[VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 22:38

Dankjewel. Wat een lief bericht.
Inmiddels doe ik inderdaad ook overdag de houtkachel aan. De petroleumkachel heeft kuren en ik heb geen zin om hem helemaal uit elkaar te halen. Ik ben veel te bang dat ik hem niet meer in elkaar krijg. Dus dat mag Dennis komend weekend doen.

Ik heb wel echt het beste kledingstuk voor nu besteld en binnen gekregen vlak voor de sneeuw kwam. Een wolmix rijrok. Die draag je gewoon over je broek en is zo lekker warm!

Morgen maar eens een nieuwe update met foto's plaatsen. :)

Urona447
Berichten: 2800
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:00

Wij hebben een dieselkacheltje in onze stacaravan, die gaat eerst aan en tegelijk de houtkachel.

Als de stacaravan op temperatuur is neemt de houtkachel het over en gaat de dieselkachel uit. Is dat geen optie voor jullie?

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:04

Kruip even onder mijn meelees steen vandaan. }:0 Hoe is het inmiddels met de bouw? Nog altijd benieuwd naar updates.

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 22:11

Bedankt voor de reminder. O:) Ik ben heel erg met andere zaken bezig geweest (mijn gezondheid is niet zo goed en mijn WIA aanvraag is door het UWV afgewezen dus ik ben aan het zoeken naar hoe ik daar nu weer mee om moet gaan). Maar er is zeker een hoop gebeurd! Ik ga proberen om morgen echt de tijd te nemen om een update te plaatsen. Want in de tussentijd hebben we temperaturen van -12 tot +18 gehad... :wow:

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:17

Oh even een zijpaadje... Heb je toevallig rechtsbijstand? Die kunnen het besluit van het UWV wel aanvechten. Je bent niet de eerste waarbij dit keihard wordt afgekeurd, terwijl er onnoemelijk veel onwaarheden in het arbeidsdeskundig rapport staan.

Ik blijf jullie topic wel met veel plezier volgen!

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:31

Is jullie perceel te zien vanaf de a27? Meende toen ik daarover kwam een bouwwerk te zien zoals jullie met zo'n ronde vorm.

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 18:30

2 t/m 5 februari
Deze week gaat het hard! Eerst gaat de binnen beplating er op. Vervolgens de isolatie, de folie en dan de buiten beplating! *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De paarden zijn niet erg onder de indruk.

In de tussentijd begin ik aan mijn tekening voor de kunstbokaal...

Afbeelding

en bereidenn we ons zo goed mogelijk voor op de kou. De watervoorraad naar binnen in de douche en een isolerende laag onder Daran's bed.

Afbeelding

Afbeelding

Op de zevende gaat het los. Stuifsneeuw komt door alle kieren en naar de wc gaan is een hele beleving. :brr:

Afbeelding

Afbeelding

De dieren zien er gelukkig nog wel wat positiefs in. Daran rolt en springt enthousiast elke keer als we naar buiten gaan en ook de paarden vermaken zich wel ondanks dat de ijsklontjes zich aan hun vacht ontwikkelen. Ze krijgen hun hooi nu los in de bak en maken er een grote bende van. Maar ik wil dat ze volop kunnen eten dus het geeft niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er stuift ook heel veel sneeuw het gebouw in. En randjes en kuilen zijn steeds minder zichtbaar. We vrezen voor vertraging. Maar het welzijn van de bouwvakkers gaat voor.

Afbeelding


Dat was het weer even voor vandaag. We zijn de sneeuw nog niet uit... :')

CarinaR, ik zou verbaasd zijn als je het kunt zien vanaf de snelweg eigenlijk. Er staan een hoop bomen langs en zo heel dichtbij de weg zitten we niet. Maar ik ga er zelf wel een keer rijden binnenkort. Eens zien!

Renee1991, we hebben helaas alleen rechtsbijstand voor de bouw afgesloten en niet voor werk situaties. Maar ik ga er waarschijnlijk met iemand van het wijkteam naar kijken.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:45


Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:48

En overal sneeuw ... op je neus, aan je billen, in je haar ...

Maar het huis begint toch echt wel vorm te krijgen. Zo wordt het tastbaar.

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:17

Malenka, het leek mij ook al sterk. Nu ik je foto's zie geloof ik ook niet dat het jullie perceel is.
Ben wel benieuwd waar jullie zitten.

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 22:35

Maflinger, ik zie nu pas dat je er een rijpe van hebt gemaakt! :')

Carina, je kunt het inderdaad niet zien. Wij zitten op het veld bij de groene kathedraal.

8 t/m 12 februari
Op maandag besloten het bouwbedrijf en ik dat het inderdaad niet verantwoord was om te komen werken. En om eerlijk te zijn was ik daar eigenlijk ook wel aan toe. Ik genoot echt van de stilte. Want niet alleen bij ons was het stil. In de hele wijk stond de volume knop laag.

En ondanks dat het echt heel koud was werd het elke dag een stukje beter.

Afbeelding

En op de echt koude momenten stond de houtkachel aan. Heerlijk warm. We kregen zelfs nog briketten binnen om de kachel snachts te laten gloeien. En gelukkig niet van bruinkool maar boombast. Toch wat verantwoordelijker.

Afbeelding

Een roodborstje had zich in de ren gekregen. Waarschijnlijk gelokt door het voer van de kippen. Hij kon er alleen niet meer uit. Toen ik mijn best deed om het diertje te redden dacht Madelief dat ik hem aan het vangen was en ze kwam enthousiast meedoen. Uiteindelijk is het gelukkig gelukt om hem vrij te laten. Ik heb daarna maar een klein tafeltje met voer neergezet. Ik heb het roodborstje elke dag terug gezien.

Afbeelding

Wat was het mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op dinsdag ben ik met Daran naar de winkel gelopen voor boodschappen. Ik heb hem voor het eerst sinds we hem hebben even alleen achter gelaten terwijl hij vast zat aan een paaltje. En hij heeft het fantastisch gedaan! Ik was zo trots! Hij kwam bij ons net verlatingsangst waarbij hij de deur en zijn eigen bek kapot maakte. En dan nu dit. <3

Afbeelding

Afbeelding

Woensdag was het windstil, zonnig en ging de bouw weer verder. En wat gingen ze snel! De voorgevel werd deze week voorzien van beplating en de achterkant alvast van folie.

Afbeelding

Afbeelding

En het uitzicht vanuit zowel het huis als de caravan bleef prachtig.

Afbeelding

Afbeelding

De hoogwerker soms vlak over de paarden heen.

Afbeelding

Zij waren zich meer aan het focussen op het creëren van een ravage aan hooi. :')

Afbeelding

josien_m_
Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:24

Haha, wat een mooie plaatjes weer! Fijn om die groei van jullie huis te zien, daar wordt je vast heel blij van!

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:48

Heerlijk hoor een prachtige foto update ;)

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 19:06

Bedankt allebei. :D Het is zeker leuk om het huis te zien ontstaan. Vandaag heb ik zelfs hout besteld om de kamers en verdieping binnen te gaan bouwen. :)

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:13

Spannend hoor het is nu al echt een huis aan het worden ;)

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:13

Wat wordt het mooi! En wat hebben jullie afgezien met die kou en sneeuw. Ik kan me zo voorstellen dat je erg verlangt naar een ‘af’ huis.

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:21

Ohhhhh nee dan heb ik wat anders gezien, dat was bij Hout.
Waar jullie zitten is tegenover de waterlandseweg dan zeker? Tussen de a27 en Almere Jungle

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 23:29

Dit is onze locatie. :o Afbeelding

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:10

Ohhhja zie.
Dat zie je inderdaad niet vanaf de weg.

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 18:51

13 februari

Weekend! Prachtig weer en nog even genieten van de sneeuw. Dennis wilde de vijver sneeuwvrij maken. Gewoon om het even te kunnen zien. In eerste instantie vond ik dat maar gek maar het was eigenlijk heel leuk!

Afbeelding

Daran vond het helemaal fantastisch dat we met hem buiten gingen spelen. Hij heeft echt geen last van de kou.

Afbeelding

Afbeelding

En ik ook niet dankzij mijn heerlijke warme rijrok. Ik heb hem met de sneeuw echt elke dag aangedaan bij het naar buiten gaan. Super fijn! (Nu nog te paard proberen...)

Afbeelding

Je ziet nu ook goed dat de paarden echt een kleine kudde vormen met die van de buren. Zo veel geluk dat we naast elkaar terecht kwamen!

Afbeelding

Zondagochtend lekker brood gehaald bij de bakker een stuk verderop. Het was een fijne wandeling en het voelt zo idyllisch.

Afbeelding

De bouw ging die week verder. Geweldig om alle stappen te zien die gezet worden. Overal komen afwerk randen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De sneeuw en het ijs verdwijnen. In eerste instantie is het alsof we een zwavelmeer hebben. Heel surrealistisch.

Afbeelding

Met Daran loop ik naar een stalletje langs de weg. Het is in totaal echt wel een uur lopen. Maar heel erg de moeite waard! Van alles dat in bulk is gekocht, biologisch en in herbruikbare verpakkingen gestopt. Nu kopen we er onder andere dadels, cacao, couscous en oregano. Ik houd van deze woonplek. Zo veel leuke initiatieven!

Afbeelding

En bovendien kunnen we er met een mooie wandeling door het bos heen.

Afbeelding

De eerste bloembollen komen ook op! Voorjaar!

Afbeelding

Ik ga verder met mijn tekening en bij het openen van de groene verf vliegt het overal heen. Ik doe mijn best om mijn tekening te redden. Maar echt, die was wel het punt dat ik hem bijna weg heb gegooid van wanhoop. Ik was tot op dat punt zo blij met de tekening.

Afbeelding

Zaterdag de 20e was het weer prachtig. We zetten een paar stoelen in het huis. Eens voelen hoe dat straks gaat zijn. <3

Afbeelding

En als kers op de taart koopt Dennis in een opwelling en appelboom die door en door rode appels gaat geven. Dus niet alleen de schil maar ook het vruchtvlees! We kijken nu al uit naar roze appelsap, cider en appelmoes. Maar hij mag eerst even groeien...

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:18

Die rijrok is wel heel sjiek en een rode appel ken ik niet.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:30

Die door en door rode appels heb ik hier pas gehad. Een beetje zurig maar wel lekker! En die rijrokken zijn ook fijn <3 Mijn rijmaatje heeft er een, ik overweeg hem nog!

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 20:13

Blue eyes, ik zou niet twijfelen en het gewoon doen. Het is echt een van de beste aankopen in lange tijd geweest. Heerlijk! Ik houd dan ook wel van historische kleding. En baal een beetje dat ik al mijn mooie kleding heb weggestopt in de berging (waar ik niet bij kan). Ik had graag een victoriaanse blouse en jas bij de rok geprobeerd.

DubbelFun, dank je! Minder chique als het hooi er aan hangt. :') En ik ben zelf ook heel benieuwd naar de appels. Maarja, dat geld ook voor de andere vijf soorten. :o En al het andere fruit. Ik hoop dat we dit jaar van alles wat kunnen proeven.

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:25

Een bloedappel of toch nog iets anders?

Mooie rok, staat ook nog op mijn verlanglijstje. Maar ja, prioriteiten...

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:31

Waar heb je die rijrok gekocht?
Ziet er inderdaad lekker warm uit.