Verschil tussen Google Chromecast en Dongle?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Giolli, Dani, Mjetterd, Sica, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LWDaisy

Verschil tussen Google Chromecast en Dongle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-20 07:23

Hoi,

wij hebben zelf een Google Chromecast.
Mijn stiefpapa zou ook zoiets willen. Ik ben dus aan het scrollen op oa Bol voor zijn kerstcadeau, en kom daar ook de Dongle tegen.

Is er, behalve de prijs, een verschil tussen de twee?
Stiefpapa heeft een GSM van Samsung, en een laptop van Apple. Hem kennende zou hij vooral Youtube filmpjes streamen.

Hij is niet super technisch onderlegd, de kans bestaat dat wij moeten helpen bij het installeren (zeker als de handleiding niet in het NL is), maar het zou wel ideaal zijn dat hij daarna zelf verder kan, zonder hulp nodig te hebben. Om eerlijk te zijn heb ik vrij onlangs nog heel erg gesukkeld met onze CC op dat vlak :+

Iemand die advies heeft?

Complete bosal te koop!
Cap met diamantjes, maat 56 te koop!
Life with Daisy ღ
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 08:12

Je hebt verschillende versies. :=

De oude versie 3:
https://www.coolblue.nl/product/652783/ ... st-v3.html
Deze kun je nemen als je papa niet zo een grote tv heeft en nog geen 4K / Ultra HD aan kan en dus alleen op Full HD (1080p) beeld aan kan.

De verbeterde Ultra HD versie:
https://www.coolblue.nl/product/743204/ ... ultra.html
Deze is handiger als je papa een hele grote tv heeft die ook 4K / Ultra HD aan kan, want deze Chromecast kan wel 4K aan.

De allernieuwste versie:
https://androidworld.nl/reviews/chromec ... -google-tv
Dit is de Chromecast Ultra, maar inclusief Android TV om ook apps te kunnen draaien en met afstandsbediening. Helaas is deze nog niet in NL uit, maar kun je wel in Duitsland kopen voor 70 euro. Dat is dus goedkoper dan de Chromecast Ultra.

Heb zelf mijn oude Chromecast vervangen voor de Chromecast Ultra en wacht nu tot de Chromecast TV in NL uitgebracht zal worden.

Cookies

Re: Verschil tussen Google Chromecast en Dongle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:20

Ik heb ook de Ultra HD versie voor mn 4K TV. Die werkt toch niet heel ingewikkeld?

Come over to the dark side, we have cookies!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-20 11:04

Cookies schreef:
Ik heb ook de Ultra HD versie voor mn 4K TV. Die werkt toch niet heel ingewikkeld?

Ik had vooral issues om mijn gsm (samsung) gekoppeld te krijgen. Heb mijn telefoon uiteindelijk in mijn vriend zijn handen geduwd :+

Complete bosal te koop!
Cap met diamantjes, maat 56 te koop!
Life with Daisy ღ
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie