Welke motor voor klein iemand

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Welke motor voor klein iemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 18:08

Hoop dat het hier goed staat :+

Ik ga binnenkort aan mijn motorrijbewijs beginnen.

Nu ben ik aan het rondsnuffelen voor welke motor precies ivm mijn lengte.

Ik ben maar klein, 1,55 :') en pas dus niet op veel motors.

Heb vandaag op een vulcan 900 gezeten, maar is veel te breed, hoogte was kantje boord. Nu stond er de vulcan S langs, en die zat echt perfect voor mij en nog eens makkelijk recht te zetten. Maar prijskaartje is een ander verhaal :')

Zijn er nog kleine vrouwen die andere suggesties hebben qua choppers? Die iets vriendelijker zijn voor de portemonnee :')

MN vriend heeft de HD dyna en die is al te groot, kom ik niet eens aan de grond met m'n voeten _O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:12

Enige waar ik met mijn pootjes op de grond kom is een kleine benelli 125 cc en de honda monkey. :') De rest is eigenlijk te hoog of veel en veel te hoog. Heb wel een keer op een verlaagde kawasaki gezeten in een motorzaak. Geen idee welke dat was die stond te koop of te huur voor lessen.

Aan mij heb je dus niet veel :+ . Alleen de A 1 motoren dus waar ik op pas.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:14

Honda Rebel?
die had mijn schoonzusje 1 en die is ook niet groot.
Geen idee of dat het type motor is wat je zoekt.

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:16

Ik ben 1.60m heb nu een kawasaki er5. Kom ik met de tenen op de grond.
Heb bij een motorzaak op een kawasaki z650 gereden die past echt perfect, voeten netjes plat op de grond . Alleen prijskaartje was mij iets te gortig.
Ik ben meerdere motorzaken afgegaan, en op diverse modellen gezeten en gereden om te kijken wat beste zat. Bij veel motoren kunnen ze nog wel wat vulling uit zadel halen of vering verlagen waardoor je wat lager zit.

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Welke motor voor klein iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:18

We hebben een Honda shadow uit de jaren 80 van de vorige eeuw. Voor mij (1.58) prima!

lisanne87

Berichten: 1041
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:20

Ik heb een Honda rebel gehad en de Honda cb550 (voorloper van de nighthawk). Heb ook een iets hoger type gehad (weet zo niet meer welke), moest stoppen bij t stoplicht. Kom net met de tenen aan de grond en ik stapte op een steentje.. Steentje schiet weg, ik bijna onderuit :=

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Welke motor voor klein iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:41

Honda NC 700 (o, zie nu pas dat je een shopper wil)

Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:43

Ik zou kijken naar een verlaagd zadel, met die combinatie heb je wellicht meer waar je oppast

Pferdchen
Berichten: 641
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:24

Ik ben ook kort en als "start"-motor kocht ik een Kawasaki EL 250. Een kleintje, maar vooral lekker laag. Wilde eerst ervaren of ik wel genoeg zou rijden voordat ik er echt in ging investeren. Er is uiteindelijk geen "vervolg"-motor meer gekomen want ik stapte toch steeds liever in mijn auto (iets met kleding, kapsels, spullen meenemen enz). De motor heb ik toen maar weer verkocht
Laatst bijgewerkt door Pferdchen op 25-07-20 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:28

Ik rij een Kawasaki z650, met mijn 1,60m krijg ik mijn voeten nog netjes aan de grond, maar dat is dan geen chopper.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: Welke motor voor klein iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:42

Ik ben dan wel iets groter 1,67 m maar ik denk dat jij ook wel op een Honda shadow zal passen.
Mijn man is er een voor mij aan het ombouwen.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:45

Hmm chopper.. Een stalgenootje heeft een Honda Shadow waar zij mee rijdt.. :o

Wat vind je van een Honda cmx500? Is meer een bobber, maar wel stoer! :D
Ligt er een beetje aan wat je budget is natuurlijk. Persoonlijk is 'ie mij net te duur helaas..

Kawasaki ER-6n heeft een vriendin van mij die niet zo groot is (1,58). Is ze erg zeker mee geworden. Maar da's geen chopper. En ik heb zelf op een KTM 690 gezeten en ben daar helemaal weg van (met mijn 1.68) maar da's al helemaal geen chopper-stijl. :=

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Welke motor voor klein iemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 20:02

Het moet echt een chopper worden :D

Die Honda cmx500 is ook zeker een optie... Bobber is nog beter O:)

Shadow had ik ook aan gedacht, maar nog geen tegen gekomen dat ik eens kon proberen om op te zitten.

HD sportster zei m'n vriend ook, maar ben ook bang dat die ook net te groot gaat zijn, net zoals de vulcan 900

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Welke motor voor klein iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 20:38

Ik moet van mijn man de volgende site doorgeven :+.
www.cycle-ergo.com daar kun je aangeven hoe lang je bent en hoe dat dan staat op een type motor.

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:01

Ik heb een bmw gs, f650 serie. Maar dan origineel verlaagd dus alles is erop aangepast. Past prima en ik ben 1.58/1.60 ong.
Evt zit ik er nog aan te denken m weg te doen en een andere te kopen die meer lawaai maakt :Y)

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:06

Ik zat met hetzelfde dilemma (156cm). Bij mijn lesmotor kan ik net, maar dan ook net op de grond komen. Toch wil ik liever motor waar ik wel bij de grond kan. Laat ik choppers nou ook leuk vinden! De Honda Rebel ging voor mij ook, maar ik ben toch voor de Vulcan S gegaan. Ik heb gekozen om toch even door te sparen :o

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 21:15

Oeh, die site is handig!

Ik ben benieuwd of ik op de lesmotor kan... Vandeweek eens kijken :')

Edit:
Even de motor van m'n vriend gekeken maar dat klopt toch niet :') ik kom niet aan de grond haha
Afbeelding

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:37

Hahaha, ik heb me pas helemaal stukgezocht naar die site! _O-
Kende hem wel, maar wist totaal de naam niet meer! Dankjewel, ook namens mij! :D

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:41

Ik ben gewoon gaan passen bij de motorzaak. Overal opzitten, passen en voelen.

Ik ben ook klein (1.63/1.64m) en mijn eerste motor was een BMW F 650 GS, die ik pas na 2 jaar heb laten verlagen. Het ging net met mijn tenen.

Nu heb ik een chopper gekocht en kan ik ook bijna plat op de grond en kan nu ook steppen met motor en een motor verplaatsen. (lopen ermee kan ik niet, heb ik altijd moeite mee gehad ook met mijn verlaagde lesmotor).
De chopper is een Yamaha XVS 1300 Midnightstar.

Ik heb ook op een Yamaha XVS 1100 Dragstar gereden en dat ging ook heel goed en makkelijk.

Heb ook gekeken bij Harley's maar kon op geen enkele lekker zitten. Vaak hebben deze motoren ook forward bediening, maar daar kom ik niet bij met mijn pootjes dus dan vallen helaas die motoren al af om mee te gaan proefrijden.

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Re: Welke motor voor klein iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:41

Ik ben naar een andere rijschool moeten gaan, omdat ik niet op de standaard les motor kon. Uiteindelijk wel blij met de keuze :D Succes met lessen!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Welke motor voor klein iemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 22:32

Die forward control heeft m'n vriend laatst vervangen naar een mid control en dat scheelde voor hem zelfs

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:49

Ik rijd (als ik tijd heb)met nog geen 10 cm groter als jij een HD slim en kan met gemak bij de grond.
Dus sportster moet echt wel te doen zijn!
Bij de fatboy van mn man kon ik ook bij de grond.
Zn voorganger een nightrod ook maar de pedalen zaten te ver weg dus was tenen werk :')
Vond de fatboy en nightrod wel flink werken overigens.
Ofwel gewoon voor een HD gaan want daar zit echt wel wat bij waar je mee weg kunt :D

Moest even graven voor foto’s

Afbeelding

Afbeelding

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:10

Rijschool kan nog een hele zoektocht worden. Ik kon met mijn 1,54 m niet overal lessen. Moest eerst bij een rijschool proef gaan zitten. Daar hadden ze een verlaagd model en kwam ik met mijn voeten niet bij de grond. Bij een andere rijschool ging het net, omdat ik niet bang ben aangelegd durfde hij het aan. Besloot wel om motorlaarzen te kopen met verhoogde zool. Dat gaf extra cm en net iets meer zekerheid :')

Heb je lange benen voor je lengte? HD Sportster zou kunnen. Daar kan ik met platte schoenen bij de grond al vind ik de motor zwaar aan de hand. Je pakt hem niet zomaar even. Tenminste, voor mij is het een hele work-out om hem van zijn plek te krijgen :+ Tijdens het rijden heb je daar geen last van. Honda Rebel werd aangeraden door mijn instructeur.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Welke motor voor klein iemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 00:00

Probleem is dus dat ik korte benen heb, dat probleem heb ik ook altijd te paard 8)7

Tot nu toe is enkel de vulcan S een succes geweest. De oudere die er langs stond (800 of 900) is lager als de dyna van m'n vriend en dat was echt tenenwerk (met m'n motorschoenen die ik daar uiteindelijk gekocht heb :+ )

Even outfit showen }>
Afbeelding

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 00:18

Een bobber of chopper of ... komen veel lager bij de grond.

Kawasaki is ook al wat lager bvb of op zen minst, ken een paar korte mensen die kawasaki rijden. Maar, het allerbelangrijkste!! Bij veel motoren kunnen ze een makkelijke aanpassing maken (bij de vering denk ik), die de motor tot 10cm kan laten zakken.
Speciaal voor kortere beentjes

Ook heb je hele leuke motorrijlaarsjes met een kleine hak, die je dus ook wat meer lengte geven.