(Particulier) huis huren: Hoe dan? Lijkt onmogelijk.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
cursebreaker

Berichten: 11396
Geregistreerd: 10-12-06

(Particulier) huis huren: Hoe dan? Lijkt onmogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-20 21:27

Ik had even gezocht, maar kon zo 1,2,3 niks vinden. Er zijn gerelateerde topics, maar welke toch net niet helemaal aansluiten. Een particulier huurhuis vinden: hoe dan?!

Wij zitten momenteel in een koopwoning en willen heel graag gaan huren, (particulier is denk ik de enige optie voor ons om 'sneller' iets te vinden) zodat we ons huis te koop kunnen zetten en erna op ons gemakje kunnen rondkijken voor iets groters. Ons huidige huis nu te koop zetten zou kunnen maar we willen liever niet die stress van we MOETEN dan ook zsm iets anders vinden als het verkocht is want op straat komen te staan of een nieuw huis kopen omdat we snel moeten zijn is ook niet echt aantrekkelijk :')

Het aanbod is echt om te huilen en het lijkt wel onmogelijk om iets te vinden. Maand na maand niks. Moedeloos wordt ik ervan. Of het zit in de categorie 'ik wil echt niet met m'n gezinnetje in die wijk wonen en we gaan er flink op achteruit tov wat we nu hebben' of 'dat is bijna het dubbele aan budget wat we hebben voor kale huur' of 'er mogen geen huisdieren mee'... En als er dan zo'n toppertje bij zit wat ongeveer alle boxen afvinkt, is het al weg en grijpen we dus telkens mis.

Misschien dat iemand hier tips heeft en ervaringen wilt delen, waar we zelf eventueel nog niet aan gedacht hebben of meer mensen hier tegenaan lopen en gewoon even ergens wil klagen erover; want dat is voor mij ook meer de reden om dit topic te starten :'). Ik houd marktplaats in de gaten en heb ook een advertentie geplaatst, de grotere bekende websites waar huur en koop woningen op komen te staan checken we zeer regelmatig, we hebben contact gelegd met makelaars maar met ons nog 100 anderen bij wijze van spreken dus voorrang krijgen wordt lastig haha en we houden ook een aantal facebook groepen in de gaten.

Er zal niet echt een gouden oplossing zijn gok ik, behalve door blijven zoeken en opletten en ik denk dat ik m'n meer m'n frustraties gewoon even kwijt moest als wat anders, maar goed :') Meer mensen in hetzelfde schuitje?

Wij zitten in Heerlen, Zuid-Limburg dus als je toevallig iemand kent met een huis te huur? LET ME KNOW :')

Edit:
We hebben toevallig vandaag wel op 1 huis gereageerd welke sinds 17 juli te huur staat. Maar zal ons geluk wel weer zijn, dat nu wij gereageerd hebben het er niet meer is of dat ze ons om een of andere reden niet accepteren als huurders. Maar daar horen we dus met geluk komende week pas wat van terug.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-09-20 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: (Particulier) huis huren: Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:28

Wij huurden via een makelaar :) daar al geïnformeerd?

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

cursebreaker

Berichten: 11396
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-20 21:31

Keet schreef:
Wij huurden via een makelaar :) daar al geïnformeerd?


Ja, we zijn idd de makelaars in de omgeving gek aan't bellen en proberen ze zover te krijgen dat ze aan ons willen denken als wat vrijkomt en ons als eerste willen bellen, maar ik denk dat met ons nog 100 mensen dat wel graag zouden willen zo'n voorkeurs behandeling :') :'). We kijken dus wel telkens naar het aanbod op hun eigen sites alsook de grote sites waar Alles bij elkaar staat zoals woonpleinlimburg.nl en zodra er iets nieuws is wat interessant is, tonen we interesse maar het is helaas echt zo snel weg allemaal en je komt er gewoon lastig tussen lijkt het wel - sowieso is er maar heel weinig wat vrijkomt wat interessant is voor ons - En heel veel eisen hebben we in principe niet, behalve dat we gewoon niet naar een minder goede wijk willen en een echt kleiner huis. En appartementen vallen voor ons toch ook wel af ivm de hond ook - jonge herder die ik geen trappen wil laten lopen - maar dan blijft alsnog genoeg over; vrijstaand, 2 onder 1 kap, duplex woning en dan begane grond, hoekwoning en tussenwoning eventueel.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: (Particulier) huis huren: Hoe dan? Lijkt onmogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 22:16

Wij hadden onze eensgezinswoning via funda. Maar waarom ga je van koop naar huur? Waarschijnlijk ben je met huur veel meer geld kwijt ofniet?

cursebreaker

Berichten: 11396
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-20 22:21

Hutcherson schreef:
Wij hadden onze eensgezinswoning via funda. Maar waarom ga je van koop naar huur? Waarschijnlijk ben je met huur veel meer geld kwijt ofniet?


We zullen idd meer kwijt zijn als wat we voor ons huidige huis betalen, maar daar zijn we op voorbereid - net als het tijdelijk hebben van dubbele kosten :j Het is bedoeld ter overbrugging tussen dit huis verkopen en dan rustig op zoek te gaan naar ons droomhuis. We willen gewoon heel graag niet meer vastzitten aan een koophuis voor we gaan kijken naar ons droomhuis en dan is huren gewoon de fijnste optie. Dan kunnen we dit huis leeghalen en te koop zetten en dan op ons gemakje rondkijken naar een nieuw huis. Dat is ons de hogere kosten wel waard omdat het maar voor 1 a 2 jaar zal zijn als het goed is. We kunnen dit huis nu ook wel te koop gaan zetten terwijl we er nog wonen, maar dan moet je als het verkocht wordt met druk erachter iets anders gaan zoeken en dat lijkt ons ook niet heel fijn.

Funda blijven we idd ook in de gaten houden :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-09-20 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 22:22

Wij hebben heel vlot een woning gevonden bij MVGM https://www.ikwikhuren.nu

We hadden via de site een bezichtiging aangevraagd. Kreeg binnen 30 min een mail met de gegevens om een bezichtiging te maken en dat hij voor ons werd vast gehouden. Zo fijn! Waren hierdoor de eerste en ook enige kijkers.

Woning was al 30 jr niks aan gedaan (woonde een oudere dame) dus ze hebben de volledige woning gerenoveerd.

Ontzettend blij met ons huisje! Ik raad wel aan om ,als je wat vindt bij ze, om er goed op te zitten. Het is nou eenmaal een groot bedrijf met extreem veel klanten. Dus je wordt nog weleens niet terug gebeld als ze zeggen dat ze dan zouden doen. Wij hebben zelf gewoon regelmatig gebeld, dat was geen enkel probleem.

cursebreaker

Berichten: 11396
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-20 22:23

Calanddra schreef:
Wij hebben heel vlot een woning gevonden bij MVGM https://www.ikwikhuren.nu

We hadden via de site een bezichtiging aangevraagd. Kreeg binnen 30 min een mail met de gegevens om een bezichtiging te maken en dat hij voor ons werd vast gehouden. Zo fijn! Waren hierdoor de eerste en ook enige kijkers.

Woning was al 30 jr niks aan gedaan (woonde een oudere dame) dus ze hebben de volledige woning gerenoveerd.

Ontzettend blij met ons huisje! Ik raad wel aan om ,als je wat vindt bij ze, om er goed op te zitten. Het is nou eenmaal een groot bedrijf met extreem veel klanten. Dus je wordt nog weleens niet terug gebeld als ze zeggen dat ze dan zouden doen. Wij hebben zelf gewoon regelmatig gebeld, dat was geen enkel probleem.


Bedankt voor deze tip! Ik was nog niet bekend met de website en dat klinkt goed!
En dat merk je met grotere bedrijven idd wel vaker, maar is goed om te weten. Ik ga de site eens even bekijken :j

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 22:28

cursebreaker schreef:
En dat merk je met grotere bedrijven idd wel vaker, maar is goed om te weten. Ik ga de site eens even bekijken :j

Ja precies. Ik had van te voren gegoogeld op MVGM en dan lees je niet echt fijne reviews. Nu is het natuurlijk ook wel zo dat over het algemeen enkel de negatieve verhalen worden gedeeld, de positieve verhalen minder.

Bij de renovatie waren er bijv enkele dingen niet helemaal goed afgerond, maar dat werd meteen geregeld na een belletje. Zolang je er zelf goed op zit wordt het ook wel geregeld.

Onze vorige huurder gaf ook al aan, schroom niet om te bellen ook niet als je denkt te vaak te bellen. Ze hebben het vaak zo druk dat er nog weleens iets doorheen schiet.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: (Particulier) huis huren: Hoe dan? Lijkt onmogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 22:31

Ik ken iemand die nu tussendoor op het huisjespark in simpelveld zit.
Misschien is dat voor tijdelijk een oplossing?

[o]

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: (Particulier) huis huren: Hoe dan? Lijkt onmogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:21

Zelf een bericht op de tijdlijn van je Facebook plaatsen. Vragen of mensen uit je omgeving dit willen delen.
Zo ben ik binnen een week aan mijn huidige huurhuis gekomen :)

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:46

Pararius.nl vond ikzelf een fijne site om in de gaten te houden. Zie je wat interessants? Gelijk rechtstreeks naar de makelaar bellen voor info en bezichtigen. Ook deze markt gaat onwijs snel. Soms zijn de bezichtigingen na een uur al vol..dus via de contactformulieren loop je best kans het mis te lopen.

En zorg dat je al een mapje klaar hebt met alle eventueel benodigde documenten (contracten, eventueel werkgeversverklaringen, bankafschriften etc.) Vaak willen ze dit al hebben als je na bezichtiging overtuigd bent en het wilt hebben. Echter krijg je gerust de vraag het diezelfde dag aan te leveren. Kan je dat niet? Helaas!

Dit was/is hier in de omgeving in ieder geval het geval. Hopelijk hebben jullie daar iets meer tijd. Veel succes!

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: (Particulier) huis huren: Hoe dan? Lijkt onmogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 00:03

Ik zou voor een particulier vakantiehuisje gaan als je het als tussenhuis wil huren.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: (Particulier) huis huren: Hoe dan? Lijkt onmogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 00:05

Wil je ook per sé in Heerlen zelf blijven? Of omgeving? Woon ook in die regio, maar het is heel lastig inderdaad.

Yavanna

Berichten: 2635
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 06:01

Calanddra schreef:
Wij hebben heel vlot een woning gevonden bij MVGM https://www.ikwikhuren.nu

We hadden via de site een bezichtiging aangevraagd. Kreeg binnen 30 min een mail met de gegevens om een bezichtiging te maken en dat hij voor ons werd vast gehouden. Zo fijn! Waren hierdoor de eerste en ook enige kijkers.

Woning was al 30 jr niks aan gedaan (woonde een oudere dame) dus ze hebben de volledige woning gerenoveerd.

Ontzettend blij met ons huisje! Ik raad wel aan om ,als je wat vindt bij ze, om er goed op te zitten. Het is nou eenmaal een groot bedrijf met extreem veel klanten. Dus je wordt nog weleens niet terug gebeld als ze zeggen dat ze dan zouden doen. Wij hebben zelf gewoon regelmatig gebeld, dat was geen enkel probleem.



Je link werkt niet.... Ik wilde even kijken hoe het daar werkt, maar helaas, krijg server niet gevonden...
Ik zit al ruim 8 jaar in een particulier huurhuis, via een makelaar, was echt binnen 2 weken helemaal geregeld.
Máár, mijn buurvrouw/huisbazin is op leeftijd en ik zal er binnen niet al te lange tijd uit moeten vermoed ik. Dus wilde checken, maar helaas ;( ;(

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: (Particulier) huis huren: Hoe dan? Lijkt onmogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 07:21


Is het al lente?

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 07:22

Heb je al een gesprek gehad met een makelaar en hypotheek verstrekker? Soms is er meer mogelijk dan waar je zelf aan gedacht hebt en hoef je niet eerst te huren, maar staat jullie droomhuis nu al te koop en is jullie huidige huis daarna zo verkocht? Of geeft de hypotheekadviseur aan dat de dubbele lasten best voor een tijdje op te lossen zijn?

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: (Particulier) huis huren: Hoe dan? Lijkt onmogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 07:47

Stel je huidige huis wordt verkocht en je hebt nog niks nieuws, verlies je dan niet een hoop geld aan de belastingdienst? (Echt geen idee hoor, heb nog nooit gekocht)

Wij huren vanaf volgende week via een makelaar. Makelaar gevonden die in de regio actief was waar we heen wilden en regelmatig leuke huizen aanbood. Alle documenten die ze nodig hadden voor een huurhuis alvast ingestuurd (kopie paspoort, salaris gegevens etc) en daarna gewoon als een gek gaan reageren en er achteraan bellen. Je moet snel zijn. Niet als een huis al een dag online is nog een keer reageren, dan ben je te laat. En facebookpagina's volgen van makelaars.

We hebben ook onze gegevens achter gelaten bij vakantieparken die aan langdurige verhuur doen.

De verzamelsites zoals 123wonen en directhuren hadden we niks aan dus daar zou ik persoonlijk niet snel voor betalen. Dezelfde huizen kan je ook gratis op Funda of op een makelaarsite bekijken.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: (Particulier) huis huren: Hoe dan? Lijkt onmogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 07:52

Ik weet niet in welke prijsklasse jullie huis valt, maar misschien is het een interessant huis voor een investeerder die het huis van jullie koopt, en dat jullie het vervolgens huren van de investeerder totdat je een ander huis gekocht hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 07:52

Maar waarom eerst jullie huis willen te koop zetten? Als je voorbereid bent zou ik kijken naar een ander koophuis en als die koop rond is jullie huidig huis te koop zetten. Zo gebeurt het vrij vaak en zo hebben wij het ook gedaan. Dan hadden wij een hypotheek en een overbruggingskrediet.

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 08:10

Ik zou in gesprek gaan met een goede adviseur. Je kunt in het koopcontract ook dingen opnemen zodat je niet zomaar op straat komt te staan als je oude huis verkocht is.

Huren is veel duurder, daar verlies je geld mee. Teminste, bij particuliere huur. Maar voor sociale huur kom je denk ik niet in aanmerking als ik het zo lees.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: (Particulier) huis huren: Hoe dan? Lijkt onmogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 08:25

Is je huis in zo'n lastige categorie dat je niet eerst kunt kopen onder voorbehoud? Veel huizen zijn snel verkocht als je iets gemiddelds hebt.

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: (Particulier) huis huren: Hoe dan? Lijkt onmogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 08:34

Huizen zijn tegenwoordig erg snel verkocht. Hier in mijn wijk al binnen een week, en vele komen niet eens op funda terecht.
Dus tenzij je een onverkoopbaar of veel te duur huis hebt, zou ik de gok wel wagen.

Is het al lente?

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: (Particulier) huis huren: Hoe dan? Lijkt onmogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 08:52

Ik zie de MVGM genoemd maar daar moet je toch minimaal een jaar huren?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Re: (Particulier) huis huren: Hoe dan? Lijkt onmogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:01

Ik zou ook lekker in je koophuis blijven tot je je droomhuis hebt gevonden. Verkoop van huizen gaat best wel snel tegenwoordig en huren is geld weggooien iedere maand.

Wij hebben onze huurwoning via funda en dan via een woningcorporatie. Heel fijn huisje, maar als het kon zou ik gaan kopen. Iedere maand €1000 uit het raam gooien is ech zo zonde.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:07

Iris82 schreef:
Ik zie de MVGM genoemd maar daar moet je toch minimaal een jaar huren?

Is dat niet bij 99% van de aanbieders zo? (Afgezien van woningcorporaties.)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, karinmanon, XladyX en 39 bezoekers