Kuubskist als plantenbak in de tuin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Kuubskist als plantenbak in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:29

Ik zou voor een lage houten bak gaan en daar bamboe in doen. Heb je een mooie groene afscheiding.

Verder een mat met kunstgras of een houten vlonder en veel potten neerzetten.


Dagmar80

Berichten: 1848
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:31

Jammer zeg al die stenen... Maar daar kan je echt wel wat leuks van maken, best een ruimte! Hoezo mag je er geen bestrating uithalen? Ik heb ook een huurhuis en ik heb gewoon borders erbij gemaakt, een pergola met clematissen en een klimroos, een vijvertje ingegraven...

Een klein bordertje maken en de stenen bewaren voor als je weer gaat verhuizen? (denk je dat je er lange tijd blijft wonen?)

En anders als je met potten en bakken werkt vooral voor grote potten en bakken gaan i.v.m. uitdrogen bij warm weer e.d. Anders blijf je gieten. En kies dan bijvoorbeeld niet voor hortensia's in de zon... Die zuipen water.

Verder heb je het meest aan langbloeiende planten, daar kies ik zelf ook merendeels voor aangezien ik twee kleine tuintjes heb. Aanraders: salvia, geranium, kattenkruid, campanula, scabiosa, (dwerg)vlinderstruik, bolletjes voor het voorjaar... Klimmers zijn ook altijd erg leuk, ik ben echt fan van clematissen (ik heb er ook best veel). Klimroos en passiebloem is ook erg leuk. Die laatste wel wat beschutter zetten, vorstgevoeliger dan clematis en roos.

Ik ben benieuwd hoe het er straks uitziet! Succes!

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:38

Wij hebben een beetje t zelfde probleem. Dus dit gemaakt;
Stenen zijn van de hornbach en liggen los. Zijn heel zwaar. De binnenkant “bekleed” met worteldoek.

Afbeelding

Afbeelding

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 84 bezoekers