Private lease ervaringen!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Private lease ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 18:47

In januari start ik bij een nieuwe werkgever, en die doet niet aan lease-auto's dus na bijna 6 jaar lease te hebben gereden heb ik de overweging genomen om private lease te gaan doen.

Het zorgeloze is mij heel wat waard, snap dat je daar een prijs voor betaald, maar dat is geen issue voor mij.

Ik zit qua werk.km's op gemiddeld 250 per week, en daarnaast ben ik geen enorme globetrotter meer met de auto ( zou eindelijk eens de fiets kunnen pakken :Y) ) doe niet aan koter-transport, het grootste is een tas boodschappen wat erin gaat.

Heb er twee topiques over gevonden, maar allebei al flink wat ouder, dus, the do's & the don't s van private lease;
Welke maatschappij
Welke verzekering
Flexibele kilometers
24-uurs vervangingservice
:list: etc

Ik rij nu een P108, zou het liefst een mini willen, maar dat wordt echt te duur..
Ik google nu elke dag op private lease aanbiedingen, en elke dag staat er wat leukers op, is dat jullie (PV-rijders) ervaring ook?

Es war schön.


lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:55

Wij leasen een Hyundai i20. We hebben een hele goede deal kunnen krijgen. 25000km, 5 jaar contract maar na 1 jaar opzegbaar voor €350 per maand.

Wat dingen die bij mij opkomen:
- Goed letten op het eigen risico bedrag. Dus kosten per schade.

- Wat doen de kosten als je meer of minder rijdt dan de afgesproken kilometers. Wat is de meerprijs per km/ of krijgt je wat terug.

- Wat zijn de verwachtingen bij het inname protocol.

- Looptijd. Kan je opzeggen en vanaf wanneer? Mag je je contract doorgeven aan iemand anders als je dat relevant vindt.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Private lease ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:05

Ik lift hier even mee als het mag. Ik heb wel een leasewagen van de zaak, betaal daar natuurlijk bijtelling voor en een kleine eigen bijdrage. Ik zie alleen steeds aanbiedingen van private lease, waarbij het bijna goedkoper lijkt dan de lease auto van de baas. Ik wordt dan achterdochtig en vraag me af: waar zit het addertje onder het gras. Het aanbod van leasemaatschappijen is ook zo vreselijk groot dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

dorientjuh

Berichten: 7249
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:07

Wij leasen naar tevredenheid via de ANWB; zij hebben goede voorwaarden afgedwongen.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:08

Meeste lease contracts moet je goed naar kijken. Meeste leuke deals zijn 10.000 km per jaar. Nu lijkt dat veel maar is het totaal niet. Voor KMS bij te kopen ben je behoorlijk duur uit. Zou gewoon is rond kijken wat je wilt en dan kan je proef berekening maken. Je hebt ook een eigen risico die best hoog is. Die kan je door 5 euro pm bijv naar beneden brengen.
Ik ben zo blij igv dat ik van me lease auto af ben.

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: Private lease ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:42

Ik PL een Renault Twingo via de Renault garage , 16000 km pj voor 5 jaar zonder eigen risico en alles behalve brandstof inclusief .
Ik betaal net geen 250 p/m heb er na 4 maanden 1 total löss gereden ( niet mijn schuld) werd super opgelost. Binnen 2 weken een nieuwe auto en tot die tijd vervangend vervoer.

mvdbijl

Berichten: 3662
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Private lease ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:46

Let goed op de kilometer regeling, wat als je meer rijd en ze dat ook tussentijds zien, wat als je veel minder hebt gereden? Wat is je eigen risico en, hoe zit het met de bestuurders als je bv met je partner gebruikt maakt van de auto.

Wij hebben 5 jaar een Toyota Auris geleased maar hebben hier niet nogmaals voor gekozen.

Als je zelf een leuke jonge auto kan aanschaffen ben je einde streep toch goedkoper uit.

Straww_

Berichten: 1539
Geregistreerd: 27-12-10
Woonplaats: Midden van het land

Re: Private lease ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:12

Zit al 4 jaar met grote tevredenheid bij JustLease! Daar zit alles bij in, je moet alleen de wegenbelasting (regelen zij) en benzine betalen. Je kan elk kwartaal je kilometers omhoog en omlaag zetten voor een klein bedrag (omlaag = ook minder maandelijks betalen) en je kan je kms verdelen over het jaar. Rijd je dus de ene maand meer kms dan de maand erop, dan maakt dat niks uit. Eind van het jaar wordt gekeken naar het totaal en als je meer hebt gereden, betaal je bij.

Ik vind het erg zorgeloos rijden en vind het gewoon een fijn bedrijf. Maar zou zeker goed rekenen hoeveel kms je nodig hebt en wat voor prijzen daaraan gehangen worden.

"This is what happens when you don't give a Dutch dressage rider the gold medal. Their hockey team gets ANGRY." ~~}>
Kenzo. <3

Cemlys

Berichten: 14937
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Private lease ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:08

Ik lease via een consumentenbond collectief. Erg tevreden over. Is nu mn 3de met deze auto en ik hou ervan die zorgeloosheid. Alles erop en eraan voor wat ik denk een mooie prijs. Ik kan kosteloos en zonder opgaaf van reden na een jaar opzeggen met 3 maand opzegtermijn. Ik lease nu op basis van 25.000km en 60 maand, maar wil hem wat naar beneden zetten. Rij door ander werk een stuk minder.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Private lease ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-20 17:15

Tegen een hele leuke, goede volkswagen polo occasion aangelopen, dus geen PL voor mij!

Es war schön.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: femkepien, haffiefreak, Irene793 en 14 bezoekers