Parket vs PVC

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:39

Wij hebben vorige maand onze oude laminaatvloer vervangen voor click-PVC met ingebouwde ondervloer.
Loopt echt veel comfortabeler en is veel warmer dan de vorige laminaat + losse ondervloer. Wij hebben zelf geen vloerverwarming. Als je PVC wil plakken moet heel je vloer perfect geëgaliseerd worden, dat is ook weer een extra kostenpost. En lang niet alle PVC is geschikt voor alle soorten vloerverwarming.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat de kwaliteit van PVC echt gigantisch verschilt. Laat je goed informeren en zorg ervoor dat de PVC aan de goede (veiligheids)eisen voldoet voor jouw vloer.

Sommige mensen bestellen het ook mega goedkoop via internet, dan komt het niet van handelaar gecertificeerd in NL, en kan je ook weer te maken hebben giftige vloeren. Dat is met honden/kinderen helemaal niet handig.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Parket vs PVC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:42

Gister trouwens naar vloeren staan kijken bij Hornbach en lag anti statisch bij sommigen.

Hier ligt nog een oud glad nep laminaat vloertje in de woonkamer en echt alles is mega statisch. Draag ook crocs met voering in huis en hebben stoffen bank, maar kan niks aanraken en ook de dieren geven tikken.

Geen idee of dat minder is met een anti statische vloer.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:37

Wij hebben vorig jaar pvc laten leggen en zijn hier super tevreden over. Wij hebben deze over de oude tegelvloer laten leggen en dan werkt de vloerverwarming nog perfect (inderdaad wel goed laten egaliseren).

Wel zou ik adviseren echt een betere kwaliteit plank te nemen want je ziet het er echt aan af. Vond die goedkopere versies ook echt heel nep.

Wij hebben 2 kleine kids en wilden daarom een makkelijke vloer. Nou, dat is ie echt. je ziet er niks op. Bij het verschuiven van een zware stoel zie je soms strepen maar wanneer je hier met een vochtige doek overheen gaat, is het al weg.

Wat betreft dat voetenprobleem; dat ken ik echt niet. Onze kids lopen heel veel op blote voeten of sokken maar heb ze hier nog nooit over gehoord.

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:58

Wij hebben alle soorten al in huis gehad.

Parket kei mooi: doe ik niet snel weer. Onderhoud vs slijtage/verkleuren beviel me niet echt.
keramisch parket: mooi, praktisch en hufter proof. Maar je moet wel van het geluid van tegels houden.
Laminaat: wel oke
PVC gelijmd. Super praktisch en lekker hufter proof. Gevoel en geluid net wat fijner dan keramisch parket. Ik vind het echt gewoon ook een mooie vloer. Wel een duurdere soort gekozen met houtnerf.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:39

Mega duidelijk voor osn zou het pvc zijn! Veel
Beter met vloerverwarming, laat het plakken ( je kunt het ook leggen aan laminaat) en het is geweldig!

Ideaal met soppen van de hond ( drinkt altijd en smeert altijd liters met water)

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:49

Thats_Me schreef:
Wellicht dat een keramisch parket ook nog een optie zou kunnen zijn. Werkt okk goed met vloerverwarming.
Keramisch parket inderdaad :j Al een paar keer de vraag gehad waarom wij onze houten vloer hadden gevoegd. Een echt houten vloer is erg kwetsbaar.

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:23

Enkel de beginpost gelezen...

Ik ga ook nieuwe vloer leggen in mijn huis. Ik heb dan geen kat meer, wel twee (op termijn wellicht 3) honden. Vanwege moeilijker onderhoud van parket en de hondennagels kies ik niet voor parket. PVC ben ik geen fan van. Ik ga wellicht keramisch parket leggen beneden (d.i. tegel met uitzicht van parket) en boven komt laminaat (op één van de kamers ligt al laminaat, de andere moet nog laminaat krijgen).
Een keramisch parket is onderhoudsvriendelijke, zeker met dieren en raakt niet beschadigd door de dierenpoten / -nagels.

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:44

Wij hebben parket, met vloerverwarming (kan makkelijk, wel opstookprotocol volgen). Echt hout dus, i.v.m. grote zware hond gekozen voor goed behandeld. Ik snap echt de huidige PVC trend niet (maar goed, dat heb ik ook met kunststof kozijnen met houtnerf). In andere gedeelten van het huis hebben we tegels, werkt even goed. Het parket is heerlijk aan de voeten (zeker i.c.m. vloerverwarming), dempt geluid en geeft zo'n sfeer! Wij hebben een vloer van https://www.hollandschevloeren.nl, de versie die wij hebben verkopen ze alleen niet meer, maar die is robuust en voorzien van een harde toplaag.

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Parket vs PVC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:20

Ik sta voor hetzelfde dilemma. Wat waren jullie ongeveer voor goede kwaliteit lijm pvc kwijt? En wat kost dan dat egaliseren?
Ik heb een klein appartementen waar ongeveer 55 m2 in moet. Op betonvloer.
Ik heb nu dus parket en ik word er gek van! Overal krassen van schuivende stoelen of als er iets valt. Ook overal plekken van haarballen vd katten etc.
Ik ben gek op parket, maar dat wordt het dus zeker niet meer.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Parket vs PVC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:21

@turtelito: maar tegels moet je ook van houden, ik vind dat echt lelijk. Al helemaal in een woonkamer oid.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:29

Hier afgelopen week pvc laten plakken (met een mdf ondervloer, egaline ging helaas niet). De vloer is van het merk Moduleo. Het ziet er heel netjes uit. De planken hebben nerven en zijn gevarieerd. Het voelt zeker niet hard of vervelend aan op sokken. Ik ken meerdere mensen met een pvc vloer en die zijn er heel blij mee. Eerder heb ik hout, tegels en vinyl gehad. Hout was mooi, maar ik was altijd bang om het vies te maken. Tegels vond ik persoonlijk niks... Koud, maakte veel geluid en ze zagen er snel vies uit. Het vinyl was helemaal niks. Deukt al in als je er naar kijkt. :+ Parket heb ik geen ervaring mee, maar pvc hoeft er imo zeker niet goedkoop uit te zien.

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:26

Tiggs schreef:
@turtelito: maar tegels moet je ook van houden, ik vind dat echt lelijk. Al helemaal in een woonkamer oid.


Helemaal waar! Al zijn er natuurlijk een heleboel stijlen/soorten. Maar voor mij is de bepalende factor: what you see is what your get. Dus tegel = steen (dus geen houtlook, hoe mooi dat tegenwoordig ook is) en hout = hout. Als je niet van tegels houdt sloop je ze er meteen uit als je ze ergens treft, dat geloof ik meteen :D

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:49

Wij hebben ook net een nieuwe vloer uitgekozen voor ons nieuwbouw huis. Ook met vloerverwarming.

Uitgekomen bij Meister Nadura vloer, dit is momenteel enkel verkrijgbaar in steen/tegel look. Voor ons geen punt omdat ons dat beter bevalt. Qua prijs ongeveer gelijk met gemiddelde parket, volgens de verkoper. (Rond de 40€/m², hier in Oostenrijk, maar het is ook in NL verkrijgbaar)
Voordelen: super slijtvast (ze gebruiken deze vloer ook op beurzen en industrieel waar heftrucks er overheen rijden), tot 24u water resistent (dus ook voor badkamer geschikt). Zwevend of gelijmd te verleggen. Enzovoorts haha.

Waar we eerst naar gekeken hebben is de Meister Design vloer, dit is pvc maar dan zonder pvc. Hier hebben ze vele verschillende looks en ook diktes, één is met extra laag kurk speciaal voor gevoelige gewrichten. Ook geschikt in combinatie met vloerverwarming!! Zelfde prijscategorie als bovenstaande (hier in Oostenrijk in elk geval)

Dit merk/deze vloeren zijn geloof ik niet zo bekend maar zeker het bekijken waard!

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:48

turtlelito schreef:
Wij hebben parket, met vloerverwarming (kan makkelijk, wel opstookprotocol volgen). Echt hout dus, i.v.m. grote zware hond gekozen voor goed behandeld. Ik snap echt de huidige PVC trend niet (maar goed, dat heb ik ook met kunststof kozijnen met houtnerf). In andere gedeelten van het huis hebben we tegels, werkt even goed. Het parket is heerlijk aan de voeten (zeker i.c.m. vloerverwarming), dempt geluid en geeft zo'n sfeer! Wij hebben een vloer van https://www.hollandschevloeren.nl, de versie die wij hebben verkopen ze alleen niet meer, maar die is robuust en voorzien van een harde toplaag.


Haha ik heb precies hetzelfde, mensen verklaren ons voor gek met onze houten kozijnen, houten vloer etc. Maar hebben we vorige huis ook voor gekozen tijdens de verbouwing en nooit spijt van gehad. Ik had wel spijt van het hardsteen in de inloopdouche (blijft kalk op te zien) en de portugese cementtegels in de hal (moest echt heel vaak gedweild worden met groene zeep en super kwetbaar voor zuur), dus dat wordt deels wel 'nep' van keramische tegels en in de keuken komt ook geen houten vloer meer (praktisch maar ook omdat de keuken zelf eiken wordt). Het ligt er misschien ook een beetje hoe je er zelf in staat, wij hebben beneden echt brede eiken planken met een toplaag van 4mm besteld en daar mag van mij best een putje en krasje inkomen. In de hal maken we wel weer een gokje met een granito vloer, maar hoe de bijna 90 jaar oude granito onder de tegels uitkwam in wat vroeger de 'melkkamer' en doorgang naar de koeienstal was geeft hoop :D.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 01:22

Sem_ schreef:
Hier afgelopen week pvc laten plakken (met een mdf ondervloer, egaline ging helaas niet). De vloer is van het merk Moduleo. Het ziet er heel netjes uit. De planken hebben nerven en zijn gevarieerd. Het voelt zeker niet hard of vervelend aan op sokken. Ik ken meerdere mensen met een pvc vloer en die zijn er heel blij mee. Eerder heb ik hout, tegels en vinyl gehad. Hout was mooi, maar ik was altijd bang om het vies te maken. Tegels vond ik persoonlijk niks... Koud, maakte veel geluid en ze zagen er snel vies uit. Het vinyl was helemaal niks. Deukt al in als je er naar kijkt. :+ Parket heb ik geen ervaring mee, maar pvc hoeft er imo zeker niet goedkoop uit te zien.


Wij zijn bij meerdere zaken geweest en die zeggen allemaal gelijk; pvc plakken op houten ondergrond kan niet.
Zelfs click komen ze wel problemen tegen door licht bewegen. Baal er enorm van, maar heb ook geen zin om straks alles er weer uit te moeten halen.

Wat betreft keramisch parket wat ik genoemd zie worden. Wij hadden dat 9 jaar geleden gekozen voor de badkamer en het toilet. Liep echt door vanaf laiminaat en iedereen vond het heel echt en mooi. Was ontzettend duur en hele zware kwaliteit. Niet teveel nodig, dus kon wel.
Maar een keer iets laten vallen en gat erin.

Nu hebben wij een kapsalon gehad met plavuizen en viel ook weleens wat, werd zwaar belopen, maar nooit problemen mee. En dat was echt lang niet zo duur en zware kwaliteit als het keramisch parket.


turtlelito schreef:
Wij hebben parket, met vloerverwarming (kan makkelijk, wel opstookprotocol volgen). Echt hout dus, i.v.m. grote zware hond gekozen voor goed behandeld. Ik snap echt de huidige PVC trend niet (maar goed, dat heb ik ook met kunststof kozijnen met houtnerf). In andere gedeelten van het huis hebben we tegels, werkt even goed. Het parket is heerlijk aan de voeten (zeker i.c.m. vloerverwarming), dempt geluid en geeft zo'n sfeer! Wij hebben een vloer van https://www.hollandschevloeren.nl, de versie die wij hebben verkopen ze alleen niet meer, maar die is robuust en voorzien van een harde toplaag.


Heeft natuurlijk ook met onderhoud te maken. Wij hebben nieuwe kozijnen en gekozen voor kunststof en buiten houtnerf inderdaad. Ik vind het nog steeds niet mooi, maar het is net even iets beter bij een 100+jr oud huis dan glad.
We hoeven het niet meer te schilderen, dus scheelt ons gewoon onderhoud. Dat is met een houten vloer net zo natuurlijk.
En een stuk kwestbaarheid. Mijn broer zat in een rolstoel en dan moet je nadenken over de vloer. Als ik straks een rollator nodig heb en evt een rolstoel, vind ik makkelijk schoonmaken ook fijn. Op hout zie je echt meer, zeker als je dingen laat liggen, vochtige dingen etc.

Als je dieren hebt, zou ik ook nadenken en kijken. Het moet goed schoon te maken zijn en niet snel beschadigen, maar je wil ook niet dat ze de hele tijd uitglijden.

In laminaat zit ook wel echt verschil qua geluid. Ondervloer, isolatie, toplaag, je meubels, alles maakt verschil in geluid.

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 06:44

Wij hebben 1,5 maand geleden een nieuwe pvc vloer gelijmd van het merk Moduleo.

Een prachtige vloer met nerfstructuur
Perfect voor vloerverwarming (de pvc stroken zijn dun)
Beetje knoeien in de keuken met de vaat is geen problem

We hebben twee katten die van voor naar achteren rennen en andersom, maar nog niks kunnen vinden op de vloer.

We hebben onze vloer zelf geëgaliseerd en gelegd, dat scheelt natuurlijk aardig in de kosten. Maar een gelijmde pvc vloer kan ik (tot nu toe) zeker aanraden, wij hebben een aantal pvc stroken extra bewaard voor het geval dat er ooit een stukje aan vervanging toe zou zijn.

Op de verdieping hebben we ook vloerverwarming (op een houten verdiepingsvloer, jaren 30 woning) in geïsoleerde vloerplaten gefreesd en hier hebben we laminaat gelegd.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:58

@Superpony, hier lagen tegels, deze hebben we er zelf uit gesloopt. Daaronder lag nog spaanplaat (met lijmresten die we niet weg kregen dus was van zichzelf niet egaal genoeg) en daaronder ook een houten vloer. De mdf ondervloer is over de spaanplaten gelegd en dat was prima. Over de houtenvloer was ook oké geweest, maar de platen eruit halen was te veel gedoe. Mdf is alleen wel een dure ondervloer in vergelijking met egaline. Egaline op hout gaat inderdaad niet, dan kan het gaan breken.

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:37

turtlelito schreef:
Wij hebben parket, met vloerverwarming (kan makkelijk, wel opstookprotocol volgen). Echt hout dus, i.v.m. grote zware hond gekozen voor goed behandeld. Ik snap echt de huidige PVC trend niet (maar goed, dat heb ik ook met kunststof kozijnen met houtnerf). In andere gedeelten van het huis hebben we tegels, werkt even goed. Het parket is heerlijk aan de voeten (zeker i.c.m. vloerverwarming), dempt geluid en geeft zo'n sfeer! Wij hebben een vloer van https://www.hollandschevloeren.nl, de versie die wij hebben verkopen ze alleen niet meer, maar die is robuust en voorzien van een harde toplaag.


Gemak.....
Ik heb hier met een verbouw huis en de de beestenboel aan huis al meeeer dan genoeg onderhoud te doen. Dan kiezen ze soms voor gebruiksgemak. Zeker als het verschil in uiterlijk zo klein is. En als ik dan zie wat die pvc vloer kan hebben. Vooral ook tijdens verbouwingen. Dan ben ik er echt heel blij mee.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:09

Hier ook lang getwijfeld tussen een gietvloer (beton), visgraat parketvloer of visgraat PVC vloer. Uiteindelijk ZO blij dat we voor PVC zijn gegaan. We hebben een kindje van 1, gaat heel veel eten en drinken over de vloer. We hebben een hond met krullen = de wereld aan zand en viezigheid. Daarbij ook in de keuken dezelfde vloer laten doorleggen. Ik wil niet weten hoeveel vlekken we nu al hadden gehad in een houten vloer. En we zijn allebei totaaaal niet van grondig onderhouden wat ik hier in dit topic veel lees. Nu is het gewoon een sopje met warm water en allesreiniger en de vloer is weer schoon.

Wel is er zoveel verschil in kwaliteit en ook look en feel, wij hebben een duurdere vloer gekozen (geloof 85 euro per m2 ofzo?) en in combinatie met vloerverwarming is het echt heerlijk!

Hier zie je een stukje van onze vloer, vind het zelf wel op echt hout lijken. Veel mensen denken in eerste instantie dat het echt hout is ook (maar, alsnog vind ik de charme en het geleefde van echt hout wel mooier hoor. Maar het gemak telt hier toch een stukje zwaarder nu we buitenaf wonen met kinderen en hond).
Afbeelding

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:42

Sem_ schreef:
@Superpony, hier lagen tegels, deze hebben we er zelf uit gesloopt. Daaronder lag nog spaanplaat (met lijmresten die we niet weg kregen dus was van zichzelf niet egaal genoeg) en daaronder ook een houten vloer. De mdf ondervloer is over de spaanplaten gelegd en dat was prima. Over de houtenvloer was ook oké geweest, maar de platen eruit halen was te veel gedoe. Mdf is alleen wel een dure ondervloer in vergelijking met egaline. Egaline op hout gaat inderdaad niet, dan kan het gaan breken.


Oke, wij hebben overal gevraagd en verteld dat we een houten ondervloer hebben. Wel nieuwe osb platen, maar ze zeggen allemaal steeds gelijk; dan kan je geen pvc plakken.

Een paar zeggen dat click wel kan. Een ander zei dat ook, kwamen we terug voor een vloer en toen zei hij dat mensen altijd terugkomen van click pvc op hout.

Ik vind die plak pvc ook best dun. En eerlijk leek het mij wel mogelijk bij los gaan door enige beweging dat je die juist makkelijker weer hersteld/vastplakt tegenover click.

Click zouden de randjes brokkelen/breken bij evt beweging van een ondervloer.

Zag ook hele dikke plak pvc tegels. Zagen er erg mooi uit

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:49

superpony schreef:
Sem_ schreef:
Hier afgelopen week pvc laten plakken (met een mdf ondervloer, egaline ging helaas niet). De vloer is van het merk Moduleo. Het ziet er heel netjes uit. De planken hebben nerven en zijn gevarieerd. Het voelt zeker niet hard of vervelend aan op sokken. Ik ken meerdere mensen met een pvc vloer en die zijn er heel blij mee. Eerder heb ik hout, tegels en vinyl gehad. Hout was mooi, maar ik was altijd bang om het vies te maken. Tegels vond ik persoonlijk niks... Koud, maakte veel geluid en ze zagen er snel vies uit. Het vinyl was helemaal niks. Deukt al in als je er naar kijkt. :+ Parket heb ik geen ervaring mee, maar pvc hoeft er imo zeker niet goedkoop uit te zien.


Wij zijn bij meerdere zaken geweest en die zeggen allemaal gelijk; pvc plakken op houten ondergrond kan niet.
Zelfs click komen ze wel problemen tegen door licht bewegen. Baal er enorm van, maar heb ook geen zin om straks alles er weer uit te moeten halen.

Wat betreft keramisch parket wat ik genoemd zie worden. Wij hadden dat 9 jaar geleden gekozen voor de badkamer en het toilet. Liep echt door vanaf laiminaat en iedereen vond het heel echt en mooi. Was ontzettend duur en hele zware kwaliteit. Niet teveel nodig, dus kon wel.
Maar een keer iets laten vallen en gat erin.

Nu hebben wij een kapsalon gehad met plavuizen en viel ook weleens wat, werd zwaar belopen, maar nooit problemen mee. En dat was echt lang niet zo duur en zware kwaliteit als het keramisch parket.


turtlelito schreef:
Wij hebben parket, met vloerverwarming (kan makkelijk, wel opstookprotocol volgen). Echt hout dus, i.v.m. grote zware hond gekozen voor goed behandeld. Ik snap echt de huidige PVC trend niet (maar goed, dat heb ik ook met kunststof kozijnen met houtnerf). In andere gedeelten van het huis hebben we tegels, werkt even goed. Het parket is heerlijk aan de voeten (zeker i.c.m. vloerverwarming), dempt geluid en geeft zo'n sfeer! Wij hebben een vloer van https://www.hollandschevloeren.nl, de versie die wij hebben verkopen ze alleen niet meer, maar die is robuust en voorzien van een harde toplaag.


Heeft natuurlijk ook met onderhoud te maken. Wij hebben nieuwe kozijnen en gekozen voor kunststof en buiten houtnerf inderdaad. Ik vind het nog steeds niet mooi, maar het is net even iets beter bij een 100+jr oud huis dan glad.
We hoeven het niet meer te schilderen, dus scheelt ons gewoon onderhoud. Dat is met een houten vloer net zo natuurlijk.
En een stuk kwestbaarheid. Mijn broer zat in een rolstoel en dan moet je nadenken over de vloer. Als ik straks een rollator nodig heb en evt een rolstoel, vind ik makkelijk schoonmaken ook fijn. Op hout zie je echt meer, zeker als je dingen laat liggen, vochtige dingen etc.

Als je dieren hebt, zou ik ook nadenken en kijken. Het moet goed schoon te maken zijn en niet snel beschadigen, maar je wil ook niet dat ze de hele tijd uitglijden.

In laminaat zit ook wel echt verschil qua geluid. Ondervloer, isolatie, toplaag, je meubels, alles maakt verschil in geluid.


Ja, dat snap ik natuurlijk wel. Ik heb boven zelf ook kunststof kozijnen met houtnerf laten installeren, ook vanwege onderhoud/gemak. Maar ze moeten niet beweren dat je het verschil niet ziet, want hoewel we een hele goede kwaliteit hebben zie je toch echt het verschil (juist omdat het zo egaal mooi blijft :D ). Van de goedkopere soorten pvc vloeren vind ik dat je ze dan gewoon niet op hout moet willen laten lijken als ze dat in de verste verte niet doen (maar ook daar geldt: is mijn mening/smaak he, als de eigenaren van de vloer er dolgelukkig mee is: vooral doen!).

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:54

Wat apart, wij hebben het ook gewoon door een goed bekend bedrijf laten plaatsen. Zij gaven aan dat bij ons egaliseren niet gaat, omdat dat op den duur gaat breken, maar mdf op het hout en op de mdf de pvc plakken was geen probleem. Click pvc werd ons ook afgeraden.

Even een stukje gekopieerd van internet, dit hebben ze bij ons gedaan (weet niet precies of het om Jumpax Nature gaat, maar iets in die trant):
Als uw basisvloer van hout is, dan is het niet mogelijk om deze te egaliseren. Dit betekent dat we moeten werken met een speciale ondervloer, bijv. Jumpax Nature. Deze speciale ondervloeren zorgen ervoor dat onregelmatigheden worden weggenomen en de PVC stroken en tegels ook prima verlijmd kunnen worden. Een stabiele basis voor uw nieuwe vloer en het reduceert ook nog het loopgeluid.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:38

Turtlelito, Ja, dat vind ik ook hoor. Ik vind onze kozijnen nog steeds niet mooi. Eigenlijk heel erg spijt, maar hopelijk zijn we er later blij mee als we er geen omkijken naar hebben.

Qua vloer had ik ook altijd zoiets van; waarom die nep hout print. Maar ja, wat moet je er anders van maken? Dan wordt het effen??
Ik was zondag behang uitzoeken en vind heel veel erg nep, maar ja. Het gaat toch om hoe het overkomt denk ik. En niks op de muur of vloer is ook niet veel.


Sem_ schreef:
Wat apart, wij hebben het ook gewoon door een goed bekend bedrijf laten plaatsen. Zij gaven aan dat bij ons egaliseren niet gaat, omdat dat op den duur gaat breken, maar mdf op het hout en op de mdf de pvc plakken was geen probleem. Click pvc werd ons ook afgeraden.

Even een stukje gekopieerd van internet, dit hebben ze bij ons gedaan (weet niet precies of het om Jumpax Nature gaat, maar iets in die trant):
Als uw basisvloer van hout is, dan is het niet mogelijk om deze te egaliseren. Dit betekent dat we moeten werken met een speciale ondervloer, bijv. Jumpax Nature. Deze speciale ondervloeren zorgen ervoor dat onregelmatigheden worden weggenomen en de PVC stroken en tegels ook prima verlijmd kunnen worden. Een stabiele basis voor uw nieuwe vloer en het reduceert ook nog het loopgeluid.


Ik zag die onderplaten inderdaad. Maar onze vloer is geheel osb en strak. Is ook van onderaf goed geisoleerd.

Denk dat kwaliteit en wie het legt ook een enorm verschil kan maken. Veel klachten zullen ook komen na slecht leggen of de goedkopere soorten.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Parket vs PVC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:26

Ik vind houten kozijnen ook veel mooier, maar telkens als ik weer duizenden euro’s neerleg voor het schilderwerk denk ik toch ‘waren ze maar van kunststof’ :')