Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:51

corinep schreef:
Jeey 1 kinderkamer is zodanig af dat daar een hoop spul heen kon gisteren.

Flink bezig geweest weer met opruimen/sorteren en er staan nu weer 3 big shoppers voor de kringloop klaar en dr is een vuilniszak vol restafval en de papierbak zit weer vol :)

Als ik dan ook het glas en de lege flessen nog even wegbreng...

Hoe organiseren jullie de lege flessen en nu ook die kleine flesjes met statiegeld(die vul ik meestal eerst een paar keer opnieuw voor ik ze weg doe)? Ik koop enkel flessen bij de Lidl maar mijn vriend haalt dus steeds ook bij andere supermarken als het zo uitkomt, dus ik stond gisteren bij de aldi met 2 flessen, bleek er eentje niet eens statiegeld op te zitten maar wel al die tijd bewaard in huis :roll:

Edit: wel grappig hoe als je eenmaal bezig bent het makkelijker wordt. Er was een spelletje voor de kinderen wat mijn vriend dus ergens had weggestopt(dat is zij tactiek :roll:). Ik had het bij de rest van de spelletjes die ik wou houden gelegd, vervolgens paste het niet mooi in de kast, doos was net te groot dus heb ik m toch maar bij het kringloopspul gelegd.



Stomme vraag… maar wat mag allemaal naar de kringloop?

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:58

Ik heb een ivar stellingkast met flessenrek in mijn bijkeuken, en daar bewaar ik zowel de volle als de lege flessen (kan er 16 kwijt en dat is voor mij genoeg). Flessen waar geen statiegeld op zit gaan sowieso direct de prullenbak in.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:45

Kleding en dan vooral zomerkleding vind ik een lastige. Genoeg wat ik de afgelopen 2 jaar niet gedragen heb, vooral jurkjes en tanktopjes maar dat is meer omdat de dagen dat ik vrij was het niet warm genoeg was voor die dingen.
Wel de afgelopen 2 jaar slechts 3 nieuwe kledingstukken gekocht. 2 winterjassen, 1 voor net en 1 voor de hond uitlaten/trainen. (Vorig jaar in een winter 4 jassen stuk).
Nou is al mijn kleding zodanig basic dat over 5 jaar het nog kan.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:27

nuscaniels schreef:
Kleding en dan vooral zomerkleding vind ik een lastige. Genoeg wat ik de afgelopen 2 jaar niet gedragen heb, vooral jurkjes en tanktopjes maar dat is meer omdat de dagen dat ik vrij was het niet warm genoeg was voor die dingen.
Wel de afgelopen 2 jaar slechts 3 nieuwe kledingstukken gekocht. 2 winterjassen, 1 voor net en 1 voor de hond uitlaten/trainen. (Vorig jaar in een winter 4 jassen stuk).
Nou is al mijn kleding zodanig basic dat over 5 jaar het nog kan.


De zomer vorig jaar was loeiheet voor bijna twee maanden. Weet je zeker dat je het niet gedragen hebt omdat het niet warm genoeg was?

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 15:45

meisje_ schreef:
Stomme vraag… maar wat mag allemaal naar de kringloop?


Alles wat nog heel, schoon en bruikbaar is. Het verschilt een beetje per kringloop of ze ook alles aannemen, sommigen willen geen knuffels of speelgoed, banken en donker eiken meubels zijn ze ook niet dol op, al zijn er sommige die dat soort dingen juist doorverhandelen naar het buitenland.

Als ik wat wegbreng kies ik meestal een kringloop uit waarvan ik weet dat ze gewoon alles aannemen en niet mn tassen gaan doorzoeken en een deel misschien niet willen want dan ben ik er nog niet vanaf.

Dus, vandaag 4 bigshoppers lege flessen weggebracht(ik doe zelf meestal voordat 1 big shopper vol zit, die staat op de koelkast, gelijk meenemen als ik boodschappen doe maar mijn vriend vergeet het meestal...). Heb nu nog 2 flessen van de AH...

4 big shoppers spul naar de kringloop gebracht. Toch nog wel wat dingetjes weer gekocht, wat kinderkleding en een paar dingen die ik gewoon nodig had.

Vanmiddag extra plankjes ophalen voor de besta kast zodat die beter ingedeeld kan worden.

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 18:19

Oh dat is goed te weten. Heb veel spulletjes wat nog goed zijn, geen drol waard en weg mogen.

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 18:22

Ik zeg maar een ding, verhuizen :))
Wij gaan verhuizen naar een kleinere woning, moet je kijken hoe je kan ruimen :')

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 18:28

chanicha schreef:
Ik zeg maar een ding, verhuizen :))
Wij gaan verhuizen naar een kleinere woning, moet je kijken hoe je kan ruimen :')


We zijn verhuisd maar gewoon alles omgegooid :j

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:40

corinep schreef:
Gisteren was kliko dag, ik doe nu steeds als er nog ruimte is rondje door het huis en de tuin of er nog spullen zijn die erbij kunnen, toen ik de vrachtauto aan hoorde komen er snel nog wat bij gegooid.

Ook naar de kringloop geweest, mag er alleen nog heen van mezelf met een duidelijke boodschappenlijst en een volle big shopper voor de inbreng. Enkel wat kinderkleding weer mee naar huis genomen.

Ben ook wel goed aan het opruimen geweest de laatste tijd, dingen die ik wel wil bewaren krijgen echt een goeie plek.

Ik zit even met de kap van mn naaimachine... hij staat altijd op mn bureau, de kap zit nog in de orginele doos. Normaal gooi ik dozen altijd gelijk weg maar de verkoper had gezegd dat ik m moest bewaren voor eventueel opsturen voor garantie maar hij neemt zoveel ruimte in...


dozen kun je ook opvouwen, snij tape door onderkant en je kan hem zo plat vouwen, heb je hem nodig plak je die kant weer dicht.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 22:33

speurneusc schreef:
corinep schreef:
Gisteren was kliko dag, ik doe nu steeds als er nog ruimte is rondje door het huis en de tuin of er nog spullen zijn die erbij kunnen, toen ik de vrachtauto aan hoorde komen er snel nog wat bij gegooid.

Ook naar de kringloop geweest, mag er alleen nog heen van mezelf met een duidelijke boodschappenlijst en een volle big shopper voor de inbreng. Enkel wat kinderkleding weer mee naar huis genomen.

Ben ook wel goed aan het opruimen geweest de laatste tijd, dingen die ik wel wil bewaren krijgen echt een goeie plek.

Ik zit even met de kap van mn naaimachine... hij staat altijd op mn bureau, de kap zit nog in de orginele doos. Normaal gooi ik dozen altijd gelijk weg maar de verkoper had gezegd dat ik m moest bewaren voor eventueel opsturen voor garantie maar hij neemt zoveel ruimte in...


dozen kun je ook opvouwen, snij tape door onderkant en je kan hem zo plat vouwen, heb je hem nodig plak je die kant weer dicht.


Ja normaal gooi ik alle dozen gewoon weg... Hier zit alleen voorgevormd piepschuim in wat ik dus moest bewaren voor evenetueel opsturen voor garantie makkelijkste te maken. En de kap die ik nooit gebruikte omdat dat net niet paste in de kast waar ik hem bewaarde.

Maar ik ga de kap gebruiken en de doos weggooien, had ik eerder al gepost, alleen nog niet op die plek aanbeland in het opruimproces.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:44

Ik ben vandaag (met wat hulp) erg vlijtig geweest...

Een grote zak kleding/schoenen/tassen voor de container, 2 zakken voor vriendinnen en een verder nog n grote zak met allerlei rotzooi die weg kon. Voelt enorm fijn om weer vooruitgang te zien! Komende week wil ik dagelijks 30-60 minuten besteden aan opruimen/poetsen/ontspullen. Ik hoop vóór het eind van het jaar mijn hele huis een keer gehad te hebben *\o/*

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 14:36

Ik ben ook weer druk aan het opruimen en uitzoeken. Ik heb een hele grote stellingkast in mijn opslagkamer gezet omdat ik het servies wat ik verkoop in mijn etsy store op wilde kunnen bergen. Dat heeft een soort kettingreactie losgemaakt waarin ik nu weer bezig ben uit het hele huis dingen te plukken die weg mogen: Heerlijk <3. Ik zal voor ik het wegbreng eens tellen hoeveel items er nu precies weg gaan.

Hebben jullie trouwens ook dat als je een foto ziet van een verschrikkelijk onopgeruimd huis, dat je dan de neiging krijgt om zelf op te gaan ruimen? Een vriend van me woont op een klus boot en stuurt met net een foto van de rommel in zijn leefruimte (en een vergeeld kussen zonder sloop :r ) en ik krijg er spontaan de kriebels van, en de neiging om nog veel meer dingen weg te doen.

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 14:55

Vjestagirl schreef:
Ik ben ook weer druk aan het opruimen en uitzoeken. Ik heb een hele grote stellingkast in mijn opslagkamer gezet omdat ik het servies wat ik verkoop in mijn etsy store op wilde kunnen bergen. Dat heeft een soort kettingreactie losgemaakt waarin ik nu weer bezig ben uit het hele huis dingen te plukken die weg mogen: Heerlijk <3. Ik zal voor ik het wegbreng eens tellen hoeveel items er nu precies weg gaan.

Hebben jullie trouwens ook dat als je een foto ziet van een verschrikkelijk onopgeruimd huis, dat je dan de neiging krijgt om zelf op te gaan ruimen? Een vriend van me woont op een klus boot en stuurt met net een foto van de rommel in zijn leefruimte (en een vergeeld kussen zonder sloop :r ) en ik krijg er spontaan de kriebels van, en de neiging om nog veel meer dingen weg te doen.


Dit heb ik heel erg :')
Ook van cleantok en dergelijke op tiktok.

Keuken verbouwen werkt ook goed alles eens uit te sorteren :D

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-21 16:00

Haha ja daarom kijk ik steeds Obsessive Compulsive Cleaners :D.

Standaard daarna altijd aan de slag.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 16:03

Hahaha oh ja, dat herken ik ook. Zodra ik een aflevering heb gezien van welk opruim programma dan ook, heb ik daarna zin om m'n hele huis op de kop te zetten en heel veel dingen weg te doen.

Eerlijk is eerlijk, ik vind mensen die hun bed gebruiken zonder beddengoed zó vies. Van die kussens vol met gele vlekken van het zweet en het kwijl: brrrrrrrr.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:33

Vjestagirl schreef:
Hahaha oh ja, dat herken ik ook. Zodra ik een aflevering heb gezien van welk opruim programma dan ook, heb ik daarna zin om m'n hele huis op de kop te zetten en heel veel dingen weg te doen.

Eerlijk is eerlijk, ik vind mensen die hun bed gebruiken zonder beddengoed zó vies. Van die kussens vol met gele vlekken van het zweet en het kwijl: brrrrrrrr.


Ja, iew, van die krokante kwijlvlekken! :')

Maar ik heb het dus ook! :))

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:49

Net een auto vol met spullen naar de kringloop gebracht. Ben er wel een beetje verdrietig over, maar goed, dit waren dingen die al in geen 10 jaar (of langer) gebruikt waren.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 08:55

Ik heb gisterenavond echt een hele boel troep buiten gezet voor grove vuil ( die overigens deze ochtend al opgehaald is )

Het valt mij op dat mensen er meteen in staan te rotzooien en van alles mee nemen.

Tas dvd's weg, doos met kerstmanpak weg, een koffer weg, tafeltje, echt alles wat nog een euro waard kan zijn is pleitte, haha.

Maar goed, ik ben de zooi kwijt en een ander is er blij mee. :D

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 09:17

Haha grappig is dat altijd hè!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:04

Ja, maar ze zijn altijd wel echt heel erg vlot met rotzooien hoor. Ik zet het keurig bij elkaar, staan ze er doorheen te rotzooien, pleuren ze de helft op straat. Ja, jongens, zet het een beetje normaal terug, kom op!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:17

Verhuizen werkt voor mij nog altijd het beste :+
Er zijn 3 vuilniszakken naar de kringloop gegaan, 2 vuilniszakken kleding naar een gezin en 5 vuilniszakken zooi de container in. De rest is wel mee gegaan. Maar ook in het nieuwe huis hebben we al 2 kliko's vol kunnen maken.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:43

Ja dat ga ik nu ook doen. Ook al heel veel weggedaan inderdaad.
Ook al veel meubels verkocht dat scheelt weer mee verhuizen. :')
Moet straks wel nieuwe bedden voor de kinderen kopen, mijn bed gaat mee.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:52

Leuk dit topic. Ik haak aan. :D
Goede tip om opruim programma's te gaan bekijken. Wij hebben al een beetje een start gemaakt om van onze spullen af te komen. Wel een handicap, met een echte "hoarder" in huis (mijn man).
Zijn er nog meer met dit soort handicaps en hoe verleiden jullie je "hoarder" om echt afscheid te nemen van zijn of haar onnodige in 20 voud aanwezige spulletjes.
Ontspullen is 1 dingen, maar voorkomen dat er iedere x weer onnodige spullen bij komen is een andere. Dat gebeurt bij ons ook nog echt te vaak. Met paardenspullen heb ik het aardig in de hand. Daar komt gewoon niets bij als er niet eerst iets weg gaat.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:58

Daihyo schreef:
Verhuizen werkt voor mij nog altijd het beste :+
Er zijn 3 vuilniszakken naar de kringloop gegaan, 2 vuilniszakken kleding naar een gezin en 5 vuilniszakken zooi de container in. De rest is wel mee gegaan. Maar ook in het nieuwe huis hebben we al 2 kliko's vol kunnen maken.



Ik heb 13 jaar troep verzameld in dit huis en de kelder. :') Er zijn echt al bergen zooi de container in gegaan, ik heb ook 3 zakken kleding in de leger des heils container gemikt :))

Bleef het maar bij een paar zakjes, lijkt me heerlijk! Maar voel me echt een hoarder met de hoeveelheid troep die ik verzameld heb! :')

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:59

Ja, maar ik was 3,5 jaar daarvoor ook al verhuisd. En daarvoor was het 4 jaar geleden. Dus niet zoveel tijd gehad om te verzamelen :D