[VOLG] ons droomhuis op het platteland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:51

Wanneer mag jonge stippel dan wel verhuizen? O:)

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:52

kim_1990 schreef:
Ketly schreef:
[ [url=m/SwG0Ku.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik neem lekker je veulens mee naar huis.. :D



Dat kan niet :') ze zijn nog niet oud genoeg om bij mama weg te gaan :')

En een beetje sneller als verwacht, zijn onze Pony en Betty vandaag samen vertrokken naar een mooi huisje in een bosrijke omgeving naar iemand die ze in 2span voor de kar wil gaan beleren

Ook heb ik het nieuws gekregen dat rond de 22e/23e onze pensionado uit zweden op de stoep wordt afgeleverd en de 24e halen we onze nieuwe fokmerrie uit belgie op <3


Ik ben ook een goede mama hoor.. :D Super dat je een nieuw plekje hebt voor je shetjes <3

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 14:18

Maflinger_S schreef:
Wanneer mag jonge stippel dan wel verhuizen? O:)


Jonge stippel is verkocht :j
Hij gaat naar Italir maar blijft tot hij 1 jaar is bij ons wonen en gaat dan op transport

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 14:19

Ketly schreef:
kim_1990 schreef:
[ [url=m/SwG0Ku.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik neem lekker je veulens mee naar huis.. :D



Dat kan niet :') ze zijn nog niet oud genoeg om bij mama weg te gaan :')

En een beetje sneller als verwacht, zijn onze Pony en Betty vandaag samen vertrokken naar een mooi huisje in een bosrijke omgeving naar iemand die ze in 2span voor de kar wil gaan beleren

Ook heb ik het nieuws gekregen dat rond de 22e/23e onze pensionado uit zweden op de stoep wordt afgeleverd en de 24e halen we onze nieuwe fokmerrie uit belgie op <3


Ik ben ook een goede mama hoor.. :D Super dat je een nieuw plekje hebt voor je shetjes <3

--------------------------------------

Jij geeft geen melk :') _/-\o_

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:23

Nah, lekker dan. :D

Gelukkig heb ik al een leukerd.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 15:45

@ketly: voor jou heb ik volgend jaar een ander veulen lopen die je met alle liefde mag meenemenAfbeelding

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 09:29

Nou, het heeft even geduurd maar ik kan weer een kleine update geven haha.

Nadat ons dak zo ongeveer 4 weken lang heeft open gelegen, en degene die ons dak zou saneren en het nieuwe dak erop zou leggen de afspraken niet nakwam, is dan nu toch eindelijk ons nieuwe dak gelegt, welliswaar door een extern bedrijf, maar blij dat het dak er nu op ligt, en ook precies op tijd want er is wat uitbreiding gekomen in onze vee stapel hahahah.

We gingen natuurlijk van dit:


Afbeelding

Naar dit in de vorige update:

Afbeelding

En nu na 4 weken, zijn we eindelijk hier aangekomen:

Afbeelding
Afbeelding


En gelukkig ligt het er nu op, want deze knapperd heb ik gister na een lange rit met de vrachtwagen vanaf Belgie, op kunnen halen bij de transporteur:
Afbeelding
Dit is Edi, zij is een 12 jarige fokmerrie van Rhodium x Democraat.
Heel erg lief paard, net van haar veulen af waar ze helaas veel te veel door verloren is.
Wij gaan haar nu eerst flink bijvoeren zodat ze weer wat terug inngewicht en energie kan komen, dan gaan we haar rustig wat longeren voor de bespiering en dan hopen we dat Edi nog heel succesvol voor wat mooie nakomelingen mag gaan zorgen <3

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:16

Fijn dat je dak er eindelijk op licht en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ;) Al een leuke hengst op het oog? ze geeft prachtige veulens! Nu eerst lekker aansterken.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 15:36

Mer1980 schreef:
Fijn dat je dak er eindelijk op licht en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ;) Al een leuke hengst op het oog? ze geeft prachtige veulens! Nu eerst lekker aansterken.



Nog niet, daar ben ik nog niet helemaal mee bezig eerlijk gezegt :o

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 16:04

We willen ook graag foto's van de paarden.. Hint hint <<)

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 15:51

Nee snap ik, eerst maar eens wennen en aansterken. Ik ben benieuwd hoe ze bij je opbloeit.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 01:14

Ik heb onze knappe Spotty opgegeven voor de bokt veulenverkiezing van de hengstenveulens <3
Toch best al wel wat mensen die op hem gestemt hebben maar het kan (en moet) uiteraard altijd nog meer willen wij voor de verandering toch eens een top 3 halen _O-

Voor de mensen die al gestemt hebben op Spotty, super bedankt _/-\o_
Voor de mensen die nog moeten stemmen, Spotty vind jullie allemaal echt heeeeeeel erg lief hoor +:)+
Voor de mensen die hem nog willen zoeken, zijn officiele naam is:
My Lord Spotlight MK
Afbeelding

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:29

We willen een 2022 update.. :D

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 10:37

Ketly schreef:
We willen een 2022 update.. :D


Ooooh my god, hele update getypt, drukte ik op het verkeerde knopje...helemaal overnieuw beginnen |(

Nou goed dan, gaan we weer:

In de vorige update, konden jullie zien over ons nieuwe dak en nieuwe paard Edi, inmiddels hebben we wat nieuwe dingen toegevoegd.

Als eerste, kregen wij nieuwe zonnepanelen op ons nieuwe dak...hopelijk gaan we dit straks goed terug merken in onze portemonee _O-

Daarnaast kreeg ik naast onze nieuwe Edi, het aanbod om een heel lief mooi bont oud paardje op pensioen te nemen, dit lieve mooie bonte oude paardje, is Apache, het paard waar mijn paardenliefde echt mee begonnen is. Als 7 jarig paard, mocht ik haar verzorgen samen met haar grote broer Kyanou. Als 9 jarig paard, zou ze verkocht worden en nadat wij een bod gedaan hebben, werd zij mij niet gegunt en verhuisde zij in de zomer van 2008 naar Zweden. Zij heeft hier 13 jaar lang mogen genieten van de zweedse natuur op een western ranch.
Helaas liep Apache het laatste 1,5 jaar kreupel en omdat zij inmiddels aankomende zomer 23 wordt (overigens nog vol levenslust en nog lang niet toe aan pensioen) zochten de eigenaren contact met mij om te vragen of ik echt serieus ben geweest al die jaren (13 jaar lang ieder jaar aangegeven dat ze altijs bij mij welkom is) om haar op te vangen voor pensioen...nou, lang verhaal kort:

Welkom thuis mijn allerliefste <3 *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Na Apache haar komst, is de dierenarts geweest voor haar om haar kreupelheid te onderzoeken en Apache blijkt in haar linker voorbeen wat artrose te hebben, op advies van de DA krijgt Apache nu Duivelsklauw en worden haar hoeven afgerond door de hoefsmid en loopt Apache inmiddels niet meer kreupel waardoor wij voorzichtig aan wat stapritjes maken al.

Doordat wij dus wederom een paard aan onze kudde toegevoegd hadden, hebben wij besloten (mede dankzij apache omdat zij altijd al 24/7 buiten leeft en niet op stal staat) dat de loze ruimte tegenover onze merrie/veulen boxen ook maar een nieuwe invulling moest krijgen, ipv 3 vaste boxen van 6 x 4,5m, hebben we de muur naar buiten doorgebroken, wat houtwerk en ijzerwerk besteld et viola...
Afbeelding
Onze loopstal van 6 x 17m waarbij de paarden over het schot kunnen eten en dus 24/7 ruwvoer krijgen en altijd kunnen in en uitlopen *\%/*

Na oud en nieuw ging onze geliefde Spotty vertrekken naar zijn nieuwe huisje in Italie:
Afbeelding
Het ga je goed lieve kleine knappe man <3

Ook kwamen wij er in het nieuwe jaar achter dat wij niet (zoals gepland) 1 veulen verwachten, maar stiekem 2:
Afbeelding

Onze Edi die in oktober nogal mager aangekomen is en die ons verkocht is als zijnde NIET drachtig...nou die merrie, werd na actief bijvoeren, toch wel dikker dan dat er voer in ging...en heb maar eventjes nagevraagd of ze wel geprobeerd hebben te insemineren...antwoord: ja, maar we hebben niet gelet op hengstigheid/cyclus...we hadden wat over dus onder het mom: weggooien is zonde...hebben we dat in Edi gedaan, echter heeft de DA haar leeg gescant...

Hmm...okee...dan toch maar de DA er weer bij en even scannen...en jawel...hardstikke drachtig en nu zo'n 8 maanden ver...Edi is uitgerekend eind mei, begin juni.

Afbeelding
Edi (Rhodium x Democraat)

Zij is drachtig van een goedgekeurde Hannoveraner GP dekhengst:

Afbeelding
Daiquiri Royal (Dancier x Wolkentanz I)

En dan ben ik alweer aan het einde van mijn update...met dit mooie weer, geniet ik hier af en toe ook van:

Afbeelding
Niks is mooier, dan kijken tussen deze oren <3

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 10:46

Hele leuke update weer <3 Kan niet wachten tot mijn kleine baby er is :D

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 10:50

Wat superieur dat je je oude lieveling hebt kunnen krijgen van de oude eigenaren, toch wel erg lief dat ze toch contact hebben opgenomen voor haar en jou!
Spannend twee veulens in het verschiet, waarvan één een verrassing is….geniet van je mooie paarden…

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 11:34

Ketly schreef:
Hele leuke update weer <3 Kan niet wachten tot mijn kleine baby er is :D


Snap ik helemaal.

Vergeten te vertellen dat Garola inmiddels druk bezig is met voorbereiden:

Afbeelding

Garola is overigens half april uitgerekend van Spielberg <3

En Kally:
Ja, ben echt super blij en dankbaar dat Apache na zoveel jaren dromen, toch echt naar mij toe mocht komen om haar welverdiende pensioen te vieren *\o/* <3

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 12:18

Superieur is natuurlijk Super leuk.. :o

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 14:06

Wat een leuke update!! :D
Benieuwd naar de kleintjes van dit jaar <3

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:51

Jaaaaaa een update die ik stiekem al wist natuurlijk ;) maar leuk leuk leuk.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:52

Ja ik speel ook vals, ik wist het ook wel.. :D

AM_Horses

Berichten: 2613
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 12:48

Ik wist het natuurlijk ook al *\o/* echt super leuk. Edi was echt verdacht dik := ik ben benieuwd wat ze er van bakt
Gisteren was ik nog naar haar dochter geweest wordt dit jaar 3 <3 Afbeelding