[VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

[VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-19 09:36

Hallo allemaal,

Met heel veel plezier lees ik alle volg topics over woningen, tuinen en complete boerderijen die verhuisd worden. En toen bedacht ik gisteren opeens: Waarom niet eentje van mijn eigen verbouwing *\o/*

Stiekem zijn we al een heel eind, baal ook dat ik er niet eerder aan gedacht heb -O-
Maar misschien vinden jullie het nog steeds leuk om te kijken wat het was, en wat we er van maken :j
En dan doe ik gewoon alsof we net begonnen zijn :')

We waren op zoek naar een huis op een rustige plek, met een grote tuin en groene omgeving. En liever geen klushuis... Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en zo zijn we geëindigd met een bungalow die gebouwd is in de jaren 70, en waar sindsdien ook niks aan gedaan is.
Het huis werd bewoond door een bejaard stel, wat ook duidelijk te zien is.

Heb wat foto's van Funda om te laten zien waar we zijn begonnen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je kan zien met recht een 'Bejaarde' woning te noemen. Het was even goed lastig om door alle schrootjes, beige tegeltjes en bruine balken heen te kijken. Maar de pui met ramen en openslaande deuren gaf de doorslag, hier konden we wel wat van maken :)

Benieuwd of er mensen zijn die het leuk vinden om mee te kijken, zo ja dan zal ik de volgende serie foto's plaatsen over hoe we zijn begonnen met ontwerpen, en het favoriete deel van mijn vriend: Slopen :')

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3


Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:39

Wat leuk!! Ik ben heel benieuwd wat jullie er van gaan maken (of al gemaakt hebben). Dit is echt precies het soort huisje wat ik al regelmatig heb gezien, en waar ik iedere keer bij denk "ooh daar zou je echt zo iets leuks van kunnen maken!!" Lekker stuk grond ligt er ook omheen!

Ik volg graag! :)

Ik ben trouwens heel benieuwd (als ik het mag vragen) Hoe groot het is? Zo de plattegrond met 3 slaapkamers etc. ziet er nog behoorlijk ruim uit!

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:40

Jaaaaa leuk, ik ben een ster inmiddels in het overal doorheen kunnen kijken... De balken vind ik juist supergaaf, ik zou ze mooi hebben gezandstraald en laten zitten

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:44

Gaaf hoor, ik ben ook erg benieuwd wat jullie ervan kunnen maken!

"You're in denial" 'No I'm not!'

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:48

Ohh ik ben benieuwd! Ik ga volgen

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:50

Altijd leuk deze topics, kom maar op.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

eva1969

Berichten: 4034
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:53

Heel veel potentie hoor, ben benieuwd wat jullie er van aan het maken zijn.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Femke_Tweety

Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:55

Ooh gaaf.

Ik vind het huisje zó al leuk, inclusief oubollige indruk.

Komt helemaal goed als het wat opfrist!


Is dit toevallig in Ophemert?

Santos_05

Berichten: 3069
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:55

Dat wordt een paleisje *\%/*

Wij kochten ook een huis met veel schrootjes, Groene / bruine tegeltjes en bruine deuren. Alles gestript, opnieuw stuccen, licht verven en je herkent het niet terug +:)+

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:56

Ik volg! Wij zitten ook in een groot verbouwhuis met weggemoffelde bejaardensporen zijn we achter gekomen :+

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:58

Oh leuk, het lijkt wel alsof je bij mij om de hoek woont, maar dit soort huizen staat vast op meer plekken :D

Ik snap dat je de pui geweldig vond, maar jeetje, verder ziet het er behoorlijk verwaarloosd uit op deze foto’s :=
Ben benieuwd hoe het er inmiddels uitziet O:)

Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:59

Leuk, ik volg!

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:01

Ik snap volkomen wat je bedoeld met die grote ramen en openslaande deuren! Ik ben heel benieuwd naar wat jullie er van gaan maken!

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-19 10:08

Leuk al die reacties *\o/*

Voor de geïnteresseerden, huisje staat in Oudehaske, Friesland. We zitten ongeveer 50 meter van het Nannewiid, een grote recreatieplas. Lopen langs ons huis ook wat slootjes, wat er voor zorgt dat we onze tuin delen met verschillende eendjes en kikkers :D

Renee_S schreef:
Wat leuk!! Ik ben heel benieuwd wat jullie er van gaan maken (of al gemaakt hebben). Dit is echt precies het soort huisje wat ik al regelmatig heb gezien, en waar ik iedere keer bij denk "ooh daar zou je echt zo iets leuks van kunnen maken!!" Lekker stuk grond ligt er ook omheen!

Ik volg graag! :)

Ik ben trouwens heel benieuwd (als ik het mag vragen) Hoe groot het is? Zo de plattegrond met 3 slaapkamers etc. ziet er nog behoorlijk ruim uit!


Huis stond al een jaar te koop, en was al regelmatig voorbij gekomen in mijn zoek lijstje, maar ik zag het eerst echt niet. Tot mijn moeder het huis zag, en spontaan allemaal Pinterest plaatjes van verbouwde bungalows stuurde, toen begon ik het ook te zien. Maar alle credits naar moeders dus :o
Woon oppervlakte is 96 vierkante meter. Niet heel groot, maar we komen van 60, en voor 2 personen ruim zat :D
Gehele kavel is 650.


tyleysmiley schreef:
Jaaaaa leuk, ik ben een ster inmiddels in het overal doorheen kunnen kijken... De balken vind ik juist supergaaf, ik zou ze mooi hebben gezandstraald en laten zitten


Dat was ook mijn eerst gedachte... Maar het zijn helemaal geen balken, het zijn nep opzet stukken en in het echt ziet het er helaas niet uit :( Wel erg jammer, want ons vorige huis uit 1900 had wel die prachtige balken.

Nog voor de koop rond was ben ik al druk aan het ontwerpen geweest, en heel wat ontwerpen zijn voorbij gekomen, waarbij dit de uiteindelijke keus is geworden (inmiddels wat kleine wijzigingen geweest, maar die komen later:

Oud
Afbeelding
Nieuw
Afbeelding


Zoals je ziet hebben we de muur tussen de 2 slaapkamers die naast elkaar liggen weg gehaald. Hier maken we 1 grote slaapkamer en grote inloopkast van.
De bijkeuken en keuken hebben we omgedraaid. Waar de keuken zat creëren we nu de bijkeuken met achterdeur, en waar de bijkeuken, gangetje en achterdeur zat komt een open keuken.
Daarnaast hebben we de kast die bij de oude keuken hoorde, maar in de badkamer was ingebouwd, gesloopt, zodat de badkamer er een hoekje bij kreeg.

Een boel te gebeuren dus!

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

eva1969

Berichten: 4034
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:16

Dat ziet er uit als een goed plan!

Insta: ArtbyEvaRoeters

WildDreams

Berichten: 2422
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:20

Gaaf! Het plan ziet er goed uit, ik ben benieuwd!
Lijkt me in ieder geval heerlijk licht met die ramen <3


WANDERLUST België - Frankrijk - Duitsland - Engeland - Spanje - Portugal - Slovenië - Italië - Kreta - Kroatië - Turkije - Egypte - Thailand - Zakynthos - Zuid-Afrika - eSwatini

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:24

Mooi plan inderdaad!! 96 meter is toch een mooi formaat met z'n 2en. Wij hebben nu 80, is ideaal hoor met schoonmaken enzo, niet zo achterlijk veel poetswerk :+

Zo'n brede oprit lijkt me ook enorm handig zeg!

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:37

Het is vreselijk. Van dit soort topics krijg dus zelfs ik jeukende vingers.
Wat een enorme verandering. Alle muurtjes die jullie eruit halen kunnen probleemloos eruit?
Je krijgt een schitterende ruime slaapkamer zo!

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

_Roxanne

Berichten: 1059
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:45

Ooh, wat een leuk huis! Wij hebben ook net een huis gekocht dat ik steeds voorbij scrollde op Funda. Leuk hoeveel mogelijkheden zo'n huis dan toch voor je blijkt te hebben als je er bij staat.

Veel succes met de verbouwing! :D

Mag ik vragen hoe/met welk programma je dat ontwerp na verbouwing hebt gemaakt?

Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24
Ninevanck (elite v. For Romace x Münchhausen) drachtig van Nashville Star voor juni '24
Elbria (elite v. Uphill x Ferro)

sas66
Berichten: 628
Geregistreerd: 18-03-15

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:02

Wat een leuk project en klinkt als een geweldige plek. Wij hebben ook ooit een huis gekocht met alleen maar bruin en beige. Zelfs het lampenkapje in het toilet was bruin met beige. Bij elke verfbeurt leek het huis wel groter te worden. Op zich niet erg dat jullie huis niet was opgeknapt/verbouwd. Soms hebben mensen verbouwd maar totaal niet naar jouw smaak en haal je het er alsnog uit, maar ondertussen kun je er wel voor betalen. Leuk om te volgen en te zien wat jullie er van maken. Veel succes!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:08

Leuk project!
Mooi groot voor twee personen (wij komen net uit 86m2 met zijn vijven := )

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Anoniem

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:15

Leuke bungalow!
Ik vind dat veel leuker dan met een trap.
96 klein? Euhh... niet echt toch?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:25

*\o/* gaaf

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:54

Wat leuk! Ik volg, ben benieuwd wat jullie er van maken.

Farah L2 + 20 / M1 + 12 / M2 + 5

koetje28

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:04

ik denk dat je hier een heel mooi paleisje van kan maken :)

mijn bonte koe wat een mazzel dat jij in mijn leven bent gekomen :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: craiester, inge_romeo, marjannuh, Rubio, sjaslique, Stephaniiee_ en 119 bezoekers