iPhone agenda koppelen aan Macbook agenda

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

iPhone agenda koppelen aan Macbook agenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 16:57

Hoi,

Ik wil graag de agenda op mijn iPhone synchroniseren met de agenda op mijn Macbook. Nu heb ik in iCloud op beide apparaten aanstaan dat ik mijn agenda graag wil delen, maar nog steeds zie ik niets op mijn Macbook verschijnen als ik het op mijn iPhone zet en andersom.

Ook heb ik gewoon op beide apparaten al mijn agenda's aangevinkt, maar bijvoorbeeld ook nationale feestdagen, maar die komen er op beide apparaten gewoon helemaal niet in te staan.
Op internet kan ik echt niets vinden over dit probleem, want ik heb alles gewoon ingesteld zoals op internet staat dat het zou moeten werken. Gelukkig bestaat er ook nog Bokt.nl *D

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe? Alvast heel erg bedankt! :)

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Re: iPhone agenda koppelen aan Macbook agenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 17:16

Wat raar.. bij mij kwam dit inderdaad meteen nadat ik icloud had aangezet. Heb je al je laptop helemaal aan en uit gezet? Dus niet herstarten maar uit zetten? Ik kon eerst niet inloggen bij de appstore en daarna wel. Misschien dat het bij dit probleem ook kan helpen. Anderd adviseer ik je om even met Apple te chatten via hun support website!

Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Re: iPhone agenda koppelen aan Macbook agenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 17:21

Even een account toevoegen bij instellingen van je agenda wil wel eens helpen.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: iPhone agenda koppelen aan Macbook agenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:12

Werkt de rest van icloud wel? De foto’s en notities en imessage enz, worden die wel gesynchroniseerd?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: iPhone agenda koppelen aan Macbook agenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:30

Heb je op beide apparaten hetzelfde e-mail account ook ingesteld?

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Re: iPhone agenda koppelen aan Macbook agenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 00:07

Bedankt voor de reacties!

Ja beide computers zijn dus op hetzelfde Apple ID en dus met dezelfde iCloud ingelogd. Ik heb net even gekeken en de rest van iCloud, zoals notities en foto's synchroniseert wel. En zelfs als ik een nieuwe agenda toevoeg op mijn Macbook staat ook die direct op mijn iPhone. Het zijn puur de agendapunten die niet van mijn iPhone naar mijn Macbook gaan en andersom. Daar werkt ook aan- en uitzetten niet bij.

Met Apple chatten ben ik helaas niet voor gedekt volgens de website...

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: iPhone agenda koppelen aan Macbook agenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 00:31

Zet je de afspraken wel in je iCloud agenda?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 02:12

Is het een Gmail account, waar de agenda toe behoort? Er staat me heeeeeel vaag van lang geleden iets bij dat je voor Gmail agenda bij Google zelf ergens toestemming moet geven voor synchroniseren met anderen dan Google. Weet het niet zeker hoor, maar zoiets vaags staat me bij.

Maak anders even wat screenshots van je instellingen op zowel MacBook als iPhone.