb een Melitta caffeo Solo, Die bevalt mij al anderhalf jaar erg goed!

Devil take the hindmost..
“Why does death always come as such a shock to mortals?”

Mando

Berichten: 15637
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 05:49

Wij hebben ook een delonghi magnifica S en bevalt vent prima.
Ik heb een dolce gusto omdat ik cafeïne vrij drink.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 06:00


lizy29

Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 06:08

x_Rebecca schreef:
Heel toevallig iemand ook ervaring met krups-machines? Hoe is dat qua onderhoud.


Wij hebben een krups en zijn daar super blij mee. Heel makkelijk en snel in onderhoud.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

lucifertje

Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 06:40

Ik heb de nespresso sage <3 tis gewoon een geweldig apparaat. Makkelijk in gebruik en onderhoud.

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 06:50

lucifertje schreef:
Ik heb de nespresso sage <3 tis gewoon een geweldig apparaat. Makkelijk in gebruik en onderhoud.


Dit dus!
Je kan in de Nespresso shop koffie proeven en die vervolgens thuis laten bezorgen en mijn man en ik vinden het heerlijk.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 07:14


It's not how good you are, but how good you want to be!

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Welk koffiezetapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:09

Ik heb een paar weken geleden de jura ena4 gekocht met een losse melkopschuimer er naast staan dat scheelt veel in onderhoud. Wat een heerlijk apparaat!!
Bij vanTienen hebben ze ook occasions en showroommodellen dat kan behoorlijk schelen en krijg je gewoon garantie op. Vaak niet van nieuw te onderscheiden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleadoras, IASCrawler, sammyvriend, spookyskippy en 24 bezoekers