Welke gpx app voor Android gsm?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Welke gpx app voor Android gsm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 06:51

Volgende week gaan wij onze grenzen verleggen en rijden we een gpx route in een voor ons onbekende omgeving.

Nu was ik in de app store aan het kijken voor een gpx viewer maar er is zoveel keus :oo

Wat zoek ik ;
Voor op een android gsm.
Duidelijke aanwijzingen.
Mag een stem zijn die zegt welke kant op.
Ik gebruik Endomondo dus de gpx hoeft niet heel uitgebreid te zijn met hoogtes etc.
Beetje gebruiksvriendelijk als het kan.
De gratis versie is voor ons eerst wel prima,ga voorlopig niet vaak zo'n mysterie route rijden.


Welke raden jullie aan en welke absoluut niet.

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Welke gpx app voor Android gsm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 08:35

Wat zoek je precies? GPX is het bestandsformaat waar je routes in op kan slaan.

Ik gebruik zelf GPS Logger om routes te tracken. Dat is de enige app die ik kon vinden waar je gewoon je complete dagrit op kunt loggen zonder dat je accu leeg is. Ik laat hem dan ieder 30s of iedere minuut een puntje zetten waar ik ben. Scheelt hele hoop energie.

Om de opgeslagen routes dan terug te kijken gebruik ik TopoGPS, die kan ook navigeren. Helaas zonder stemhulp en kost helaas een paar euro. Ik heb Google Rewards op mijn telefoon waar je af en toe enquêtes krijg waar je dan Google Play tegoed voor krijgt. Daar koop ik mijn appjes voor. :)

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Re: Welke gpx app voor Android gsm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 10:31

Er staat op internet een uitgestippelde route die je kan opslaan met gpx en ik was er van uitgegaan dat-zodra ik de gpx geïnstalleerd heb- ik die route zo van de gsm af kan rijden/volgen.

Dat was mijn gedachten....die kan dus heel erg onjuist zijn _O-

Zal zo eens wat downloaden en uitproberen.