Schoonmaakster, hoeveel betalen en wat laat je doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Schoonmaakster, hoeveel betalen en wat laat je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:51

Hoi bokkers,

Ben benieuwd, hoor toch wel uiteenlopende verhalen over wat mensen wel of niet verwachten van hun schoonmaakster.

Zelf denk ik erover er ook 1 in te schakelen en dan voor 2 a 3 uur per week.

Hoe zijn jullie aan jullie schoonmaakster of schoonmaakadres gekomen?

Wat vinden jullie redelijk kwa uurprijs en klusjes?

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Schoonmaakster, hoeveel betalen en wat laat je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:57

Ik lees even mee!

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:00

Wij betaalden 40 euro voor 3 uur, contant.
Onze schoonmaakster heb ik via via gevonden, tip van een kennisje. Ze was echt fantastisch: In 3 uur tijd was het hele appartement (100 m2, 3 slaapkamers) gezogen, gedweild, de badkamer schoon, de keuken schoon en dan had ze nog tijd over om bijv. de keukenkastjes uit te sorteren of was te vouwen. We zijn nu verhuisd, dus helaas komt ze niet meer.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:01

Ik betaal 14,25 per uur (wit) aan mijn schoonmaakster. Ik heb haar via marktplaats gevonden.
Ze doet het huis stoffen, stofzuigen, dweilen. Badkamers en keuken schoonmaken, beddengoed verwisselen en dan wat extra klusjes die wisselen per keer. Bijv. ramen zemen, oven schoon maken, koelkast, binnenkant keukenkastjes of een specifieke kamer extra goed.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:04

Die van ons komt wekelijks 3 uur en verdient dan €45,-. Ze doet het hele huis stoffen, stofzuigen en dweilen en de badkamer en toiletten.
Af en toe doet ze alleen de 2 bovenverdiepingen echt heel goed en dan bv ook de ramen aan de binnenkant erbij.
Ik ben heel blij met haar!

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:04

Doubtless schreef:
Wij betaalden 40 euro voor 3 uur, contant.
Onze schoonmaakster heb ik via via gevonden, tip van een kennisje. Ze was echt fantastisch: In 3 uur tijd was het hele appartement (100 m2, 3 slaapkamers) gezogen, gedweild, de badkamer schoon, de keuken schoon en dan had ze nog tijd over om bijv. de keukenkastjes uit te sorteren of was te vouwen. We zijn nu verhuisd, dus helaas komt ze niet meer.


Ik lees mee maar was benieuwd hoe vaak ze dan kwam per maand :)

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Schoonmaakster, hoeveel betalen en wat laat je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:10

Dat is ook wel wat je mag verwachten in 3 uur tijd vind ik doubtless. 100m2 is zo groot niet, dus vind ik wel logisch dat ze tijd heeft voor extra. Wel fijn dat ze zo goed beviel. Een fijne schoonmaakster is goud waard.

Denk dat er niet veel schoonmakers langskomen voor minder dan 3 uur en 12,50 is wel het minimum uurloon imo.

bloemm

Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:20

wij hebben onze huishoudster gevonden op de plaatselijke facebookgroep, ik had een zoekertje geplaatst en meteen duidelijk gezet voor 12,50 per uur. Ik kreeg super veel reactie en kon dus kiezen. We zijn super tevreden. Ze komt 1x in de 2 weken 4 uur en doet dan stofzuigen, stoffen, badkamer keuken WC en dweilen. Ze vouwt ook de was op. Soms komt ze een keer extra en doet ze bijvoorbeeld de ramen etc.
Laatst bijgewerkt door bloemm op 07-05-20 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Snippergroen

Berichten: 6677
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:20

Kimbers schreef:
Dat is ook wel wat je mag verwachten in 3 uur tijd vind ik doubtless. 100m2 is zo groot niet, dus vind ik wel logisch dat ze tijd heeft voor extra. Wel fijn dat ze zo goed beviel. Een fijne schoonmaakster is goud waard.

Denk dat er niet veel schoonmakers langskomen voor minder dan 3 uur en 12,50 is wel het minimum uurloon imo.


Een badkamer of keuken goed schrobben kost best wat tijd. Ik ben minimaal hetzelfde kwijt aan tijd voor de helft van de oppervlakte :=

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:30

Ik betaal 50 euro per dagdeel, er wordt hier elke week 1 volledige werkdag schoongemaakt.

Kirrietje
Berichten: 481
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Schoonmaakster, hoeveel betalen en wat laat je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:34

Mijn moeder heeft 2 schoonmaak huisjes, bij dene komt ze 1x in de week en bij de ander 1x in de twee weken. Bij beide is ze er 3 uur bezig en krijgt ze 15 euro per uur. Ze is er viavia aangekomen (de ene via stal en de ander via familie)
Ze doet dweilen, stofzuigen, stoffen, ramen lappen, badkamer, wc’s en de keuken. Ook doet ze de slaapkamers en de bedden verschonen en was opvouwen :j

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:47

Oh, snelle werksters bij jullie zeg :) . Bij mij komt ze twee keer in de week een dagdeel (bij elkaar zo'n 8 uur dus). Ze doet de normale 'schoonmaakdingen' zeg maar, geen was opvouwen/bedden opmaken of iets dergelijks. We hebben geen klein huis, maar ze komt ook niet overal (omdat we sommige kamers vrijwel niet gebruiken). Ik moet er wel bijzeggen dat we zelf (behalve dan de was en gewoon bijhouden van de keuken) vrijwel niks in huis doen (hooguit vegen/snel dweilen voor het 'zicht') en een harige hond + kat hebben.
Ik betaal trouwens 12,50 euro per uur en reken gewoon de uren af die ze besteed heeft.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Schoonmaakster, hoeveel betalen en wat laat je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:52

Ik ben benieuwd naar wat jullie zwart zouden betalen voor een student die komt schoonmaken. Ik ben aan het overwegen om te gaan werken naast mijn studie. Ik hoor hier en daar wel dat er veel vraag naar is, maar ik heb geen idee wat ik qua loon mag verwachten.

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:54

Mijn werkster komt 1 x in de week voor 2 uur en doet dan keuken, wc's, badkamer en woonkamer en trappen. Stoffen, stofzuigen en dweilen. Huis is nog nooit zo schoon geweest, heerlijk. Ik betaal 13.50 per uur. Ze praat slechts beperkt Nederlands dus communiceren is soms een beetje met handen en voeten maar schoonmaken kan ze echt super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:55

frensje schreef:
Die van ons komt wekelijks 3 uur en verdient dan €45,-. Ze doet het hele huis stoffen, stofzuigen en dweilen en de badkamer en toiletten.
Af en toe doet ze alleen de 2 bovenverdiepingen echt heel goed en dan bv ook de ramen aan de binnenkant erbij.
Ik ben heel blij met haar!


Dat klinkt idd perfect!

Op Facebook heb ik al een oproep gedaan maar helaas woonde iedereen te ver weg. Wij wonen op t platteland (in the middle of nohwhere) Dat is best lastig natuurlijk.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:56

Negerzoen schreef:
Kimbers schreef:
Dat is ook wel wat je mag verwachten in 3 uur tijd vind ik doubtless. 100m2 is zo groot niet, dus vind ik wel logisch dat ze tijd heeft voor extra. Wel fijn dat ze zo goed beviel. Een fijne schoonmaakster is goud waard.

Denk dat er niet veel schoonmakers langskomen voor minder dan 3 uur en 12,50 is wel het minimum uurloon imo.


Een badkamer of keuken goed schrobben kost best wat tijd. Ik ben minimaal hetzelfde kwijt aan tijd voor de helft van de oppervlakte :=


Ik krijg via de gemeente iemand hier maar had 4,5 uur per week gekregen en dat is echt veel te veel. Ze mogen dingen als de koelkast niet doen en de rest van het huis (120 vierkante meter oid) is makkelijk gedaan is 2,5 uur. Stoffen, zuigen, dwijlen, wc, badkamer, keuken alles.

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:58

_Femkeeex schreef:
Ik ben benieuwd naar wat jullie zwart zouden betalen voor een student die komt schoonmaken. Ik ben aan het overwegen om te gaan werken naast mijn studie. Ik hoor hier en daar wel dat er veel vraag naar is, maar ik heb geen idee wat ik qua loon mag verwachten.


'Zwart' is relatief bij werk in huis (als je tenminste in Nederland woont). Als je maximaal 3 dagen voor een particulier werkt, dien je als werknemer (dus werkster) zelf de belasting op te geven en eventueel te betalen (regeling dienstverlening aan huis).
De werkgever betaalt je dus niet zwart, het niet aangeven zorgt ervoor dat het zwart wordt. Tarief is over het algemeen afhankelijk van het aantal uur dat aaneengesloten wordt gewerkt (meer uren achter elkaar is meestal een wat lager uurtarief) en vooral ook de regio.

Ik denk dat tussen de 12,50 en 15 euro per uur wel realistisch is.

Binoche
Berichten: 528
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:03

Ik heb een poetsvrouw om de 2 weken voor 4u die ik betaal met dienstencheques. Geen idee of ze zoiets ook hebben in Nederland? Is 9 euro per cheque en je betaald 1 cheque per uur. Je kan het ook inbrengen in je belastingen.

Anoniem

Re: Schoonmaakster, hoeveel betalen en wat laat je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:04

Waar haal je die checkes vandaan?

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Schoonmaakster, hoeveel betalen en wat laat je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:08

Kimbers schreef:
Dat is ook wel wat je mag verwachten in 3 uur tijd vind ik doubtless. 100m2 is zo groot niet, dus vind ik wel logisch dat ze tijd heeft voor extra. Wel fijn dat ze zo goed beviel. Een fijne schoonmaakster is goud waard.

Denk dat er niet veel schoonmakers langskomen voor minder dan 3 uur en 12,50 is wel het minimum uurloon imo.


Tja dat zou je denken. Hiervoor is er iemand langs gekomen die had na 3 uur enkel de woonkamer klaar. Kon ik zelf de rest schoonmaken -O-

har166 schreef:
Ik lees mee maar was benieuwd hoe vaak ze dan kwam per maand :)


Om de week! Wij zijn met z'n tweeen, werken beide fulltime buiten de deur en hebben geen huisdieren. Dus dan hoefden we tussentijds enkel even het toilet en de keuken te poetsen.

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Schoonmaakster, hoeveel betalen en wat laat je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:10

Willen mensen nog wel komen schoonmaken in deze periode? Wij willen eigenlijk ook een schoonmaakster.

Kirrietje
Berichten: 481
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:13

Selina schreef:
Willen mensen nog wel komen schoonmaken in deze periode? Wij willen eigenlijk ook een schoonmaakster.

Bij 1 werkhuisje van mijn moeder heeft ze tijdelijk een stop. Door de corona zit die vrouw nu thuis en doet het schoonmaken nu zelf. Bij de ander komt ze nog wel langs, hij gaat dan gewoon even het huis uit, dat deed hij eigenlijk altijd al want hij wilde nooit toekijken hoe ze schoonmaakte :+
Denk dat het ook wel persoonlijk is of iemand nog wil schoonmaken of niet :j

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:14

Selina schreef:
Willen mensen nog wel komen schoonmaken in deze periode? Wij willen eigenlijk ook een schoonmaakster.


Hier wel, sowieso zijn wij beide niet thuis maar op kantoor of in een apart ingerichte werkkamer in ons huis.

vanLotje
Berichten: 2012
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: De Veluwe

Re: Schoonmaakster, hoeveel betalen en wat laat je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:18

Ik betaal 50 eur per keer voor n schoon huis
En of dat in 3, 4 of 5 uur gebeurt boeit me niet zoveel.
Ik wordt zelf ook betaald voor 40 uur terwijl ik die nooit volmaak, als mijn werk klaar is is het klaar en dat werkt ZO fijn :)

kinel
Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Schoonmaakster, hoeveel betalen en wat laat je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:23

Ik doe dit werk al jaren met veel plezier. Heb privé zeven plaatsen. Uren variéren. En vraag 12,50 per uur. Doe in principe alles alleen geen beddengoed strijken. Dit was ooit een keer maar nooit meer. En dat zeg ik op een nieuwe plaats ook eerlijk.