Bokkers uit Scherpenzeel?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-19 16:26

Beste bokkers,

Ik was benieuwd of er ook mensen uit Scherpenzeel komen. M'n man en ik gaan daar voor huizen kijken, maar zijn beide niet gelovig.. en als ik internet mag geloven is Scherpenzeel nogal gelovig dorp... Wie kan mij vertellen of dit klopt of toch niet?

Thx!


Blacky94

Berichten: 3469
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:33

Ik heb er nooit gewoond maar kwam er vroeger nog wel eens en Scherpenzeel is idd vrij gelovig. Maar dat zijn eigenlijk alle (kleine) dorpen daar in de buurt...

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:43

Mijn schoonzus is er vorig jaar gaan wonen. Kwamen uit Culemborg en kochten hun eerste huis in Scherpenzeel. Zijn ook beide niet gelovig.

Wat ik begrijp is dat op zondag klussen oid niet heel erg gewaardeerd wordt, maar ze wonen er fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:45

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-19 17:03

Bedankt voor de reacties tot nu toe.. ik ben benieuwd we gaan er maandag kijken..

Biebz

Berichten: 5499
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:29

Wat leuk! Ik woon Lunteren ook erg gelovig hier en zelf niet gelovig.
Maar als ik op zondag er rekening mee houd dat ik niet ga klussen of andere grote dingen dan wordt dat geaccepteerd!
Voel me nu zelfs bezwaard als ik mijn was op zondag buiten hang omdat het bij ons in huis heel slecht droogt en wij veel weg zijn.

De omgeving is wat ik merk erg vriendelijk! Ben benieuwd wat jullie ervan gaan vinden.

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-19 17:36

Maar de was op zondag buiten hangen mag toch wel , hoop ik?? :o

Biebz

Berichten: 5499
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:37

Beauty26 schreef:
Maar de was op zondag buiten hangen mag toch wel , hoop ik?? :o


Ja dat mag! Iig hier wordt het geaccepteerd (behalve door 2 ouder stel, maar ik doe het wel gewoon). Alleen ik ben de enigste die het doet.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:14

Een vriendinnetje van mij woont daar. Volgens mij is zij niet gelovig en trekt ze zich er ook vrij weinig van aan!
Heb er zelf overigens als ik daar was altijdj weinig van gemerkt.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-19 19:16

Bedankt voor de reacties. Ik laat jullie weten hoe t was..

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:22

Ik woonde jaren in Scherpenzeel, nu een dorpje verder :P

Het is een heel leuk dorp en je mag je was wel buitenhangen op zondag hoor :D iets doen wat lawaai maakt wordt niet erg gewaardeerd. Zoals grasmaaien, boren oid.
De winkels zijn dicht op zondag maar de horeca open. Ik geniet zelf erg van de rust op zondag :)

[o]

lauralarissa

Berichten: 1094
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:30

Ik ben vanuit regio Alkmaar 3.5 jaar terug in Scherpenzeel terecht gekomen. Eerst moeten wennen aan de gelovige kant van het dorp maar nooit last van gehad. Ben zelf niet gelovig en gewend dat alles op zondag open is. Boodschappen doe ik bijvoorbeeld op zondag in Amerongen (lekker rustig en mij paard staat daar gestald). Ik word er ook niet raar aangekeken. Op zondag sop ik lekker het huis, ben ik op stal of ga met de honden erop uit. Dorp is dan erg stil. Nu ik er een aantal jaar woon ben ik er aan gewend geraakt. Ieder zijn ding zeg ik maar

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 08:55

Thx ben erg benieuwd hoe wij t gaan ervaren maandag

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:21

Welke straat staat het huis? :D

[o]

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 09:25

Kamillelaan / akkerwindelaan

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:31

Scherpenzeel is volgens mij niet geloviger dan de omgeving waar je vandaan komt, en de zondagsrust heeft voor niet gelovigen ook zo zijn voordelen heb ik ervaren ;)

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 10:00

Taffje ik woon momenteel in Raalte, maar hiervoor in Lopik gewoont.. :D

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:20

Oh ja, die huizen. Leuk hoor :) ben benieuwd of je het leuk vindt daar :)

[o]

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:21

Ik woon er een dorp naast. Inderdaad een gelovig dorp, dorp waar ik woon ook. In ons dorp wordt het in ieder geval niet gewaardeerd als wij zondag in de tuin bezig zijn oid. Maar dan wonen wij ook wel tegenover een streng gelovige christelijke kerk. Maar als je hier rekening mee houdt dan merk je er vrij weinig van. :j

Kom je hier vaker? <<)

snoopydogy

Berichten: 2220
Geregistreerd: 20-11-11

Re: Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:11

ik woon op 10 min van scherpenzeel vandaan

kerstmuts

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:20

Taffje schreef:
Scherpenzeel is volgens mij niet geloviger dan de omgeving waar je vandaan komt, en de zondagsrust heeft voor niet gelovigen ook zo zijn voordelen heb ik ervaren ;)

Ja hier worden ze ook wel eens gek van de motorzagen, bladblazers en grasmaaiers, maar het wordt gelukkig toch gewoon gedaan. Ik heb het weekend hard nodig om alles een beetje bij te houden in en rond het huis en de stallen. Moet er niet aan denken zondag op mijn handen te moeten zitten. :D

Maar als dat geen probleem voor je is dan valt Scherpenzeel volgens mij wel mee. Genoeg dorpjes erom heen waar de winkels wel open zijn op zondag mocht je dat wel handig vinden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:31

Het hangt ook een beetje van je buurt/buren af. Al zegt dat ook niet alles. Wij wonen naast een gereformeerd gezin, maar wassen gewoon op zondag de auto. Nog nooit iets van gehoord in de 12 jaar dat wij er nu wonen. We maken gewoon een praatje en kunnen het prima vinden met onze buren.

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 13:27

Iedereen bedankt, de reacties tot nu toe vallen mee :+

We hebben geen probleem met mensen die een geloof hebben. Gastouder van onze zoon is ook zwaar christelijk, maar wij kunnen er prima mee overweg. Komen ook wel privé bij elkaar over de vloer..

daphne_xxx
Berichten: 641
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 17:58

Beauty26 schreef:
Beste bokkers,

Ik was benieuwd of er ook mensen uit Scherpenzeel komen. M'n man en ik gaan daar voor huizen kijken, maar zijn beide niet gelovig.. en als ik internet mag geloven is Scherpenzeel nogal gelovig dorp... Wie kan mij vertellen of dit klopt of toch niet?

Thx!

Het is inderdaad vrij gelovig. Ik werk er nu in de thuiszorg en zie het regelmatig terug.
Ik zie ook een hoop niet-gelovige mensen en een hele hoop lieve, vriendelijke en gezellige dorpsmensen die altijd in zijn voor een praatje. Ik zou er graag willen wonen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101663
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Bokkers uit Scherpenzeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 18:15

Ik zou er ook best willen wonen, woon nu vlakbij ook in een klein dorp. Ook wel gelovig. Ik heb er geen last van, leven en laten leven. :j

Als je daar heen verhuisd en je hebt sociale contacten nodig hou ik mij aanbevolen hoor. :D

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danseresje, MarjanB en 116 bezoekers