Hoe een huis vinden? Samenwonen :)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Hoe een huis vinden? Samenwonen :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-20 15:38

Beste Bokkers,

Sommige van jullie hebben de paarden aan huis staan, dit heb ik momenteel ook (nog thuiswonend). Graag willen mijn vriend en ik gaan samenwonen en zijn wij druk aan het kijken om ook ons droomhuis te realiseren met twee paarden aan huis.

Hoe zijn jullie te werk gegaan met zoeken naar het juiste huis? We hebben een ruim zoekgebied, Zuid-Holland, Zeeland, Noord-Oost Brabant, qua locatie maakt het ons niet heel veel uit. Klushuis is ook geen probleem, zijn beiden handig en een handige familie. Het budget is niet mega, maar ook niet niets, liefst rond de 4 ton.

Funda kijk ik dagelijks, maar er komt soms weken niets nieuws op. Hebben jullie tips om nog meer te kunnen doen om ons perfecte huis te kunnen vinden? Niet dat we bloedspoed hebben, maar het lijkt mij ontzettend leuk om de volgende stap te kunnen zetten. :D

Groetjes!


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110629
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hoe een huis vinden? Samenwonen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:40

Ben je op zoek naar een opknapper? en met hoeveel land?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-20 15:44

Cayenne schreef:
Ben je op zoek naar een opknapper? en met hoeveel land?


Jaa opknapper is prima! Minimaal 3000 M2 zou fijn zijn voor de paardjes

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:55

Op marktplaats staat een woning in Heusden te koop, ruim boven budget maar wel met een groot appartement erbij om te verhuren eventueel. Verder 15 boxen , hectare grond . Of dubbele bewoning met ouders ? Mocht dat een optie zijn.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Hoe een huis vinden? Samenwonen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:57

op funda kijken welke nét iets te dure huizen al heel lang te koop staan, en daar flink lager bieden?

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-20 16:08

bigone schreef:
Op marktplaats staat een woning in Heusden te koop, ruim boven budget maar wel met een groot appartement erbij om te verhuren eventueel. Verder 15 boxen , hectare grond . Of dubbele bewoning met ouders ? Mocht dat een optie zijn.


Heb je misschien een linkje? Ik zie hem niet zo snel..

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hoe een huis vinden? Samenwonen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:29

Kan hem ook niet zo snel terug vinden , zoekopties instellen op woonboerderij en dan de verdere opties invullen. Moet het lukken, witte boerderij .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe een huis vinden? Samenwonen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 03:51


Is het al lente?

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Hoe een huis vinden? Samenwonen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 06:22


Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe een huis vinden? Samenwonen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 06:26

Ben je al bij de hypotheekadviseur geweest?

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-20 07:15


xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-20 07:15


xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-20 07:16

Amandavd schreef:
Ben je al bij de hypotheekadviseur geweest?


Nee nog niet, is dat een aanrader? Willen daar sowieso heen gaan als we wat op het oog hebben, maar momenteel hebben we nog geen hypotheekadviseur.

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Re: Hoe een huis vinden? Samenwonen :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-20 07:17

Bedankt voor het meedenken allemaal, ontzettend leuk!

Anna79

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:21

xMadelene9 schreef:
Amandavd schreef:
Ben je al bij de hypotheekadviseur geweest?


Nee nog niet, is dat een aanrader? Willen daar sowieso heen gaan als we wat op het oog hebben, maar momenteel hebben we nog geen hypotheekadviseur.


Ik zou inderdaad eerst langs een hypotheek adviseur gaan. Die kan dan precies berekenen wat jullie kunnen lenen en hoe hoog jullie eigen inleg moet zijn (kosten koper moet je sowieso zelf betalen). Zo weet je precies waar je aan toe bent en kom je niet voor verassingen te staan. Eerste gesprek is trouwens gratis en vrijblijvend. Succes!

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Hoe een huis vinden? Samenwonen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:43

Onthoud dat opknappen ook echt heel veel geld kost. Week leuk om te doen! Opzich is het wel realistisch denk ik wat je zoekt en je budget.

Op Facebook makelaars volgen en Funda goed in de gaten houden idd. Bij ons heeft het 2 jaar geduurd voordat wij ons huis tegen kwamen.

moonsparkle
Berichten: 21702
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:59

Het budget is niet mega ongeveer 4 ton :wow: voor starters vind ik dat een enorm bedrag. Maar alsnog lastig denk ik om een plek te vinden waar genoeg ruimte is voor paarden nu alle prijzen zo hoog zijn. Zijn jullie zelf handig met klussen? Want al als je klussen moet uitbesteden lopen de kosten ook heel snel op.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:59

https://www.funda.nl/koop/velp-nb/huis- ... t-7/#kaart komt zojuist voorbij in t funda topic? wel echt prijzig maar je kunt 10% onder de VP bieden :P en hier hoeft echt weinig aan te gebeuren. Wel niet-vrijstaand
Sowieso je vraag nog eens posten in het funda topic, er zitten een paar fanatiekelingen haha.
Oh nu zie ik dat Moot hier ook al was geweest :wave:

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 11:32

SillyB schreef:
https://www.funda.nl/koop/velp-nb/huis- ... t-7/#kaart komt zojuist voorbij in t funda topic? wel echt prijzig maar je kunt 10% onder de VP bieden :P en hier hoeft echt weinig aan te gebeuren. Wel niet-vrijstaand
Sowieso je vraag nog eens posten in het funda topic, er zitten een paar fanatiekelingen haha.
Oh nu zie ik dat Moot hier ook al was geweest :wave:


Ziet er heel leuk uit! Alleen echt te ver weg voor mijn vriend zijn werk, jammer!
Bedankt voor de tip, ik ga het topic eens opzoeken!

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 11:33

moonsparkle schreef:
Het budget is niet mega ongeveer 4 ton :wow: voor starters vind ik dat een enorm bedrag. Maar alsnog lastig denk ik om een plek te vinden waar genoeg ruimte is voor paarden nu alle prijzen zo hoog zijn. Zijn jullie zelf handig met klussen? Want al als je klussen moet uitbesteden lopen de kosten ook heel snel op.


Jaa het is erg veel, maar voor wat we zoeken net te weinig en we zijn niet de enige dus moeten ook razend snel erbij zijn als er iets online komt.

Wij zijn zelf handig met klussen en vinden het ook niet erg om daar wat langer over te doen, als het maar bewoonbaar is, mooi kunnen we het altijd nog maken :)

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 11:36

Ik zou inderdaad eerst langs een hypotheek adviseur gaan. Die kan dan precies berekenen wat jullie kunnen lenen en hoe hoog jullie eigen inleg moet zijn (kosten koper moet je sowieso zelf betalen). Zo weet je precies waar je aan toe bent en kom je niet voor verassingen te staan. Eerste gesprek is trouwens gratis en vrijblijvend. Succes![/quote]

Ik heb vorig jaar wel een gesprek gehad dus weet wel ongeveer wat we kunnen lenen, maar is niet verkeerd om het nog eens te doen! Ik las pas ergens dat de kosten koper voor starters in 2021 gaat verdwijnen dus dat zou heel gunstig zijn!

Kaka

Berichten: 4812
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:39

Je vist in een vijver met heel veel vissers tegelijkertijd met dat budget en die wensen in dat zoekgebied. Optie is je inschrijven bij makelaars in je zoekgebied zodat je op de hoogte komt van nieuwe aanwas voor het Funda komt. Verder komt het toch neer op heel snel reageren, precies weten wat je kunt lenen, je eisen bijstellen of heel veel geduld hebben.

Wit beyond measure is man's greatest treasure

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 11:43

Kaka schreef:
Je vist in een vijver met heel veel vissers tegelijkertijd met dat budget en die wensen in dat zoekgebied. Optie is je inschrijven bij makelaars in je zoekgebied zodat je op de hoogte komt van nieuwe aanwas voor het Funda komt. Verder komt het toch neer op heel snel reageren, precies weten wat je kunt lenen, je eisen bijstellen of heel veel geduld hebben.


Ja we weten het, jammer genoeg haha.. We zijn nu ingeschreven bij verschillende makelaars en hopen dat er eens iets voorbij komt. We hebben de tijd, maar over een jaar zou ik toch wel graag de deur uit willen. Ach we gaan het zien, de voorpret is al leuk!

LWDaisy

Berichten: 4767
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:49

Je moet denk ik ook de auto instappen en beginnen rondrijden. Niet elk huis staat online :)

Wij hebben ruim een jaar naar een leuk huurhuis gezocht, dat voldeed aan al onze eisen :+ Die waren niet simpel haha. Hebben maandenlang alle mogelijke websites afgeschuimd, en deden op zondag regelmatig een rondje met de auto om te kijken of we huizen tegenkwam die niet online stonden.

Ons huidige huis hebben we uiteindelijk via een immokantoor gevonden. Daar hebben we er ook meerdere van aangeschreven, met ons eisenpakket :+ Ik krijg tot op de dag van vandaag nog steeds mails van huizen die aan mijn criteria voldoen.

Veel succes, het is een hele zoektocht hoor, maar het loont uiteindelijk wel :)

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34583
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:58

Ik denk dat je budget voor wat je zoekt aan de lage kant is. Wat je ook zou kunnen doen is een huis zoeken dat qua budget wel past, maar de paarden laten waar ze nu zijn, of in pension doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Nagini en 60 bezoekers