Samsung S21

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: Samsung S21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:04

Voor diegene die de S21 al binnen hebben, bevalt de telefoon? :D

Ik ben nog steeds aan het dibben. Ik baal echt heel erg dat de waterfall edge niet langer een optie is voor de S21/S21+. De Ultra is me echt te groot en te duur. Op dit moment is het echt S21 of S20 waar tussen ik kijk, beide zijn sowieso een upgrade vanaf mijn S8.

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:22

Hij bevalt mij prima!
Moet alleen wennen dat, om bij mijn apps te komen, ik omhoog moet ipv opzij :')

Straww_

Berichten: 1539
Geregistreerd: 27-12-10
Woonplaats: Midden van het land

Re: Samsung S21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:41

Ik heb op dit moment nog de S10 en overweeg de S21 (de 'gewone') aan te schaffen. Begrijp ik de volgende conclusies nou goed?
- Geen aparte audio ingang meer, oordopjes met draad gebruiken dezelfde ingang als je oplader
- Wel oplaadkabel, maar geen stekker
- Geheugen niet meer uit te breiden met micro SD kaartje
- Plastic achterkant ipv glas
- Geen edge scherm meer

Als dat zo is zijn het allemaal geen onoverkomelijke problemen, maar wel iets (voor mij) om bij stil te staan :)

Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: Samsung S21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:57

Van de S21 is de achterkant van 'glastic' een soort combinatie van plastic en glas als ik de reviews moet geloven. De S21+ en de Ultra hebben wel een glazen achterkant.

Voor de rest zijn je conclusies juist. En het ontbreken van het edge scherm is precies wat mij nog doet twijfelen.

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Samsung S21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:09

Ik zit de S21 juist te overwegen door het gebrek van het edge scherm. Ik heb dat ding nooit gebruikt en het zit me soms zelfs dwars als ik een spelletje doe in landscape mode. Moet mijn telefoon dan echt heel spastisch vasthouden om niet per ongeluk het scherm ergens anders aan te raken. Ik ben persoonlijk ook wel fan van het "chocolate tablet" idee.

Hier de overstap aan het overwegen van de S10 naar de S21 (wellicht de plus). Headphone jack is geen punt, ik heb een bluetooth koptelefoon. Edge scherm weg ben ik dus juist blij mee. Geheugen wil ik dan wel een flink basisgeheugen hebben i.v.m. muziekopslag, maar gelukkig zijn daar ook opties voor. Dus voor mij rest eigenlijk alleen nog maar de prijs/het maandbedrag om even onderzoek naar te doen.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Samsung S21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:45

wat is een edge scherm ? :o

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Samsung S21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:24

Edge is dat de randjes aan de zijkant naar beneden aflopen. Daar zitten wat extra functies aan, o.a. een balk waar je snel bij meerdere apps kunt bijvoorbeeld. Maar ik gebruik die functie nooit :+

Straww_

Berichten: 1539
Geregistreerd: 27-12-10
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:36

Goldwynn schreef:
Van de S21 is de achterkant van 'glastic' een soort combinatie van plastic en glas als ik de reviews moet geloven. De S21+ en de Ultra hebben wel een glazen achterkant.

Voor de rest zijn je conclusies juist. En het ontbreken van het edge scherm is precies wat mij nog doet twijfelen.


Bedankt! Ik ga er nog eens goed over dubben.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 12:24

xPabloBokt schreef:
Edge is dat de randjes aan de zijkant naar beneden aflopen. Daar zitten wat extra functies aan, o.a. een balk waar je snel bij meerdere apps kunt bijvoorbeeld. Maar ik gebruik die functie nooit :+


Die balk is er op de s21 gelukkig nog steeds want die gebruik ik juist wel heel veel.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Samsung S21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 00:26

Ik heb sinds gisteren de S21 ultra met 512 GB (heb ik zeker genoeg haha)
Ik moet er nog een beetje aan wennen ,kom van Huawei af. Al m'n foto's staan door elkaar nu :+

Batterij valt tegen,vind 'm vrij snel leeg lopen.
Camera even getest vanmiddag van een ruïne, daar wel tevreden over. Afbeelding

Catfish

Berichten: 108
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Samsung S21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 00:56

Ik heb de S21 ultra sinds gisteren. Kom van een S10+. Ben er tot nu toe erg tevreden over, hoewel de accu wat snel leeg is. Maar dat heeft de S10+ ook. Ben vooral erg blij dat de edge is gebleven. Dit is m'n derde edge toestel. Ik zou niet meer zonder willen.

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 07:33

De batterij van de Huawei is zeker beter maar verder ben ik erg tevreden.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Samsung S21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:45

Ik vind het WiFi bereik ook vele malen slechter dan van mijn Huawei. De WiFi valt vaak weg op plekken waar ik met de Huawei geen last van had.

Wilkje
Berichten: 102
Geregistreerd: 20-08-07
Woonplaats: Zuidelijk Flevoland

Re: Samsung S21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:54

Ik was ook erg gek met mijn Huawei P20 Pro....... Vind de S21 prima hoor, maar haalt het, wat mij betreft, echt niet bij mijn Huawei. Door alle geruchten rond Huawei dus overgestapt. Vind dat de batterij heel snel leeg gaat. Als ik m van de draadloze oplader haal (opladen duurt daarop ook heel erg lang), dan is hij na een aantal minuten al een aantal procenten minder zonder dat ik ook maar iets gedaan heb. Maar goed, wellicht moet ik gewoon een beetje wennen.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:08

Wilkje schreef:
Ik was ook erg gek met mijn Huawei P20 Pro....... Vind de S21 prima hoor, maar haalt het, wat mij betreft, echt niet bij mijn Huawei. Door alle geruchten rond Huawei dus overgestapt. Vind dat de batterij heel snel leeg gaat. Als ik m van de draadloze oplader haal (opladen duurt daarop ook heel erg lang), dan is hij na een aantal minuten al een aantal procenten minder zonder dat ik ook maar iets gedaan heb. Maar goed, wellicht moet ik gewoon een beetje wennen.


Ik ben precies vanwege hetzelfde over gegaan om de geruchten.
Het zal vast wat wennen zijn, hopelijk went het snel haha.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Samsung S21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:49

Ik heb een screenprotector besteld en na het op plakken zie ik dat er een kring in zit voor de vinger afdruk scanner.erg vervelend dus want nu zie ik de hele tijd z'n kring ... iemand enig idee waar je er een zonder kan bestellen voor de s21 ultra?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 22:08

ApplePapple schreef:
Ik heb een screenprotector besteld en na het op plakken zie ik dat er een kring in zit voor de vinger afdruk scanner.erg vervelend dus want nu zie ik de hele tijd z'n kring ... iemand enig idee waar je er een zonder kan bestellen voor de s21 ultra?


Uh geen idee maar mijn S21 werd geleverd met screenprotector? En dan de ultra niet? Zou apart zijn? Ik kan bij de camera heel duidelijk een uitsparing zien en die vind ik al irritant :=

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:22

Als je een glazen sp bedoeld kan ik je die van telefoonglaasje.nl aanraden.
Ligt er super mooi op, ziet er niks van, en komt met zon ideale houder waar je je telefoon inlegt zodat je 'm er perfect op krijgt.
En zonder die vreemde uitsparing wat veel idd wel hebben waar dus stof zand etc in gaat zitten.


Hier draadloze oplader van samsung besteld en die laad wel heel vlot op.
Alleen jammer dat je m uit hoesje ervoor moet halen omdat anders te dik is. Maar dat neem ik maar voor lief.

Verder tot zover super tevreden nog over batterij verbruik, gaat hele dag met gemak mee met muziek luisteren.
Camera is erg goed en video mooie stabilisatie wat handig is.
Supersnel opladen is helemaal ideaal.

Alleen van de week had ie wat moeite met scherpstellen met ingezoomd functie..hopelijk was dat gewoon een eenmalig foutje.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Samsung S21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:04

Bedankt voor de tip!

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Samsung S21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:53

Ik heb gister de S21 ultra binnen gekregen. Nu bezig met alles over te zetten. Heb dus nog geen ervaring ermee. Ik zit wel te denken om een hoesje met S pen aan te schaffen. Heeft iemand daar al ervaring mee?

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Re: Samsung S21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 13:31

Hier voor de S21 in violet gegaan. Zo blij dat dit model er in een kleinere maat is dan de versies van de S20...kleine handjes hier.

Moet wel even wennen aan die drie camera's en heb nog niet helemaal door hoe welke te gebruiken.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:32

Ik heb nou dus de s21 ultra. Maar bij meerdere apps springt die meteen weg zodra ik deze open... onder andere bij mijn email. Ik kan dus niet op mijn mail en dat is wel belangrijk voor mij.
Iemand enig idee waar dit door kan komen? Ik word er gek van...

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:46

Afbeelding

Nu had ik dit gevonden en kon ze in sluimer stand zetten. Dat heb ik geprobeerd maar werkte helaas niet. Nu is deze melding ook weer weg...

Edit: ik heb nog wat rond gezocht en de app system webviewer zou deze problemen geven. Ik heb deze app eraf gegooid en het probleem is opgelost!
Laatst bijgewerkt door ApplePapple op 24-03-21 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:55

ApplePapple schreef:
Ik heb nou dus de s21 ultra. Maar bij meerdere apps springt die meteen weg zodra ik deze open... onder andere bij mijn email. Ik kan dus niet op mijn mail en dat is wel belangrijk voor mij.
Iemand enig idee waar dit door kan komen? Ik word er gek van...


Dit was een verschijnsel door de laatste update van webview voor zover ik het begrepen heb. Hier is het opgelost door via de play store de app van android system webview te zoeken en dan op verwijderen te klikken. Alle updates van de app zouden dan verwijderd moeten zijn en dan doen al je apps het in ieder geval weer.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:56

eva1969 schreef:
ApplePapple schreef:
Ik heb nou dus de s21 ultra. Maar bij meerdere apps springt die meteen weg zodra ik deze open... onder andere bij mijn email. Ik kan dus niet op mijn mail en dat is wel belangrijk voor mij.
Iemand enig idee waar dit door kan komen? Ik word er gek van...


Dit was een verschijnsel door de laatste update van webview voor zover ik het begrepen heb. Hier is het opgelost door via de play store de app van android system webview te zoeken en dan op verwijderen te klikken. Alle updates van de app zouden dan verwijderd moeten zijn en dan doen al je apps het in ieder geval weer.


Dat heb ik toevallig net gedaan inderdaad en het is verholpen. Toch bedankt voor je antwoord!