Wie heeft er een kookplaat met geïntrigeerde afzuiging?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
_bloempje01_

Berichten: 1405
Geregistreerd: 24-10-07

Wie heeft er een kookplaat met geïntrigeerde afzuiging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-21 21:35

Omdat wij eindelijk aan de verbouwingen beginnen voor onze nieuwe keuken kom ik bij de volgende 'problemen' aan.
Wat voor toestellen gaan we nemen :D

Onze Ikea keuken is al besteld, maar doordat we die kant van de keuken graag open willen houden wil ik graag een kookplaat met geïntrigeerde afzuiging.

Ik ben dus vooral opzoek naar ervaringen. Welk merk en type raden jullie aan, welke is qua prijs/kwaliteit fijn en welke is gemakkelijk in onderhoud?

We zoeken er sowieso een die niet hoeft aangesloten te worden naar buiten toe!
Ah en we zoeken een inductie/keramisch.

Shoot please 8-)


Phonix
Berichten: 1091
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wie heeft er een kookplaat met geïntrigeerde afzuiging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 21:40

Wij hebben eentje van AEG. Heel blij me. Makkelijk schoon te maken en zuigt het lucht heel snel op.

Mestaal komen de afzuig met je kookplaat. Dus moet je kijken naar welke kookplaat je het beste bij je past. Heb eentje gezien bij Bosch die echt super gaaf is. Kan je de hele plaat gebruiken om te koken zonder vakken zeg maar. Maar is natuurlijk weer een duurder ding :)

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Wie heeft er een kookplaat met geïntrigeerde afzuiging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 22:01

Wij hebben een Bora en ik ben er ontzettend blij mee. Hij zuigt geurtjes en walmen echt goed op (ik kan pannenkoeken bakken zonder pannenkoekenlucht in huis), schoonmaken is heel gemakkelijk, filter kan in de wasmachine, bediening is makkelijk en een pan water kookt zomaar.
Het enige nadeel is dat ik het niet ruik als er iets aanbrandt omdat ie zo goed afzuigt :+ :+ :+ :+

Kieck <3

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Wie heeft er een kookplaat met geïntrigeerde afzuiging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 22:07

Wij hebben ook een Bora, fijn om schoon te maken, alles is super snel warm maar de afzuiging vind ik toch nog iets tegenvallen qua geur in huis.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 22:13

Waarschijnlijk bedoel je geintegreerde afzuiging.
Ik vond het in zo’n „kiepkastje“ niet perse handig met schoonmaken omdat de filters lastiger te bereiken waren dan bij een uittrekbare afzuiger.
Wat mij voornamelijk interesseert is of er tegenwoordig ook stillere afzuiging te krijgen is. Ik haat die herrie die ze maken en zet hem daarom vaak niet aan.

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 22:17

Ik heb er een van Etna, nu een jaar. Wij hebben er voor gekozen omdat we een redelijk groot raam in de keuken hebben en dus geen ruimte hadden voor een grote afzuigkap, Bij ons zit ie wel op de buitenmuur aangesloten maar hoefde niet perse. Is een inductieplaat trouwens. Wij vinden het echt top! Zuigkracht is echt heel goed. Weet niet eens precies hoeveel standen ie heeft, wij gebruiken meestal alleen 1 en 2 want dat is echt sterk genoeg. Schoonmaken is ook makkelijk. Afdekplaatje eraf en daaronder zitten de filters. Die spoelen we af onder de quooker. Eronder zit dan nog de oovangbak die er uit kan om schoon te maken en die vangt dan ook het eventuele vocht op van overkoken zeg maar.

Toen wij hem lieten plaatsen was het van Etna nog een redelijk nieuwe plaat, onze keukenmonteur had m nog niet eerder geplaatst. Maar hij zei dat het echt allemaal er heel goed uitzag, echt degelijk en geen goedkope zooi. Wij willen echt niks anders meer

Edit, ff foto bijgevoegd

Afbeelding

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Wie heeft er een kookplaat met geïntrigeerde afzuiging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 22:22

Wij hebben ook een bora. Werkt verrassend goed, vooral weinig geuren die blijven hangen!

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Wie heeft er een kookplaat met geïntrigeerde afzuiging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 23:22

Hier ook een Bora, erg tevreden mee.

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Wie heeft er een kookplaat met geïntrigeerde afzuiging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 23:50

Geen ervaring ermee, maar wel heel benieuwd hoe zo'n ding werkt wanneer je iets op het fornuis laat overkoken. Zit dan je hele afzuigkapfilter vol met, zeg, havermoutpap?

Schoentje, kerstmuts en [o]

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wie heeft er een kookplaat met geïntrigeerde afzuiging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 07:53

Aha, niet geintegreerd in het kastje maar in de plaat :)*
Dan ben ik ook wel benieuwd naar ervaringen :D

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:00

Hier een Gutmann, zeer tevreden over.

Wij kunnen geen afzuiging naar buiten. Er zit een koolstoffilter in, die, dacht ik, twee keer per jaar vervangen moet worden.
Het is een inductieplaat, die super fijn werkt en makkelijk is schoon te maken.

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

_bloempje01_

Berichten: 1405
Geregistreerd: 24-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-21 09:58

Sizzle schreef:
Waarschijnlijk bedoel je geintegreerde afzuiging.
Ik vond het in zo’n „kiepkastje“ niet perse handig met schoonmaken omdat de filters lastiger te bereiken waren dan bij een uittrekbare afzuiger.
Wat mij voornamelijk interesseert is of er tegenwoordig ook stillere afzuiging te krijgen is. Ik haat die herrie die ze maken en zet hem daarom vaak niet aan.


Ja sorry voor de spelfout, ik wist niet precies hoe ik het schreef en toen heb ik iets gekozen uit de autocorrect opties :')

Normaal gezien is het gewoon een schuifje onder de kookplaat dus geen kiepkastje.

_bloempje01_

Berichten: 1405
Geregistreerd: 24-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-21 09:58

Morris schreef:
Hier een Gutmann, zeer tevreden over.

Wij kunnen geen afzuiging naar buiten. Er zit een koolstoffilter in, die, dacht ik, twee keer per jaar vervangen moet worden.
Het is een inductieplaat, die super fijn werkt en makkelijk is schoon te maken.


Die kende ik nog niet, die ga ik gelijk opzoeken. Enig idee welk model jullie hebben?

_bloempje01_

Berichten: 1405
Geregistreerd: 24-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-21 09:59

k_m schreef:
Wij hebben ook een bora. Werkt verrassend goed, vooral weinig geuren die blijven hangen!


Toch meerdere mensen met een Bora die tevreden zijn.
Mag ik vragen welk type jullie hebben?

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wie heeft er een kookplaat met geïntrigeerde afzuiging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 10:06

Mijn ouders hebben een Samsung, zo fijn wij nemen hem ook straks.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Wie heeft er een kookplaat met geïntrigeerde afzuiging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:11

Wij hebben een puru geloof ik!

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wie heeft er een kookplaat met geïntrigeerde afzuiging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:27

Wij hebben er eentje van Siemens, een hele dunne lijn. Onder de kookplaat zit een koolstoffilter en, heel handig voor overkoken, een opvangbak!

Ik ben heel lang op zoek geweest. Ik vind al die ronde niet mooi. Van bora is ontzettend effectief, toegegeven, maar ik vind dat niet mooi. Ik denk bij iedereen dat iemand een pan heeft laten klappen op de glasplaat en dat ie stuk is. De smalle sleuven zijn minder effectief dus het was een zoektocht naar eentje die wel goed werkte en gelukkig gevonden!

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:31

Ons nieuwe huis heeft er 1 van Novy, ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen. Gelukkig wel 1 met afzuiging naar buiten. Vrienden van me hebben een plaat die niet naar buiten afzuigt en dat werkt niet echt geweldig.

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:38

Heb je dan wel gewoon een afvoer naar buiten of hoeft dat dan ook niet meer?

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Eleeke

Berichten: 2028
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:39

Ik wist niet dat het bestond, wat geweldig. Nu wil ik er ook een. ik stoot geregeld mijn hoofd aan die boven ons keukeneiland. En volgens mij wordt het er een stuk ruimtelijker van.
Is de plaat dan een stuk dieper ( raak je je lade onder de kookplaat kwijt ?

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wie heeft er een kookplaat met geïntrigeerde afzuiging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:58

Hier ook heel tevreden met een Bora puru. Zuigt heel goed af, maar kookt ook fijn.

Voor iemand die het vroeg: als er iets overkookt, er zit een lekbak in het filter die je in de vaatwasser kan zetten. Het is zeg maar eerst de lekbak, dan een soort staalborstelfilter die ook in de vaatwasser kan en daarna komt pas het koolstoffilter. Ik denk dat zelfs als je een een halve liter/liter overkookt er nog geen probleem is.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 12:48

_bloempje01_ schreef:
Morris schreef:
Hier een Gutmann, zeer tevreden over.

Wij kunnen geen afzuiging naar buiten. Er zit een koolstoffilter in, die, dacht ik, twee keer per jaar vervangen moet worden.
Het is een inductieplaat, die super fijn werkt en makkelijk is schoon te maken.


Die kende ik nog niet, die ga ik gelijk opzoeken. Enig idee welk model jullie hebben?


Afbeelding

Oehhhhh type aanduiding weet ik niet meer

Wel fijn, ruimte voor twee laden:


Afbeelding

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 12:57

Is dat niet de guttman nivel ? Vind de kookplaten van guttman echt prachtig maar het prijskaartje is wel echt serieus.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 12:59

Wij hebben een Bora Puru en ik vind het ideaal. Wij hebben geen afzuiging naar buiten maar een recirculatiefilter. Als je veel zware vleesgerechten etc kookt, dan is afzuiging naar buiten wel aan te raden. Ik gooi het rooster en opvangbak regelmatig in de vaatwasser, kookplaat afnemen met een doekje en dan is het echt zó weer brandschoon.

❤️

DuoPenotti

Berichten: 29349
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 13:01

Mijn zwager heeft een Bora.
Maar ik vind dat ding enorm veel herrie maken.
Om die reden zou ik denk ik al afhaken.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Bengell, Eefje_Sammy, Geodeo, manonutjuh, MissMarije, Nustice, Pellelilly, sasja0705, xxCYNNxx, zacharyhill en 93 bezoekers