Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 02:51

Lieve bokkers,

In het verleden ben ik al eens wat topics gestart, van jolig tot serieus en alles daar tussenin.

Jolig:
[PP] Mijn dochters eerste paard!!!

Creatief:
[BB-ITP] Mijn dieren 'projecten' *in aanbouw!*

Feel good:
[PP] D-Day!!! (en tonnen aan zenuwen)

Enorme pech:
[PP] [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Sommige van jullie weten dan ook dat ik redelijk handig en creatief ben. Dit nieuwe project loopt inmiddels alweer een tijdje, maar ik wilde hem jullie toch niet onthouden!

Een kleine inleiding...

Zoals jullie in de bovenstaande topics kunnen lezen zijn er inmiddels twee (echte :') ) eigen paarden en na heel veel pech zitten we nu in een goede flow! (Ik klop het even af) Juist i.v.m. de paarden en omdat ik ze alleen het aller beste gun is de beslissing genomen te gaan verhuizen naar Brabant en ze lekker aan huis te gaan houden. Momenteel wonen we nabij Leiden, dus dat is een (hele leuke) grote stap die we gaan maken!

Per eind oktober krijgen we de sleutel van onze nieuwe stek en daar hebben we ontzettend veel zin in. *\o/* Nu is het wel zo dat mijn dochter gelijk vanaf het begin van het schooljaar daar naar school gaat (begin september) en dus hebben we een periode van zo'n 2 maanden te overbruggen. >;)

Ik heb daarbij naar een aantal opties gekeken, zoals woning huur, vakantie woningen, caravan huren, enz. Allemaal vielen ze, om welke redenen dan ook, af. Dus tsja... Hoe gaan we dat dan oplossen? De aanschaf van een caravan was nog het meest logische, maar ik had geen zin in weer een grote uitgave en nóg een log ding in de opslag.

Nu wil het geval dat ik half april een nieuwe (echt nieuw-nieuw!) trailer heb gekocht. Speciaal voor mijn grote Devyl, zodat deze weer zonder angst en met voldoende ruimte de trailer op kan. Het is een Ifor Williams HBX511 geworden <3 . Noem mij raar, maar ik herinnerde mij dat ik in de informatie folder iets gelezen had over een speciale tent die aan deze trailer geritst kan worden en ineens ontstond het idee om de trailer om te bouwen! 8)7

Door de inrichting precies zó in te bouwen dat alles zichzelf vastklemt of slechts met een vleugelmoertje vast zit is de indeling super snel en makkelijk erin te zetten of eruit te halen en behoud de trailer zijn dubbele functie. :list: In eerste instantie voor het vervoer van mijn twee knapperts en daarnaast als vakantie verblijf als dochterlief en ik op avontuur gaan. Recent is daar nog een derde functie aan toegevoegd: namelijk als mijn verblijf wanneer ik voor mijn werk enkele dagen achter elkaar weg ben. In plaats van een hotel in te moeten, duik ik m'n trailer in! Echter dan wel zonder tent eraan...

Het hele idee is dat in de trailer alle essentiële dingen aanwezig zijn. Bedden, een keukentje, magnetron en koelkast, een bureautje en kastruimte. De tent wordt puur verblijfsruimte, een woonkamer zogezegd.

Hieronder alvast wat foto's. Let op: hij is nog niet af! Wat ook goed is om te weten is dat je niet in de trailer zit tijdens het rijden en dus hoef je niet overnieuw te keuren o.i.d. Suggesties voor tijdelijke woonruimte zijn lief, maar dus niet meer nodig! :=

Dames en heren... I present to you: The TraiVan! <3 *\%/* <<)

Foto's van de trailer zonder inbouw:


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


De bedden zijn ingebouwd en staan, op zeer eenvoudige wijze, goed vast. Het klopt dat de trailer slechts 1.80m breed is (inwendig). Mijn dochter is echter nog klein genoeg en ik slaap altijd volledig opgekruld! Als het moet dan kan ik, met mijn 1.78m zelfs nog languit liggen. :D


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Achterin staan twee PIR-isolatie platen op elkaar om de relatief grote kieren bij de achterklep/deur te dichten. Het bestaat uit twee delen zodat, bij warm weer, de bovenste plaat weggehaald kan worden en de boven luiken open kunnen. De platen zijn bedekt met een kunststof folie (tafelzijl) i.v.m. schoonmaken en eventuele waterdoorslag naar binnen.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Het keukentje is/wordt voorzien van kraan, afvoer, koelkast, magnetron, losse elektrische kookplaten (2x) en onder-kastje.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Alle openingen zijn voorzien van horren, zelfs al bij de achter-luiken zodat deze gelijk naar beneden gerold kan worden als je de isolatieplaat weg haalt.

Qua energieverbruik is rekening gehouden met een aansluiting van 10 ampère en dan kan ik zelfs op beide kookplaatjes tegelijk koken. In de toekomst (niet van toepassing voor ons langdurig verblijf tussen twee huizen in) wil ik een losse accu die mij 24 uur van stroom kan voorzien, zodat ik niet afhankelijk ben van een vaste aansluiting.

Qua water en afvoer kan de TraiVan aangesloten worden op een normale afvoer en normale water aansluiting, maar hij kan ook op zichzelf staan, compleet onafhankelijk van voorzieningen. Theoretisch kan ik overal stoppen en verblijven waar ik wil :D

De tent wil ik zelf binnenkort even eraan gaan ritsen en uit proberen. Omdat de tent geen stokken heeft maar werkt met luchtkamers is deze zeer eenvoudig op te zetten. Daarnaast is de tent voorzien van horren, binnentent en grondtapijt. De tent is 2,5 x 3,5 meter. Bij deze een voorbeeld foto:


Afbeelding


Afbeelding

Ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn als dat ik ben! Deze week ga ik verder met de inrichting (met behulp van mijn super-papa!). Volgende week gaat ie zijn eerste test krijgen als verblijf wanneer ik een week in Friesland aan het werk ben. Aangezien ik dan alleen ben, zonder dochter, zal dat zonder tent gebeuren.

Ik ben benieuwd! *\o/* :')

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!


Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:27

_O- _O- :')

Wat een grappig idee. En wat zijn jullie handig!
Ik weet niet of ik ervoor gekozen zou hebben maar wel respect hoor. Ik zou er tegenop zien dat ik hem leeg moet halen als ik hem voor het paard wil gebruiken en waar ik dan al die spullen moet laten. En hij gaat echt naar paard meuren als je hem als trailer gebruikt hebt. Dan moet je hem weer helemaal schoonmaken en uitspuiten als je je spullen er weer in wilt zetten.
Maar goed, het kan en sowieso respect voor de creativiteit. :D
Ik volg.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 12:47

Suzanne F. schreef:
_O- _O- :')

Wat een grappig idee. En wat zijn jullie handig!
Ik weet niet of ik ervoor gekozen zou hebben maar wel respect hoor. Ik zou er tegenop zien dat ik hem leeg moet halen als ik hem voor het paard wil gebruiken en waar ik dan al die spullen moet laten. En hij gaat echt naar paard meuren als je hem als trailer gebruikt hebt. Dan moet je hem weer helemaal schoonmaken en uitspuiten als je je spullen er weer in wilt zetten.
Maar goed, het kan en sowieso respect voor de creativiteit. :D
Ik volg.


Het idee is dat straks de uitgeklede variant klaar staat zodat ik op pad kan voor mijn werk. Mochten de paarden er dan in moeten, dan heb je weinig werk om hem leeg te halen voor de paarden.

Na gebruik van de paarden maakte ik toch al de trailer helemaal schoon met water enzo, dus dat is niks nieuws :) Ik begreep van de dealer dat, als je dat doet, de trailer ook nog heel lang nieuw blijft ruiken (doet ie nu ook al).

De spullen worden opgeslagen op een pallet en in het rek geschoven, dus die staan niet in de weg gelukkig *D

Vanavond zal ik weer even een update plaatsen!

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11567
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:22

Ik verplaats deze naar HTT Huis Tuin en Techniek omdat het daar beter past

*Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam*
12-05-2016 Esmee Simone <3
28-12-2018 Dafne Joëlle <3

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 22:29

Weer even een update, want we zijn vandaag weer even aan het werk geweest aan de TraiVan :))

Volgende week ben ik een week op pad ermee, een soort van proefdraaien, terwijl ik in Friesland op de camping sta. De TraiVan is nog niet helemaal af, maar voor de aankomende week is ie ver genoeg af.

Vandaag hebben we het kastje onder het keukenblad gemaakt, de elektra aangesloten, 3 led TL-buisjes gemonteerd, m'n keukenblad afgemaakt en m'n bureau gemaakt.

M'n bureau!
Afbeelding

M'n bureau ingeklapt :=
Afbeelding

Een speciaal verlengsnoer waarbij ik iedere stekker separaat aan/uit kan zetten. Zo kan ik tijdelijk de magnetron uitschakelen als ik mijn beide kookpitten ga gebruiken. Zo voorkom je overbelasting/kortsluiting.
Afbeelding

Één van de twee TL-buisjes aan het plafond. Deze kunnen blijven zitten als de paarden erin gaan, omdat het snoer losgekoppeld kan worden.
Afbeelding

Afgezien van de kraan, is de keuken nu af.
Afbeelding

Another point of view
Afbeelding
Afbeelding

Hier komt de watertoevoer en afvoer uit. Deze worden straks net lang genoeg gehouden om buiten uit te komen en kunnen verlengd/aangesloten worden als die betreffende faciliteiten er zijn.
Afbeelding

Achterop 2 stroomsnoeren. Eén voor standaard en een tweede voor als ik toevallig twee groepen tot m'n beschikking heb (die heb ik straks als ik er echt in ga wonen voor 2 maanden).
Afbeelding

De lengte van de slangen is nog niet perfect, maar zoals je ziet is de achterkant gewoon hetzelfde.
Afbeelding

In de gehele trailer is niet geschroefd of geboord **\O/** Dat wilde ik echt perse niet. Gelukkig staat alles geklemd of anderszins vast :j

Ik ben weer helemaal blij met een productief dagje! Heel benieuwd hoe het mij volgende week gaat bevallen :')

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 22:30

xingridx schreef:
Ik verplaats deze naar HTT Huis Tuin en Techniek omdat het daar beter past


Helemaal goed! Dankjewel :)

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:30

Wow, wat creatief, en leuk!! :-)

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:35

Het begrip "tiny house" wordt hier opnieuw uitgevonden. Stoer mens!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 22:43

Maflinger_S schreef:
Het begrip "tiny house" wordt hier opnieuw uitgevonden. Stoer mens!


Haha, dit is wel ultra-tiny hoor! :') Maargoed, meer dan een bed heb ik eigenlijk niet nodig!

Ben mij langzaam aan het oriënteren op een accu. Zo ben ik dan echt onafhankelijk van de voorzieningen.

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:45

Echt gaaf. En ziet er nog vrij ruim uit ook nog. Bijna zonde om hem voor paarden te gebruiken

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 22:45

Dabo schreef:
Wow, wat creatief, en leuk!! :-)


Het maken alleen al is al erg leuk! We hebben 1 nachtje proefgeslapen op de bedden, maar nog niet met een functionerende keuken. Ik heb er in ieder geval zin in! *\o/*

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Kabayo

Berichten: 13899
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:45

Wow dat is echt een hele dure nieuwe trailer :wow: Heb er eens om gekeken om te kopen maar heb echt niet zoveel duizend euro liggen. Ene kant vind ik het dus zonde haha :D Wel echt heel gaaf gemaakt! Hopelijk nog heel veel plezier aan :)

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 973
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:46

Ziet er echt heel tof uit! Vind het wel een ideale oplossing.

Ik ben wel heel benieuwd naar de reacties van de campinggasten als je met een trailer het veld op komt rijden :+

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 22:48

karuna schreef:
Echt gaaf. En ziet er nog vrij ruim uit ook nog. Bijna zonde om hem voor paarden te gebruiken


Ach... hij is zo omgebouwd hoor :o En ik gebuik mijn trailer eigenlijk alleen voor nood-vervoer, maar de kliniek bijvoorbeeld. Ben niet zo'n reiziger met de paarden.

Vandaar dat ik bedacht dat ie ook wel dienst kon gaan doen als verblijf voor als ik aan het werk ben :j Zo levert ie z'n geld nog op.

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Escada

Berichten: 3839
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:48

Nee joh wat handig ben jij! Super leuk zeg! Waar is het toilet? Of gebruik je een mestboy om in het thema te blijven? :')

Volg ons! @purarazavalerio

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 22:48

Kabayo schreef:
Wow dat is echt een hele dure nieuwe trailer :wow: Heb er eens om gekeken om te kopen maar heb echt niet zoveel duizend euro liggen. Ene kant vind ik het dus zonde haha :D Wel echt heel gaaf gemaakt! Hopelijk nog heel veel plezier aan :)


Jaaaa, duur issie zeker dus vandaar extra blij met m'n drie-dubbele functie!

Wat vind je precies zonde?

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:49

Als mini huisje is hij bijna nog leuker en praktischer dan als trailer. Datbedoel ik eigenlijk. Nog een trailer kopen voor je paarden. Hihi

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:49

Serieus, hier was ik in de week ook over aan het nadenken.
Ik zie iedereen maar busjes verbouwen. En ik dacht waarom geen trailer.
Ben ik blij dat ik niet als enigste gekke ideeën heb. *\%/*

Je bent goed bezig !

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 22:50

VivianHesen schreef:
Ziet er echt heel tof uit! Vind het wel een ideale oplossing.

Ik ben wel heel benieuwd naar de reacties van de campinggasten als je met een trailer het veld op komt rijden :+


:D M'n BFF heeft een vrachtwagentje omgebouwd tot camper. Als we naast elkaar komen te staan is het helemaal feest :')

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Kabayo

Berichten: 13899
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:51

Jess1989 schreef:
Kabayo schreef:
Wow dat is echt een hele dure nieuwe trailer :wow: Heb er eens om gekeken om te kopen maar heb echt niet zoveel duizend euro liggen. Ene kant vind ik het dus zonde haha :D Wel echt heel gaaf gemaakt! Hopelijk nog heel veel plezier aan :)


Jaaaa, duur issie zeker dus vandaar extra blij met m'n drie-dubbele functie!

Wat vind je precies zonde?

Oh meende dat je hem dan niet als trailer kan gebruiken, maar dat kan gewoon? Wat super slim :D

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 22:51

Escada schreef:
Nee joh wat handig ben jij! Super leuk zeg! Waar is het toilet? Of gebruik je een mestboy om in het thema te blijven? :')


Ik ben er nog niet over uit dat ik voor een klein chemisch toilet ga >;) Voor nu sta ik i.i.g. op een camping met toilet en douchevoorziening.

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 22:52

Kabayo schreef:
Jess1989 schreef:

Jaaaa, duur issie zeker dus vandaar extra blij met m'n drie-dubbele functie!

Wat vind je precies zonde?

Oh meende dat je hem dan niet als trailer kan gebruiken, maar dat kan gewoon? Wat super slim :D


Yep. Alles is er zo uit te halen. Ik geloof maximaal 11 schroeven en dan kan alles in blokjes eruit!

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 22:53

karuna schreef:
Als mini huisje is hij bijna nog leuker en praktischer dan als trailer. Datbedoel ik eigenlijk. Nog een trailer kopen voor je paarden. Hihi


Ja dahag :') Weet je hoe duur dat kreng is?!

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-21 22:54

Kmbrly schreef:
Serieus, hier was ik in de week ook over aan het nadenken.
Ik zie iedereen maar busjes verbouwen. En ik dacht waarom geen trailer.
Ben ik blij dat ik niet als enigste gekke ideeën heb. *\%/*

Je bent goed bezig !


Zeg je nou gewoon dat dit een gek idee is? >;) -O-

Haha, nee hoor, ik begrijp je ;)

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:57

Duur :+

Een klein chemisch toilet past onder je bed, en is echt heel handig. Mijn rolstoelbus/hondenvervoer/
minicampertje heeft er ook een. En ik ben er maar wat blij mee. Ook als je s nachts moet plassen hoef je niet naar buiten. Ook fijn bij stromende regen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ellen05, Ipsiedipsie, julie0307, linoleum, Mette, MizzMontana, MoniqueT, Morpheus81, TurboDi, xxCYNNxx en 54 bezoekers