Slaapkamer raam wegwerken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:09

Astorga schreef:
Cinderella schreef:
Heb je toevallig een foto van de slaapkamer TS? Geeft een wat beter beeld om mee te kunnen denken!

En ik snap de reactie van TS wel. Haar vraag gaat over een oplossing voor het dichte raam, niet over het opengooien van het raam. Als meerdere mensen daar dan over doorgaan dan kan ik me voorstellen dat dat vervelend is. :)



TO geeft toch zelf zoveel info dat die vragen mogelijk gemaakt worden? Ze had het ook beperkter kunnen houden. Actie-reactie.

Ben je niet bang voor vocht/condens/schimmel tussen het raam en de betimmering? Of zit alles zo solide in elkaar dat dat geen risico is?


Ts geeft toch al tig keer aan dat ze hier niet verder op in wil gaan en dat het voor de rest niet relevant is? waar halen mensen de arrogantie vandaan te denken dat ze recht hebben om overal maar antwoord op te krijgen!

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Slaapkamer raam wegwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:14

Gaat het lekker?

Je kunt vragen die je niet aanstaan toch ook gewoon negeren? Niemand verplicht je hier te antwoorden, het is slechts een forum, geen kruisverhoor.

Nikass

Berichten: 16694
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:47

Beetje overdreven Kimmie, het is niet zo raar dat iets soms vragen oproept. En vaak helpt het dan om even twee zinnen toe te lichten zodat het duidelijk wordt. Waarom zou dat een probleem zijn? Het is geen één richting verkeer als je hulp/advies vraagt op bokt?

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Slaapkamer raam wegwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 09:38

Bedankt voor alle reacties! Jeetje, wat veel! Dat had ik niet verwacht.

Met multiplex afplakken en behangen is inderdaad ook een goede. Dan zie je het raam niet weer.

Qua lichtinval maakt het niet uit, dat hebben we nu ook niet. En aangezien het raam echt achter mijn hoofd zit, hoef ik ook geen licht inval. Er zitten rechts en links boven van het rolluik twee miniscule kiertjes, wat net niet aansluit, en dat schijnt elke ochtend in mijn gezicht. :')

Ook bedankt voor de mensen die snappen dat ik gek werd van de vraag.
Maar voor de mensen die het willen weten.
Het huis is in 1992 gebouwt, tot maart 2020 heeft altijd dezelfde persoon hier gewoont. Ik weet niet of het officieel is verjaard, of vastgesteld dat het rolluik niet omhoog mag, maar de vorige bewoners hebben dat niet gedaan.
Wij doen dat daarom ook niet. We missen er niets aan. Gewoon respect voor de privacy van de buren. Het huis staat op de erfgrens. Dus zeker geen 2,5e meter. :o ons huis is de achterwand van de tuin van de buren zegmaar.

Ik kan niet iedereen apart bedanken hahah. Ik ga het met mijn vriend overleggen.
Of multiplex en laten behangen, of een steigerhouten hoofdbord, lijken mij de beste opties.

Ik heb trouwens geen foto van de slaapkamer. Kan ik nu ook niet maken, mijn vriend ligt nog te slapen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:45

In het verleden waren de regels anders en mochten dit soort situaties gewoon. Bij rijtjeswoningen kijk je ook vanuit de slaapkamer bij de buren op het terras maar dat lijkt niemand vreemd te vinden :?

Naast ons staat een huis wat links op de erfgrens bij de buren staat en daar bij de oprit/voortuin een raam heeft. Aan onze kant (rechter zijde) staat hij een meter van de erfgrens met jazeker ook ramen met uitzicht op ons pad naar achter en in totaal 4,5 meter van onze ramen af. Gevolg van oude bouwbesluiten en verkaveling. Het huis moet gerenoveerd worden en stel dat de nieuwe eigenaren het zouden slopen dan mogen ze op grond van huidige situatie ontheffing aanvragen (en krijgen!) en de ramen terug bouwen zoals ze zitten.

@TS; Tuurlijk is het gat dicht te maken maar je moet heel erg opletten voor vocht en schimmel. Ik zou er sowieso een ventilatierooster in plaatsen. De beste optie is toch echt om te metselen. En als het zich niet aan de straatkant bevind zou ik de gemeente niet al te wijs maken.

Ik weet niet hoe de buren erin staan maar misschien willen ze meebetalen aan een mooie permanente oplossing.

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:51

Ik snap heel goed dat je gek wordt van die domme vraag iedere keer.. Je hebt het al vaak genoeg uitgelegd en vind het duidelijk geen probleem dat het zo is.. let is gooooo...

Ik las tussen alle nutteloze reacties ook een paar goede, Raamfolie bijvoorbeeld?
Of dat je misschien een nieuw glas in laat zetten wat helemaal mat/dicht is. Dan heb je nog een beetje licht inval, maar er doorheen kijken lukt niet meer.

Als het geld geen probleem is, zou ik persoonlijk kiezen voor metselen.

Edit: ik denk trouwens niet dat het een goed idee is om er een plaat voor te monteren. Dan heb je toch altijd iets van een ruimte tussen muur en plaat en dat lijkt mij te gaan broeien, geen idee of het zo is hoor.
Maar stel dat je die plaat over een 5-10 jaar weghaalt, noem maar wat, dat er dan van die vieze, vochtige plekken tevoorschijn komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:14

_Nancy schreef:
Ik snap heel goed dat je gek wordt van die domme vraag iedere keer.. Je hebt het al vaak genoeg uitgelegd en vind het duidelijk geen probleem dat het zo is.. let is gooooo...

Ik las tussen alle nutteloze reacties ook een paar goede, Raamfolie bijvoorbeeld?
Of dat je misschien een nieuw glas in laat zetten wat helemaal mat/dicht is. Dan heb je nog een beetje licht inval, maar er doorheen kijken lukt niet meer.

Als het geld geen probleem is, zou ik persoonlijk kiezen voor metselen.

Edit: ik denk trouwens niet dat het een goed idee is om er een plaat voor te monteren. Dan heb je toch altijd iets van een ruimte tussen muur en plaat en dat lijkt mij te gaan broeien, geen idee of het zo is hoor.
Maar stel dat je die plaat over een 5-10 jaar weghaalt, noem maar wat, dat er dan van die vieze, vochtige plekken tevoorschijn komen.


Met een plaat krijg je 100% vochtproblemen. Aangezien het ook een wat ouder huis is heb je altijd last van vocht bij de kozijnen.

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Re: Slaapkamer raam wegwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:47

Eerste wat in me op komt is ook raamfolie :j geen gekke constructies, toch nog zicht op mooie kozijnen en geen inkijk op de buren.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:59

Ik zou een mooi panorama (laten) schilderen op het raam, bijvoorbeeld een zonsondergang op zee of een sterrennacht. Dan heb je toch nog een mooi uitzicht. :+

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Slaapkamer raam wegwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 20:25

@Marije, kozijnen en ramen zijn allemaal nieuw en goed.

We hebben het inmiddels opgelost. :)

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Slaapkamer raam wegwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:38

Hoe heb je het nou opgelost TS?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Slaapkamer raam wegwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:39

Ik ben ook wel nieuwsgierig :)

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Slaapkamer raam wegwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 22:22

Ik zal jullie morgen even een PB sturen!
Maak ik dan even een foto.
Hoef mijn slaapkamer niet op internet. :P