Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Eleeke

Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 06:48

Yep linkshandig hier, menu heb ik dus rechts
. En als je "agenda/planner /diary / meetingbook pdfs koopt is mijn ervaring via etsy dat ze altijd ook een linkshandige versie hebben


Fnanne

Berichten: 14265
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 11:23

De mijne is bezorgd :)

"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst

Tilmar

Berichten: 3300
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 12:10

Fnanne schreef:
De mijne is bezorgd :)

Had je nog op tijd besteld? Dus voor het hele subscription verhaal?

De remarkable is een stuk minder aantrekkelijk nu, alle documenten in de app of op de pc kost 5 euro per maand.
Wil je kunnen mailen, tekstherkenning en cloud ondersteuning ben je 8 euro per maand kwijt!

Voor bestaande gebruikers voorlopig nog gratis.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+3

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-21 12:36

Fijn dat ie binnen is!

Zonde van het abonnement inderdaad. Maar de cloud ondersteuning is voor iedereen gratis, alleen kun je niet synchroniseren met dropbox, maar wel met de remarkable app.
En het tekst omzetten, dat heb ik eigenlijk nog nooit nodig gehad.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Tilmar

Berichten: 3300
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 13:23

8nnemiek schreef:
Fijn dat ie binnen is!

Zonde van het abonnement inderdaad. Maar de cloud ondersteuning is voor iedereen gratis, alleen kun je niet synchroniseren met dropbox, maar wel met de remarkable app.
En het tekst omzetten, dat heb ik eigenlijk nog nooit nodig gehad.


Ik gebruik het in tekst omzetten ook nooit.
Zonder abonnement worden alleen de documenten die je de laatste 50 dagen hebt geopend gesynchroniseerd. Misschien is dat in de praktijk wel voldoende.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+3

Fnanne

Berichten: 14265
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 06:41

Gelukkig was is nog op tijd :j
Gisteren wat eerste dingen opgestart, deze week eens kijken of ik verbinding kan maken. WiFi is al gelukt :=
Heb al wat zitten schetsen, dat valt niet tegen :)

"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst

BrankaZ

Berichten: 3844
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:02

Tilmar schreef:
Fnanne schreef:
De mijne is bezorgd :)

Had je nog op tijd besteld? Dus voor het hele subscription verhaal?

De remarkable is een stuk minder aantrekkelijk nu, alle documenten in de app of op de pc kost 5 euro per maand.
Wil je kunnen mailen, tekstherkenning en cloud ondersteuning ben je 8 euro per maand kwijt!

Voor bestaande gebruikers voorlopig nog gratis.

Dat is wel heel jammer. Vraag mij af waarom aangezien het niet goedkoop is. Zo wordt het nog duurder en minder aantrekkelijk.
Ik blijf de ervaringen meelezen, want ik blijf een alternatief voor alle losse schrijfblokken wel erg aantrekkelijk vinden.

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg (Loesje)

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:59

Is er iemand die deze gebruikt in combinatie met een outlook agenda?
Zowel prive als professioneel ben ik een fervent gebruiker van notitieboekjes, maar al mijn werkafspraken worden in Outlook gepland. Het liefst zou ik dat allemaal bij elkaar houden en zowel vanaf mijn laptop als in een (digitaal) notitieblok wel mijn agenda up to date kunnen houden. Is er een manier waarop je de Remarkable kan gebruiken als digitale agenda, maar dan wel op een manier dat hij (mits er internet is) altijd synchroon loopt? Of werkt dat niet zo?
En als dat met de Remarkable niet kan, heeft iemand daar dan een goede tip voor?

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 18:28

Fnanne, leuk te horen dat het schetsen niet tegenvalt! Ik vind em ook heerlijk om te schetsen, en heb pas nog wat leuke old-school tekentools besteld om cirkels en andere vormen te tekenen als aanvulling op de geodriehoek.

BrankaZ, er is een hoop commentaar op het abonnement. Ik snap de keuze ook niet, en het zijn niet eens zo’n geweldige of belangrijke add-ons waar je toch een aardig bedrag voor betaalt. Ik verwacht ook niet dat het een succes wordt, het zou me niks verbazen als ze uiteindelijk het abonnement weer afschaffen.

Qerty, synchroniseren met Outlook agenda gaat niet werken helaas. Je kan alleen pdf bestanden openen op een pc/telefoon.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-21 15:33

Fnanne, heb je hem inmiddels al uitgebreid kunnen testen? Bevalt ie nog? :D

Ik neem hem inmiddels standaard mee naar gesprekken met klanten, echt ideaal! Ik zet er al mijn notities in, netjes geordend, en ik laat de contracten digitaal ondertekenen en kan ze direct doorsturen, super fijn en scheelt me echt veel tijd en papier.
De reacties van mensen zijn grappig, iedereen vind het een razend interessant ding :))

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Eleeke

Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:06

8nnemiek schreef:
Fnanne, heb je hem inmiddels al uitgebreid kunnen testen? Bevalt ie nog? :D

Ik neem hem inmiddels standaard mee naar gesprekken met klanten, echt ideaal! Ik zet er al mijn notities in, netjes geordend, en ik laat de contracten digitaal ondertekenen en kan ze direct doorsturen, super fijn en scheelt me echt veel tijd en papier.
De reacties van mensen zijn grappig, iedereen vind het een razend interessant ding :))

Altijd goed onderwerp van gesprek de Remarkable.
raar maar waar ik kan niet zonder dat ding.

Ik maak al mijn notities erin, m'n dagelijkse aantekeningen. Ik heb een uitgebreid electronisch todo system, maar elke ochtend schrijf ik even de belangrijkste zaken in mijn planner om te kunnen focussen.

Gesprekken met klanten, en inderdaad even snel iets ondertekenen zonder uitprinten en scannen.

BrankaZ

Berichten: 3844
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:15

De ReMarkable staat nog steeds hoog op mijn bverlanglijstje, maar dat is door o.a. de prijs en het abonnement wat uitgebreid met een aantal andere merken. N.l. Supernote en Onyx Boox.
Ik blijf dit topic wel volgen want het lijkt mij heerlijk om van al die losse schrijfblokken af te zijn.

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg (Loesje)

_Nancy

Berichten: 14080
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:42

Even een vraagje hoor, voor de linkshandigen onder ons.

Werkt zo'n tablet dan ook?
Ik als linkshandige ga met mijn hand over mijn geschreven tekst heen, heb dan ook altijd vlekken op de zijkant van mijn hand van de inkt.

Ik denk er nu ook aan om zo'n notitieblok te kopen, maar werkt het dan wel voor mij?

Iemand ervaringen hiermee?

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-21 19:41

Ik zal de reactie van Eelke even quoten. Hij is dus ook geschikt voor linkshandigen :j
Eleeke schreef:
Yep linkshandig hier, menu heb ik dus rechts
. En als je "agenda/planner /diary / meetingbook pdfs koopt is mijn ervaring via etsy dat ze altijd ook een linkshandige versie hebben

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

_Nancy

Berichten: 14080
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:02

8nnemiek schreef:
Ik zal de reactie van Eelke even quoten. Hij is dus ook geschikt voor linkshandigen :j
Eleeke schreef:
Yep linkshandig hier, menu heb ik dus rechts
. En als je "agenda/planner /diary / meetingbook pdfs koopt is mijn ervaring via etsy dat ze altijd ook een linkshandige versie hebben


Ja menu staat dan rechts, dat is prima, maar je gaat met je hand toch over je tekst heen?
Maak je dan niet ongewenst vegen/strepen?

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-21 20:06

Nee, je kan er gewoon met je handpalm op liggen en over vegen, daar doet ie niks mee.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:51

Ik twijfel al heel lang om er een te bestellen, twijfel m.n. omdat ik nu ook heel veel met kleur werk in mijn aantekeningen om zaken extra op te laten vallen. De rode uitroeptekens enzo :D Mis je dat niet, aangezien je nu enkel zwart-wit hebt?

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-21 21:00

Ik vind het wel lekker rustig, zo zwart wit :D
Als je de marker gebruikt dan zie je die op je telefoon/computer wel in het geel.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:22

Kijk, dat wist ik dus niet dat dat er wel op zat!

Celebi
Berichten: 3500
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:39

Ik ben wel heel geïntrigeerd door dit notitieboek. Maar dat abonnement.. Kun je zonder dat abonnement überhaupt nog wel wat? :\

Babootje

Berichten: 26021
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:03

Lijkt me ook handig (daar ik legio notitiebloks heb liggen 8)7
Waar hebben jullie m besteld?

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-21 18:21

Celebi schreef:
Ik ben wel heel geïntrigeerd door dit notitieboek. Maar dat abonnement.. Kun je zonder dat abonnement überhaupt nog wel wat? :

Ik heb het abonnement eigenlijk nog nooit nodig gehad. Je kan em zonder abonnement gewoon als notitieblok gebruiken, alle bestanden delen naar je pc en telefoon/tablet.. Enige wat niet kan zonder abonnement is de notities rechtstreeks naar je google cloud en dropbox sturen, dat moet je via je telefoon of pc doen als je ze daarop zou willen zetten.. en je kan geen bestanden converteren naar tekst, maar hoewel dat leuk klinkt heb ik dat eigenlijk nog nooit gebruikt.
Er zijn online tools waarmee je een pdf bestand naar tekst kan omzetten, gratis, dus als je ooit een notitie in tekst wil omzetten dan kan dat alsnog gewoon via je computer.

Babootje schreef:
Lijkt me ook handig (daar ik legio notitiebloks heb liggen 8)7
Waar hebben jullie m besteld?

Ik heb em besteld via de Remarkable website. Geen idee of ie ook ergens anders te koop is, maar via hun eigen website wordt ie gewoon gratis verstuurd.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Babootje

Berichten: 26021
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:51

is ie ook compatible met een MAC (ik neem aan van wel, maar vraag het toch maar)

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-21 19:58

Ik werk ook met Mac :j

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Celebi
Berichten: 3500
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:38

Nou, ik was dus overstag om dat veel te dure ding te kopen nu er wat korting is. Ik baal enorm dat ik nu net de betaalde connect moet hebben voor alle features, maar goed dat nam ik voor lief. Alleen nu kom ik er dus achter dat Ideal (logisch) en vooral PayPal niet meer tussen de betaal mogelijkheden staat met een connect abonnement.. En ik heb geen credit card. Ik baal zó. :(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 6 bezoekers