Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
horsii

Berichten: 7592
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:07

Hier maakt het me niet uit als wij gaan verkopen waar de kopers vandaan komen. Hier komen er best wat uit het oosten.
Wij wonen in de buurt bij Rotterdam.
Maar starters hebben mijn voorkeur.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra


Noblesse_Jarig

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:40

Wij hebben heel toevallig net een bod gedaan, vraagprijs viel net onder ons budget van 250k, hier hebben we nog iets onder geboden. Morgen krijgen we antwoord. Tuin is 500 vierkante meter, minder dan de 700 die we voor ogen hadden. Maar de rustige ligging ((half)open bebouwing op t eind van een doodlopende straat. Hoe noemt men dat in Nederland ook alweer :') ene kant is open en aan de andere kanr zit t enkel vast aan de garage van de buren.) was wel een héle grote plus. Enkel vogeltjes te horen in de tuin <3
Volledig gerenoveerd, nieuwe keuken, badkamer,... en boven zijn nog oude balken behouden. Klein maar fijn huis. Ook nergens inkijk van omwonenden in de tuin.

Duimen jullie mee?

anca

Berichten: 1779
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:36

Maar op 700 kun je toch ook geen paarden houden.?

Ik duim voor je , de rest klinkt wel fijn als het ook in de buurt van je paarden is

hartelijke groeten,
anca

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:41

Succes! Wel bijzonder dat er zoiets voor 250K nog bestaat en dapper dat je onder de vraagprijs bied.

Kan in Nederland echt niet meer. :+

Gini
Berichten: 17895
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:13

Nu, België is niet zo erg als Nederland, maar ook ik trek mijn ogen hierbij open hoor. In mijn regio vind je dat ook niet echt voor die prijs of er is ergens een addertje. En dan woon ik niet in een dure regio. Ben dus stiekem wel benieuwd naar het huis en de regio. :D

robbie88

Berichten: 2085
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:21

Loei.. ik woon in dezelfde omgeving.. inmiddels 2jr terug gekocht.. maar krijg nogvan 2 makelaars de mailtjes met huizen die nog niet op funda staan.. mijn ervaring zelfs 2 jr terug dat je met op funda kijken te laat bent.. wil je alleen nijverdal?

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 130+2 cross L +3
Siem : L1+1 indy : M1 +7
Vinted kast : https://www.vinted.nl/member/37950822-marjon1982518

Noblesse_Jarig

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:37

Natuurlijk ga ik geen paarden op 700 meter houden :+
Ik zei dan ook dat we graag een grote tuin wilden van +- 700, OF een volledig te renoveren huisje/stuk grond waar paarden op passen. Daarmee bedoel ik dus niet de 700 vierkante meter nee :+ .

Maar ze kunnen heel dichtbij komen te staan.

En in deze regio is 230-250 echt niet gek voor een rustig gelegen halfopen huisje met tuin hoor.

Ik zit regio Ingelmunster, Meulebeke, Ardooie, Izegem, Lendelede, Pittem. Rijhuisjes volledig gerenoveerd met tuintje vind je hier makkelijk voor 210-220k hoor.

Richting Houthulst, Poperinge,... is het wel degelijk mogelijk een te renoveren huis op stuk van 3000 vierkante meter te kopen voor bv. 300k, en ja ik heb t gezien :D .

Maar inderdaad, prijzen gaan hier nog zéker zo gek niet als in Nederland als ik funda eens bekijk := .
Onder de vraagprijs bieden is ook zo gek niet hier. Natuurlijk geen giga bedragen, maar iets eraf krijgen is wel mogelijk.

Edit, als je net de Waalse grens oversteekt is het helemaal goedkoop :D

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:04

Noblesse_ schreef:
Natuurlijk ga ik geen paarden op 700 meter houden :+
Ik zei dan ook dat we graag een grote tuin wilden van +- 700, OF een volledig te renoveren huisje/stuk grond waar paarden op passen. Daarmee bedoel ik dus niet de 700 vierkante meter nee :+ .

Maar ze kunnen heel dichtbij komen te staan.

En in deze regio is 230-250 echt niet gek voor een rustig gelegen halfopen huisje met tuin hoor.

Ik zit regio Ingelmunster, Meulebeke, Ardooie, Izegem, Lendelede, Pittem. Rijhuisjes volledig gerenoveerd met tuintje vind je hier makkelijk voor 210-220k hoor.

Richting Houthulst, Poperinge,... is het wel degelijk mogelijk een te renoveren huis op stuk van 3000 vierkante meter te kopen voor bv. 300k, en ja ik heb t gezien :D .

Maar inderdaad, prijzen gaan hier nog zéker zo gek niet als in Nederland als ik funda eens bekijk := .
Onder de vraagprijs bieden is ook zo gek niet hier. Natuurlijk geen giga bedragen, maar iets eraf krijgen is wel mogelijk.

Edit, als je net de Waalse grens oversteekt is het helemaal goedkoop :D

Ik heb hier in Belgisch Limburg vorig jaar maart een huis gekocht met 23 are grond voor 215000. Wel nog eens hetzelfde geld er tegenaan gegooid voor de renovatie. In principe kon je er prima in. Maar het was heel oud bollig. Dus een stuk geleend en ons andere huis is voor 280000 verkocht dus nog wat overgehouden daaraan. Hier zou je prima 2 paarden kunnen houden. (Ik hou er 5 honden :+

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Noblesse_Jarig

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 12:06

Ja dat bedoel ik inderdaad :D . In België kan je zeker nog in bepaalde streken bv Limburg en West-Vlaanderen (en Wallonie uiteraard) nog leuke plekjes vinden met flink wat grond bij voor een leuke prijs. Vaak te renoveren maar wel bewoonbaar inderdaad.

Ik schrik echt van sommige prijzen die ik hier lees voor Nederland zeg. :oo
Rondom grote steden zit je hier natuurlijk ook een pak duurder.

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 20:02

Wat een ontwikkelingen hier zeg, ik kijk een tijdje niet en heel wat bij te lezen. Positieve ontwikkelingen hier en daar. Sommige mensen in spanning. Ik duim voor jullie mee.

Ik denk dat je beter flink lager dan je budget kan zoeken en dan behoorlijk overbieden. Denk aan 30k a 50k overbieden en dan met gunstige voorwaarden. Het is niet altijd zo dat een financieringsvoorbehoud een probleem hoeft te zijn. Huis van m’n moeder bijvoorbeeld ging naar (krap aan) de hoogste bieder met financieringsvoorbehoud, wel snelle gunstige aanvaarding etc. Er was ook een mooi bod zonder voorbehoud, maar dan was de aanvaarding weer best laat… dat was voor mijn moeder niet gunstig dus toch voor het bod met financieringsvoorbehoud gegaan dat ook net een tikkeltje hoger was. Maar hoog bieden moet haast wel, wij kregen zo veel biedingen… dan kijk je alleen maar naar de top 5 hoogste bedragen ofzo.

Noblesse_Jarig

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 20:10

Wij hebben net telefoon gekregen dat ons bod aanvaard is. Vraagprijs 249k, bod 235k
*\o/*

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 20:47

Gefeliciteerd Noblesse!

Noblesse_Jarig

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 20:48

Dankje!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:06

Gefeliciteerd! Zelfs onder de vraagprijs! *\o/*

Wij zijn lekker aan het verven :D

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:33

ingedebruijn schreef:
Hier nog niets gehoord dus vrees ervoor -O-


Inge is het wat geworden?

A better world shall emerge based on faith and understanding.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 23:22

Daks schreef:
ingedebruijn schreef:
Hier nog niets gehoord dus vrees ervoor -O-


Inge is het wat geworden?


Niets gehoord dus denk dat ze geen zin hebben in onze clausule. De makelaar belt ze sowieso maandagochtend.

Wendy_Komen

Berichten: 6295
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 23:47

Noblesse_ schreef:
Wij hebben net telefoon gekregen dat ons bod aanvaard is. Vraagprijs 249k, bod 235k
*\o/*

Van harte gefeliciteerd!!!!

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 08:20

Afbeelding

Dit zag ik voorbij komen op Facebook, misschien is dit interessant voor iemand hier?

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:10

Noblesse_ schreef:
Wij hebben net telefoon gekregen dat ons bod aanvaard is. Vraagprijs 249k, bod 235k
*\o/*

Gefeliciteerd, wauw kopen onder de vraagprijs het kan nog!

horsii

Berichten: 7592
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:19

Proficiat

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:34

ingedebruijn schreef:
Niets gehoord dus denk dat ze geen zin hebben in onze clausule. De makelaar belt ze sowieso maandagochtend.


Hebben jullie inmiddels nog iets gehoord?

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:36

Mijn ouders gaan vanmiddag naar de makelaar voor het huis van mijn opa. Vorige week werden ze al door iemand gebeld ivm serieuze interesse en die heeft ook al met de makelaar gebeld. Best kans dus dat ze hem zo verkopen. Mijn vader zou graag de schuren nog willen blijven gebruiken (huren) en dat was met deze mensen wel te overleggen, voor hun dus een grote plus :j

Chawi
Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:53

In het dorp waar wij zoeken, is er nieuwbouw. Nu al het 2e huis waarin de aanvaarding pas in 2023 is.

Ik kan daar dus helemaal niets mee. Kan klauwen met geld kosten om zo'n lange hypotheekofferte aan te vragen en ja, bijna 1,5 jaar wachten, er kan zoveel gebeuren in 1,5 jaar.

Iemand hier ervaring met zo'n situatie?

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:05

Volgens mij is dat vrij normaal voor een nieuwbouwwoning hoor :j Je hypotheek gaat ook al lopen vanaf de aanvang van de bouw en dat kan al binnen nu en een halfjaar zijn..

Chawi
Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:15

Klopt, maar ik heb het over een bestaand huis kopen met aanvaarding pas over 1,5 jaar, dus een hypotheek offerte die zolang moet lopen, is niet geheel normaal. De verkopende partij verhuist naar de nieuwbouw.

Tenminste, mijn financieel adviseur had al leuke rekensommetjes van minimaal 20.000 euro wat je extra kwijt kan zijn aan de verlenging van je hypotheek offerte . Los van of het mogelijk is. Meeste verlengen maar tot een max van 1 jaar. Langer kan dus niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bribro, Charlotte446, Knuffeldier, lientje80, MarJon, MarleenM, Megane, stijntilla en 94 bezoekers