Wat heb jij geleerd van je meubels? (Wat koop je niet meer?)

Moderators: Nala, Mondy, Mjetterd, ynskek, Polly, Ladybird, Giolli, Hanmar, Princesj, Dani

KimD

Wat heb jij geleerd van je meubels? (Wat koop je niet meer?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-20 11:17

Rare titel maar wel iets wat ik me al een paar keer bedacht heb.

Wij zijn langzaam maar zeker onze (echt versleten) meubels aan het vervangen. Daarbij heb ik een aantal dingen geleerd die ik ook nooit meer zou willen.

Zo hebben wij een vrij standaard laag TV-meubel zonder hoge poten en een open voorkant. Met inmiddels vijf honden is dat echt rampzalig, kilo's haar verzamelen eronder, erin en erop. :+ Ons nieuwe meubel is tussen ruim 90cm hoog op 10cm pootjes en helemaal dicht waardoor ik er makkelijker onder kan stofzuigen en de mediabox en PS minder stoffig uitzien.

Ook staat er een open Kallax kast maar de onderste twee lagen zijn leeg vanwege de honden en de bovenste drie lagen zijn meer deco en verzamelprul die stof vreten dan wat anders. Dus de nieuwe kasten zijn wederom op pootjes.

Zo zijn er nog tig dingen die we anders doen en die zullen gaandeweg wel ter sprake komen maar om nou een pagina's lange OP te schrijven is ook weer zowat.

Ik ben benieuwd. :D

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:19

Een bank met losse kussens >;)

Sinds ik in een meubelzaak werk wil ik het al helemáál niet meer. Moet elke dag opkloppen (en dan kom ik thuis en dan kan ik het wéér doen :') ).
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 16-10-20 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:19

Leren meubels... Ik heb een bankstel en een stoel in Art Deco stijl. Ze zijn prachtig en prima te onderhouden, maar het zit voor geen meter meer :')

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:21

Blackbirb schreef:
Leren meubels... Ik heb een bankstel en een stoel in Art Deco stijl. Ze zijn prachtig en prima te onderhouden, maar het zit voor geen meter meer :')

oh ik dacht juist dat leer heel comfortabel was! Ligt het niet aan het model?

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:22

Een bank waar robo stoffie niet onderdoor kan := we hebben hem verhoogd met karton :')

[o]

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:22

Ik vind leer altijd zo plakkerig en koud!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:23

Een oven zonder magnetronfunctie.
Ik wil mijn combi uit m'n vorige appartement terug |(

<3 Mel, mijn stoere OTTB

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:24

Ik heb geleerd mijn honden niet meer op de bank te laten :Y) Ze mogen op bed, hebben een kussen en een bench (twee honden, super klein huis), dus ze doen het er maar mee. Die bank is van mij :))

Verder heb ik lichtelijk spijt van mijn wandkast die tussen mijn bed en het bureau in staat. Als mijn ene hond op bed ligt en snel bij mij wil zijn springt ie namelijk door de kast heen. Ik wacht nog steeds op de dag dat ie dwars door de glazen plaat heen gaat :roll:
(https://www.ikea.com/nl/nl/p/vittsjo-op ... s59902658/)
Neem dus vooral niet een kast met grote gaten :')

@Sinatra, ik ben wel benieuwd waarom? Ik heb juist bewust een kleine oven gekocht ipv een combi omdat ik meer waarde hecht aan de ovenfunctie dan aan de magnetronfunctie. Heb 'm sinds ik 'm heb gekocht (half jaar geleden) ook nog niet gemist.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 16-10-20 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

'Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead.'
-The Doctor

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:25

verootjoo schreef:
Een bank waar robo stoffie niet onderdoor kan := we hebben hem verhoogd met karton :')

omg dit is echt zo'n goede tip!! Ik zie mezelf in de toekomst zeker zo'n ding aanschaffen

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:25

Sintara schreef:
Een oven zonder magnetronfunctie.
Ik wil mijn combi uit m'n vorige appartement terug |(

Wat doe je dan met de magnetron? Die mis ik echt niet

[o]

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:26

PoelieWoelie schreef:

Sinds ik in een meubelzaak werk wil ik het al helemáál niet meer. Moet elke dag opkloppen (en dan kom ik thuis en dan kan ik het wéér doen :') ).

Dit inderdaad _O-
Wij hebben nu een bank met super veel losse kussens. Word er soms helemaal gek van. Het gaat ook allemaal verschuiven. We gaan over een maand verhuizen en ook bijna al onze meubels vervangen. We hebben als eerste een bank besteld met alleen maar vaste kussens :)

Ik ben benieuwd wat voor tips hier nog meer komen want we moeten nog een tv meubel, vloerkleed, raamdeco en eetkamerstoelen uitzoeken. Het vloerkleed word sowieso laagpollig, de tv meubel willen we waarschijnlijk zwevend en stoelen van een velvet achtig stofje.
Laatst bijgewerkt door Queelens op 16-10-20 11:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+9

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:27

Een hoge tafel met barkrukken, klonk als een leuk idee, maar zit waardeloos -O-

Knudd

Ikea Hemnes bedden, wat een slappe ondingen zijn dat als je wat zwaarder bent én héél erg veel draait in bed.
Nepleren bank. Zit voor geen meter, kussens glijden eraf en als je verkeerd op een dekentje zit dan jij ook :+
Laatst bijgewerkt door Knudd op 16-10-20 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Sintara

Vooral eten opwarmen wat ik vergeet op te eten omdat ik afgeleid wordt :P of chocomel opwarmen.. Zoveel makkelijker in een magnetron dan in een pannetje.

Maar ik heb geen plek om een losse magnetron neer te zetten

<3 Mel, mijn stoere OTTB

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:28

Een lichtgrijze bank 8)7

Insta: new.forest.Kieck

KCT´s Kieck
L1+11 L2+6

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:28

Idd een bank met losse kussens. Wat een troep gaat daar tussen zitten en de kussens schuiven altijd naar voren.

Petra_O

Re: Wat heb jij geleerd van je meubels? (Wat koop je niet meer?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:34

Een goedkope bureaustoel als je er veel op moet zitten... Dan liever investeren in een iets duurdere, deze is niet goed instelbaar en de vulling is na een half jaar al dun.

Nothing lasts forever but the earth and sky

[IM] Slaap lekker lieve schat!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:34

Ik vindt dit zo leuk om te volgen :+ :D .

Ik heb 3 jaar geleden mijn woning ingericht en ben dus nog niet toe aan vervanging. Het enige wat ik kan bedenken zijn de stoel poten aan de keuken tafel. Wij hebben een stenen vloer, de stoelen zitten heerlijk, maar de poten gaan niet recht naar beneden zeg maar. Waardoor de nopjes met schuiven er onder weg schuiven.

Ow en de nachtkastjes, we hebben nu gewoon een stoffen blok zeg maar met een glasplaat erop. Je kan niks opbergen, plus je ziet er ALLES op.

brokjes

Re: Wat heb jij geleerd van je meubels? (Wat koop je niet meer?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:36

Een zwarte eettafel denk ik. Vind het best wel ongezellig zo'n groot zwart oppervlakte en je ziet alles op een zwart meubel. Volgende keer kies ik liever wit of hout :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:37

Niobe schreef:

Klopt ja, die dingen hebben wij ook en elke keer denk ik ik ga eraan zitten om te werken aan school. Maar dan zit ik 10 min en ben ik er alweer klaar mee :')
Staat nu kleding te vangen op de slaapkamer.

Wij hadden spijt van onze gehaakte bank in combinatie met kat. Dat werd 1 grote krabpaal.

Run forrest run!!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:38

sanne1992 schreef:
Ik vindt dit zo leuk om te volgen :+ :D .

Ik heb 3 jaar geleden mijn woning ingericht en ben dus nog niet toe aan vervanging. Het enige wat ik kan bedenken zijn de stoel poten aan de keuken tafel. Wij hebben een stenen vloer, de stoelen zitten heerlijk, maar de poten gaan niet recht naar beneden zeg maar. Waardoor de nopjes met schuiven er onder weg schuiven.

Ow en de nachtkastjes, we hebben nu gewoon een stoffen blok zeg maar met een glasplaat erop. Je kan niks opbergen, plus je ziet er ALLES op.

Scratchnomore.nl ! Schijnen ze voor alle soorten poten goede dopjes te hebben.

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:39

Earth schreef:
Niobe schreef:

Klopt ja, die dingen hebben wij ook en elke keer denk ik ik ga eraan zitten om te werken aan school. Maar dan zit ik 10 min en ben ik er alweer klaar mee :')

Wij hadden spijt van onze gehaakte bank in combinatie met kat. Dat werd 1 grote krabpaal.

Super zonde zeg!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:40

Earth schreef:
Niobe schreef:

Haha ik zie die kat al opscheppen tegen de buurtkatten: "Mijn baasjes houden zoveel van mij dat ik een ENORME krabpaal heb gekregen!" :')

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:42

Een leren bank hoeft helemaal niet ongezellig/koud/plakkerig te zijn meer tegenwoordig :)
Afbeelding
Ik ben juist enorm blij met mijn leren bank, hij is zacht maar kan gelukkig tegen kattennagels en het allergrootste voordeel is dat het afneembaar is. Met een doekje kan je in een swipe alle haren er vanaf halen en weet je dat je echt op een schone bank zit, in plaats van op een bank waar allemaal haren in weggestoken zitten. := Onze vorige bank was stof, dat neem ik dus echt nooit meer.

Verder is een te kleine kapstok/schoenopberger echt een irritatie geweest in de vorige woning.
Ohja en we hebben een open kast gekocht, heel leuk als deco maar je kan er niks in opbergen. Ziet er al snel rommelig uit helaas.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:43

PoelieWoelie schreef:

Precies dit, ik was continue de kussens aan het rechtleggen. Van alles geprobeerd om ze op hun plek te houden en niks wat echt handig was. Het bleef rommelig.
Nu heb ik een strakke bank met binnenvering en vaste kussen, zo blij mee: mijn huis ziet er meteen een stuk opgeruimder en rustiger uit.

Verder nooit meer een zware salontafel, heb nu een licht tafeltje wat ik zo kan verplaatsen, ideaal .

Noa! Close to Perfect
Kees! Uit het oog, niet uit het hart
[KS-ITP] Noa en Kees door de lens van Kidding