[VOLG] ons droomhuis op het platteland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:17

Oh waar begin je aan :D Nee hoor.. Hier zie ik ook wel potentie in. Ik ga volgen. Succes met puinruimen en verbouwen!

Wij hebben onlangs ook zo'n projectje gekocht.. We zijn inmiddels al een keer op 50 bij het milieupark geweest.. En het eind is daar ook nog niet van inzicht. Ik snap niet dat mensen zo kunnen leven en zoveel rotzooi kunnen bewaren..

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:37

Ach jeeee. Dat wordt een flinke klus!
Even goed laten kijken naar de tractor schade maar voor de rest valt er echt iets moois van te maken denk ik :D

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:38

Oh jemig :oo :oo Wat een enorme klus zeg! Wel fijn dat het huis zo in de familie kon blijven, maar lijkt me voor je vriend wel pittig zeg om het huis in deze staat te zien.

Ik ben heel benieuwd wat jullie er van gaan maken!

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:05

Gaaf!
Ik kan wel door die enorme klus heen kijken hoor. Ons huis was netter qua spullen maar moet waarschijnlijk meer aan gebeuren voor het project tot een voorlopig einde komt omdat het een ouder huis betreft, uit 1905. Dan komt het minder heftig over maar is het waarschijnlijk uiteindelijk meer werk.
Jullie hebben een hele bult meuk om er uit te gooien. En een container extra nodig vermoedelijk maar er staat inderdaad wel een aardige basis lijkt mij. Wel jammer dat je met bewuste vernieling te dealen hebt. Maar mooi excuus om meteen wat zaken goed aan te pakken.

Leuk! Ik ga volgen.

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:16

Ga ook mee volgen. Heel leuk project en nog een extra uitdagen door wat er nog allemaal in ligt en eerst nog weg moet. Ben blij dat dat bij ons er niet in lag. Misschien vind je nog iets waardevols tussen de zooi ;)

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:19

O jeetje, wat een project! Heel veel succes, je gaat sowieso echt al snel verschil zien :Y)

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:20

Hé Kim! Wat leuk zeg! Gefeliciteerd met het huisje! Ik volg zeker :)

Liefs, Laura

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:02

Heel gaaf, ik volg!

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 13:33

Wat leuk al zoveel reacties!!
Het is zeker een hele flinke klus, maar zijn stiekem al lekker op dreef haha.

Vanavond probeer ik even een update te plaatsen

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:42

Wow dat is echt een pittige klus! Succes!

Gaan jullie ook op het erg wonen of hebben jullie nog een ander huis ?

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:44

Tsjonge, met de trekker de voordeur inrijden uit kwaaiigheid? 8)7

Succes TS, tof project, ben benieuwd naar de opknap foto's.

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:54

Pff wat een werk! Maar ik ben zeer benieuwd naar jullie progressie en volg daarom graag mee. Succes!

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:35

Wauw mooie locatie!

Heel veel succes met de verbouwing!

liberia
Berichten: 526
Geregistreerd: 10-02-09

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:57

Leuk deze verbouwing. Veel grond, wat gaan jullie daar mee doen?

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 16:04

liberia schreef:
Leuk deze verbouwing. Veel grond, wat gaan jullie daar mee doen?


Het is de bedoeling dat we gewoon hooi/kuil halen van al ons land... Er komen gemiddeld 95/100 balen per x dat we maaien vanaf dus per jaar ( 3x maaien/persen) tussen de 285 en 300 grote 4kante balen. Er vanuit gaande dat dat teveel is voor 2 paarden (en toekomstige veulens en gezelschappony) en ze in de zomer 24/7 buiten staan wordt het overschot aan hooi verkocht.

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:20

Als de bende is opgeruimd dan denk ik dat je er al héél anders naar kijkt. Mooi, ruim huis. Gaan jullie de indeling zo laten of wordt er wat gewisseld? Behouden jullie ook de hoeveelheid slaapkamers of worden er wat muren doorbroken? :D

Ik vraag me stiekem ook af waarom je zwager het huis buiten zo heeft toegetakeld. Hebben jullie nog contact met elkaar?

Ravel13

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:24

Ik volg ook. Jaaa dit kan heel mooi worden. Succes met opknappen.

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:53

Ik volg mee, gaaf project :D

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:48

Gaaf hoor.

Hier lag het ook zo vol met zooi en dan van een vreemde. We hadden een container vol en iemand heeft nog een bus vol gegooid. Het was vreselijk, maar als je allles eruit hebt, is het al heel anders.

We hebben al deels nieuwe kozijnen en dat is wel fijn. Andere kunnen nog niet. Zijn aan het uitbouwen etc.

Maar zoals dat met paarden mensen gaat, waren we eerst buiten bezig en bleef ik maar dingen verzinnen en doen. Nu pakken we door met het huis.

Hier had 1 hoek schade, maar toen oude kozijn eruit lag, daar een latei in gedaan en boven opnieuw gemetseld. In die kamer al nieuwe balken, isolatie, vloer en wanden.

Er is ooit verbouwd en isolatie geplaatst, maar geen ventilatie. Hou daar echt rekening mee, want dat is hier het ergste geweest qua vocht.

Dat de beestjes het fijn hebben is echt super en doet goed. Maar op een gegeven moment moet je wel aan je huis gaan denken, omdat je daar elke dag binnen komt en dat mij wel opspeelde. Buiten trots en dan binnen........o nee.........

Succes en foto's maken! Dat doen wij veel te weinig.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 18:31

de indeling van het huis gaat wel veranderen, de tussenmuur tussen keuken en woonkamer gaat eruit, hier komt een draagbalk onder het plafond zodat we een mooi grote open ruimte krijgen beneden.
boven hebben we nu 5 slaapkamers en een badkamer op de eerste verdieping, dit gaat ook anders worden. de badkamer wordt uitgebreid de grote slaapkamer in. naast de grote slaapkamer zit een middelmaat slaapkamer en de tussenmuur tussen deze kamers gaat eruit zodat het 1 grote slaapkamer wordt (voorkant huis). Doordat de badkamer met ruim 1,5 meter de grote slaapkamer in komt, wordt die kamer aanzienlijk verkleint en vind ik hem te klein worden voor een aparte slaapkamer, vandaar dat we van 2 slaapkamers 1 maken.
het kleinste slaapkamertje blijft zals hij is, echter is het de bedoeling om hier een inloopkast van te maken ipv een slaapkamer.
de andere 2 middelmaat slaapkamers ( achterkant huis) blijven exact zoals ze nu zijn en dit worden de slaapkamers voor mijn vriend zijn zoontje en een logeerkamer. de trap die op de overloop staat richting de zolder gaat er ook uit, hier komt een vlizotrap ( schrijf je dat zo? :Y) ) voor in de plaats.

wij zijn sinds 10 juli uiteraard al behoorlijk flink bezig geweest en ik kan jullie vertellen, de zolder en e eerste verdieping zijn compleet leeg inmiddels ( op wat spulletjes na ie we gevonden hebben en willen bewaren)
hieronder wat foto's van het eerste project opruimen, een voor en na foto:

Afbeelding

Afbeelding
bovenstaand de grote slaapkamer waarbij de muur links (buiten de foto) wordt doorgebroken. vanaf de deuringang komt een muurtje 1,5 meter de kamer in en dan terug getrokken naar de muur rechts ( de huidige muur tussen deze slaapkamer en badkamer wordt uiteraard afgebroken)
Afbeelding

Afbeelding
dit is het middelgrote kamertje naast de grote slaapkamer waarbij dus de muur rechts wordt afgebroken om de doorbraak naar de andere slaapkamer te krijgen.


Afbeelding

Afbeelding
toekomstig logeerkamer ( inmiddels is de complete kamer al leeg)


Afbeelding

Afbeelding
de overloop inmidels leeg, hier stond niet zoveel gelukkig.


Afbeelding

Afbeelding
en het kleine slaapkamertje welke onze inoopkast gaat worden.


Afbeelding

Afbeelding
deze slaapkamer wordt voor het zoontje van mijn vriend.

Ondertussen heeft mijn vriend die ZZP loonwerker is eens eventjes wat mannen op getrommeld.
ik heb helaas geen duidelijke voor foto maar als jullie terugkijken op een eerder bericht van mij waarin ik een luchtfoto heb gezet van de boerderij, dan kunnen jullie een indicatie krijgen van de ruimte achter het stallengebouw.
met grof geschut ( trekker, grote dumper en een dikke shovel) zijn ze te werk gegaan om alle rommel achter weg te halen.
mijn vriend is wel 8 keer met een volle dumper weg gereden om alle rotzooi achter op het terrein te verwijderen... :') hier lag echt de wereld aan banden...trekkerbanden, autobanden, alle soorten banden eigenlijk...en uiteraard lag er ook echt achterlijk veel plastic verpakkingen van kuilbalen %)
maar...even een paar uurtjes flink de wielen laten draaien en dit was het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat denken jullie...gaat hier een mooie paardenbak passen? *\%/* :j <3

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:57

Wat een mooie locatie met genoeg grond, dat gaat fijn wonen worden!

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:34

Dat ruimt al flink op.

Hebben jullie genoeg gehad aan 1 container?

Wonen jullie nu in de buurt of slapen jullie in het huis?

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:55

Wow wat een megaklus. Hoop zooi om op te ruimen. Ik ben benieuwd wat jullie er van gaan maken. Wij zitten zelf ook in een verbouwing.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:02

Oh joh kan je zo in...... :')

Wat een klus. Daar moet echt alles aan worden gedaan. Ramen, kozijnen deuren, vloeren, keuken, badkamer. Pffff, waar begin je aan? Respect in ieder geval! _/-\o_

Ik volg! Ik ben heel benieuwd wat jullie er van maken!

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 20:05

luuntje schreef:
Dat ruimt al flink op.

Hebben jullie genoeg gehad aan 1 container?

Wonen jullie nu in de buurt of slapen jullie in het huis?


Wij wonen nu nog in mijn huurhuis 1 dorpje verderop.
Op korte termijn gaat die minipaleisje ons huisje worden tijdelijk totdat het huis af is. Dit minipaleisje hebben we ook al op het terrein staan
Afbeelding