Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
PSvanLot

Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:08

Ik ga alleen naar een vakantieplek waar ik eigen sanitair heb.


fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:03

Ik heb the pink stuff en ashtonia besteld bij luxplus, ik ben benieuwd.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

AnoukS_
Berichten: 654
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:46

Zie hier al veel goede tips voorbij komen, altijd handig!

Maar, vanuit mij de vraag: wie heeft de gouden tip om (bloem)vazen schoon te krijgen?
Op een één of andere manier krijg ik een vaas nooit echt lekker goed glanzend schoon. Heb een grote met redelijk smalle hals, dus kan ik ook niet in met een hand...

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:50

Oh dit is zo'n fijn topic!

Ik gebruik voor mijn smalle bloemenvazen en glazen een flessenborstel om ze af te wassen! En dan gebruik ik voor de vazen net als voor bv de douchecabine een sopje met goed heet water, een scheut azijn en afwasmiddel. Goed afspoelen en drogen daarna, en t blinkt als een spiegeltje.

Overigens ben ik ook groot van de scrubdaddy sponzen en producten van the pink stuff.

proud momma of a beautiful girl and boy, proud girlfriend of a bearded viking

fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:50

AnoukS_ schreef:
Zie hier al veel goede tips voorbij komen, altijd handig!

Maar, vanuit mij de vraag: wie heeft de gouden tip om (bloem)vazen schoon te krijgen?
Op een één of andere manier krijg ik een vaas nooit echt lekker goed glanzend schoon. Heb een grote met redelijk smalle hals, dus kan ik ook niet in met een hand...


Azijn erin doen en nachtje laten weken

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

PSvanLot

Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:54

Dreft er in en flink schudden. Beter nog is om regelmatig het water te verversen, dat houdt de vazen schoner.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:00

ik zet vazen in de vaatwasser, worden ze ook stralend schoon

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:18

Morrie schreef:
ik zet vazen in de vaatwasser, worden ze ook stralend schoon


Ik ook maar hoge vazen passen er niet in.
Dan doe ik ook wat afwasmiddel en schudden.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Matheno

Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:38

corinep schreef:
Hoe doen jullie dat in een vakantiehuisje?


Als wij geweest zijn dan hoeven de schoonmaaksters niets meer te doen ... :+

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Winged

Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:26

Ik krijg volgende week de sleutel van mijn nieuwe woning en - hoewel de huidige eigenaresse de boel schoon oplevert - ik zit wat te speuren naar spul dat echt alles even heel goed reinigt. Denk aan keuken, badkamer, wc... Wat zijn de echte do's en don'ts?

Matheno

Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:34

Winged schreef:
Ik krijg volgende week de sleutel van mijn nieuwe woning en - hoewel de huidige eigenaresse de boel schoon oplevert - ik zit wat te speuren naar spul dat echt alles even heel goed reinigt. Denk aan keuken, badkamer, wc... Wat zijn de echte do's en don'ts?


Toen wij de sleutel van ons huis kregen zijn al mijn tantes en mijn moeder gekomen en hebben we alles grondig gepoetst. De voegen met dasty en een tandenborstel, alles met een stoomreiniger gedaan etc.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:42

Ik had drie dagen gerekend voor schoonmaken van onze destijds nieuwe woning. Het werd echt spik en span opgeleverd. Echt bizar, ramen gewassen, gaatjes gedicht, alles. Dus ik ben overal alleen met een doekje langs gegaan. Echt fijn.

[o]

PSvanLot

Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:59

Heel eerlijk heb ik bij mijn verkochte huizen helemaal niet zo goed gepoetst. Het was netjes en daar was het mee gezegd. De nieuwe eigenaren gaan toch alles nogmaals poetsen.
Dus met een net toilet, badkamer, keuken en vloeren heb ik het gelaten. De rest was bijgehouden, maar niet de laatste dag nog gereinigd.

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:06

madeliefw schreef:
Ik had drie dagen gerekend voor schoonmaken van onze destijds nieuwe woning. Het werd echt spik en span opgeleverd. Echt bizar, ramen gewassen, gaatjes gedicht, alles. Dus ik ben overal alleen met een doekje langs gegaan. Echt fijn.


Hier ook zo! Voor het idee met n doekje en derest was perfect schoon.

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:25

Ik heb alles heel goed schoongemaakt toen ik de sleutel kreeg van mijn huis. En maar goed ook want het was echt vies. Haren in de wastafel en in de lades, en dat waren geen lange haren brrrr. Doucheputje goor, afzuigkap ranzig, oven heel vies. Dus ik heb alles goed schoongemaakt en elke dag iets grondig aangepakt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:08

als ik een paar tantes en een moeder zou hebben gehad om schoon te maken, was mijn huis ook een stuk schoner geweest toen ik erin ging, maar ik had dat niet en ik moest gewoon werken, kreeg geen vrij voor de verhuizing dus ik ben overal met een doekje en stoomreiniger langs gerend en hoppa erin getrokken.

PSvanLot

Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:37

Suzanne F. schreef:
Ik heb alles heel goed schoongemaakt toen ik de sleutel kreeg van mijn huis. En maar goed ook want het was echt vies. Haren in de wastafel en in de lades, en dat waren geen lange haren brrrr. Doucheputje goor, afzuigkap ranzig, oven heel vies. Dus ik heb alles goed schoongemaakt en elke dag iets grondig aangepakt.


ieuw dat is echt verschrikkelijk! Bij mij was alles schoon, omdat het dat altijd is, maar ik heb niet een extra schoonmaakbeurt gegeven voor ik weg ging.

Wij gingen in het huis van oma, ik was blij dat bijna alles gesloopt werd voor we er in konden...

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 17:35

Ik ben door tiktok ook een wat fanatiekere schoonmaker geworden! :D

Heeft iemand een tip om luxaflex schoon te maken? Altijd te lui geweest om dat bij te houden, maar de stof kan je er nu helaas niet zomaar meer afvegen :') Ik heb flink wat luxaflex en wil het nu toch echt wel eens gaan aanpakken...

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 17:47

Muisbal schreef:
Ik ben door tiktok ook een wat fanatiekere schoonmaker geworden! :D

Heeft iemand een tip om luxaflex schoon te maken? Altijd te lui geweest om dat bij te houden, maar de stof kan je er nu helaas niet zomaar meer afvegen :') Ik heb flink wat luxaflex en wil het nu toch echt wel eens gaan aanpakken...

1x goed schoonmaken met een vochtige doek, en als het dan schoon is nawrijven met een drogerdoekje. Dit zorgt ervoor dat stof minder makkelijk hecht. En daarna is de tip een beetje een dooddoener; bijhouden er zijn van die stoffertjes waarmee je 4 of 5 latten tegelijk kunt afstoffen.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:14

Met een uitgewrongen microvezeldoek wrijf je het vettige stof eraf. En dan steeds een schoon stukje doek pakken ;)

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:17

Ik heb luxaflex bij het keukenraam :'), die spray ik eens in de zoveel tijd(wordt wel weer een keer tijd) helemaal in met dasty dat het vet er bijna af druipt(aan beiden kanten dus helemaal dicht draaien), dan gewoon kwestie van nat doekje afnemen, uitspoelen, repeat tot alles schoon is. Daarna kun je het raam, kozijn en de vensterbank nog doen. Pokkenwerk, ik heb het 1x gedaan sinds ik hier woon, 3 jaar al :))

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:19

Ik heb net een poging gedaan met Dasty en een microvezeldoek (uhm 2).
Het is iets verbeterd maar ben nog niet helemaal tevreden. Binnenkort worden mijn kozijnen vervangen en dan moeten ze eraf dus dan kan ik er even goed voor gaan zitten want dit werkt toch niet echt handig.
En wordt het niks dan gaan ze in elk geval in de woonkamer weg en komen er de lang gewenste plisségordijnen :D

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:39

Mijn moeder deed de luxaflex vroeger met (door het sopje gehaalde) washandjes aan haar handen. Misschien werkt dat ook nog steeds goed?
Zo doe ik wel de lamellen in de badkamer :D

Blabla1980

Berichten: 2054
Geregistreerd: 12-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 11:56

Ik leg de luxaflex in bad met st marc :D daarna met n doekje erover en klaar

chanicha

Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 12:18

Ik hing ze aan de stang van het douchegordijn, met een sopje de voor en achterkant en dan afspuiten.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hafpower en 77 bezoekers