Help, mijn man is een snurker!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Help, mijn man is een snurker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:56

Herkenbaar, mijn man is nu ook bezig met slaaponderzoek, na doorverwijzing van de huisarts.
Vermoeden van slaapapneu.

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: Help, mijn man is een snurker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:43

Het klinkt dat hij gaat snurken door zijn houding.

Is het niet het makkelijkst om hem een andere (normale :') ) slaaphouding aan te leren?

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Help, mijn man is een snurker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:52

Snurkbeugel. Dat werkt hier fantastisch. Het hele bed vibreerde van dat gesnurkt. Was er zo klaar mee. {:)-:(

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Re: Help, mijn man is een snurker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:25

Gewoon apart slapen. Ongezellig, maar niets zo vervelend als steeds niet slapen, irriteren etc.

LWDaisy

Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-21 12:29

PoelieWoelie schreef:
Het klinkt dat hij gaat snurken door zijn houding.

Is het niet het makkelijkst om hem een andere (normale :') ) slaaphouding aan te leren?


Hij heeft vorige week (eindelijk) een plat geslapen, in plaats van bijna rechtop!
Helaas snurkte hij nog steeds super luid haha.

Myrthe64 oei ja, die zijn flink aan de prijs :') Tegenwoordig maak ik van mijn hand een kommetje, en leg dat om mijn oor, zo doet het oortje daarin geen pijn haha.

Nog even en ik sla die man KO :')

Edit: zegt hij net "ik ga een dutje doen, jij ook?"
Nee dankje, ik ga wel in bad slapen hahaha.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:47

joke165 schreef:
Gewoon apart slapen. Ongezellig, maar niets zo vervelend als steeds niet slapen, irriteren etc.


Hmmm.
Ik zie dat niet als een oplossing maar als een gróter probleem.
Ik wil graag samen slapen met ´mijn´ lief.
Q: Als zíj snurkt is dat dan míjn probleem?
A: Echt niet!!

Ondertussen lijkt het hier door Covid opgelost; heeft lief gemotiveerd minder risico te lopen. Ze is fors afgevallen en eet gezonder. Aan alle kanten positieve effecten én ze snurkt in het geheel niet meer.

Mri

Berichten: 15306
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Help, mijn man is een snurker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:59

Mijn vent slaapt geregeld een paar nachten op zolder, op de logeerkamer.
Anders kom ik echt amper aan mn nachtrust :=

Wesseltje

Berichten: 2180
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Help, mijn man is een snurker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:06

Hier lig ik ook naast een snurker, ook van die dingen op of in zijn neus geprobeerd, maar niet echt prettig en snurkte nog steeds. Ik heb oordopjes bij schonnenberg op maat laten aanmeten. Kost wat, maar ik slaap heerlijk en geen last meer van gesnurk.

Mri

Berichten: 15306
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:09

Wesseltje schreef:
Hier lig ik ook naast een snurker, ook van die dingen op of in zijn neus geprobeerd, maar niet echt prettig en snurkte nog steeds. Ik heb oordopjes bij schonnenberg op maat laten aanmeten. Kost wat, maar ik slaap heerlijk en geen last meer van gesnurk.



Dit wil ik ook ooit doen. Maar nu nog niet met 2 jonge kinderen.
Man slaapt overal doorheen, en als ik terug in bed lig val ik niet meer in slaap door zijn gesnurk en geknars

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:15

Wesseltje schreef:
Hier lig ik ook naast een snurker, ook van die dingen op of in zijn neus geprobeerd, maar niet echt prettig en snurkte nog steeds. Ik heb oordopjes bij schonnenberg op maat laten aanmeten. Kost wat, maar ik slaap heerlijk en geen last meer van gesnurk.

ik heb ook op maat gemaakte oordopjes, maar dan van een andere firma :') , ik heb er maar 1 in, want op het andere oor lig ik en ik hoor toch graag nog een rookmelder die afgaat om maar iets te noemen.
Snurken hoor ik niet meer (doe ik zelf wel, maar mijn man is doof aan 1 oor en hij ligt op zijn goede oor, dus dat hoort ie niet)

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Help, mijn man is een snurker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:26

Snurkgeluiden kwamen bij mij door de op maat gemaakte oordoppen en daarover een noicecanceling koptelefoon heen.
Slaaponderzoek was het beste.
Zeker met het slaapmasker wat hij nu draagt.
Man is ook veel minder moe.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Help, mijn man is een snurker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:13

Gister 52 minuten geslapen door een snurkende vriend. Mijn Apple Watch meer het geluid en hij komt op 80 decibel wat bijna hetzelfde klinkt als een grasmaaier. Zijn antwoordt is dan ja en? Ik heb er geen last van … ik ga dus ook altijd zo vroeg mogelijk dat ik al slaap als hij boven komt en iig al iets slaap heb gehad voor ik wakker wordt. Apart slapen gaat niet want we hebben geen ruimte al zou ik het wel echt graag willen.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Help, mijn man is een snurker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:34

Ik meld me ook, manlief snurkt met 65 decibel, een stofzuiger.

Ook ik heb achtergrondgeluiden nodig om in slaap te vallen, regen, ruis, golfjes e.d. met oortjes in, anders werkt het niet. Dat het zeer gaat doen, daar had ik ook last van, al moet ik zeggen dat dat went. Ook graaf ik altijd een kuiltje in mijn kussen waar ik dan met mijn oor in ga liggen.
Als ik eens op mijn andere oor ga liggen doet het inderdaad ook weer zo'n pijn.. eelt kweken op je oor dus!

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 00:15

O wat fijn de (h)erkenning hier!

Mijn man snurkt ook gigantisch. Het is erger dan aan het begin van ons huwelijk maar daarnaast sta ik, met een baby en bijna 3 jarige, altijd aan voor kindergeluid. Mijn filter is gewoon weg. En ons hele huwelijk zwanger+borstvoeding dus de hormonen doen mijn tolerantie ook geen goed. Hij slaapt dus heel lang in een andere ruimte helaas en ik merk dat dat ons beiden ook geen goed doet, zowel persoonlijk als qua huwelijk. Ik kan echter gewoon niet naast het gesnurk slapen, de momenten die ik kan pakken tussen de kinderen door moet ik ook echt nemen na nu 3,5 jaar gebroken nachten en intensief leven. Oordopjes zijn geen optie i.v.m. veiligheid van de kinderen bij samen slapen.

Hij is onderzocht, heeft slaapapneu en sterk vergrootte amandelen + huig. Naast snurken zweet hij overigens ook als een otter door de moeite die het kost om de ademen, zijn schouders trekken een heel stuk langs zijn nek omhoog omdat bij haast vacuüm zuigt >;)

Van alles geprobeerd, na hui tuin en keuken zaken vooral via het ziekenhuis.
Trilapparaatje: slaapt hij doorheen (PTSS)
CPAP: tig maskers en instellingen geprobeerd, snurken blijft
Snurkbeugel aangemeten bij de kaakchirurg: snurkt nog steeds.

Intussen hebben we allebei zoiets haal die amandelen en huig zover nodig weg, zodat er hopelijk wél echt een einde aan komt... Ik vraag me soms echt af of ik ooit weer heerlijk s avonds tegen mijn man aan kan kruipen en in slaap vallen... :(

Nu ik dit teruglees vraag ik me af hoe we überhaupt aan onze tweede zijn gekomen, in ieder geval niet s nachts gebeurd :') :')

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Help, mijn man is een snurker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 00:33


LWDaisy

Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 01:24

candalisa schreef:
Gister 52 minuten geslapen door een snurkende vriend. Mijn Apple Watch meer het geluid en hij komt op 80 decibel wat bijna hetzelfde klinkt als een grasmaaier. Zijn antwoordt is dan ja en? Ik heb er geen last van … ik ga dus ook altijd zo vroeg mogelijk dat ik al slaap als hij boven komt en iig al iets slaap heb gehad voor ik wakker wordt. Apart slapen gaat niet want we hebben geen ruimte al zou ik het wel echt graag willen.


Ik heb zonet ook de decibels gemeten, ik weet nu al dat ik een afschuwelijke nacht tegemoet ga.

Die kerel van me moet echt een onderzoek laten doen, dit is niet normaal meer.

87 f....ng decibel. Ik heb een meting van anderhalve minuut gedaan, ben er zeker van dat hij er met momenten nog overheen gaat. Volgens mij maakt mijn luidruchtige pelletkachel nog minder lawaai en zou ik nog beter slapen met mijn hoofd in de asla daarvan. Serieus, ik stop zo meteen kauwgom in mijn oren ofzo.

Hij komt ook altijd heel lief nog wat dichter tegen me aangekropen. Ik overweeg serieus mijn hoofd in de kattenbak te stoppen vannacht :+

Afbeelding

Ter vergelijking:
Afbeelding

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 01:47

candalisa schreef:
Gister 52 minuten geslapen door een snurkende vriend. Mijn Apple Watch meer het geluid en hij komt op 80 decibel wat bijna hetzelfde klinkt als een grasmaaier. Zijn antwoordt is dan ja en? Ik heb er geen last van … ik ga dus ook altijd zo vroeg mogelijk dat ik al slaap als hij boven komt en iig al iets slaap heb gehad voor ik wakker wordt. Apart slapen gaat niet want we hebben geen ruimte al zou ik het wel echt graag willen.


Wat een botte opmerking van je vriend. Ik heb er geen last van dus deal er maar mee.

Ik kan absoluut niet tegen snurken dus bij mij was de enige oplossing dat de gene die snurkt ergens anders heen moet of ik.
Weet nog steeds dat ik met mijn ouders op de camping stond in zo n caravan, en mijn moeder snurkt zo hard dat thuis met twee kamers er tussen mensen er nog wakker van lagen. Dus die hele zes weken deed ik echt geen oog dicht, tot ik maar in een tent op een ander veld ging staan. Oordoppen en dergelijke deden echt niks. Zelfs de buren op de camping hebben er wel eens een opmerking over gemaakt.

Ik zou lekker op de bank slapen, alles beter dan zo n snurker naast je. :(:)

onpaard

Berichten: 2961
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Help, mijn man is een snurker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 02:32

Mijn man snurkt ook, ik vind het wel prettig eigenlijk. Ik slaap er heerlijk op. Lekker rustgevend geluidje. Soms dan snurkt hij wel heel hard dan gaan mn oren tuiten dan geef ik hem een duw :P

PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 08:39

Hier hebben we exact hetzelfde probleem gehad, ik lag er nachten wakker van. Mijn man is doorverwezen door de huisarts voor een slaaponderzoek destijds, en ze hebben daarbij vanalles gemeten en bekeken en hij kwam uit op de ‘maximale score’ die mogelijk was.. Echter in zijn geval géén slaapapneu. Het probleem bleek enorm grote amandelen, een veel te lange huig en teveel zacht gehemelte en hij is hier dan ook voor geopereerd. Amandelen zijn verwijderd en de rest is gecorrigeerd. We hadden twee opties waarvan er 1 was om de huig zo goed als helemaal weg te halen, maar daar hebben we niet voor gekozen, alleen inkorten. Het probleem is daarmee gelukkig opgelost, (hij heeft er wel een week flink last van gehad hoor :+ ) hij snurkt nu alleen nog als hij wat teveel bier heeft gedronken, of echt heel verkouden is, maar gelukkig komt dat niet zo vaak voor, haha.

Wil niet zeggen dat het bij jouw man hetzelfde probleem is natuurlijk, maar ik zou zeker een slaaponderzoek overwegen.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 09:51

candalisa schreef:
Mijn Apple Watch meer het geluid en hij komt op 80 decibel wat bijna hetzelfde klinkt als een grasmaaier. Zijn antwoord is dan ja en? Ik heb er geen last van.


Hm, nou dan zou ik antwoorden dat ik hoop dat hij er een keer in inblijft.

Iemand die zo weinig geeft om jouw gevoelens zou ik het niet eens waard vinden om naast te slapen, maar goed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 10:05

Ik wil toch even inhaken op de neusspray, neusspray die je gebruikt tegen allergische klachten is echt anders dan bijv xylometazoline neusspray. Neusspray met xylo maakt dat je slijmvlies verdwijnt na lang gebruik, dat is bij neusspray tegen allergische klachten niet het geval. Ik zit er ook voor maanden per jaar aan vast (pollenallergie) en op dagen dat de klachten heel erg zijn schijn ik ook complete bossen om te zagen := extra sprayen voor ik slaap helpt dan wel. Enne, hij heeft medicatie tegen de keelpijn ingenomen. Dus hij neemt wel medicatie, als het echt niet anders kan. Zoals het nu gaat, gaat het niet langer. Jouw nachtrust is ook belangrijk, dus ik zou hem echt dwingen aansporen naar de huisarts te gaan voor een verwijzing voor een slaaponderzoek.

LWDaisy

Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 10:39

alice0cullen schreef:
candalisa schreef:
Gister 52 minuten geslapen door een snurkende vriend. Mijn Apple Watch meer het geluid en hij komt op 80 decibel wat bijna hetzelfde klinkt als een grasmaaier. Zijn antwoordt is dan ja en? Ik heb er geen last van … ik ga dus ook altijd zo vroeg mogelijk dat ik al slaap als hij boven komt en iig al iets slaap heb gehad voor ik wakker wordt. Apart slapen gaat niet want we hebben geen ruimte al zou ik het wel echt graag willen.


Wat een botte opmerking van je vriend. Ik heb er geen last van dus deal er maar mee.

Ik kan absoluut niet tegen snurken dus bij mij was de enige oplossing dat de gene die snurkt ergens anders heen moet of ik.
Weet nog steeds dat ik met mijn ouders op de camping stond in zo n caravan, en mijn moeder snurkt zo hard dat thuis met twee kamers er tussen mensen er nog wakker van lagen. Dus die hele zes weken deed ik echt geen oog dicht, tot ik maar in een tent op een ander veld ging staan. Oordoppen en dergelijke deden echt niks. Zelfs de buren op de camping hebben er wel eens een opmerking over gemaakt.

Ik zou lekker op de bank slapen, alles beter dan zo n snurker naast je. :(:)


Ik snap je punt hoor! Maar dat lijkt me gewoon niet zo fijn, apart slapen...

SusanH ooh dat wist ik niet! Dat is wel een optie dan! Hij moet hoe dan ook naar de dokter van mij, ik ben er wel klaar mee nu haha, ik ben zo iemand die écht een goeie nachtrust nodig heeft en vreselijk moe is als die wordt onderbroken of te kort is. Ik heb uiteindelijk mijn hoofdtelefoon opgezet en een onweersgeluidje uitgekozen - maar dat volume moet dan ZO hoog dat ik volgens mij over een jaar half doof ben :+

Onpaard een béétje gesnurk zou ik aankunnen, maar als je qua volume richting een vrachtwagen gaat, hou je dat niet vol haha. Een por geven werkt hier niet - dat houdt het snurken hoogstens 3 seconden tegen, en dan gaat ie weer verder. En ik vind het ook niet zo heel eerlijk, hij doet het tenslotte niet expres haha.

aliceOcullen oeh, een Twilight-fan? :D Mijn vader is ook het type snurker dat de buren wakker houdt, vreselijk :') Ik sliep vroeger een verdieping boven hem, en hoorde hem nog kei hard :j Zijn vrouw slaapt apart trouwens, na 20 jaar werd die gek van hem haha.
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 14-11-21 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 10:40

Nou idd, straks moet jij naar de dokter vanwege je slaapgebrek. Dat is echt niet de bedoeling. Ik hoop dat je een oplossing vindt die werkt voor jullie beiden.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:16

hier ook een snurker en 10x zo erg als hij gedronken heeft of zelf oordopjes in doet. Ik wordt er soms echt gek van en krijg wel een wurgneigingen maar weet ook dat hij het niet bewust doet. Ik por hem wel.. hij wordt wel eens boos maar weet het de volgende morgen niet meer. Wij denken ook aan een snurkbeugel. een vriendin van ons haar man heeft hem en schijnt echt te helpen.
Een collega heeft oordopjes voor haarzelf aan laten meten en hoort haar man niet meer. enige nadeel. ze hoort ook de wekker niet meer.. Maar mss kan je dat oplossen met een wekker in een horloge die gaat trillen ouzo?? Wij zijn ook zoekende.. ik hou echt onwijs veel van mijn man maar als die zo snurkt... pfff

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:40

Wat een herkenning hier _/-\o_
Ik ben een hele lichte slaper en mijn vriend maakt herrie,hij heeft er geen last van en helaas is de oplossing dan voor mij apart slapen zolang hij de oorzaak niet laat onderzoeken.
Ik kan er moordneigingen van krijgen of hou hem wakker als hij snurkt.
Wilde al een blafband aanschaffen
Wel weer een dingetje als we op vakantie gaan...samen in 1 bed,maarja 1 week gaat nog net en op het strand slaap ik wat bij :O