Postmaster outlook: foutje of spam?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fink

Berichten: 1776
Geregistreerd: 16-09-12

Postmaster outlook: foutje of spam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-21 14:44

Hoi Bokkers,

Ik had een vraag omdat ik ergens niet uitkom. De mails die ik ontvang lijken ook doorgestuurd te worden naar een specifiek e-mail adres. Dit e-mail adres bestaat gewoon uit een naam en lijkt dus geen gekke spam e-mail te zijn.

Citaat:
postmaster@outlook.com
Ma 18-10-2021 14:20
Aan: postmaster@outlook.com
Delivery has failed to these recipients or groups:

*weg ivm privacy*@outlook.com (*weg ivm privacy*@outlook.com)
The recipient's mailbox is full and can't accept messages now. Please try resending your message later, or contact the recipient directly.


Diagnostic information for administrators:
*Reeeeegels met serverinfo?*

[Hieronder de mail die voor mij bestemd was]


Het lijkt dus alsof de mails die ik ontvang ook naar dat specifieke e-mail adres worden doorgestuurd... Soms staat daar ook privé-info in. Heb al wat geprobeerd maar krijg het maar niet gestopt. Weet ook niet echt wát er nou precies gebeurd en of ik gehackt ben oid?
Kan iemand van Bokt mij hiermee helpen of is er iemand die hetzelfde heeft gehad?

Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.


Kerstmuts


Matheno

Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Postmaster outlook: foutje of spam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:46

Staat dit emailadres in de CC van de verzender? Of misschien stond diegene in de BCC. Zou het gewoon even navragen bij de verzender.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Postmaster outlook: foutje of spam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:49

Postmaster@outlook.com is gewoon de afzender van outlook als je mail niet bezorgd kan worden. In dit geval dus omdat de inbox vol zit van de ontvanger. Outlook is 'gewoon' een digitaal postkantoor waar alle mail binnenkomt. En dat postkantoor heeft ook gewoon een adres.

Niets geks aan. Anders weet je immers niet of je mail is aangekomen? Het is hetzelfde als PostNL een brief terug stuurt met "verkeerde postcode"

Fink

Berichten: 1776
Geregistreerd: 16-09-12

Re: Postmaster outlook: foutje of spam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-21 14:56

Ik krijg dit bij allerlei mails die vrij weinig met elkaar te maken hebben, dus dit lijkt iets vanuit outlook zelf.. Het email adres lijkt niet in de CC te staan.

Ik krijg dus mails van dat een e-mail (die voor mij is bedoeld) niet bij een bepaald persoon kan worden afgeleverd omdat de mailbox vol zit.... Die mails zouden überhaupt niet naar iemand anders moeten worden doorgestuurd, dus het is wel vrij gek...

Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.


Kerstmuts

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:01

Oh, nu snap ik je beter. Dus jij heb de mails die niet kunnen worden afgeleverd uberhaupt niet verzonden?
Dan denk ik dat jouw emailadres is gebruikt als afzenderadres van spammail.
Heb ik ook eens gehad, dan krijg jij alle email bounces in jouw inbox omdat alle 'postmaster notifications' nu eenmaal naar de afzender van de mail gaan.
Maar dan moeten er ook 'niet afgeleverd vanwege spam' meldingen tussen zitten lijkt me...

Je kunt trouwens ook spammail krijgen waarbij de mail bij jou binnenkomt terwijl er een ander adres in de balk staat.
Dus stel: jij bent pietjepuk@outlook, maar je krijgt ook mail die (kennelijk) naar jantjepuk@outlook en klaasjepuk@outlook wordt verstuurd. Lord knows hoe dat werkt, maar dat ben ik ook al eens tegengekomen.

Fink

Berichten: 1776
Geregistreerd: 16-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-21 17:15

Ibbel schreef:
Oh, nu snap ik je beter. Dus jij heb de mails die niet kunnen worden afgeleverd uberhaupt niet verzonden?
Dan denk ik dat jouw emailadres is gebruikt als afzenderadres van spammail.
Heb ik ook eens gehad, dan krijg jij alle email bounces in jouw inbox omdat alle 'postmaster notifications' nu eenmaal naar de afzender van de mail gaan.
Maar dan moeten er ook 'niet afgeleverd vanwege spam' meldingen tussen zitten lijkt me...

Je kunt trouwens ook spammail krijgen waarbij de mail bij jou binnenkomt terwijl er een ander adres in de balk staat.
Dus stel: jij bent pietjepuk@outlook, maar je krijgt ook mail die (kennelijk) naar jantjepuk@outlook en klaasjepuk@outlook wordt verstuurd. Lord knows hoe dat werkt, maar dat ben ik ook al eens tegengekomen.


Klopt, dus als voorbeeld:
Ik krijg een mail van de C&A.
Vervolgens krijg ik vlak daarna een mail van postmaster@outlook zoals de bovenstaande, dat de mail niet kan worden verstuurd naar jantje@outlook.com omdat die inbox vol zit.
Nu ken ik Jantje niet en is de mail voor mij bedoeld....
Ik heb werkelijk geen idee hoe dit in elkaar steekt en hoe ik het opgelost krijg...

Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.


Kerstmuts

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Postmaster outlook: foutje of spam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 17:36

Zou eens je webmail opentrekken. Misschien zie je daar wat er loos is.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 bezoekers