Lego

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Lego

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-21 15:39

Hoi,

Sinds kort heb ik Lego weer helemaal herontdekt. Ik ben nu dus op zoek naar bokkers die tips hebben voor leuke lego sets. Tot nu toe heb ik het gehouden bij de Star Wars collectie.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 16:04

De allerleukste sets vind ik de Creater Expert Modulars :j
Dat zijn de gedetailleerde huisjes, welke je aan elkaar kunt maken waardoor je een hele straat krijgt.

Ze zijn niet zo goedkoop, maar je hebt uren bouwplezier!

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 16:07

Ik vind technic echt leuk, in de lockdown hebben mijn vriend en ik heel wat in elkaar geknutseld :+
De Land Rover is favoriet <3

We zijn nu bezig met de exclusieve set, de typemachine!

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-21 16:08

Peerke_ schreef:
De allerleukste sets vind ik de Creater Expert Modulars :j
Dat zijn de gedetailleerde huisjes, welke je aan elkaar kunt maken waardoor je een hele straat krijgt.

Ze zijn niet zo goedkoop, maar je hebt uren bouwplezier!


Ah dat klinkt goed. Daar ga ik eens naar kijken.

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 16:17

Ik heb hier inderdaad ook de modulars gebouwen (diner, garage, politiebureau, assembley square), auto’s van Volkswagen, vooral vele dingen van Harry Potter, wereldkaart. Zoveel leuke dingen, sinds de lockdown heb ik het helemaal gevonden :D

[o]

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-21 20:52

Justme_Lisaa schreef:
Ik heb hier inderdaad ook de modulars gebouwen (diner, garage, politiebureau, assembley square), auto’s van Volkswagen, vooral vele dingen van Harry Potter, wereldkaart. Zoveel leuke dingen, sinds de lockdown heb ik het helemaal gevonden :D


Ik ook sinds lockdown. Zag ook een leuk spookhuis. Iemand die hier?

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 21:06

L_iek schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Ik heb hier inderdaad ook de modulars gebouwen (diner, garage, politiebureau, assembley square), auto’s van Volkswagen, vooral vele dingen van Harry Potter, wereldkaart. Zoveel leuke dingen, sinds de lockdown heb ik het helemaal gevonden :D


Ik ook sinds lockdown. Zag ook een leuk spookhuis. Iemand die hier?


Jup, die ook, ook heel leuk! :)

[o]

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 22:19

Als je straks helemaal op dreef bent kun je ook kijken naar MOC's (my own creation). Zo heb ik de instructies gekocht van deze en ga ik 'm binnenkort in elkaar zetten:


Afbeelding

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11567
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:22

Ik verplaats deze naar HTT - Huis, Tuin en Techniek omdat het daar beter past

*Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam*
12-05-2016 Esmee Simone <3
28-12-2018 Dafne Joëlle <3

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-21 20:43

Hiraeth schreef:
Als je straks helemaal op dreef bent kun je ook kijken naar MOC's (my own creation). Zo heb ik de instructies gekocht van deze en ga ik 'm binnenkort in elkaar zetten:


[ [url=m/4DwGLK.png]Afbeelding[/url] ]


Ziet er ook heel vet uit!

_djoeke_
Berichten: 284
Geregistreerd: 31-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:18

Hiraeth schreef:
Als je straks helemaal op dreef bent kun je ook kijken naar MOC's (my own creation). Zo heb ik de instructies gekocht van deze en ga ik 'm binnenkort in elkaar zetten:


[ [url=m/4DwGLK.png]Afbeelding[/url] ]


Gaaf! Waar koop je de instructies? En hoe kom je aan de steentjes?

marleen_88

Berichten: 14042
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:13

Mijn vriend heeft in de lockdown ook een lego set gehad. Die hebben we in elkaar gezet, toch heel wat uren mee zoet geweest.

Dus Grogu staat nu bij ons in de kast, maar zo te lezen heb je die al?
Afbeelding

Doe wel en zie niet om

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-21 13:23

Ja leuk marleen_88. Die hebben wij inderdaad ook en alle helmen. Twijfel nu over het spookhuis of Disney kasteel.

cursebreaker

Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:27

Een LEGO topic, heeeerlijk!

Ik bouw het vaak mee met m'n 8 jarige zoon die altijd super toffe sets krijgt met verjaardag, kerst, etc. maar koop ook regelmatig - of mijn man geeft het me cadeau - voor mezelf.

Heb ook nog een mega wishlist met oa de grote T-rex van jurassic park, death star van Star War, HP kasteel en het disney kasteel. Maar dat zijn behoorlijke uitgaves, dus die kopen we niet even tussendoor haha.

Hier al veel gebouwd van oa Disney, Harry Potter wat dingen, MARVEL, DC, Star Wars en voor m'n zoontje nog wat dingen van oa Ninjago, city, Wall-E en een aantal technic auto's.

Die My Own Creation hierboven ziet er ook tof uit!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-08-21 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:28

In het spookhuis zit leuke techniek maar wel veel repeterend werk. Disney kasteel is ook leuk om te maken. Zou zelf niet kunnen kiezen (heb ze dus allebei haha).

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:34

Idd. leuk trouwens dat hier ook Lego fans zitten. Ik heb echt veel sets inmiddels. Wil graag ooit nog het HP kasteel, het nieuwe Frozen kasteel, de typmachine, de pride set, wereldkaart etc. etc.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-21 16:02

RoosvanBlue schreef:
In het spookhuis zit leuke techniek maar wel veel repeterend werk. Disney kasteel is ook leuk om te maken. Zou zelf niet kunnen kiezen (heb ze dus allebei haha).


Leuke techniek, bedoel je daar de lift mee? Ik vind mezelf echt nog een beginner dus ben wel benieuwd of dat dan al een leuke set is.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:20

mijn man heeft pas geleden de Taj Mahal en de Tower Brigde gebouwd van Lego. Tower Bridge met lichtjes, heel mooi, maar monsterlijk groot in de huiskamer.
Hij wil nu de grote versie van de Taj Mahal gaan bouwen, maar heeft geen idee waar hij hem moet laten :')

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:32

Ohh ja die gebouwen zijn ook heel tof!
Ik vind die grote bouwwerken echt fantastisch, maar hier ook geen oneindige plaats om het uit te stallen.
Het gros van m'n zoontje hebben we nu op zolder staan; daar hebben we een LEGO hoek gemaakt, met een witte salontafel van ikea waar we bodem platen op geplakt hebben en vanalles op staat ook.

Ik zou zelf heel graag het disney en HP kasteel ergens nog willen hebben staan in de toekomst.
En de Central Perk FRIENDS set ook nog wel <3

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:48

Dit ziet er echt supertof uit! Ik zie ook dat er weer nieuwe sets van Friends zijn <3 . De Central Perk heb ik via Ali gekocht toen, die was niet meer verkrijgbaar.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:52

Oh een lego topic. Ik wil ook graag weer maar dan moet ik denk ik even wachten tot de kittens weg zijn. Anders wordt het wel een hele grote uitdaging. Ik zo ontzettend graag het kasteel van HP willen hebben. Die is alleen best duur. :')

Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:56

xoranlover schreef:
Oh een lego topic. Ik wil ook graag weer maar dan moet ik denk ik even wachten tot de kittens weg zijn. Anders wordt het wel een hele grote uitdaging. Ik zo ontzettend graag het kasteel van HP willen hebben. Die is alleen best duur. :')

Dat kasteel is gaaf he <3
Ik ben dan wel geen die-hard Harry Potter fan, maar de HP collectie zou ik best willen hebben :j

De auto's vind ik ook tof trouwens. De Mustang en de VW bus heb ik op de verlanglijst gezet :)

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:58

JA Echt heel gaaf. Zou die collectie ook best willen hebben.
VW bus wil ik ook graag hebben.

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:00

Omdat lego zo populair is, zijn er her en der wat bedrijfjes opgestart waar je Lego sets kunt huren. Scheelt dure aanschafkosten. Als je googelt op Lego huren vind je er meerdere (eentje ken ik toevallig, zijn bekenden :D )

Misschien een tip als je kast al vol staat :+

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:03

Ik wil de Landrover nog wel eens, maar die is ook zo groot.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 50 bezoekers