Een nieuwe telefoon... zucht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Een nieuwe telefoon... zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:42

Ik heb eigenlijk altijd Huawei gehad, maar afgelopen jaar toch overgestapt ivm Google apps. Ik heb nu de iPhone SE 2020. Hele fijne telefoon en goede camera. Niet te duur ook.

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:46

Samsung Galaxy S10
Mooi formaat, handig in gebruik en goede camera's.
En betaalbaar :D

Toushie

Berichten: 7269
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:06

Na jaren Samsung heb ik nu een oneplus Nord. Goede batterij duur. Simpel in gebruik. Niet te duur. En goede camera.

Oppo ben ik minder te spreken over , loopt vaak vast (wellicht maandag morgen product)

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:38

Wie heeft er ervaring met refurbished telefoons en hun levensduur?

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:46

lizy29 schreef:
Wie heeft er ervaring met refurbished telefoons en hun levensduur?


Die hebben een nieuwe accu gekregen dus moeten even lang meegaan als hun nieuwe broertjes en zusjes.
Verder hangt dat natuurlijk af van het merk en type. Maar meestal niks mis met refurbished toestellen.

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Een nieuwe telefoon... zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 10:20

Jeetje, bedankt voor jullie suggesties :D Ik heb weer wat te doen op deze zondag, haha. Ik ga rustig alle toestellen even bekijken.

Mijn vriend heeft een Huawei P30 pro, en die is er laaiend enthousiast over. Ergens wil ik weer een iPhone, maar ik weet ook dat mijn oude iPhone na elke update slechter werd :+ ... Lastig.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:26

Ik heb al jaren Samsung dus daar stap ik niet gemakkelijk meer van af...
Momenteel gebruik ik de S10. Mooi formaat, en heel fijn in gebruik.

De agenda gebruik je via je samsung of je Google account en kun je daardoor dus synchroniseren met de agenda op je andere apparaten zoals laptop/tablet etc. Daarbij kun je met kleurtjes veel aangeven wat voor mij een mooi overzicht geeft.

De foto's die deze telefoon maakt zijn echt geweldig. Er zijn 3 camerastanden; groothoek, gewoon en ingezoomd. Daar maak je echt mooie foto's mee. Ik fotografeer veel en als ik de natuur in trek dan hoef ik mijn spiegelreflex niet meer mee te nemen voor de landschapsfoto's want dat red ik met mijn telefoon heel goed.

Accu houdt het lang vol, ligt er natuurlijk een beetje aan wat je er mee doet, als ik hem een ochtend intensief gebruikt heb dan zit ie zo op 50%, maar in principe gaat ie met normaal gebruik de hele dag mee en hoef ik hem alleen 's nachts maar op te laden.

Opslag is groot genoeg, staan ontzettend veel foto's en apps op maar heb nog nooit de melding gekregen dat hij vol zou zitten.

Het scherm is wat gevoelig voor barsten als je hem laat vallen, maar met een goede case (ik gebruik de tough cases van Burga) voorkom je dat eigenlijk al.

Fijn pluspunt; hij is waterdicht. Mijn moeders heeft de hare al een paar keer in de wc laten vallen en hij werkt nog steeds :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:59

xoranlover schreef:
Ik ben zelf van de iphone en kan echt niet overweg met android maar mijn vriend heeft een xiaomi. Die draait op android maar heeft wel veel weg van de iphone. Niet duur, goede camera en de batterij gaat lang mee.


Ik zou zelf geen Xiaomi meer nemen, maar misschien heb ik gewoon pech. Ik weet niet welk type ik heb, het is een relatief kleine, stofdichte telefoon met goede batterij en redelijk goede camera voor <€300,-.

Er zit een Android-skin op waar ik wel aan moest wennen en de mijne loopt vanaf het begin al regelmatig vast. -O-

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:10

culaccino schreef:
xoranlover schreef:
Ik ben zelf van de iphone en kan echt niet overweg met android maar mijn vriend heeft een xiaomi. Die draait op android maar heeft wel veel weg van de iphone. Niet duur, goede camera en de batterij gaat lang mee.


Ik zou zelf geen Xiaomi meer nemen, maar misschien heb ik gewoon pech. Ik weet niet welk type ik heb, het is een relatief kleine, stofdichte telefoon met goede batterij en redelijk goede camera voor <€300,-.

Er zit een Android-skin op waar ik wel aan moest wennen en de mijne loopt vanaf het begin al regelmatig vast. -O-


Oh dat is balen. Ik heb echt geen idee welke mijn vriend heeft maar mij vader en broertje hebben die ook vinden die super fijn. Het is en blijft toch een persoonlijk iets. Ik heb al jaren iphone en ben daar zeer blij mee. Maar ik kan me echt heel goed voorstellen dat mensen iphone helemaal niks vinden.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Een nieuwe telefoon... zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:13

oppo a5 nu, top ding

SimoneX

Berichten: 430
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Een nieuwe telefoon... zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:20

Ik heb nu sinds een paar maanden een Oppo A72 en ben er super tevreden over! Wat ik vooral belangrijk vond was de lange batterijduur en dat heeft hij zeker. Maakt ook mooie foto's ♥️

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:21

Ik heb momenteel de iPhone 11 Pro Max en hiervoor de 8Plus gehad. Voor mij persoonlijk is de camera altijd belangrijk en een wat groter formaat, waardoor de 8Plus bv echt perfect was voor mij en de 11 Pro Max nu ook. Aangezien je van iPhone komt en weet hoe hij is qua ‘simplistisch’ gebruik zou ik de 8Plus echt kunnen aanraden of de 11 pro Max als je budget wat hoger is.

Eventueel voor een refurbished kijken. Daar kun je iig nog een beetje mee besparen dan bv, afhankelijk van wat je budget is :)

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:36

cursebreaker schreef:
Ik heb momenteel de iPhone 11 Pro Max en hiervoor de 8Plus gehad. Voor mij persoonlijk is de camera altijd belangrijk en een wat groter formaat, waardoor de 8Plus bv echt perfect was voor mij en de 11 Pro Max nu ook. Aangezien je van iPhone komt en weet hoe hij is qua ‘simplistisch’ gebruik zou ik de 8Plus echt kunnen aanraden of de 11 pro Max als je budget wat hoger is.

Eventueel voor een refurbished kijken. Daar kun je iig nog een beetje mee besparen dan bv, afhankelijk van wat je budget is :)


Mee eens, ik heb mijn 11ProMax nu anderhalf jaar en merk niks van achteruitgang. Gebruik hem heel intensief.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:59

Hier een iPhone 12 Pro! Wel duur maar echt een heerlijk toestel. Mooie foto’s, batterij gaat lang mee en omdat je al apple hebt kan je alles zo omzetten :D

Roosje01

Berichten: 10725
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:38

Primavera schreef:
One plus Nord :) super fijne telefoon!


Ik ben na 10 jaar iphones overgestapt naar deze en tot nu toe bevalt die prima 128gb 4 camera’s en 2 front camera’s van hoge kwaliteit. Batterij gaat de hele dag mee en laad super snel op, in half uur en betaalbaar. Iphone is echt te duur geworden dus moest overstappen naar iets anders.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Een nieuwe telefoon... zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:42

Iphone Xr, is nu niet meer zo duur en toch nog een fijn toestel.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:43

michelle___ schreef:
Mijn vriend heeft een Huawei P30 pro, en die is er laaiend enthousiast over. Ergens wil ik weer een iPhone, maar ik weet ook dat mijn oude iPhone na elke update slechter werd :+ ... Lastig.


Uiteindelijk heb je dat helaas met alle telefoons :( Daarom wel belangrijk om een wat nieuwer model te kiezen, die blijven langer meegaan met de updates.

Ik zag een aantal mensen de Iphone SE aanraden. Dit is welliswaar een wat betaalbaarder optie qua iphone, maar zeker geen groter formaat.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:46

Ik ben vorig jaar overgestapt van iPhone naar Samsung. Ik dacht altijd dat ik niet over weg kon met Samsung omdat het zo anders is als iPhone. Ik moet zeggen dat ik de Samsung een stuk fijner vind in gebruik. Batterij laat snel op en gaat lang mee, de telefoon is snel en de camera is goed.

Ik heb de Samsung galaxy s20 plus, dit is dus ook een groter model.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:47

One plus heeft fijne telefoons met een prima camera.

Samsung heeft over het algemeen ook goede camera's, maar ik ben niet weg van de rest van de samsungtelefoons.

Ik heb zelf een LG V40. LG heeft ook fijne camera's (en op de telefoon al diverse camerainstellingen en -functies waar je dus geen app voor nodig hebt). Daarnaast gaat LG bij mij ook goed door qua geheugen/batterijduur/gebruiksvriendelijkheid.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:48

Ik heb jaaaaaaaren samsung. Nu de note10+, maar volgende week woensdag stap ik over op de Iphone 12 Max Pro!

Ben alleen nog aan het uitzoeken hoe ik de whatsappgeschiedenis over krijg dit zou met een programmaatje moeten lukken..

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:51

Ik heb een Huawei p30 pro, nu 2 jaar oud. Ben naar Huawei overgestapt nadat ik jaren Samsung heb gehad en toen wel genezen was, slechte telefoon, veel uitvallen, niet meer willen opladen enz enz. Huawei altijd erg goed bevallen. Ook de p30 pro erg tevreden over, nog altijd! Heel fijn, goed toestel met een erg goede batterij en camera en gewoon ook een erg mooi toestel.

Nou mocht ik ook net een nieuw toestel uitzoeken, maar moet, zeggen dat dit de 1e keer in mijn abonnement geschiedenis is dat ik niet al een half jaar van tevoren ernaar uit zie om een nieuw toestel uit te mogen zoeken :+ dus dat zegt wel wat over de p30 pro!

Wat ik veelal hoorde, ben in verschillende zaken geweest, dat het toestel wat ik nu heb echt een hele goede is, en zelfs haast hier en daar beter dan de nieuwste modellen die van andere merken pas zijn uitgekomen.
Onder ander de batterij (mijne houd het makkelijk 1.5 dag uit bij relatief veel gebruik, dus minder gebruik nog langer.) en de Leica camera schijnen toch echt ontzettend goed te zijn.
Maar het is toch jammer van dat gedoe tussen Google en huawei, en het feit dat je gewoon geen updates meer krijgt op den duur.

Uiteindelijk ging het tussen de nieuwste Samsung en de oppo find x3 neo. Na mijn ervaring met Samsung, en het feit dat ik vind dat je daar toch veel ook vd naam betaald is het de oppo find x3 neo geworden.

Kwa menu, besturing enz wel een beetje vergelijkbaar met de Huawei, zit weinig verschil tussen. Ik vond Samsung > Huawei meer wennen.
Ik moet zeggen dat, ookal heb ik de oppo nu liggen, ik nog wel mijn Huawei gebruik. Ik ben er nog altijd niet helemaal over uit, maar de oppo al wel half geïnstalleerd, en hij lijkt goed. Mooi scherm en gebruiksvriendelijk.
De batterij zal zich moeten gaan bewijzen, die schijnt helaas toch wel een tandje minder te zijn dan de Huawei begreep ik.

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:43

Afbeelding

Als je twijfelt of je een hele goede camera wilt...
Die is met de Samsung s21.
Deze is van gister.

Afbeelding

En deze van net.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:51

lizy29 schreef:
Wie heeft er ervaring met refurbished telefoons en hun levensduur?

Ik. Jaren refurbished iphones gehad en als ik wat anders wilde, schoof ik ze door naar mijn dochters. Dat gaat prima.
Afgelopen najaar heb ik mijn eerste nieuwe iphone gekocht, een SE 2020 en wat al eerder gezegd is: ben er erg blij mee.