Welke videocamera?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vingino99
Berichten: 86
Geregistreerd: 16-11-18

Welke videocamera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 21:45

Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een videocamera die geschikt is voor de paardensport. Ik vind het zelf altijd erg fijn om mijn trainingen terug te kijken en laat mijn moeder ook regelmatig stukjes training filmen. Nu vind ik de kwaliteit met een smart Phone toch tegenvallen zodra je een filmpje op instagram of facebook zet ( wat natuurlijk logisch is ) Weet een van jullie toevallig een leuke videocamera die ik hiervoor zou kunnen gebruiken? Budget maakt niet zoveel uit. Ik spaar liever iets langer door voor een goede :)

Alvast bedankt :)

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31310
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welke videocamera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:07

TAO -> HTT

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke videocamera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:11

Ik film met mijn fotocamera op 4K.
Kan ik mooi beide.
Panasonic fz300, flinke zoom er op.

Van die combi zijn er tegenwoordig al heel veel te vinden.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke videocamera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:18

Zoek je een camera die je puur en alleen langs de bak wil zetten? Of wil je hem bv ook kunnen gebruiken als helmcam, of als videocamera voor andere doeleinden/vakantiefilms enzo, of ook als fotocamera?

Pixio heeft camera's die je kunnen volgen in de bak, om trainingen vast te leggen.
Een GoPro heeft een wijde lens, kan prima gebruikt worden om trainingen vanaf de bakrand vast te leggen, ook in slecht weer, en kun je ook gebruiken als helmcam of voor vakantiefilmpjes maar heeft wel altijd dezelfde wijde beeldhoek.
En dan heb je nog gewone foto/filmcamera's of camcorders waarmee je ook kan zoomen en die je dus naast het filmen van trainingen ook meer als creatieve filmcamera of als fotocamera kan gebruiken.

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:24

Ik heb een SONY HDR-CX625. Dit is een iets ouder model en dus ook 2ehands te krijgen. Ik heb 'm gekocht omdat je er ook een microfoon (en dus ook een draadloze microfoon als je er éentje met een ontvanger hebt) en koptelefoon op kan aansluiten. E ook omdat je hem met een app op je smartphone op afstand kan bedienen.