[VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-21 20:43

Prairy, een RedLove appel. Dat van de prioriteiten ken ik. Kleding komt bij mij meestal achteraan te staan. Maar ik had nu echt iets nieuws nodig met nog maar drie hele broeken in de kast waarvan twee rode. Dus ik mocht van mezelf iets kopen. En hier kan ik onzichtbaar mijn oude rijbroeken onder aan. Dus dit telde voor mij als een nieuwe broek. O:) Beetje creatief zijn... :o

Damme, via iemand in een Facebook groep. Ze adverteert ook op Marktplaats. Ik denk dat je haar snel vindt als je even zoekt. Hij zou ook makkelijk zelf te maken zijn. Dus dat ga ik in de toekomst ook doen met stof bij de kringloopwinkel vandaan of misschien iets van onze oude gordijnen zodat ik die ook kan hergebruiken. Maar nu kon dat echt niet. Geen plek voor knutselwerk en er waren geen winkels open. Ik kreeg van de week wel deze mooie vintage machine... Dus misschien van de zomer?

Afbeelding


tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:46


[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:49

Dat ie een leuke naaimachine :)

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-21 20:52

Tamary, dat klopt!

DubbelFun, dat vond ik nou ook. Ook niet erg om naar te kijken met zijn mooie kleurtje. Hij is helemaal van metaal, super degelijk, schijnt ook behoorlijk sterk te zijn. En dat is fijn want ik houd van wol en velours.

Prairy
Berichten: 8984
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:59

Oh wat een mooi ding zeg, helemaal mijn kleur :D

Alleen niet mijn soort machine, ik heb er niet eens een haat liefde verhouding mee, maar gewoon haat :') Ik heb er echt altijd ruzie mee.

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-21 22:32

Hahaha ik ook hoor. Maar ik wil wel heel erg graag dat we het beter kunnen vinden. Dus ik blijf het toch proberen. ;)

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 09:52

Ik vrees dat ik mijn ouwetje toentertijd aan zijn eind geholpen heb door er teveel leer mee te stikken.

Marcella

Berichten: 36587
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 11:05

Heb ook nog een hele oude naaimachine staan bij mijn oom die geschikt is voor het naaien van leer. :=

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Dammie

Berichten: 3312
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 11:06


1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-21 14:27

Zonde DubbelFun. Wat maakte je zoal?

Marcella, ik heb een hele oude schoenmakers machine voor leer. Uit 1880. Helaas heb ik die nog niet kunnen gebruiken. Hij moet een beetje opgeknapt worden. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat hij weer bruikbaar wordt. Ik was van plan om er onder andere een goede barebackpad mee te maken. Ooit... Ik heb echt veel te veel projecten. O:)

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:59

Ik heb een tijdje seatsavers voor westernzadels gemaakt van suede met een dikke wollen binnenkant. Op een gegeven moment was mijn materiaal op en de machine ook :D

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-21 16:43

DubbelFun, ik snap wel dat de machine het daar zwaar mee had. Het klinkt wel heel fijn zo'n seatsaver. Ik maakte veel lange ritten toen ik nog trainde met Nilay. Dan was zo iets heerlijk geweest denk ik.

Update tijd! De laatste week van februari.

Ik kocht vorig jaar een inieminie wilgje waar roze katjes aan zouden moeten komen. Bijna de hele winter stond hij onder water. Ik vreesde dat hij letterlijk verzopen zou zijn. Maar tot mijn verbazing zag ik bij inspectie opeens dit perfecte roze katje. <3

Afbeelding

En dat was niet alles! De tuin komt echt weer in bloei!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En niet alleen ik geniet daarvan. De eerste hommels zijn ook alweer gespot!

Afbeelding

De hommels hebben het nog zwaar zo vroeg in het jaar. Dus ik ben extra blij met mijn keuze om veel crocussen te planten.

Ik heb deze week ook het laatste stuk haag geplant. Eindelijk kon het omdat het huis nu buitenom af is op de kozijnen na. *\o/*

Afbeelding

Bij het planten van de blauwe bes viel de pot er af en kwam ik dit prachtige bouwwerk tegen.

Afbeelding

En omdat ik nog niet zo goed weet wat voor een werk ik kan gaan doen probeer ik zo nu en dan eens iets uit. Ik ben dus maar begonnen met ontwerpen voor anderen. De eerste schetsopzet ziet er nog gal rommelig uit. Naar het wordt wel wat!

Afbeelding

Tussendoor is het genieten van de paarden. Zelfs nu ik niet met ze train is het heerlijk om ze gewoon om me heen te hebben.

Afbeelding

Bij het zien van dat lieflijke plaatje kon ik mezelf niet bedwingen om wat dichterbij te gaan kijken. En tot mijn grote vreugde bleef Roos liggen en mocht ik haar kriebelen. Echt mijn vriendinnetje. <3

Afbeelding

Ik was weer binnen, keek uit het raam en zag dat ze gewisseld hadden. Lekker stel.

Afbeelding

Over lekker stel gesproken. Zo werd ik wakker. :')

Afbeelding

Deze week vond ik ook twee tandjes van Roos. Ik vind dat zo bijzonder! Ik heb van mijn andere paarden nooit wat gevonden. Ik hoop dat Dennis er op een gegeven moment iets moois van kan maken. Hij is opgeleid tot goudsmid...

Afbeelding

Sommige ochtenden zijn gewoon magisch!

Afbeelding

Afbeelding

Mijn inzending voor de kunstbokaal was op tijd af!

Afbeelding

Als laatste een leuke uitdaging voor de creatieve denker:
Wat zou jij maken van deze stukken metaal? Ze zijn gebruikt als verpakkingsmateriaal en ik wil ze graag hergebruiken. Ik weet alleen nog niet precies hoe.

Afbeelding

Mizora

Berichten: 18071
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:55

Dakgoten van schuurtjes o.i.d., of voergoten voor eventuele schapen/geiten/kippen.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:24

Goten voor aardbeien-op-hoogte. Als je ze op afschot op palen vast maakt kun je aan de ene kant water geven en het restant aan de andere kant weer opvangen en gebruiken.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:57

Wauw wat een mooie foto update genieten hoor.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Muga

Berichten: 2054
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:26

DubbelFun schreef:
Goten voor aardbeien-op-hoogte. Als je ze op afschot op palen vast maakt kun je aan de ene kant water geven en het restant aan de andere kant weer opvangen en gebruiken.


Wat een geniaal idee!! Kan je vast ophangen met materiaal voor dakgoten oid. Ik wil dit ook haha.

So much <3

Kaka

Berichten: 4810
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:24

DubbelFun schreef:
Goten voor aardbeien-op-hoogte. Als je ze op afschot op palen vast maakt kun je aan de ene kant water geven en het restant aan de andere kant weer opvangen en gebruiken.


Of goten in een broeikas. Hang ze binnen aan de glaswand. Perfect om stekjes in op te kweken. Van de grond en in de zon.

Wit beyond measure is man's greatest treasure

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:20

Ik dacht zonder de reacties gezien te hebben ook aan het hoog zetten van aardbeien en goten..

# Never regret something that once made you smile #

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:08

Even een tijdje weer niet bijgelezen, maar wat een vorderingen zeg! Ik vind jullie project zo ontzettend gaaf en leerzaam! Zo leuk om dan zelf ook aan het denken gezet te worden, over wat wij terug kunnen doen voor de natuur :+: Dankjewel daarvoor :D

En Daran... ik ben trots op 'm, zomaar buiten wachten!! +:)+ Lekker dier is 't <3 Hij zal ook wel genoten hebben van de sneeuw ja! Daar zijn die zwarte joekels toch wel voor gemaakt hè <3 Het staat ook zo mooi haha :D Naar de wc gaan zelf, zag er wel uit als een uitdaging die ik liever uit de weg was gegaan _O-

Hopelijk gaat het met jou ook weer beter en doet UWV niet meer stom... -O-

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-21 13:04

Zo... Dat is alweer een tijd geleden. Ik ben heel blij met jullie reacties en ideeën. Mijn hoofd is alleen heel erg met andere dingen bezig (zoals mijn gezondheid) en ik ben maar weinig op Bokt te vinden.

Aardbeien heb ik nu eerst in de volle grond staan. Maar eens zien hoe dat gaat. Ik heb toch ook bodembedekkers nodig. Mocht ik geen aardbeien kunnen oogsten dan ga ik zeker nadenken over het maken van verhoogde bakken.

Goed. Maart.

4 maart zouden ze de kozijnen komen plaatsen... Vlak daarvoor kreeg ik bericht dat ze slechts twee kozijnen hadden en dat de rest verkeerd was gegaan in productie. Ze hebben die twee kozijnen geplaatst en de rest dicht getimmerd. Het glas staat er al wel. Ik hoop maar dat ze het materiaal kunnen recyclen. Ik vind het een vervelende gedachte dat er al bij de productie van onze kozijnen zo veel afval ontstaat.

We hebben bewust gekozen voor kunstof. Maar op zulke momenten ga ik dan toch twijfelen of we dat wel goed hebben gedaan.


Afbeelding

Afbeelding

Maar ze zijn wel mooi! <3

Afbeelding

Verder deze eerste week van maart een stukje roosters verlegd die ik uit wanhoop in de blubber heb gesmeten toen het zo nat was. Erg handig werken is het niet met de prinses in de buurt. :')

Afbeelding

Afbeelding

We hebben bedacht dat we van de bouwhekken ook de ren voor de kippen gaan maken. Onze kippen vliegen en we hebben veel roofvogels dus het moet hoog genoeg om er een net over te spannen. Dat lukt met deze hekken prima en het is fijn dat we ze kunnen hergebruiken. We hebben ze ook al gebruikt gekocht.

Afbeelding

Foto van de amandel bij nacht.
Afbeelding

En de super groente en fruitbox die we hier kunnen kopen elke week. Het uiteindelijk doel is natuurlijk dat het zo veel mogelijk van eigen terrein komt. Maar tot die tijd is dit een mooie optie.
Afbeelding

De rest van maart en april plaats ik zo snel mogelijk. Maar eerst weer even rusten.

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:05

Door jou topic ben ik ook bij die fruitboxen gekomen.
Dus voor mijn kraamweek 1 aangeschaft en denk dat ik binnenkort weer heen ga. En gelijk een ritje naar de groot diervoeders

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 06:56

Wauw jullie zijn weer een stuk opgeschoten, nog even en jullie wonen erin :D

Let op bij die hekken dat je ze een stuk ingraaft, op zich hoeft dat niet ver als je aan de binnenkant rondom een rijtje stenen legt. Wij zijn ook bezig met een nieuw kippenhek (maar dan om bijna 300m2) en we storten beton rondom in de grond. Helaas heb je echt een Fort NO Fox nodig :=

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:39

Ik ben dit topic een hele tijd uit het oog verloren maar weer even helemaal bijgelezen. Wat wordt het prachtig zeg! Jullie buurt klinkt echt als heerlijk om te wonen.
Heeft iemand toevallig de naam van die fruitboxen of heb ik daar overheen gelezen? Zien er super uit!

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:17

Renee_S schreef:
Ik ben dit topic een hele tijd uit het oog verloren maar weer even helemaal bijgelezen. Wat wordt het prachtig zeg! Jullie buurt klinkt echt als heerlijk om te wonen.
Heeft iemand toevallig de naam van die fruitboxen of heb ik daar overheen gelezen? Zien er super uit!


Op facebook via groenteproductie Flevoland.
Nu kun je het alleen nog in Dronten ophalen.
Maar binnenkort komen er door Nederland ook afhaal punten

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-21 10:05

Mer1980, ik wil grondregels op hun kant ingraven onder de bouwhekken en in de ren zelf oud tapijt leggen. Dat hebben we nu ook in een stukje van de ren rondom de caravan en dat bevalt heel goed. De kippen kunnen er zo ook geen enorm krater landschap van maken waardoor ik hopelijk wat struiken in de ren kan laten groeien voor beschutting zonder dat ze de wortels slopen (kippen zijn bosdieren).

ReneeS, wat leuk dat je hebt bijgelezen. Het is hier inderdaad heerlijk wonen. De boxen komen inderdaad bij groenteproductie Flevoland vandaan zoals Marjannuh zegt (dank je! En wat fijn dat het je is bevallen.). Hier in de wijk hebben we een eigen afhaalpunt dankzij iemand die haar garage en tijd beschikbaar stelt. Als ik naar Dronten zou moeten rijden zou ik het niet doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Eulogy, YandexBot en 23 bezoekers