Badkamer schoonmaken

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
veneri
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-01-11

Badkamer schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-21 10:28

Ik ben het afgelopen jaar ziek geweest met allerlei lichamelijke klachten. Huishouden ging dus met de franse slag en badkamer is in geen maanden meer schoongemaakt.
Nu heb ik de badkamer gedaan met HG anti schimmel vocht en weerplekken reiniger en hij is weer als nieuw.
Alleen op de ramen bkijft na schoonmaken wat kalk zitten.

Waarmee maken jullie de badkamer schoon (normaal onderhoud zeg maar)en ook de ramen in de badkamer? We hebben een inloopdouche en de ramen zitten bij douche kant.

Is er een alles in 1 product tegen kalk,schimmels etc, wat makkelijk en goed werkt? Geen azijn ofzo. Liefst een spray.


belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:53

veneri schreef:
Ik ben het afgelopen jaar ziek geweest met allerlei lichamelijke klachten. Huishouden ging dus met de franse slag en badkamer is in geen maanden meer schoongemaakt.
Nu heb ik de badkamer gedaan met HG anti schimmel vocht en weerplekken reiniger en hij is weer als nieuw.
Alleen op de ramen bkijft na schoonmaken wat kalk zitten.

Waarmee maken jullie de badkamer schoon (normaal onderhoud zeg maar)en ook de ramen in de badkamer? We hebben een inloopdouche en de ramen zitten bij douche kant.

Is er een alles in 1 product tegen kalk,schimmels etc, wat makkelijk en goed werkt? Geen azijn ofzo. Liefst een spray.



Alles in een is er niet. Maar de hg antikalk werkt goed. Bij hardnekkige kalk moet je soms wel een aantal keer doen.

En voorkomen is beter dan genezen. Raampje open om te ventileren em muren droogzwemmen

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:56

Ik heb sinds kort de Kärcher WV5 Premium en ik ben fan! Je sprayt de reiniger op je muur/raam, gebruikt het bijbehorende doekje om het te verspreiden en dan ga je er met het stofzuigertje overheen. Ik maak er ook de ramen van mijn woning mee schoon (daarvoor had ik hem gekocht) en dat gaat echt een stuk sneller nu *\o/* Bijkomend voordeel is ook dat hij helemaal niet zwaar is.

https://www.kaercher.com/nl/home-garden ... vac-s.html

MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:01

belle_boef schreef:
veneri schreef:
Ik ben het afgelopen jaar ziek geweest met allerlei lichamelijke klachten. Huishouden ging dus met de franse slag en badkamer is in geen maanden meer schoongemaakt.
Nu heb ik de badkamer gedaan met HG anti schimmel vocht en weerplekken reiniger en hij is weer als nieuw.
Alleen op de ramen bkijft na schoonmaken wat kalk zitten.

Waarmee maken jullie de badkamer schoon (normaal onderhoud zeg maar)en ook de ramen in de badkamer? We hebben een inloopdouche en de ramen zitten bij douche kant.

Is er een alles in 1 product tegen kalk,schimmels etc, wat makkelijk en goed werkt? Geen azijn ofzo. Liefst een spray.



Alles in een is er niet. Maar de hg antikalk werkt goed. Bij hardnekkige kalk moet je soms wel een aantal keer doen.

En voorkomen is beter dan genezen. Raampje open om te ventileren em muren droogzwemmen

:')

Hier ook 2 favoriete spuitbussen van HG, anti schimmel en anti kalk. Regelmatig bijhouden.. Wij hebben een heel oude douche dus echt schoon komt die niet meer, maar binnenkort een nieuwe en dan ga ik het wel strakker bijhouden.

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:02

gewoon met een sopje met wat bleek.
ik neem alles af,kalk op de muren even met wat antikal insprayen, met een spons er overheen en afspoelen.
even de kranen nawrijven met een droge doek

jiehaaa

Berichten: 5057
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:11

belle_boef schreef:
Raampje open om te ventileren em muren droogzwemmen


Ik zeg doen!!! Deden ze in 1920 ook met vloeren. En met kinderen op vloeren.

Afbeelding

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Badkamer schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:23

Azijn.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Badkamer schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:34

Bleek, HG badkamer reiniger en Antikalk. En dan de badkamer helemaal leeghalen en afspuiten met de douchekop. :P

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41341
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:45

veneri schreef:
Ik ben het afgelopen jaar ziek geweest met allerlei lichamelijke klachten. Huishouden ging dus met de franse slag en badkamer is in geen maanden meer schoongemaakt.
Nu heb ik de badkamer gedaan met HG anti schimmel vocht en weerplekken reiniger en hij is weer als nieuw.
Alleen op de ramen bkijft na schoonmaken wat kalk zitten.

Waarmee maken jullie de badkamer schoon (normaal onderhoud zeg maar)en ook de ramen in de badkamer? We hebben een inloopdouche en de ramen zitten bij douche kant.

Is er een alles in 1 product tegen kalk,schimmels etc, wat makkelijk en goed werkt? Geen azijn ofzo. Liefst een spray.

Je kan wel geen azijn willen, maar dat is toch wat t beste werkt, azijn :o.

In een spuitbus, sprayen en boenen maar. Ik maak de azijn eerst warm in de waterkoker (win-win), meurt als de ziekte, maar de kalk verdwijnt als sneeuw voor de zon :).

Suzanne F.

Berichten: 48960
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:55

Ik heb verschillende flessen voor de badkamer. Witte reus, HG, Antikal. Die van Dasty schijnt ook goed te zijn maar ik maak eerst deze op.
Azijn vind ik echt vies ruiken dus gebruik ik liever niet. Werkt wel trouwens.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:57

jiehaaa schreef:
belle_boef schreef:
Raampje open om te ventileren em muren droogzwemmen


Ik zeg doen!!! Deden ze in 1920 ook met vloeren. En met kinderen op vloeren.

[ [url=m/g47KAF.jpg]Afbeelding[/url] ]


_/-\o_ :')

MyWishMax

Berichten: 25059
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:00

Suzanne F. schreef:
Ik heb verschillende flessen voor de badkamer. Witte reus, HG, Antikal. Die van Dasty schijnt ook goed te zijn maar ik maak eerst deze op.
Azijn vind ik echt vies ruiken dus gebruik ik liever niet. Werkt wel trouwens.


Hier werkte die van witte reus het beste, maar die kan ik nergens meer krijgen. Antikal werkt hier niet fijn genoeg, dus ik ben ook op zoek naar een fijne.

Ik gebruik zelf azijn, maar de schoonmaker mag dat niet gebruiken dus daarvoor zoek ik wat anders.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 17-04-21 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Wistaire

Berichten: 264
Geregistreerd: 05-12-10

Re: Badkamer schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:03

Hier toch ook azijn, in de meeste schoonmaak sprays/flessen zit bleek. Dat verwijderd de kalkaanslag niet maar maakt het alleen maar wit zoodat het niet zo opvalt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:04

Wistaire schreef:
Hier toch ook azijn, in de meeste schoonmaak sprays/flessen zit bleek. Dat verwijderd de kalkaanslag niet maar maakt het alleen maar wit zoodat het niet zo opvalt.

Ik heb zwarte tegels. :')

Maar ik heb sowieso geen last van kalk op mijn vloer. Gebruik antikalk alleen op mijn kranen.

veneri
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Badkamer schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-21 12:32

Hoe vaak maken jullie badkamer schoon? En maken jullie ook na iedere keer douchen alles droog?of is goed ventileren na het douchen voldoende?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Badkamer schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:47

De wastafel, wc en vloer doe ik elke week. Maar ik woon alleen en ben sowieso al een dag of 2 per week niet thuis. Daarbij douche ik vaak in minder dan 5 minuten. :P

Echt goed met bleek en schrobben etc doe ik veel te weinig. Maar normaliter eens per maand / twee maanden. Als iets echt vies is haal ik er wel een doekje overheen. Ik spuit na het douchen altijd alle zeepresten nog even weg en droog ik de vloer met een trekker.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41341
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:03

veneri schreef:
Hoe vaak maken jullie badkamer schoon? En maken jullie ook na iedere keer douchen alles droog?of is goed ventileren na het douchen voldoende?

Ik schrob de badkamer maandelijks uit. Wekelijks wel stof weghalen en een doekje door t sanitair. Wij hebben het badkamerraam standaard op de ventilatiestand, dat vind ik voldoende, ik heb geen zin iedere keer na het douchen alles droog te maken :+.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Badkamer schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:06

Bij mij is het ook meer dat ik anders steeds natte sokken krijg als ik naar de WC ga. _O-

veneri
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Badkamer schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-21 13:11

dank voor alle tips. toch wel veel goede ervaringen met azijn zo te lezen.... vind t alleen zo stinken!
maar na het douchen alles even droogtrekken en dan ventileren en 1x per week inspuiten met azijn en afnemen zou voldoende moeten zijn tegen zeep/kalk etc?
uiteraard wanneer het vuil is een soppie erdoor verder.

dat HG spul wat ik nu gebruikt heb heeft zijn werk goed gedaan en wil het nu graag goed bijhouden.
wat een bende die HG, ik denk dat ik het over 3 dagen nog ruik en in mn longen voel!

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:12

Eens per 2 weken word mijn badkamer helemaal schoongemaakt door mijn schoonmaakster.

Zelf doe ik nog wel 1x per week de stofzuiger en doekje erdoor ( voornamelijk de wastafel / spiegel / stof weghalen)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Badkamer schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:12

Ik vind spiegels zo'n crime. Ik kan dat nooit netjes doen. %)

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41341
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:25

veneri schreef:
dank voor alle tips. toch wel veel goede ervaringen met azijn zo te lezen.... vind t alleen zo stinken!
maar na het douchen alles even droogtrekken en dan ventileren en 1x per week inspuiten met azijn en afnemen zou voldoende moeten zijn tegen zeep/kalk etc?
uiteraard wanneer het vuil is een soppie erdoor verder.

dat HG spul wat ik nu gebruikt heb heeft zijn werk goed gedaan en wil het nu graag goed bijhouden.
wat een bende die HG, ik denk dat ik het over 3 dagen nog ruik en in mn longen voel!

Ik gebruik natuurazijn, die vind ik persoonlijk minder stinken dan schoonmaakazijn met zo'n geurtje erdoor :+.


MarlindeRooz schreef:
Ik vind spiegels zo'n crime. Ik kan dat nooit netjes doen. %)

Spiritus :j. Daar doe ik het mee, ontvet heel goed en droogt streeploos op.

Anna79

Berichten: 3370
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:27

MarlindeRooz schreef:
Ik vind spiegels zo'n crime. Ik kan dat nooit netjes doen. %)


Na-wrijven met keukenrol is de truc!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Badkamer schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:28

Spiritus mag op het lijstje met dingen die ik ga halen. :j

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41341
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:31

MarlindeRooz schreef:
Spiritus mag op het lijstje met dingen die ik ga halen. :j

En dan het beste nadrogen met een doek van brillendoekjesstof. Als je me snapt :+.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, Hannanasjuh, hooi, Ladyson, lastig, lina1998, Utixo en 13 bezoekers